Jatkoajan virallinen homoketju

  • 881 124
  • 8 125

Isaa

Jäsen
Olen eri mieltä. En ole ylpeä omasta seksuaalisesta suuntautumisestani. Lisäksi en tiedä mikä on "sukupuoli-identiteetti" esimerkiksi mikä se minulla on. Sukupuoleni tiedän, sitäköhän tuossa tarkoitetaan?
Kautta historian on korkeilta tahoilta tuputettu, ja yleinen mielipidekin on sitä mieltä ollut, että homoseksuaalien seksuaalinen suuntautuminen on muita huonompi, ja että sitä pitäisi hävetä. Tämä varmastikin on syy siihen, että tälle "ollaan ylpeitä"-linjalle on lähdetty.

Sukupuoli-identiteetillä tarkoitetaan sitä, minkä koet itse omaksi sukupuoleksesi riippumatta fyysisestä sukupuolestasi.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Miksiköhän tuollaisesta asiasta pitää ylipäätänsä järjestellä oikein kansanäänestys? Äänestetään saman tien myös siitä, saako homoparit saada keskenään lapsia. Veikkaisin hyvin pitkälti tulokseksi samoja lukemia.
 
Olen eri mieltä. En ole ylpeä omasta seksuaalisesta suuntautumisestani. Lisäksi en tiedä mikä on "sukupuoli-identiteetti" esimerkiksi mikä se minulla on. Sukupuoleni tiedän, sitäköhän tuossa tarkoitetaan?
Homot kannustavat tuntemaan ylpeyttä homoudesta siksi, koska ei-homojen suhtautuminen homoiluun on aiheuttanut ja aiheuttaa vieläkin homoissa pelkoa ja ahdistusta. Sosiaalinen hyväksyntä on yksi hyvinvoinnin keskeisiä tekijöitä, ja näillä Pride-jutuilla rohkaistaan tulemaan kaapista ja sitä kautta voimaan henkisesti paremmin. Meillä heteroilla ei tietenkään ole tarvetta olla ylpeitä seksuaalisuudestamme, sillä sehän on aina ollut yleisesti hyväksyttyä ja nyky-yhteiskunnassa varsin ihailtua ja korostettua.

Ihan vastaava homma kuin rotusorron kanssa oli aikanaan.
Black pride - Wikipedia, the free encyclopedia
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Meillä heteroilla ei tietenkään ole tarvetta olla ylpeitä seksuaalisuudestamme, sillä sehän on aina ollut yleisesti hyväksyttyä ja nyky-yhteiskunnassa varsin ihailtua ja korostettua.

Hah! Niinpä niin. Et sitten ole esim. Freudista koskaan kuullut.

Ei seksuaalisuus sinänsä ole nykyäänkään mitenkään ihailtua, muuten meillä ei olisi esim. pedofiileja vankiloissa tai niin paljon seksuaalista häirintää. Seksikkyydeksi koettu sitä usein on ja kaikenlaiset siihen liittyvät sivupelitaidot.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Miksiköhän tuollaisesta asiasta pitää ylipäätänsä järjestellä oikein kansanäänestys?

Totta, väärin äänestetty. Jos olisi äänestetty vain parlamentissa ja tulos olisi ollut sama kuin nyt, niin olisi väärin äänestetty, kun kansalta ei oikeasti kysytty. Näin. Miten itse olisit asian hoitanut?
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Ei seksuaalisuus sinänsä ole nykyäänkään mitenkään ihailtua, muuten meillä ei olisi esim. pedofiileja vankiloissa tai niin paljon seksuaalista häirintää. Seksikkyydeksi koettu sitä usein on ja kaikenlaiset siihen liittyvät sivupelitaidot.

Voisitko jotenkin avata tätä ajatusta? Jos seksuaalisuus olisi ihailtua (pitäisikö sen mielestäsi olla? miksi?), niin meillä ei olisi pedofiileja vankiloissa (vaan missä? lapsia panemassa?) Seksuaalinen häirintäkin loppuisi... Mihin viittaat tuolla "Seksikkyydeksi koettu sitä usein on"? Mitä sitä? Onko se seksuaalista häirintää vai seksuaalisuuden ihailua vai?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Voisitko jotenkin avata tätä ajatusta? Jos seksuaalisuus olisi ihailtua (pitäisikö sen mielestäsi olla? miksi?), niin meillä ei olisi pedofiileja vankiloissa (vaan missä? lapsia panemassa?) Seksuaalinen häirintäkin loppuisi... Mihin viittaat tuolla "Seksikkyydeksi koettu sitä usein on"? Mitä sitä? Onko se seksuaalista häirintää vai seksuaalisuuden ihailua vai?

Keskustelupalstalla usein käydään keskustelua, eli vastataan toisen viestiin. Samalla palstalla joskus luetaan muiden viestejä. Mutta noin muuten just noin.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Keskustelupalstalla usein käydään keskustelua, eli vastataan toisen viestiin. Samalla palstalla joskus luetaan muiden viestejä. Mutta noin muuten just noin.
Keskustelupalstalla usein käydään keskustelua, ja kun ei ymmärrä mitä toinen tarkoittaa, niin ei hypätä suoraan kurkkuun, vaan kysytään. Mutta ihan sama.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Ruotsissa jääkiekkoilijatkin vain jatkavat homosaatiota. Ensin oli Kiiruna ja sateenkaaripaidat, nyt Karlskronan pelaajat osallistuvat pride-kulkueeseen. Onko Ruotsi jo kokonaan menetetty pimeille voimille?
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Tässä taas oiva näyte, että äiti ja isä on lapselle aina parempi vaihtoehto kun äiti ja äiti tai isä ja isä, Pää vessanpönttöön, lyöntejä ja nöyryyttämistä – isäpuoli ja äiti pahoinpitelivät pientä poikaa rajulla tavalla - Kotimaa - Ilta-Sanomat

En ole tuota @jaakkopavunvarsi n mainitsemaa kirjaa lukenut, mutta minun on kyllä helppo uskoa ihan lukemattakin, että sekuaaliseen vähemmistöön kuuluvan asema suomalaisessa yhteiskunnassa ei helppo ole. Siksihän näitä parade kulkueita pitääkin järjestää, että näihin asioihin saataisiin parannusta.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Tässä taas oiva näyte, että äiti ja isä on lapselle aina parempi vaihtoehto kun äiti ja äiti tai isä ja isä, Pää vessanpönttöön, lyöntejä ja nöyryyttämistä – isäpuoli ja äiti pahoinpitelivät pientä poikaa rajulla tavalla - Kotimaa - Ilta-Sanomat

Tai siitä, että vain toinen aikuisista on biologinen vanhempi, tai miesten sukupuolisesta syrjinnästä erotilanteissa, tai yksinäisen naisen hedelmöityshoidon seurauksista, tai.. mistä lie - Tarina ei kerro.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tässä taas oiva näyte, että äiti ja isä on lapselle aina parempi vaihtoehto kun äiti ja äiti tai isä ja isä, Pää vessanpönttöön, lyöntejä ja nöyryyttämistä – isäpuoli ja äiti pahoinpitelivät pientä poikaa rajulla tavalla - Kotimaa - Ilta-Sanomat
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1433424432862.html

Mielestäni melko lapsellinen ajatus, että tuo voisi olla valinta.

En ole tuota @jaakkopavunvarsi n mainitsemaa kirjaa lukenut, mutta minun on kyllä helppo uskoa ihan lukemattakin, että sekuaaliseen vähemmistöön kuuluvan asema suomalaisessa yhteiskunnassa ei helppo ole. Siksihän näitä parade kulkueita pitääkin järjestää, että näihin asioihin saataisiin parannusta.

Heh, ikäänkuin se erilaisuus rajoittuisi seksuaaliseen määrittelyyn. Kyllä on vielä ihmiskäsitykset meillä kehittymättä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mielestäni melko lapsellinen ajatus, että tuo voisi olla valinta.

Valinta? Kuka puhui valinnasta? Lapsestahan kasvaa epänormaali kieroutunut sekakäyttäjä jos kasvattajina toimii kaksi äitiä tai kaksi isää. Lisäksi lasta kiusataan koulussa koko ajan. Sen takiahan lapsi tarvitsee äidin ja isän. Tuon Iltasanomien jutun pojasta varmasti kasvaa tasapainoinen kunnon kansalainen koska hänellä on miehen ja naisen malli kotona, ja saa isän ja äidin rakkautta eikö?

Heh, ikäänkuin se erilaisuus rajoittuisi seksuaaliseen määrittelyyn. Kyllä on vielä ihmiskäsitykset meillä kehittymättä.

Heh, nyt en kyllä tajunnut ollenkaan että mitä yrität tällä sanoa. Heh. Onko mielestäsi homo jotenkin erilainen? Heh.

Et muuten vastannut kysymykseeni tuosta Irlannin kansanäänestyksestä. Kun kerran ihmettelit, että miksi moisesta piti kansanäänestys järjestää, niin miten itse olisit asian hoitanut?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Valinta? Kuka puhui valinnasta? Lapsestahan kasvaa epänormaali kieroutunut sekakäyttäjä jos kasvattajina toimii kaksi äitiä tai kaksi isää. Lisäksi lasta kiusataan koulussa koko ajan. Sen takiahan lapsi tarvitsee äidin ja isän. Tuon Iltasanomien jutun pojasta varmasti kasvaa tasapainoinen kunnon kansalainen koska hänellä on miehen ja naisen malli kotona, ja saa isän ja äidin rakkautta eikö?

Kerran se ei ole valinta niin silloin kannattaa suosia keskimäärin parasta mallia, eli (biologisia) äitiä ja isää.

Heh, nyt en kyllä tajunnut ollenkaan että mitä yrität tällä sanoa. Heh. Onko mielestäsi homo jotenkin erilainen? Heh.

Et muuten vastannut kysymykseeni tuosta Irlannin kansanäänestyksestä. Kun kerran ihmettelit, että miksi moisesta piti kansanäänestys järjestää, niin miten itse olisit asian hoitanut?

Avioliitto on määrittelykysymys liittyen ihmisluontoon, ei se kansalta kysymällä siitä miksikään muutu. Jos kansan mielestä homot voivat saada omia lapsia keskenään niin mielestäni tältä kansalta ei kannattaisi pahemmin kysellä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Tässä taas oiva näyte, että äiti ja isä on lapselle aina parempi vaihtoehto kun äiti ja äiti tai isä ja isä, Pää vessanpönttöön, lyöntejä ja nöyryyttämistä – isäpuoli ja äiti pahoinpitelivät pientä poikaa rajulla tavalla - Kotimaa - Ilta-Sanomat
Lasten hankintaa varten pitäisi suorittaa jonkunlainen "ajokortti" tai tutkinto. Sama pätee myös lemmikkien ottamiseen. Luvattomat lapset pakkokeinoin valtiolle. Hyi vittu kun sylettää, että kaikenlainen helvetin paskasakki voi kusisilla vehkeillään tehdä lapsia kaltoinkohdeltavaksi, mutta sitten nais- ja miesparien adoptio-oikeus on joillekin punaniskoille kamala asia. Änkyräasenne voittaa terveen järjen.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kerran se ei ole valinta niin silloin kannattaa suosia keskimäärin parasta mallia, eli (biologisia) äitiä ja isää.

Eli mielestäsi nämä Iltasanomien jutussa esiintyvät vanhemmat on parempia lapselle kuin homopari?



Avioliitto on määrittelykysymys liittyen ihmisluontoon, ei se kansalta kysymällä siitä miksikään muutu. Jos kansan mielestä homot voivat saada omia lapsia keskenään niin mielestäni tältä kansalta ei kannattaisi pahemmin kysellä.
Kysyn kolmannen kerran. Miten itse olisit asian hoitanut?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Täytyy se nyt todeta, ettei tämä homohääpelleily oikeastaan enää niinkään kiinnosta. Pääsin jo onnellisesti naimisiin maassa, joka tunnustaa yhden ainoan avioliiton naiseni ollessa samaa mieltä. Tietysti se on hölmöä, että parin vuoden päästä Suomessa minua voidaan tuon ominaisuuden takia luulla homoksi (eikä edes lapsen saaminen tuota voisi muuttaa!), mutta minkäs teet - maassa maan tavalla, tuulimyllyt jne.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täytyy se nyt todeta, ettei tämä homohääpelleily oikeastaan enää niinkään kiinnosta. Pääsin jo onnellisesti naimisiin maassa, joka tunnustaa yhden ainoan avioliiton naiseni ollessa samaa mieltä. Tietysti se on hölmöä, että parin vuoden päästä Suomessa minua voidaan tuon ominaisuuden takia luulla homoksi (eikä edes lapsen saaminen tuota voisi muuttaa!), mutta minkäs teet - maassa maan tavalla, tuulimyllyt jne.
Mä olen jo pitkään epäillyt, että sä olet homo. Tälle palstallehan voi kirjoittaa homotkin, eli kyllä sä taidat homo olla.
 

Baldrick

Jäsen
Mä olen jo pitkään epäillyt, että sä olet homo. Tälle palstallehan voi kirjoittaa homotkin, eli kyllä sä taidat homo olla.

Äläpä nyt vitsaile. Kyllä se on se sormus, joka homoksi muuttaa. Vähän niinkuin Lord of the Ringseissä *PUFF* ja olet näkymätön... Tai no, tässä tapauksessa ihan pelkkä homo.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Miksi sinua @Klose16 häiritsee niin suunnattomasti se, että ilmoittamalla olevansa naimisissa ei vastapuoli voi automaattisesti olettaa sinun olevan hetero? Mitä merkitystä tällä asialla on?

Naimisiinmeno ja siinä olo on ollut perinteisesti ykkössymboli heteroudelle. Yhtäkkiä enää näin ei olekaan. Tämähän on valtava kulttuurillinen eli symbolinen tappio.
 
Naimisiinmeno ja siinä olo on ollut perinteisesti ykkössymboli heteroudelle. Yhtäkkiä enää näin ei olekaan. Tämähän on valtava kulttuurillinen eli symbolinen tappio.

No kai sulle sentään vielä ihan hyviä heterosymboleja jäi jäljellekin? Esim. lenkkimakkara, keskiolut ja Popeda. Kun suosit niitä itujen, siiderien ja euroviisujen sijasta, tuskin tarvitsee kenellekään hirvesti selitellä. Varsinkin jos muistat säännöllisesti mainita sen, millainen sopimus sinulla on jäniksen kanssa rehujen syönnistä ja autolla ajamisesta. Ja pukeutua "tätä maata ei myydä eikä vuokrata!" -tekstillä varustettuun paitaan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mä olen jo pitkään epäillyt, että sä olet homo. Tälle palstallehan voi kirjoittaa homotkin, eli kyllä sä taidat homo olla.

Et siis käsitä avioliiton symboli- tai muita perusarvoja, no ei niin tee enää moni muukaan. Tässäpä se tuli taas esille ymmärryksen perusero. Voisin vastata vielä pariin aiempaankin viestiisi, mutta enpä taida enää. Luultavasti parempi olla mahdollisimman vähän tekemisissä, niin säilyy ainakin jonkinlainen käsitys Suomesta vapaana maana jossa raikas ilma.
 
K

kiwipilot

Täytyy se nyt todeta, ettei tämä homohääpelleily oikeastaan enää niinkään kiinnosta. Pääsin jo onnellisesti naimisiin maassa, joka tunnustaa yhden ainoan avioliiton naiseni ollessa samaa mieltä. Tietysti se on hölmöä, että parin vuoden päästä Suomessa minua voidaan tuon ominaisuuden takia luulla homoksi (eikä edes lapsen saaminen tuota voisi muuttaa!), mutta minkäs teet - maassa maan tavalla, tuulimyllyt jne.

Ja kuitenkin jaksat suoltaa tänne samaa paskaa päivästä toiseen.

Hetken aikaa olikin jo lupaavan hiljaista mutta näköjään sama ralli jatkuu taas. Koskas se postimyyntimorsian nyt sitten saapuu tänne Tom of Finlandiaan? Meinaan vain, että sitten sinullakin olisi taas jotain muuta tekemistä kuin asiapalstalla trollaaminen ja huomiohuoraus.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No kai sulle sentään vielä ihan hyviä heterosymboleja jäi jäljellekin? Esim. lenkkimakkara, keskiolut ja Popeda. Kun suosit niitä vegaaniruokien, siiderien ja euroviisujen sijasta, tuskin tarvitsee kenellekään hirvesti selitellä. Varsinkin jos muistat säännöllisesti mainita sen, millainen sopimus sinulla on jäniksen kanssa rehujen syönnistä ja autolla ajamisesta. Ja pukeutua paitaan, jossa lukee "tätä maata ei myydä eikä vuokrata!".

Avioliitto oli (Suomessa) määritelmällisesti hetero. Noita voi tehdä kuka vaan.

Itselleni tämä oli periaatekysymys. Ehdin jo naimisiin joten keskityn jatkossa mieluummin omaan aitoon avioliittooni.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ehkä mä oon vähän tyhmä, mutta ei mulle vieläkään auennut, että mitä väliä tällä asialla on? Eikä aukene sekään, että millä tavalla tämä on kulttuurillinen tappio? Miten tämä vaikuttaa sinun elämääsi/vaikuttaako asia elämääsi jotenkin?

Hedelmistään puu tunnetaan, meidän kulttuurin ykköshedelmä on juuri nyt homoliitto. Toisena lienevät kaljut naiset. Öitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös