Jatkoajan virallinen homoketju

  • 876 679
  • 8 122

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikset sä vastaa siihen, että voisitko halutessasi alkaa homoksi?
No nyt vastataan. Mikäli minä kokisin heteroseksuaalisuuden vääräksi, niin voisin siinä tapauksessa vaihtaa seksuaalisuuttani homoksi. Ei sellainen ole mahdotonta. Onnistuu toisinpäin ja onnistuu noinpäin. Ihmisen tarvitsee vain haluta muutosta riittävän voimakkaasti ja tehdä kaikkensa muutoksen eteen, niin muutos on mahdollinen.

Niin sinustako siis ihmisen oma kokemus sukupuoli/seksuaaliasioissa ei välttämättä ole oikea? Kenen näkemyksen mukaan se sukupuoli/seksuaalisuus silloin määritellään?
Sukupuoli on mielekkäintä määrittää biologian mukaan, joko miessukupuolinen tai naissukupuolinen. Toki poikkeustapauksia löytyy, joissa esim. lääkäri ei voi todeta sukupuolta. Silloin voi määrittää itse sukupuolensa jommaksi kummaksi edellämainituista.

Seksuaalisen suuntauksen sen sijaan voi itse määrittää ja se voi vaihdella.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No nyt vastataan. Mikäli minä kokisin heteroseksuaalisuuden vääräksi, niin voisin siinä tapauksessa vaihtaa seksuaalisuuttani homoksi. Ei sellainen ole mahdotonta. Onnistuu toisinpäin ja onnistuu noinpäin. Ihmisen tarvitsee vain haluta muutosta riittävän voimakkaasti ja tehdä kaikkensa muutoksen eteen, niin muutos on mahdollinen.
Miten sinä ihan käytännössä säätelet sen hypotalamuksen kokoa isommaksi tai pienemmäksi, joka tuota säätelee?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
No nyt vastataan. Mikäli minä kokisin heteroseksuaalisuuden vääräksi, niin voisin siinä tapauksessa vaihtaa seksuaalisuuttani homoksi. Ei sellainen ole mahdotonta. Onnistuu toisinpäin ja onnistuu noinpäin. Ihmisen tarvitsee vain haluta muutosta riittävän voimakkaasti ja tehdä kaikkensa muutoksen eteen, niin muutos on mahdollinen.

Tuon kun olisi vetti teininä tiennyt. Ei tarvitsisi tässäkään iässä olla homouden ikeen alla. Heh.
 
Suosikkijoukkue
KK
Elikkäs isoveljet lisäävät homouden todennäköisyyttä. Minulla on kaksi isoveljeä, mutta silti minusta tuli hetero, ilmeisen täpärästi. Jos minulla olisi vielä pikkuveli, niin se olisi kyllä varmasti jo homo. Ja hymiö tähän.
Siis miehillä syntyperäinen homous vaatii homogeenin, sikiön korkea tesrosteronitaso sekä äidin kohdun kunto mikä yleensä heikkenee kun on synnyttänyt useamman. Jos tuo tesrosteronitaso on taas todella korkea tulee lapsesta asperger.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Poikalapset ovat vissiin sen verran stressaavia äideille, että luonto on tällaisen suojamekanismin kehittänyt, tosin en tiedä onko homoseksuaalit sen sävyisempiä kuin muutkaan.

Jonkinlaista julmaa ironiaa tämä on kuitenkin lestaperheitä kohtaan. He truely works in mysterious ways.
 

teppana

Jäsen
Täällä näyttää olevan kova tarve kieltää tuo Amadeus Oilingin kokemus, hörhösyyttelyt alkoivat välittömästi. Ilmeisesti virallista totuutta ei ole hyväksyttävää kyseenalaistaa. Kuitenkin ihmisen kokemus omasta itsestään on virallisen totuuden mukaan aina oikea, kun on kyse sukupuoli/seksuaaliasioista. Mutta tuota Oilingin kokemusta ei haluta hyväksyä. Hieman ristiriitaista. Voiko joku sitten osoittaa, että Oilinki ei ole oikeasti luopunut homoseksuaalisuudestaan, vaan on edelleen homo, vaikka muuta väittääkin?

Sen enempää ottamatta kantaa kyseiseen tapaukseen. Minua kiinnostaisi tietää sinun henkilökohtainen mielipide. Pidätkö homoseksuaalisuutta jollain tavalla eriarvoisena kuin heteroseksuaalisuutta? Näetkö arvoa siinä, että homoseksuaali käy läpi esim. eheytymishoidon ja muuttuu heteroseksuaaliksi?

Jos ajattelet seksuaalisen suuntautumisen olevan samanarvoinen riippumatta siitä onko henkilö hetero-, bi- tai homoseksuaali, miksi olet ottanut selvää tällaisista asioista?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle on aivan sama mikä on henkilön seksuaalinen suuntaus, sillä ei ole väliä. Tartuin tuohon toisessa ketjussa olleeseen väitteeseen, jonka mukaan seksuaalinen suuntautuminen olisi muuttumaton synnynnäinen ominaisuus. Kyseenalaistin tuon väitteen ja annoin päinvastaisen esimerkin henkilöstä, jonka seksuaalinen suuntautuminen on hänen oman kertomuksensa mukaan muuttunut. Mikäli alkuperäinen väite on totta, niin tuollaista seksuaalisen suuntautumisen muutosta ei ole mahdollista tapahtua. Oletan, että täällä pystytään vedenpitävästi osoittamaan, että tuolle Amadeus Oilingille ei ole voinut käydä niinkuin hän itse väittää itselleen käyneen. Jos hänen kertomustaan ei voida osoittaa valheelliseksi, niin silloin hän puhuu totta.
 

teppana

Jäsen
Minulle on aivan sama mikä on henkilön seksuaalinen suuntaus, sillä ei ole väliä. Tartuin tuohon toisessa ketjussa olleeseen väitteeseen, jonka mukaan seksuaalinen suuntautuminen olisi muuttumaton synnynnäinen ominaisuus. Kyseenalaistin tuon väitteen ja annoin päinvastaisen esimerkin henkilöstä, jonka seksuaalinen suuntautuminen on hänen oman kertomuksensa mukaan muuttunut. Mikäli alkuperäinen väite on totta, niin tuollaista seksuaalisen suuntautumisen muutosta ei ole mahdollista tapahtua. Oletan, että täällä pystytään vedenpitävästi osoittamaan, että tuolle Amadeus Oilingille ei ole voinut käydä niinkuin hän itse väittää itselleen käyneen. Jos hänen kertomustaan ei voida osoittaa valheelliseksi, niin silloin hän puhuu totta.

Aivan. Itse kyllä luulen, että seksuaalinen suuntautuminen voi muuttua. Joillakin ihmisillä se muuttuu elämän aikana, vaikka sitä ei aktiivisesti lähtisi hakemaan. Joillakin ihmisillä se muuttuu tietoisen valinnan myötä. Eikä näissä ole mitään pahaa, tai edes tavatonta. Ihmisen seksuaalisuus on Kinseyn mukaan fluidi mittari jonka asteikolla me jokainen liikumme. Joku liikkuu elämänsä aikana enemmän kuin joku toinen. Tämän myöntäminen ei varmaankaan ole useimmille ihmisille hankalaa.

Ongelmallista näissä keskusteluissa on se, että homoseksuaalisuudesta siirtyminen heteroseksuaaliksi voi myös tarkoittaa ulkoisen paineen vuoksi oman seksuaalisuutensa kieltämistä. Nämä ovat olleet tutkitusti haitallisia ja jopa vakavasti vahingoittavia toimia. Näihin kuuluu esim. kristillisen hengen eheyttämisleirit. Ihmiset jotka hakeutuvat tämän tyyppisiin ratkaisuihin, eivät useimmiten (lue: lähes koskaan) ole epävarmoja seksuaalisten halujensa suhteen. He vain ovat ulkoisen paineen vuoksi kyvyttömiä hyväksymään omia seksuaalisia halujaan. Nämä "hoitomuodot" perustuvat usein oman seksuaalisuuden kieltämiseen ulkopuolisen mittarin (usein jumala tjms.) avulla. Jotkut eheyttämishoidon käyneet ihmiset pystyvät jälkeenpäin elämään omien sanojensa mukaan ihan hyvää elämää. Mutta useimmat eivät pysty kovinkaan pitkään kieltämään omaa seksuaalisuuttaan.

Näin karrikoiden voisi sanoa, heterosta voi muuttua homoksi ja toisinpäin. Mutta sitä ei voi tehdä rukoilemalla tai keskittymällä kovasti. Nämä halut ja intohimot uivat paljon syvemmällä ihmisen mielessä. Meillä on jonkin verran valtaa siihen, kumpaa sukupuolta panemme. Mutta olemattomasti tietoista valtaa siihen, kumpaa sukupuolta me oikeasti haluamme panna.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan spekulatiivisesti tässä ihmettelen, olisiko mahdollista, että etenkin pääkaupunkiseudulla, missä liberaalisuus, suvaitsevaisuus ja monikulttuurisuus ovat vallitsevia arvoja homoseksuaalisuus nähtäisiin jonkinlaisena lisäarvona nuorison keskuudessa? Tarkoitan sitä, että tietyssä iässä pitäisi olla homoseksuaali tai vähintään bi ihan konformistisuuden vuoksi tunsi itsensä sellaiseksi eli ei. Sillä lailla upgreidattaisiin omaa arvoa kaveripiirissä coolina, suvaitsevaisena ja moniarvoisena ihmisenä. Sitten kun ikää tulee lisää ja käsitys omasta itsestä vahvistuu, olisi tässä tilanteessa luonnollista tulla kaapista ulos ja ilmoittaa olevana hetero.

Ihanko vakavissasi väität, että jossain yläasteikäisten jätkien keskuudessa pääsisi pätemään ja saisi erilaista glooriaa ilmoittautumalla homoksi? Seuraavaksi varmaan väitetään, että lätkäjengissä pääsee suosioon sekä pukukopissa että fanien silmissä ilmoittautumalla homoksi.
 

teppana

Jäsen
Ihan spekulatiivisesti tässä ihmettelen, olisiko mahdollista, että etenkin pääkaupunkiseudulla, missä liberaalisuus, suvaitsevaisuus ja monikulttuurisuus ovat vallitsevia arvoja homoseksuaalisuus nähtäisiin jonkinlaisena lisäarvona nuorison keskuudessa? Tarkoitan sitä, että tietyssä iässä pitäisi olla homoseksuaali tai vähintään bi ihan konformistisuuden vuoksi tunsi itsensä sellaiseksi eli ei. Sillä lailla upgreidattaisiin omaa arvoa kaveripiirissä coolina, suvaitsevaisena ja moniarvoisena ihmisenä. Sitten kun ikää tulee lisää ja käsitys omasta itsestä vahvistuu, olisi tässä tilanteessa luonnollista tulla kaapista ulos ja ilmoittaa olevana hetero.

Nyt menee hieman ohi. Onko tämä jotain todella deep level huumoria vai oletko tosissasi? Jos tosissasi, voin kertoa että teinipojat ei nostata statustaan vertaisten keskuudessa ilmoittamalla olevansa homoja vaikka ovatkin heteroja. Absurdia että kukaan päätyy tämänkaltaiseen ajatukseen.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko tältä palstalta kadonnut viimeinenkin huumorintajun pisara, vai koskeeko se vain tätä ketjua? Onko tämä sellainen aihe, jossa parodia ei kolahda?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onko tältä palstalta kadonnut viimeinenkin huumorintajun pisara, vai koskeeko se vain tätä ketjua? Onko tämä sellainen aihe, jossa parodia ei kolahda?
Ei teistä koskaan tiedä. Ihan yleisesti internetissä on liki mahdotonta kirjoittaa sellainen parodia jota joku ei ottaisi tosissaan. Sitten on tietysti nämä ihmiset jotka sanovat jotain tyhmää ja jos siihen vastataan sillä tavalla että tyhmän asian sanoja vaikuttaa tyhmältä/ajattelemattomalta väitetään että kyseessä oli vitsi. Mutta jos kukaan ei ala pilkkaamaan sanoman typeryyttä oltaisiin jatkettu tuon tyhmän asian pohtimista vakavissaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Sukupuoli on mielekkäintä määrittää biologian mukaan, joko miessukupuolinen tai naissukupuolinen.

Itse asiassa biologisessa mielessä tilanne on kaikkea muuta kuin joko tai.

Biologinen sukupuoli voidaan määrittää esim. ulkoisten sukuelinten tasolla, millaisia sukusoluja henkilö tuottaa vai tuottaako ollenkaan, millaiset sukupuolirauhaset henkilöllä on tai vaikkapa millainen henkilön kromosomisto on sukupuolikromosomien osalta. Nämä ovat vielä ns. slaidereita, eivät on/off-kytkimiä.

Tähän sitten toki päälle miten henkilö itse sukupuolensa kokee, mutta se ei nyt suoraan liity ihan puhtaaseen fysiologiaan.

Tämä siis ihan huomiona, jatkakaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aivan. Itse kyllä luulen, että seksuaalinen suuntautuminen voi muuttua. Joillakin ihmisillä se muuttuu elämän aikana, vaikka sitä ei aktiivisesti lähtisi hakemaan. Joillakin ihmisillä se muuttuu tietoisen valinnan myötä. Eikä näissä ole mitään pahaa, tai edes tavatonta. Ihmisen seksuaalisuus on Kinseyn mukaan fluidi mittari jonka asteikolla me jokainen liikumme. Joku liikkuu elämänsä aikana enemmän kuin joku toinen. Tämän myöntäminen ei varmaankaan ole useimmille ihmisille hankalaa.

Ongelmallista näissä keskusteluissa on se, että homoseksuaalisuudesta siirtyminen heteroseksuaaliksi voi myös tarkoittaa ulkoisen paineen vuoksi oman seksuaalisuutensa kieltämistä. Nämä ovat olleet tutkitusti haitallisia ja jopa vakavasti vahingoittavia toimia. Näihin kuuluu esim. kristillisen hengen eheyttämisleirit. Ihmiset jotka hakeutuvat tämän tyyppisiin ratkaisuihin, eivät useimmiten (lue: lähes koskaan) ole epävarmoja seksuaalisten halujensa suhteen. He vain ovat ulkoisen paineen vuoksi kyvyttömiä hyväksymään omia seksuaalisia halujaan. Nämä "hoitomuodot" perustuvat usein oman seksuaalisuuden kieltämiseen ulkopuolisen mittarin (usein jumala tjms.) avulla. Jotkut eheyttämishoidon käyneet ihmiset pystyvät jälkeenpäin elämään omien sanojensa mukaan ihan hyvää elämää. Mutta useimmat eivät pysty kovinkaan pitkään kieltämään omaa seksuaalisuuttaan.

Näin karrikoiden voisi sanoa, heterosta voi muuttua homoksi ja toisinpäin. Mutta sitä ei voi tehdä rukoilemalla tai keskittymällä kovasti. Nämä halut ja intohimot uivat paljon syvemmällä ihmisen mielessä. Meillä on jonkin verran valtaa siihen, kumpaa sukupuolta panemme. Mutta olemattomasti tietoista valtaa siihen, kumpaa sukupuolta me oikeasti haluamme panna.

Jännä juttu, mutta aikalailla samanlaisia ajatuksia olen kelaillut joskin toisin päin. Varsinkin naisten keskuudessa homoseksuaalisuuden yleistyminen (tai näkyville tuleminen) herättää ajatuksia siitä, onko lesbona saamassa herkemmin hyväksyntää tietyissä piireissä.

Kiva, kun on joku jota voi kompata niin en leimaudu ennakkoluuloiseksi, rajoittuneeksi ihmiseksi vuonna 2021.

Parodiassa on kovin usein savua joka on lähtöisin tulesta @Jussih .
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Tämä voisi mennä myös parisuhdeketjuun, mutta laitetaan tänne:

MTV kertoo Kiinasta löytyi ensimmäinen dinosaurukselta säilynyt peräaukko. Tutkijoiden mukaan peräaukkoa käytettiin moniin eri tarkoituksiin.

– Se on hyvin ainutlaatuinen. Tällä tapauksella on v-muotoinen rakenne, jossa on kivat lepattavat huulet.
Näin kuvailee paleontologi Jakob Vinther Pohjois-Kiinan Liaoningista löytynyttä harvinaista psittacosauruksen fossiilia, josta käy ilmi eläimen peräaukon muoto.

Tutkijoiden mukaan peräaukko on monella tapaa täysin poikkeuksellinen. Sitä käytettiin ulostamisen ja virtsaamisen lisäksi myös paritteluun ja munien laskemiseen.

***

Olen usein miettinyt, onko peräaukon ja sukupuolielinten fyysinen läheisyys sattumaa. Ei välttämättä ole ja siitä todistaa myös tämä dinosaurusuutinen. Anaaliseksi on siis hyvin luonteva inhimillinen ja eläimellinen vuorovaikutustyyppi. On hyvin mahdollista, että anaaliseksi on kehittynyt evolutionäärisesti estämään liikakansoitusta.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
No ehkä tämä menisi kuitenkin mieluummin jonnekin Avara luonto -keskusteluun. En ihan ymmärrä, miten dinosauruksen fossiili liittyy siihen, kumpaan sukupuoleen ihminen kokee vetoa vuonna 2021.

Se on evolutionäärinen todiste, että anaaliseksi on luonnollista.
 

lihaani

Jäsen
Olen usein miettinyt, onko peräaukon ja sukupuolielinten fyysinen läheisyys sattumaa. Ei välttämättä ole ja siitä todistaa myös tämä dinosaurusuutinen. Anaaliseksi on siis hyvin luonteva inhimillinen ja eläimellinen vuorovaikutustyyppi. On hyvin mahdollista, että anaaliseksi on kehittynyt evolutionäärisesti estämään liikakansoitusta.

Eli seksiin on olemassa ikään kuin kakkosvaihtoehto?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on evolutionäärinen todiste, että anaaliseksi on luonnollista.

Mutta kun eihän siihen mitään todisteita tarvita. Riittää hyvin, että se on nastaa ja molemmille ok. Tai tietysti jos itseäsi varten näitä todisteita keräät, niin se on ihan ok, mutta muuten tämä on sekä heterosuhteessa tapahtuvan anaaliseksin että homouteen liittyvien juttujen osalta täysin toissijaista.

Ja sitten vielä sekin, että homouteen kyllä kuuluu ennen kaikkea tunteet ja vetovoima. Penetroituminen sitten vasta listalla jossain vähän kauempana.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai täällä on tämmönenki ketju. Pettymys oli suuri kun aloin lukemaan. Virallinen homoketju, joten luulin, että täällä homostellaan, eli lähetellään lentosuukkoja, keräillään kukkia, ripustellaan pyykkejä ja imuroidaan, sekä peuhataan vällyjen välissä poikien kesken. Ei. Täällä heterot väittelee. Piloille meni heti.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Mutta kun eihän siihen mitään todisteita tarvita. Riittää hyvin, että se on nastaa ja molemmille ok. Tai tietysti jos itseäsi varten näitä todisteita keräät, niin se on ihan ok, mutta muuten tämä on sekä heterosuhteessa tapahtuvan anaaliseksin että homouteen liittyvien juttujen osalta täysin toissijaista.

Ei tarvi kuin lukea uskovaisten näkemyksiä anaaliseksistä, niin ymmärtää, että tieteelliset todisteet asian suhteen ovat edelleen varsin relevantteja ja kaivattuja.
 

Fordél

Jäsen
Se on evolutionäärinen todiste, että anaaliseksi on luonnollista.

Nyt ei oikein aukea, että miksi tuot tämän uutisen esille tässä ketjussa, kun anaaliseksi ei ole mitenkään vain homoseksuaaleihin liitettävä asia. Olet varmaan välittänyt saman uutisen heteroketjuun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös