Eipä se olekkaan mikään hyvä peruste, se on vain minun henkilökohtainen tuntemus tästä asiasta. Ymmärrän kyllä perustelusi erittäin hyvin eikä minun ole mitenkää hankala uskoa eivätkö ne pitäisi paikkaansa. Rationaallisin perustein, jos ajattelisin tätä asiaa niin eipä minulla olisi mitään nokan koputtamista, mutta mielestäni tätä asiaa on erittäin hankala käsitellä pelkästään rationaallisin perustein.
Siinä olet ihan oikeassa, että asenne-eroilla nämä jutut monesti selittyvät, mutta silti olisi mielestäni hyvä, että käydään keskustelua niiden oikeilla nimillä. Minuun kun ei uppoa nuo homouden "epäluonnollisuus"- tai "koska Jumala käski"-perusteet, koska niillä pyritään rationalisoimaan (kovin heikosti tosin) homouden vastustaminen. Homous on biologinen poikkeama, ja sille ei voi mitään vaikuttaa, mutta yhteiskunta on ihmisten kehittämä, ja yhteiskuntaan voi vaikuttaa. Siitä sitten yksi yhteen.
Noin yleisemmin ottaen itselläni ei ole mitään henkilökohtaista pelissä homojen oikeuksien suhteen (en itse asiassa edes tunne ns. kaveritasolla ketään homoa, sen sijaan lesboja tunnen pari), vaan nimenomaan asiaa ajattelen vain siltä kannalta, että mitä jos minä olisin tuossa tilanteessa? Homouden myöntäminen jo itselleen voi olla joillekin vaikeaa, puhumattakaan vielä siitä, että se pitäisi paljastaa muille. Tässä suhteessa olen sen verran humanistihörhö, että en haluaisi kenenkään kärsivän turhaan sellaisen asian vuoksi, jolle itse ei voi mitään vaikuttaa. Ja tästä syystä olen aina halunnut puolustaa homojen ja lesbojen oikeuksia, ja kannattaa sellaista yhteiskuntaa, jossa jokainen voi olla oma synnynnäinen itsensä pelkäämättä muilta tulevaa painostusta tai jopa vainoa.