Jatkoajan virallinen homoketju

  • 874 551
  • 8 122

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuohon väitteeseen haluan todisteita. Miten esim. vauvoista tai pienistä lapsista voidaan todeta, kuka on homoseksuaalinen? Entä onko löydetty jokin geeni, joka on vain homoseksuaaleilla?

Modeille sori, että meni off-topic, mutta tuo väite tarvitsee todisteita.
Ihmisen käytös on joko opittua tai perinnöllistä. Yhtä geeniä joka "aiheuttaisi" homoseksuaalisuutta ei ilmeisesti ole olemassa. Jos uskoo homoseksuaalisuuden olevan opittua, herää kysymys mistä ensimmäinen homoseksuaali tuli? Tai mistä homoseksuaalisuus opitaan jossain Iranissa tai Saudi-Arabiassa.

 

ijuka

Jäsen
Ihmisen käytös on joko opittua tai perinnöllistä. Yhtä geeniä joka "aiheuttaisi" homoseksuaalisuutta ei ilmeisesti ole olemassa. Jos uskoo homoseksuaalisuuden olevan opittua, herää kysymys mistä ensimmäinen homoseksuaali tuli? Tai mistä homoseksuaalisuus opitaan jossain Iranissa tai Saudi-Arabiassa.

Ainakin koulussa kerrottiin sen liittyvän johonkin sikiöajan kehitysjuttuihin. Mikä sinänsä käy järkeen.
Tuohon väitteeseen haluan todisteita. Miten esim. vauvoista tai pienistä lapsista voidaan todeta, kuka on homoseksuaalinen? Entä onko löydetty jokin geeni, joka on vain homoseksuaaleilla?

Modeille sori, että meni off-topic, mutta tuo väite tarvitsee todisteita.
Se ettei sitä vauvasta voida vielä todeta ei tarkoita ettei se ole silloin jo määritelty. Se vaan ei vielä ole havaittavissa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ainakin koulussa kerrottiin sen liittyvän johonkin sikiöajan kehitysjuttuihin. Mikä sinänsä käy järkeen.
No joo tuokin on mahdollista. Pääpointtina se ettei se ole opittu käytös malli.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä oletan, että synnynnäinen ominaisuus voidaan havaita jo varhaisella iällä. Entä ovatko parafiliat synnynnäisiä ominaisuuksia?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Minä oletan, että synnynnäinen ominaisuus voidaan havaita jo varhaisella iällä. Entä ovatko parafiliat synnynnäisiä ominaisuuksia?

Voidaanko heterous havaita varhaisella iällä? Kannattaa ehkä miettiä miten ihmislapsi kehittyy aikuiseksi ja missä kohtaa seksuaalisuus tulee geimeihin mukaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Voidaanko heterous havaita varhaisella iällä? Kannattaa ehkä miettiä miten ihmislapsi kehittyy aikuiseksi ja missä kohtaa seksuaalisuus tulee geimeihin mukaan.
Jos ihmiset eivät ole tästä varmoja, niin joissain kulttuureissa asiaa voi kysyä profeetalta tai imaamilta:

"Helsingin yliopiston arabian kielen ja islamin tutkimuksen professori Jaakko Hämeen-Anttila selittää arabimaissa yleisiä lapsimorsiamia islamin lailla.
Hämeen-Anttilan mukaan Irakissa suuniteltu laki, joka sallisi 9-vuotiaiden avioliitot, perustuu shiiamuslimien islamin lakiin, mutta saman tyyppisiä säädöksiä on myös sunnamuslimeilla.
– Niissä on vain erilaisia tulkintoja, mikä on tyttöjen tai naisten nuorin avioliittoikä. Kaikkein alhaisin ikä on juuri tuo yhdeksän vuotta. Murrosikä ja kuukautisten alkaminen on yleensä se, mistä avioliittoiän katsotaan viimeistään täyttyneen, Hämeen-Anttila selittää.
Hadith-tekstit avioliittoiän taustalla
Hämeen-Anttilan mukaan islamin lain avioliittoikään liittyvä säädös tulee lähinnä profeetan perimätiedoista eli niin sanotuista hadith-teksteistä.
– Hadith-tekstit on suuri määrä lyhyitä tekstejä, jotka väittävät olevansa kuvauksia profeetta Muhammadin sanoista tai teoista tai mitä hän kirjallisesti hyväksynyt. Ne ovat usein sitä muotoa, että joku kysyy profeetalta, kuinka tässä ja tässä asiassa menetellään ja profeetta vastaa.
Hadith-tekstit ja Koraani ovatkin yhdessä Hämeen-Anttilan mukaan koko islamin lain perusta. Näin ollen islaminuskoiset pitävät haditheja yleisesti totena."
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohon väitteeseen haluan todisteita. Miten esim. vauvoista tai pienistä lapsista voidaan todeta, kuka on homoseksuaalinen? Entä onko löydetty jokin geeni, joka on vain homoseksuaaleilla?

Modeille sori, että meni off-topic, mutta tuo väite tarvitsee todisteita.

Onko tällä jotain merkitystä? Pitäisikö homoihin suhtautua jotenkin eri tavalla riippuen siitä, onko kyseessä synnynnäinen vai opittu ominaisuus? Ajatteletko oman seksuaalisuutesi ja sen erilaiset ilmentymismuodot synnynnäisinä vai opittuina? Onko sillä väliä?
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämä ketju on jotenkin väsynyt siinä mielessä, etten oikein ymmärrä, mitä keskustelemista tässä on. Pitäisikö homoihin nyt suhtautua jollakin lailla? Miksi ihmeessä? Mitä pirun väliä heillä on minkään asian suhteen? Ainoa minua kiinnostava juttu on, että voisivat ystävällisesti lopettaa nuo esteettistä silmää häiritsevät pride-kulkueet. Ei kai missään ole päätetty, että ihmiseltä pitää puuttua tyylitaju jos sattuu olemaan homoseksuaali?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, mutta seksuaalinen suuntautuminen kehittyy olosuhteiden vaikutuksesta ja henkilöllä on mahdollisuus muuttaa suuntautumistaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, mutta seksuaalinen suuntautuminen kehittyy olosuhteiden vaikutuksesta ja henkilöllä on mahdollisuus muuttaa suuntautumistaan.
Nyt tulee aika paksua. Toki saat olla tuota mieltä, mutta ei sillä totuuden kanssa ole mitään tekemistä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, mutta seksuaalinen suuntautuminen kehittyy olosuhteiden vaikutuksesta ja henkilöllä on mahdollisuus muuttaa suuntautumistaan.

Eli Päivi Räsänen tai sinä voisitte niin halutessanne muuttua homoseksuaaleiksi?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuntuu näköjään olevan mahdoton ajatus hyväksyä, että ihminen voisi muuttaa itseään, tapojaan ja tottumuksiaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tuntuu näköjään olevan mahdoton ajatus hyväksyä, että ihminen voisi muuttaa itseään, tapojaan ja tottumuksiaan.
Mikään ei todista että ihminen voisi muuttaa seksuaalista suuntautumistaan. Tuotahan on Yhdysvalloissa kokeiltu monissa paikoissa kun homoja on liitetty "eheyttää", Alan Turingin homoseksuaalisuutta koitettiin hoitaa Briteissä kemikaalisella kastroinnilla ja muuta sellaista. Ei nuo oikein auta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
No ei kai niitä eheytymisleirejä turhaan pidetä?

South Park osasi jo kertoa millainen menestys tuollainen formaatti on.






Yleisellä tasolla jopa 40-luvun lopussa syntynyt isäni heitti hyvän argumentin kun olin junnu. Jostain lehtijutusta alkoi sanailu.

Hänen elämäänsä homoseksuaalit eivät ole mitään lisää eikä mitään pois. Hänen mukaansa olisi häiritsevää jos hänen seksuaalisuutta ja ihmisyyttä jaksettaisiin kyseenalaistaa. Tuo on jäänyt omaankin pelikirjaan.
 
Viimeksi muokattu:

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuntuu näköjään olevan mahdoton ajatus hyväksyä, että ihminen voisi muuttaa itseään, tapojaan ja tottumuksiaan.

Alkuperäinen väitehän on paksua tuubaa, mutta ei nyt vängätä siitä. Sitä vastoin kysyn, että jos joku sattuu olemaan homoseksuaali, niin miksi sitä pitäisi muuttaa?

Homona olemisessa toki on omat haasteensa liittyen erityisesti eräiden kanssaihmisten ahdasmielisyyteen ja urpouteen, mutta jos ajatellaan, että selviää yli vaikeiden teinivuosien ja elää vakiintunutta elämää, johon kuuluu esimerkiksi mukava päivätyö, omistusasunto kivalla alueella ja samaa sukupuolta oleva nasta kumppani, jonka kanssa arki sujuu mukavasti ja makkarissa molemminpuolinen kullinlutkutus ja muut touhut toimivat ja tuottavat sopivasti nautintoa ja tyydytystä molemmille, niin miksi helvetissä tästä pitäisi kenenkään päästä eroon?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt ei ollut kysymyksessä se, että onko homoseksuaalisuus väärin vai oikein, vaan se, voiko homoseksuaalisuudesta luopua niin halutessaan. Alkuperäinen väite oli, että homoseksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus.

Minä kyseenalaistan tämän väitteen ilman vedenpitäviä todisteita. Minä haluan saada todisteen miten väitetty synnynnäinen ominaisuus on havaittavissa varhaisessa iässä, esim alle 5 vuotta. Yleensä synnynnäinen ominaisuus voidaan havaita ja todeta varhaisessa iässä. Jos sitä ei voida havaita eikä todeta, niin silloin se ei ole synnynnäinen ominaisuus vaan kehittynyt jossain vaiheessa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Voi helvetti tätäkin keskustelua. Koittakas nyt hyväksyä kaikki, näin yleisesti. Kasvakaa, vanhentukaa ja kokeilkaa. Eikö se riitä, että me miehet olemne homoja enemmän tai vähemmän? Mikä vittu siinä on, että tästä luonnollisesta asiasta pitää vääntää peistä tahi tieteellä todistella jotain? Oksettavaa keskustelua.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
En ymmärrä, että miksi pitää keskustella erikseen homoseksuaalisuuden syntymisestä tai homoseksuaalisuudesta luopumisesta. Kysehän on ihan vain seksuaalisuuden kehittymisestä. Käsittääkseni homoseksuaalisuus ei eroa tässä kehityksessä mitenkään muista seksuaalisuuden suuntauksista.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Itse olen sitä mieltä, että seksuaalisuus on synnynnäinen ominaisuus, mutta seksuaalinen suuntautuminen kehittyy olosuhteiden vaikutuksesta ja henkilöllä on mahdollisuus muuttaa suuntautumistaan.

Eli siis voisit ruveta homoksi ja elää ihan normaalisti siitä nauttien samaan tyyliin, kuin naisten kanssa (oletan siis että olet hetero ja mies)? Eikun kokeilemaan sitten vaan! Don't knock it 'till you try it.

@Snakster reps molemminpuoliselle kullinlutkutukselle xD
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mico
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös