Pahintahan tässä on se, että Jere on pilannut myös kevään kohokohdan eli MM-kisat. Olen aivan turhaan kaivanut kaapista MM 95 -lippiksen. Nyyh.
Jos olisin Ässien / HPK:n talousvastaava, minua vituttaisi nyt ja lujaa. Eikö jengillä pitäisi olla juuri nyt jotain muuta seurattavaa kuin iso paha Jere ja HIFK? Kaikkein parasta halveksunnan osoitustahan on totaalinen nonsaleeraaminen, asiassa kuin asiassa. Näinhän Jere itse teki pronssimatsille ja varmaan on hauska ihmetellä pikku aamupöhnässä, kuinka kiinnostava henkilö sitä onkaan. Kyllä kehäkolmosen pohjoispuoli voisi nyt pyyhkiä kyyneleet heinäharavistaan, vetäistä Massey Fergusonit talviteloilta ja keskittyä ponunkeiton, kortinpeluun sekä pillunvonkaamisen lisäksi jääkiekkoon, kun pahat stadilaiset ovat kaikki poissa. On aika hiirien hyppiä pöydillä, nääs. Olen muuten aivan varma, että Porissa ei juuri korvia lotkauteta Jeren toilailuille, siellä on omastakin takaa heeboja, jotka esimerkiksi hakevat jurripäissään oman paitansa hallin katosta - respect!
Se, mitä HIFK lausuu medialle, on mediapeliä. Tottakai pitää antaa lausuntoja ja niiden suuntakin on oikea. Mutta kannattaa huomioida esimerkiksi Matikaisen sanamuoto, se alkuperäinen "sanktiot tällaisille on mainittu hänen sopimuksessaan". Joten eipä varsinainen yllätys. Jeren jatko on kokonaan kiinni hänestä ja veikkaan Jeren pelaavan HIFKissä ensi kaudella ihan normaalisti. Shedden voi taivastella asiaa Ilmalassa, Bernissä tai jenkeissä. Vaikkei hänkään oikeasti taivastele. Nyt voisi oikeastaan Jarkko Ruutu tehdä taas jotain, niin ei edelleenkään kotimainen kiekkofinaali pääsisi otsikoihin. Voisikohan lehdistökin mennä itseensä, he tästä numeron tekevät? Minua ei ainakaan kiinnosta koskaan vittuakaan muiden joukkueiden pelaajien alkoholi- ja muut ongelmat, esimerkiksi Jantusen systeemit kuluneella kaudella. Mutta joku joukkue se vaan on crossover -kamaa ikuisesti. Malja sille ja hyviä finaaleja.