Jatkoajan virallinen homoketju

  • 883 983
  • 8 125

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olisit nyt kuitenkin voinut kertoa, että linkki vie jonnekin Iltapaskan sivulle, niin olisin osannut jättää klikkauksen väliin. Ajatuksellisesti asia kiinnostaa, mutta en halua klikata itseäni iltapäivälehtien sivuille.

Olen pahoillani, olen yleensä lähteen merkinyt. Tulevaisuudessa voit tarkistaa lähteen, viemällä kursorin linkin päälle, jolloin sivun alareunaan tulee linkin osoite.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Adoptiokorttia käyttäneet voivat nyt astua ulos kaapeistaan.

Venäjän haluttomuudelle antaa lapsia Suomeen on se, että Suomessa hyväksyttiin viime vuoden lopulla sukupuolineutraali avioliittolaki. Venäjän laki estää yhteistyön maiden kanssa, joissa samaa sukupuolta olevat voivat mennä naimisiin, paitsi tilanteissa, joissa maiden välille on solmittu erillinen adoptiosopimus.

Adoptiot Venäjältä Suomeen loppuivat – syynä sukupuolineutraali avioliittolaki | Yle Uutiset | yle.fi

Uutisessa mainitaan myös jotain sellaista, mikä ei liity sukupuolineutraaliin avioliittolakiin.

Adoptioiden määrä ollut laskusuunnassa jo pitkään

Venäjältä adoptoitujen lasten lukumäärä on laskenut hiljalleen useamman vuoden ajan jo ennen sukupuolineutraalin avioliittolain hyväksymistä. Kun vuonna 1997 Venäjältä adoptoitiin Suomeen 81 lasta viime vuonna lapsia tuli enää kymmenen.

– Venäjällä on vuosien varrella tapahtunut omaa lastensuojelun kehittämistyötä ja kotimaisten adoptioiden lukumäärät ovat olleet voimakkaassa kasvussa. Myös sijaisperhetyötä on kehitetty. Vaihtoehtoja lapsille on omassa kotimaassa entistä enemmän tarjolla, mikä on tarkoituksenmukainen ja hyvä asia lapsille, Pärssinen-Hentula selittää.

Toinen syy adoptioiden vähentymiselle on hänen mukaansa se, että Suomesta on lähetetty Venäjälle vähemmän adoptiohakemuksia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Irlannissa on kansa käynyt uurnilla äänestämässä homojen oikeudesta solmia avioliitto. Ääntenlaskenta on vielä kesken, mutta kylläleiri näyttää alustavien arviointien mukaan vievän voiton, eli 22 vuotta homoseksuaalisuuden dekriminalisoinnin jälkeen homot saavat jo mennä keskenään naimisiinkin. @Klose16 n naimisiinmenopaikat vähenevät taas yhdellä näillä näkymin. Tästä vielä hesarin juttuun.

Kai nuo irlantilaiset äänesti väärin tai jotain.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Irlannin kansa, josta noin 85 prosenttia on katolisia, on äänestämässä homoseksuaalien avioliiton puolesta. Ei ole helppoa olla Timo Soini tänäpäivänä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Irlannin kansa, josta noin 85 prosenttia on katolisia, on äänestämässä homoseksuaalien avioliiton puolesta. Ei ole helppoa olla Timo Soini tänäpäivänä.

Joo, lisäksi alustavien arvioiden mukaan 3,2 miljoonaa irlantilaista on käynyt äänestämässä. Tämä on aika hyvin ottaen huomioon Irlannin populaation, 4.6 miljoonaa. Äänestysprosentti on suurempi kuin mitä odotettiin. Hyvin on homopropaganda iskenyt tuonnekin.

Ei enää ole jäljellä kovin montaa länsimaata missä homot ei saa mennä naimisiin. Jotkut voisi sanoa, että tämä on lopun ajan merkkejä kun moraali on päässyt noin rappioitumaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Kyllä, tuska on tällä hetkellä kova tietyissä piireissä: maa toisensa jälkeen liukuu kohti homosaation mustaa - vai pitäisikö sanoa ruskeaa - aukkoa eikä mitään ole tehtävissä.

Ehdottomasti ruskeaa!

Nyt on sitten tuo katollisen Irlannin äänestyksen tuloskin julkaistu, 62% äänesti tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, eli Irkuissa homppelipropaganda on onnistunut jopa muuttamaan katollisen maan perustuslakia. Eli @kiwipilot in sanoin, kyllä me nyt ollaan menossa kohti ruskeaa aukkoa. Kohta saa Rentti Roinonenkin mennä naimisiin sen rakastamnsa hauvelin kanssa, ja Seuvo Sakkaraisen nännistä alkaa tulla maitoa. On tää nyt niin kauhiaa!
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Irlannin kansa, josta noin 85 prosenttia on katolisia, on äänestämässä homoseksuaalien avioliiton puolesta. Ei ole helppoa olla Timo Soini tänäpäivänä.
Mielenkiintoinen kommentti. Kerropas seuraavaksi onko helppoa olla Paavo Arhinmäki, Antti Rinne tai Ville Niinistö tänäpäivänä?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mielenkiintoinen kommentti. Kerropas seuraavaksi onko helppoa olla Paavo Arhinmäki, Antti Rinne tai Ville Niinistö tänäpäivänä?

En tiedä. Heillä tuskin on samanlaista suhdetta Irlantiin ja katolilaisuuteen kuin Timo Soinilla.

Irlanti on minulle rakas maa. Olen käynyt siellä toistakymmentä kertaa. Tehnyt siellä suuria ratkaisuja. Joskus täytyy mennä ulkomaille asti nähdäkseen omaan sydämeensä.

Timo Soini kääntyi katolilaiseksi nimenomaan Irlannissa saamiensa kokemuksiensa takia.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa, että Irlannissa asiasta järjestettiin kansanäänestys, jolloin äänestystulosta ei voi muuta kuin kunnioittaa. Suomessakin olisi vältytty monilta hörhöilyiltä, kun asiasta olisi järjestetty kansanäänestys.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa, että Irlannissa asiasta järjestettiin kansanäänestys, jolloin äänestystulosta ei voi muuta kuin kunnioittaa. Suomessakin olisi vältytty monilta hörhöilyiltä, kun asiasta olisi järjestetty kansanäänestys.
Melko typerää ja kallista pitää tulokseltaan etukäteen selvä kansanäänestys kysymyksestä joka on ihan päivänselvä muutenkin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Melko typerää ja kallista pitää tulokseltaan etukäteen selvä kansanäänestys kysymyksestä joka on ihan päivänselvä muutenkin.

Juurikin näin. Luultavasti senkin jälkeen jäisi parranpärinää niillä jotka liittoa alunperin vastustivat. Tässä tapauksessa äänestyksellä ei olisi mitään saavutettavaa etua.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Ei täs
Melko typerää ja kallista pitää tulokseltaan etukäteen selvä kansanäänestys kysymyksestä joka on ihan päivänselvä muutenkin.
Samaa mieltä. Kyllähän parlamentilla olisi pitänyt olla rohkeutta hyväksyä yleisesti hyväksytty laki ilman kansanäänestystäkin. Mutta valitettavasti näin ei ollut.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Melko typerää ja kallista pitää tulokseltaan etukäteen selvä kansanäänestys kysymyksestä joka on ihan päivänselvä muutenkin.

Kuinkas kallista se nyt sitten onkaan, jos sen kansanäänestyksen pitää eduskuntavaalien kanssa samaan aikaan? 2 äänestyslippua jne...

Toisaalta jos ajatellaan niin pitkälle, että eduskuntavaalitkin olivat itsestäänselvyys, tai siis se, ettei vasemmistopuolueilla ole asiaa hallitukseen, olisi pelkän kansanäänestyksen hinta taas noussut.

Juurikin näin. Luultavasti senkin jälkeen jäisi parranpärinää niillä jotka liittoa alunperin vastustivat. Tässä tapauksessa äänestyksellä ei olisi mitään saavutettavaa etua.

Mitäs parranpärinää siitä jäisi? Korkeintaan jotain säälittävää "tämä ei ole minun suomeni" -läppää, jota erinäisten äänestysten jälkeen voisi esiintyä. Sen sijaan vältyttäisiin kaikilta "kansojen syvät rivit ovat sitä mieltä, että..." höpötykseltä.

Irlannille plussat asian tyylikkäästä hoitamisesta.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
En tiedä. Heillä tuskin on samanlaista suhdetta Irlantiin ja katolilaisuuteen kuin Timo Soinilla.
Ahaa. Ajatusyhteyteen liittyen vastauksessasi on järkeä mutta luulisin että selittävä tekijä liittyen Timo Soinin vaikeuksiin ovat käynnissäolevat hallitusneuvottelut. Niihin rinnastaen Irlannin tapahtumat tuskin lisää asioita vähemmän helpoiksi, ajatellen Soinin arkea, vaikutusta voi olla ehkäpä tunnetasolla ja maininnan tasolla mutta ei kai hirveästi muuta? Kolmikolla Rinne, Arhinmäki ja V. Niinistö on tietysti sikäli helppoa että heidän ei tarvitse osallistua vaikeisiin hallitusneuvotteluihin mutta toisaalta taas, he eivät ole päässeet sinne minne ovat halunneet, toisin kuin Soini.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ahaa. Ajatusyhteyteen liittyen vastauksessasi on järkeä mutta luulisin että selittävä tekijä liittyen Timo Soinin vaikeuksiin ovat käynnissäolevat hallitusneuvottelut. Niihin rinnastaen Irlannin tapahtumat tuskin lisää asioita vähemmän helpoiksi, ajatellen Soinin arkea, vaikutusta voi olla ehkäpä tunnetasolla ja maininnan tasolla mutta ei kai hirveästi muuta? Kolmikolla Rinne, Arhinmäki ja V. Niinistö on tietysti sikäli helppoa että heidän ei tarvitse osallistua vaikeisiin hallitusneuvotteluihin mutta toisaalta taas, he eivät ole päässeet sinne minne ovat halunneet, toisin kuin Soini.

Kylläpäs te persut olette herkkänahkaisia.

Soini on homoavioliiton tiimoilta ottanut enemmän kantaa henkilönä ja katolisena ihmisenä kuin Perussuomlaisten puheenjohtajana. Hän on sanonut, että kääntyi katolilaisuuteen, koska se noudatti Raamattua enemmän kuin luterilainen kirkko. Perussuomalaiset olivat ainoa puolue, jolla oli asiassa puoluekuri ja se johtui siitä, että asia oli Soinilla henkilökohtaisesti niin tärkeä.

Rinteeltä, Arhinmäeltä ja Niinistöltä ei ole tullut läheskään yhtä henkilökohtaista kannanottoa koko asiaan. Millään hallitusneuvotteluilla ei tässä asiassa ole mitään väliä, mutta niitä johtaakin Juha Sipilä, joka uskonnollisesta taustastaan huolimatta on sanonut tulevan hallituksen kunnioittavan eduskunnan äänestystä, eikä siihen tarvitse palata. Uskotko että Soini olisi pystynyt samaan, mikäli hänen pitäisi johtaa neuvotteluja? Tätä lienee turha spekuloida, sillä Soinilla on helppoa, kun hänen ei tarvitse johtaa neuvotteluja, toisin kuin Sipilän.

Minä en ole iloinen Irlannin vaalituloksesta sen takia, että se pahoittaa Soinin mielen, mutta hän nyt vain sattuu olemaan mainitsemisen arvoinen tässä ketjussa, koska hän on julkisuudenhenkilö, joka on kertonut julkisuudessa henkilökohtaisesta suhteestaan Irlantiin. Kun näin käy, on tapana menettää suoja olla tulematta mainituksi tällaisen asian tiimoilta. Siitä olen tyytyväinen, että ainakin televisiomedia näytti eilen jättävän Soinin rauhaan kyseisessä asiassa ja keskittyneen hallitusneuvotteluihin, sillä en halua kenenkään kaivavan puukkoa miehen haavassa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Kylläpäs te persut olette herkkänahkaisia.
Mihin tämä kommentti liittyy? Kun luin ajatustasi siitä että Soinilla ei ole tänäpäivänä helppoa, mieleeni tuli vain se että Soini on vaikeissa hallitusneuvotteluissa, joka on tai jonka ainakin pitäisi olla hänen agendallaan se ehdoton ykkösasia, joka määrittää Soinin helppoutta tai ei-helppoutta ennenkaikkea ja samalla mieleeni tuli mainitsemiani nimiä joilla kyseistä vaivaa ei ole. Ja kuitenkin, uskoakseni kuka tahansa nelikosta Soini, Arhinmäki, Rinne, V. Niinistö olisivat siinä asemassa jossa porukasta vain Soini nyt on. Ymmärsitkö viimeinkin?

Myöhemmässä viestissäni mainitsin, että asiayhteydestä johtuen viestissäsi on järkeä mutta en minä vaan millään usko että tuohon muuhun verrattuna kyseessä olisi muu kuin pikkudetalji. Tiedän toki Soinin olevan katolilainen mutta se asia ei sinällään kiinnosta minua ja mitä siitä seuraa tai millaisia lausuntoja Soini asiaan liittyen on antanut, ne jutut eivät minua kiinnosta, koska tolla ei ole kosketuspintaa omaan elämääni. Mua Soinin vakaumus ei haittaa joskaan siitä johtuen Soini ei saa myöskään minkäänlaista extrasympatiaa tai muuta. Siis ihan samantekevää mulle, toisin kuin esimerkiksi sinulle kun tunnut asiaa seuraavan, en edes tiennyt monista mainitsemistasi jutuista aiemmin kuten en Soinin henkilökohtaisesta suhtautumisesta Irlantiin. Yleissivistys-syystä tästä voisi toki tietää mutta mua ei sori vaan ole niin paljoa kiinnostanut että olisin seuraillut näitä asioita. Lienee niin että me ihmiset keskitämme huomiotamme erityyppisiin asioihin.

Tossa nyt sitten teit kysymyksen että uskonko Soinin toimineen kuten Sipilä toimi jos johtaisi hallitusneuvotteluita. Sen lisäksi että en ymmärrä minkä kommenttini perusteella aasinsilta moiseen kysymykseen on oikeutettua sinulta minulle, sanon että ei mulla ole vastausta tuohon kysymykseen, en ole ikinä asiaa ajatellut eikä minua tuo edes kiinnosta. Noin muutoin minusta Sipilä toimi asiassa fiksusti ja hänen asemassaan Soinin tulisi tehdä samalla tavalla mutten todellakaan tiedä miten hän olisi toiminut.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mihin tämä kommentti liittyy? Kun luin ajatustasi siitä että Soinilla ei ole tänäpäivänä helppoa, mieleeni tuli vain se että Soini on vaikeissa hallitusneuvotteluissa, joka on tai jonka ainakin pitäisi olla hänen agendallaan se ehdoton ykkösasia, joka määrittää Soinin helppoutta tai ei-helppoutta ennenkaikkea ja samalla mieleeni tuli mainitsemiani nimiä joilla kyseistä vaivaa ei ole... Ymmärsitkö viimeinkin?

Joo, ymmärsin. Yhdet hallitusneuvottelut eivät varmastikaan poista sitä asiaa, että Soinia ei asia vaivaisi. En siis ymmärrä, miksi on väärin ajatella, että tämän asian tiimoilta Timo Soinilla ei ole helppoa. Hallitusneuvotteluista en maininnut mitään, sillä kun ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Joo, ymmärsin. Yhdet hallitusneuvottelut eivät varmastikaan poista sitä asiaa, että Soinia ei asia vaivaisi. En siis ymmärrä, miksi on väärin ajatella, että tämän asian tiimoilta Timo Soinilla ei ole helppoa. Hallitusneuvotteluista en maininnut mitään, sillä kun ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.
Vaan minäpä mainitsin viestissäni jota kommentoit "Kylläpäs te Persut olette herkkänahkaisia" joten sillä on tekemistä tämän keskustelumme kanssa. Kun nyt viestini luen uudelleen, en voi välttyä siltä käsitykseltä että et kommentoimaasi viestiä edes lukenut tarkasti vaan sulla on jonkinlainen ennakkokäsitys kommenteista joissa omaasi ei vain silitellä myötäkarvaan (tyyliin tossa taas joku harmistunut persu). Vai haluatko tarkentaa kommenttiasi lisää, annan siihen sulle nyt oivan tilaisuuden.

Kommenttisi siitä ettei varmaankaan ole väärin ajatella että Soinilla olisi asian kanssa ei-helppoa voi hyvinkin pitää paikkaansa mutta tuo ei liity tähän näkökulmaan jonka esitin. Mun näkemys asiasta on se että kaikkein suurimman kuorman juuri nyt Soini saa hallitusneuvotteluista. Jos Irlannin tapahtumista niin onkohan siellä edes oikea mies neuvottelemassa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vaan minäpä mainitsin viestissäni jota kommentoit "Kylläpäs te Persut olette herkkänahkaisia" joten sillä on tekemistä tämän keskustelumme kanssa.

Pahoittelut tästä. Hallitusneuvottelut eivät kuitenkaan liity tähän keskusteluun millään tavalla, mutta Timo Soinin suhde Irlantiin ja katolilaisuuteen liittyy. Minä en todellakaan halua, että Soinia kuultaisiin aiheesta kesken hallitusneuvotteluiden, mutta olisihan se mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä hän on esimerkiksi Irlannin katolisen kirkon johtajan lausunnoista, joiden mukaan katolisen kirkon on pohdittava asemaansa yhteiskunnassa ja suhteesta ihmisten arvomaailmaan.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Pahoittelut tästä.
Kiitos tästä koska tuonkaltainen viesti vaatii kirjoittajaltaan enemmän kuin joku vänkääminen. Itse asiastahan emme loppujen lopuksi tainneetkaan olla eriä mieltä.

Hallitusneuvottelut eivät kuitenkaan liity tähän keskusteluun millään tavalla, mutta Timo Soinin suhde Irlantiin ja katolilaisuuteen liittyy. Minä en todellakaan halua, että Soinia kuultaisiin aiheesta kesken hallitusneuvotteluiden, mutta olisihan se mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä hän on esimerkiksi Irlannin katolisen kirkon johtajan lausunnoista, joiden mukaan katolisen kirkon on pohdittava asemaansa yhteiskunnassa ja suhteesta ihmisten arvomaailmaan.
En usko että Soini ottaa asiaan kantaa ainakaan niin että olisi itse järjestämässä tiedotustilaisuutta (toivottavasti!) mutta voipi hyvinkin olla että on olemassa kaltaisiasi ihmisiä joita kiinnostaa kuulla mitä mieltä Soini tästä asiasta on josta syystä johtuen joku lehtimies kysyy. Mulla itselläni on niin että jos näkisin aiheeseen liittyvän klikattavan linkin jossakin mediassa, en menisi asiaa lukemaan koska minua Soinin mielipide asiasta ei kiinnosta. Paitsi ehkä nyt kun kävin tämän keskustelun kanssasi.

Irlannin tilanteesta en niinkään jatka mutta Suomen vastaavasta vielä hieman, tästäkin meillä oli sivuavaa puhetta liittyen Sipilään. Minun mielestäni jonkun uuden äänestyksen tms järjestäminen liittyen sukupuolineutraaliin avioliittoon on ihan turhaa, se on korkeintaan ajan peluuta siinäkin tapauksessa että konservatiivit saisivat yhden voiton koska asian käsittely ei päättyisi siihenkään (ja samankaltainen lienee tilanne Irlannissakin, en yhtään tunne paikallisia olosuhteita mutta tuntuisi että katolilaisen kirkon on turhaa kiukutella asiasta, sen sijaan heidän on totuttava elämään sen kanssa, näin ajattelisin rationaalisesti). Kaiken tämän lisäksi, sukupuolineutraali avioliitto ei edes tuo juuri mitään muutoksia aiemmin vallinneeseen käytäntöön kuin lähinnä jollakin symbolisella tasolla (*). Jopa mallin kannattajat sanoivat äänestyksen jälkeen että hyvä kun asia saatiin hoidettua ja pois päiväjärjestyksestä jotta voidaan jatkossa keskittyä tärkeämpiin asioihin.

(*) Mua kiusasi kampanjassa yksi asia. Tarkkaan en muista mutta avioliiton yhtenä perusteena oli se että lomakkeisiin saa jatkossa laittaa rastin kohtaan "olen avioliitossa" sen sijaan että olisi rastittanut kohdan "olen rekisteröidyssä parisuhteessa" jonka kanssa vetivät yhtäläisyysmerkit ilmaukselle "olen homo". Tuoden selväksi että kyseisen merkinnän laittaminen on ikäänkuin noloa tai kiusallista taikka se vaikuttaa huonontavasti töitä haettaessa. Minusta tuontyyppisestä ajattelusta pitäisi päästä eroon, ei seksuaalisessa suuntautumisessa pidä olla mitään hävettävää eikä se tee ihmistä toista huonommaksi. Eihän kukaan meistä ole edes päässyt valitsemaan omaa suuntautumistaan. Ja edelleenkään tuo kohta ei voi olla perusteena avioliittolain muuttamiselle koska eikö ole paljon helpompaa muuttaa kysymystekstejä niihin lomakkeisiin vaikkapa sisällytten samaan vastausvaihtoehtoon avioliitto ja rekisteröity parisuhde.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mua kiusasi kampanjassa yksi asia. Tarkkaan en muista mutta avioliiton yhtenä perusteena oli se että lomakkeisiin saa jatkossa laittaa rastin kohtaan "olen avioliitossa" sen sijaan että olisi rastittanut kohdan "olen rekisteröidyssä parisuhteessa" jonka kanssa vetivät yhtäläisyysmerkit ilmaukselle "olen homo". Tuoden selväksi että kyseisen merkinnän laittaminen on ikäänkuin noloa tai kiusallista taikka se vaikuttaa huonontavasti töitä haettaessa. Minusta tuontyyppisestä ajattelusta pitäisi päästä eroon, ei seksuaalisessa suuntautumisessa pidä olla mitään hävettävää eikä se tee ihmistä toista huonommaksi. Eihän kukaan meistä ole edes päässyt valitsemaan omaa suuntautumistaan. Ja edelleenkään tuo kohta ei voi olla perusteena avioliittolain muuttamiselle koska eikö ole paljon helpompaa muuttaa kysymystekstejä niihin lomakkeisiin vaikkapa sisällytten samaan vastausvaihtoehtoon avioliitto ja rekisteröity parisuhde.

Pride-tapahtumissahan on kysymys paitsi homoseksuaalien vapaasta juhlasta, mutta myös homomyönteisyyden juhlinnasta yleisesti. Ainakin Amsterdamin pride-tapahtumassa kanaalia kiertävät veneet ovat erilaisten yritysten ja yhdistyksen sponssaamia tarkoituksena mainostaa homomyönteistä työilmapiiriään.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Pride-tapahtumissahan on kysymys paitsi homoseksuaalien vapaasta juhlasta, mutta myös homomyönteisyyden juhlinnasta yleisesti. Ainakin Amsterdamin pride-tapahtumassa kanaalia kiertävät veneet ovat erilaisten yritysten ja yhdistyksen sponssaamia tarkoituksena mainostaa homomyönteistä työilmapiiriään.
Tuossa on varmaan takana ajatus hyvästä mutta itse en millään tajua miten käytönnössä voisi rakentaa homomyönteistä työilmapiiriä. Joku kampanja kenties, tosin pidän vaarana että sellainen voisi myös ärsyttää joitakin ihmisiä jotka ei noin muutenkaan ole homokielteisiä vaan suhtautuvat asiaan neutraalisti. Kaikissa niissä työpaikoissa joissa olen ollut, en itse ole havainnut homokielteisyyttä, kenties sellaista on ollut rekrytoinnissa. Itsekin olen joskus rekrytoinut mutta missään vaiheessa en tullut tietämään työnhakijoiden seksuaalista suuntautumista, asian selvittäminen ei tullut mieleeni kun koitin ottaa selvää lähinnä työntekoon vaikuttavista seikoista. Homomyönteisen työilmapiirin sijasta minusta parempi olisi homoneutraali jossa kenenkään seksuaalinen suuntautuminen ei ole mikään juttu koska se ei vaikuta mitenkään mihinkään.

En tiedä rinnastuuko uskonnollinen vakaumus kovin hyvin seksuaaliseen suuntautumiseen kun edellinen on valinta, jälkimmäinen ei ole. Kuitenkin molemmat ovat seikkoja jotka voivat ilmetessään herättää ennakkoluuloja ja syrjintää ja molemmissa tapauksissa negatiivinen asennoituminen on yhtä lailla väärin. Mietin että miten työpaikoilla otettaisiin joku uskonnollisuus/vakaumusmyönteisen ilmapiirin kehittämishanke tässä niinkuin rinnastaen. Tyyliin "hienoa, meillä on joukossamme jehova". Olisiko kannattava hanke jos siis syrjintää on ollut? Tai ainakin varalta ettei olisi jatkossakaan?

No kävin nyt kuitenkin googlettamassa tuota Gay pride juttua vähäsen, lähinnä saadakseni selville onko tällaista tapahtumaa ollut meillä Oulussa. Hätäisellä vilkuilulla en saanut selville, sen sijaan ohjauduin sivulle jossa kerrottiin että liikkeen ihmiset julistavat olevansa ylpeitä (homo)seksuaalisuudestaan, taikka jotakin tällaista siellä sanottiin. Vähän outoa minusta, itse en koe minkäänlaista ylpeyttä omasta seksuaalisuudestani, se on osa minua eikä missään määrin ylpeilyn (joskaan ei häpeilynkään) aihe. Kuitenkin mun omiinkin korviini särähtäisi aika pahastikin jos julistelisin jossakin olevani ylpeä heteroseksuaalisuudestani. Minusta moinen julistelu olisi jopa loukkaavaa eri tavalla kokevia kohtaan, sen lisäksi että se on täysin hyödytöntä ja tarpeetonta mutta kaipa vähemmistöille on hieman erilaiset normit.

Äh, tarkastin vielä tuon Pride-liikkeen sanoman asian ja näin siellä sanotaan:
Liikkeellä on kolme pääperustetta: ihmisten pitäisi olla ylpeitä seksuaalisesta suuntautumisestaan ja sukupuoli-identiteetistään, seksuaalinen monimuotoisuus on lahja ja seksuaalinen suuntautuminen sekä sukupuoli-identiteetti ovat synnynnäisiä eikä niitä voi tarkoituksellisesti muuttaa.
Olen eri mieltä. En ole ylpeä omasta seksuaalisesta suuntautumisestani. Lisäksi en tiedä mikä on "sukupuoli-identiteetti" esimerkiksi mikä se minulla on. Sukupuoleni tiedän, sitäköhän tuossa tarkoitetaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös