Jatkoajan Winter Classic 2009

  • 267 201
  • 1 786

Jiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Stadi HC, Jatkoaika HC, Slavia Praha
Mitenkäs nuo säännöt? Mun mielestä hyvä runko olis Suomen Jääkiekkoliiton viralliset harrastekiekkosäännöt: http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/saannot/?num=206877

Mun puolesta voidaan lämätäkin, vedän ihan saatanan kovaa. Mut toisaalta voi olla jengin tasoeroista ja turvallisuussyistä johtuen hyvä pitää myös tuo sääntöjen kohta 10.3 voimassa.
 

d2uce

Jäsen
Muistakaahan harjoitella sitten kunnon tuuletuksia, ketään ei kiinnosta nähdä joidenkin liigapelaajien lanseeraamia "anteeksi-että-olen-olemassa" -tuuletuksia maalin jälkeen. Antaa palaa, heti peilin eteen harjoittelemaan! Haltuun kannattaa ottaa pari klassikkoa ja sitten joku vapaavalintainen sovellus.
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Mitenkäs nuo säännöt? Mun mielestä hyvä runko olis Suomen Jääkiekkoliiton viralliset harrastekiekkosäännöt: http://www.finhockey.fi/kilpailutoiminta/kilpailusaannot/saannot/?num=206877

Muuten voitaisiin mennä noilla, mutta täällä ehdotettu systeemi jossa jäähyt korvataan rankkareilla sopii mielestäni paremmin meidän peliin. Kaikki saa pelata mahdollisimman paljon kun ketjut ei mene sekaisin jäähyjen takia. Toinen mistä voitaisiin luopua on tuo 3 jäähyä -> ulos. Eri asia sitten, jos joku jostain kumman syystä tahallaan sikailee ja perseilee, mutta näin tuskin käy. Myöskään en usko, että kukaan rupeaa tässä pelissä tosissaan myllyttämään mutta jos jonkun pienen väännön ottaa, vaikka ilman hanskojakin, niin eipä moisesta tarvi rangaistuksia jakaa.
 

d2uce

Jäsen
Nuo säännöt ovat hyvät "tilanteen mukaan" -pykälällä ja tosiaan meidän tarpeisiin paremmaksi muokatulla rangaistuskäytännöllä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Upeeta, että Tukiaisen Jossukin saapuu jälkipeleihin! Toivottavasti ottaa siskonsakin mukaan ja esittää jonkin eroottisen tanssiesityksen. Kyllä sitä suomalaista naiskauneutta tarvitaankin paikalle tällaisen äijälauman keskelle. IHANAA.

Itselle on ihan sama millä säännöillä pelataan. Vaikka sitten liiga-säännöillä. Mutta kai se on parempi, että höntsä-pelissä pelataan asian mukaisilla säännöillä. Eli ei taklauksia ja lämäreitä.

Toivottavasti porukka laittaa kunnolla varusteita päälle, ettei satu mitään vahinkoja. Ikävältä se rannarikin tuntuu tuossa paljaassa reidessä, jos niitä toppahousuja ei ole.

Se on se yleinen turvallisuus kuitenkin aika tärkeää. Visiirit ja kaulasuojat saa varmaan jättää pois oman harkinnan mukaan, mutta kyllä ne muut suojat olisi suotavia. Vahinkoja kun sattuu aina. Toivotaan, että tällä kertaa tulee poikkeus ja kaikki selviävät ilman loukkaantumisia.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Upeeta, että Tukiaisen Jossukin saapuu jälkipeleihin! Toivottavasti ottaa siskonsakin mukaan ja esittää jonkin eroottisen tanssiesityksen. Kyllä sitä suomalaista naiskauneutta tarvitaankin paikalle tällaisen äijälauman keskelle. IHANAA.
Se ilmoitti jossain haastattelussa että ruokahalu on palannut. Luultavasti odottaa sponsoroitua evästä ja sen lisäksi syö kaikkien muidenkin ruuat. Tukion luistimet näkyi olevan myös listalla, paha moka joltain mukahassuttelun amatööriltä, kaikkihan tietää niiden olevan Tukion varaluistimet.
 

M10

Jäsen
Laskin meidän ykkösvitjan keskipituuden ja painon.

178cm / 76kg

Siinä laita ryskyy ja aitaa kaatuu. Suosittelen silti vitjamme jäsenille tällaista kypärää.

Toisaalta, jos Tukiainen korvaa jonkun viisikostamme, niin nuo em. mitat heittävät samantien häränpyllyä. Tai no Tukiaisen pyllyä, sama asia.
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - Connorit Bedard & McDavid
Sori olen kohmeessa, mutta mikä tämä Tukiais juttu oikeen on?

Takiainen on luvannu joka jannulle vähintään pusun poskelle ennen ottelua. Siinä on jo vaakalaudalla kannattaako enää osallistua ollenkaan.

Seiskako paljasti? Vaiko ihan Johanna itse blogissaan?

Kyllä alkaa jo pelottamaan heikkoa, että mitä tästä oikein seuraa.
 
Viimeksi muokattu:

Ferris

Jäsen
Ferris kirjoitti:
Pitäsköhän sitä vaatimattomasti nimittää itsensä samantien HC Bonersien GMGM:ksi?

Nimitä vaan. Kukistetaan heti alkuun HC Andersenien toiveet pärjäämisestä.

Tällä päivämäärällä, tilattuani itselleni legendaarisen HC Bonersien pelipaidan, olen sitten päättänyt tarjota kaiken management-taitoni Bonersien käyttöön.

Se, että pääsenkö tarkkailemaan joukkueeni peliä livenä Wareenan kutsuvierasaitioista (tai vaihtoehtoisesti katsomon yläriviltä) ei ole vielä aivan varmaa, mutta niinhän suuressakin maalimassa hommat menee, että GMGM hankkii asiantuntevaa osaamista eikä ole itse koko ajan hönkimässä pelaajien tai valmennusportaan niskohin.

Sen verran olen saanut jo kiinnostuneita yhteydenottoja liigaseurojen toimareilta, että mm. SaiPa tulee scouttaamaan todella tarkasti kyseisen ottelun pakkikalustoa tavoitteenaan löytää loppukaudeksi se kovan tykin omaava viivamies, jota ei edes ulkomailta saa.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nuo säännöt ovat hyvät "tilanteen mukaan" -pykälällä ja tosiaan meidän tarpeisiin paremmaksi muokatulla rangaistuskäytännöllä.

Minusta mennään ihan kiekkoliiton harrastesäännöillä, joissa lämärit ja taklaukset on kielletty. Ilmeisesti jäähykäytäntö on korvattu nyt rankkarisäännöllä, josta kyllä tulee sanomista, jos joku vetää vahingos lämyn ja kiekko viedään keskipisteelle siitä.

No, katsotaan mihin kaikki johtaa :)

M10 kirjoitti:
Laskin meidän ykkösvitjan keskipituuden ja painon.

178cm / 76kg
Kuulin myös huhua, että Andersenin ykkösketju on fyysisempi kuin mitä paperilla näyttää. Saa nähdä onko tuo pelkkää leuanloksutusta vai niitataanko Bonereilta veret pihalle heti alkulämmössä.
 

tutzba

Jäsen
mutta jos jonkun pienen väännön ottaa, vaikka ilman hanskojakin, niin eipä moisesta tarvi rangaistuksia jakaa.

Ei kyllä tarvitse. En usko että kukaan siellä ihan tosissaan lähtee ketään hakkaamaan. Jos jotain pientä painia haluaa, niin sehän nyt ei haittaa ketään. Kunhan vain muistaa ilmoittaa ajoissa, ettei tee sidneycrosbyja.

Ilmeisesti jäähykäytäntö on korvattu nyt rankkarisäännöllä

Tästähän ei ole vielä lyöty mitään lopullisesti lukkoon. Aluksi sovittiin että mennään näin, mutta sitten ainakin muutama muutti mieltään. Tätä taidettiin perustella sillä, että maalivahdit ovat eri tilanteissa. Nokkis taisi vasta huudella kamoja itselleen, kun taas TosiFani on vanha maalivahti.

Toisaalta taas, olisihan se legendaarista jos pääsisi pyörittämään ylivoimaa.

En tiedä, tämä voitaisiin lyödä lukkoon suhteellisen ajoissa kuitenkin. Täytyy nimittäin päästä harjoittelemaan niitä rangaistuslaukauksia, jos jostakin syystä pääsisin sellaisen ampumaan.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Täytyy nostaa hattua niin tutzballe, jatkoajalle ja kaikille osallistujille! Todella upeasti homma on pyörähtänyt käyntiin ja näyttää että tulossa on mukava ja onnistunut tapahtuma.

Itsekin olisin mielelläni ollut mukana, joko pelaamassa tai päälliköimässä penkin takana mutta kerkesin jo viime vuoden puolella hommata liput Sweden Hockey Gameseihin.. Nyt olisi ollut viihdyttävämpi näytös huomattavasti lähempänä!

Toivottavasti tapahtumasta on hyvin infoa pelin jälkeen sekä täällä keskustelupalstan puolella että pääsivuilla. Ensi vuonna (huomatkaa luotto) pitää itsekin olla mukana!
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Nyt kun osallistumiseni on käytännössä varmaa, niin HC Andersenin monitoimimies ilmoittautuu ihan omalla nimimerkillään. Voin jakaa urheilujuomaa, hieroa hartioita ja kuvata videolle mitä milloinkin. Voin myös osallistua joukkueen valmennusvastuun pakoiluun sekä huudella tuomarille. Haluatteko, että laitan kravatain kaulaan kun kerran pelipaitaa en ottanut?

Kyydilläni pääsee Tampereelta Valkeakoskelle sekä tietty takaisin Tampereelle. Jälkipeleihin osallistun myös, jos mahdun.
 

M10

Jäsen
Nyt kun osallistumiseni on käytännössä varmaa, niin HC Andersenin monitoimimies ilmoittautuu ihan omalla nimimerkillään. Voin jakaa urheilujuomaa, hieroa hartioita ja kuvata videolle mitä milloinkin. Voin myös osallistua joukkueen valmennusvastuun pakoiluun sekä huudella tuomarille.

Hieno homma. Harvalla tämän tason joukkueella on penkin takana D:n kaltainen moniosaaja. Näin taantuman aikana monen liigatasonkin joukkueen kannattaisi keskittää osa-alueet yhteen henkilöön, joka sitten videoi, hieroo, tilastoi, huoltaa ja siinä sivussa käskyttää pelaajia. Näitä moniosaajia ei vaan joka puussa kasva.

Haluatteko, että laitan kravatin kaulaan kun kerran pelipaitaa en ottanut?

Muistaakseni Valkeakosken jäähallissa ei ole kravattipakkoa, joten frakki riittänee.

tutzba kirjoitti:
Tästähän ei ole vielä lyöty mitään lopullisesti lukkoon. Aluksi sovittiin että mennään näin, mutta sitten ainakin muutama muutti mieltään. Tätä taidettiin perustella sillä, että maalivahdit ovat eri tilanteissa. Nokkis taisi vasta huudella kamoja itselleen, kun taas TosiFani on vanha maalivahti.

Toisaalta taas, olisihan se legendaarista jos pääsisi pyörittämään ylivoimaa.

Huutelen nyt vielä tästäkin, että ehdoton ei jäähyille. Rikkeestä rankkari, niin kuin alunperin sovittiin. Se on yksinkertainen, se on helppo.

Eikä ihan oikeassa elämässä siitä unelmoidusta änärityylisestä yv:n pyörittämisestä tule yhtikäs mitään.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Eikä ihan oikeassa elämässä siitä unelmoidusta änärityylisestä yv:n pyörittämisestä tule yhtikäs mitään.

Ei teillä varmaankaan. HC Bonersin ykköspakkipari onkin vähän eri kaliiberia. Siinä kalpenee Detroitit sun muut kun meikäläinen heittää smasalle lätyn ja sieltä lähtee ehkäpä maailman tulisin onetimer - kuitenkin rannarina - verkon perukoille.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tuosta videoinnista kun oli yllä puhe, niin tää olis kyllä hieno saada kokonaisuudessaan videolle. Saakohan Valkeakosken hallissa tarpeeks laajaa kulmaa kuvaukseen? Ja olisko jollain laitteita ja halua lähteä kuvaamaan ja sitten laittamaan jakoon tavalla tai toisella? Saatais Juutuubiin maalikooste :)
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Ei teillä varmaankaan. HC Bonersin ykköspakkipari onkin vähän eri kaliiberia. Siinä kalpenee Detroitit sun muut kun meikäläinen heittää smasalle lätyn ja sieltä lähtee ehkäpä maailman tulisin onetimer - kuitenkin rannarina - verkon perukoille.

Mä taas ajattelin, että meidän yhteispeli on samaa luokkaa kuin Jani Hurmeen ja Sami Salon Ottawan aikainen yhteistyö:

Jääkiekkolehti 1/2002 kirjoitti:
72. Onko teille kehittynyt oma kommunikointitapa kentällä?
- Olen kuitenkin istunut niin paljon penkillä, että ehkä meidän kommunikaatio tapahtuu enemmän siellä. Jos Sami iskee silmää pari kertaa, niin tilaan pöydän Fratelliin neljälle. Jos Sami iskee silmää kerran, niin tilaan pöydän East Side Marioon kolmelle. Ei siinä ole mitään logiikkaa, mutta Sami onkin pakki.

Bubimaisesti voisi sanoa, että kyllä mulla ihan hyvä rannari on, kun se onnistuu. Ja sen verran voin paljastaa tulevaa, että vakaana aikomuksena on kokeilla myös jalkakikkaa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Lupauduin toiseksi nuijaksi tähän matsiin, vastalauseista huolimatta.

Peliaika kun on 3 * 15", niin suosittelisin 1" jäähyjä rankkareiden sijaan. Varsinkin jos sinne saadaan kunnon kellonkäyttäjä ja toimitsijat päästämään kaverit pois. Yv/av kuitenkin kuuluvat peliin ja aikaa menee vähemmän kuin siihen sähellykseen rankkarin kanssa.

Pääasia on kai kuitenkin pitää kivaa, niin ainakin minä katson vähän kavereiden tasoa niissä tilanteissa. Elikkä jos siellä laidassa vääntää pari kokeneempaa peluria kunnon varusteissa, niin katsotaan sitä taklauskieltosääntöä vähän läpi silmien. Sama lämärisäännössä; ei se ihan niin tarkkaa ole, jos on asiansa osaava kassari eikä pahasti maskimiehiä välissä. Annetaan pelata, mutta koitetaan katsoa ettei ketään satu. Tosin tuollaisen matsin jälkeen muutama mustelma on vaan kunniamerkki.

Nyt en keksi tähän mitään mukahauskaa jäniskevennystä.

t. hanu
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Ja sen verran voin paljastaa tulevaa, että vakaana aikomuksena on kokeilla myös jalkakikkaa.

Sen sitten viestität mulle vinkkaamalla oikeaa silmää kahdesti ja vasenta kolmesti. Äläkä vaan tee väärinpäin, koska silloin mä tulkitsen sen niin että nyt on aika tiputtaa kintaat.

Ja tuohon rangaistuskäytäntöön mielestäni myös se linja että rankkari rikkeestä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Pääasia on kai kuitenkin pitää kivaa, niin ainakin minä katson vähän kavereiden tasoa niissä tilanteissa. Elikkä jos siellä laidassa vääntää pari kokeneempaa peluria kunnon varusteissa, niin katsotaan sitä taklauskieltosääntöä vähän läpi silmien. Sama lämärisäännössä; ei se ihan niin tarkkaa ole, jos on asiansa osaava kassari eikä pahasti maskimiehiä välissä. Annetaan pelata, mutta koitetaan katsoa ettei ketään satu. Tosin tuollaisen matsin jälkeen muutama mustelma on vaan kunniamerkki.

Mä olen kyllä todellakin eri mieltä tästä asiasta. Jos sääntöjä aletaan liikaa soveltamaan ja säätämään sen mukaan, mikä tilanne nyt on, niin eihän siellä kentällä kohta tiedä kukaan mitä voi tehdä. Tarkoitus on ennenkaikkea pitää hauskaa, mutta jos lämäriä ei periaatteessa saa vetää ja joku vetää toista lämyllä päähän, niin varmasti palaa kiinni. "Minusta siinä ei ollut estettä lämärille". Tai jos joku taklaa reippaasti laitaan: "sähän oot sen verran kokenu sälli, että ajattelin antaa palaa".

No, tutzba tai joku muuhan tämän päättää, mutta kyllä linja minusta voisi olla päätettynä etukäteen. Sillä sitten mennään ilman poikkeuksia. Saahan kiekkoliiton harrastesääntöjenkin mukaan kiilata ja vääntää niin paljo ku jaksaa, että ei se fyysisyys siitä silti pois jää. Takaan sen.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Sen sitten viestität mulle vinkkaamalla oikeaa silmää kahdesti ja vasenta kolmesti. Äläkä vaan tee väärinpäin, koska silloin mä tulkitsen sen niin että nyt on aika tiputtaa kintaat.

Pitäisikö sopia vielä merkki sille, että menet ottamaan Lämäri-mallisesti vastustajan veskarin pois pelistä? Vai keskitytäänkö röyhimiseen ihan omassa päässä?
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Peliaika kun on 3 * 15", niin suosittelisin 1" jäähyjä rankkareiden sijaan

Samaa mieltä tästä.

Ulkopuolisena, mutta erittäin tiiviisti seuranneena kysyn. Kauanko menee aikaa suorittaa rangaistuslaukaus? Jos niitä rankkareita alkaa satelemaan ihan kokoajan ja monesti osuu vaikka samalle äijälle, niin muut katsoo vierestä ja tehokasta peliaikaa kuluu umpeen?

Kunhan sanoin.. Tuskin tuo ongelmaksi osoittautuu

Eli hanun ja Nokkiksen kannalla ollaan! :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös