Alkaa kyllä muuttua uskomattomaksi farssiksi, jos tilanne on nyt se, mitä täälläkin huhuillaan. Sen mä voin vielä jotenkin ymmärtää, että Jere ei halua nollatoleranssia. Kun se ei kerran NHL:ssäkään miestä kiinnostanut ja jätti ne kuviot tullakseen kotiin ja voidakseen ottaa edes saunasiiderin. Tavallaan ymmärrän sen, ettei moinen täälläkään kiinnosta.
Mutta, mutta... Herra K. on nyt kuitenkin tänne koti-Suomeen palattuaan osoittanut, että ihan kovin pitkää liekaa ei hänelle voi antaa, koska aina sattuu ja tapahtuu. Erittäin itsekästä toimintaa ja "larger than life"- olettamista, jos kuvittelee, että hän nyt edelleenkin sanelee ehdot, miten toimitaan. Kyllähän se voi tuntua siltä, että oikeus päättää omista asioistaan on katoamassa nollatoleranssi-ehdoilla. HIFK kuitenkin maksaa Jeren liksan, joten ihan takki auki ei Jerenkään sovi olla. Ihan basic- juttuja, että sekä työnantajalla että työntekijällä on oikeutensa ja velvollisuutensa.
Näyttää siltä, että Jereä ei HIFK kiinnosta paskan vertaa. Mitäs sviddua me tollasella hemmolla lopulta tehdään? Hyvä ja arvokas pelaaja, joo. Fakta on kuitenkin se, että Jere on ihan hyvin stuntattu loukkaantumistensa aikana. Mielelläni Jeren jengissä pitäisin, mutta jo ihan opetuksenkin vuoksi, taitaa olla parempi, että jää kausi 06-07 pelaamatta, jos ei itse ymmärrä, mistä tässä on nyt kysymys. Mä ainakin menen hallille katsomaan HIFK:ta. Jeren hyvät niitit tulee sitten kaupan päälle. On tässä vuosien varrella tullut nähtyä peli, jos toinenkin ilman Jergusta, eikä mikään ole jäänyt erityisemmin mieleen siitä, että Jereä ei kentällä nähty.
Jos Jere oikein hankalaksi heittäytyy, veikkaan, että HIFK hyllyttää peleistä ja treeneistä, mutta ei myöskään maksa Jerelle palkkaa. Sopimuksessa lienee sovittu, että Jerelle maksetaan siitä, että pelaa jääkiekkoa. Jos ei suostu antamaan esim. kusitestiä, ei voida muiden turvallisuuteen vedoten päästää kentälle. Jurrissahan ei voi pelata. Ja historia osoittaa, että vähintäänkin krapulassa on jäällä oltu. Jos tähän tilanteeseen joudutaan, voi peli mennä todella ikäväksi.
Toivon kuitenkin, sekä Jeren itsensä että koko HIFK:n takia, että sopuun ehdoista päästään pikimmiten. Epävarmuus ei ole hyväksi kenellekään. Olis toi kausikin alkamassa...