finnishninja kirjoitti:Moni kutsuu tätä päähänpaijaamiseksi. On tosin hyvä muistaa, että puhumme kuitenkin loppujen lopuksi myös urheilusta, jonka tehtävänä on kasvattaa, rehdissä ilmapiirissä. Silloin ei aina sovi parhaimmaksi ratkaisuksi ulos sulkeminen. Joillekin se on se ainoa vaihtoehto, mutta tämä sanoo jo paljon sellaisista henkilöistä itsestään.
Kuten tekstistäni käy ilmi, en puhu poissulkemisesta.
On tietty raja, missä menee yrittämisenkin raja: Jeren kohdalla on yritetty ja hyväksytty paljon sellaista, jota esim. 99%:n kohdalla ei tehtäisi.
Tämä on hyvä asia, koska niemenomaan poissulkemisella, ongelmat kumuloituvat.
Työnantajan ja yhteisön:joukkue, on kuitenkin määriteltävä tarkaan se piste, jonka yli ei enää voida mennä. Jere on aikuinen mies ja vastaa viimekädessä itse omista tekemisistään: mikäli toistuvat sanktiot ja kehoitukset eivät mene perille, on poissulkeminen lopulta ainoa vaihtoehto.
En minä teidä, kuinka itse toimisen vastaavassa tilanteessa, onneksi minun ei tarvitse näitä päätöksiä tehdä.
Erittäin hankala tilanne jo ihan eettisestikin on.
Kysytään näin päin: kuinka kauan sinä sietäisit esimiehenä taitavimman työntekijäsi toistuvia mokia?
Vastauksia on varmasti yhtä paljon kuin on kirjoittajiakin tällä palstalla, oma sietokykyni varmasti kestäisi melko paljon, mutta mikäli muu työyhteisö alkaisi asian takia kärsimään, ei yksi, olipa se sitten kuka tahansa, voi mennä joukkueen edelle.