Juuri näin! Ja en mitenkään ymmärrä edelleen miksi osa homoista haluaa juuri kirkkohäät ja kirkon hyväksynnän. Toki haluan, että kaikki ihmiset (poislukien kerjäläiset) ovat tasa-arvoisia Suomen lain edessä. Oikeudenmukaisuus on yksi oman elämäni keskeisimmistä arvoista, ja toki haluan sitä olla kaikille.
Mamujen kanssa se on nähty, että vähemmistöt vaativat aina enemmän. Pelkkä turvapaikka ei riitä. Vaan sen jälkeen halutaan poistaa betoni porsaat, joulujuhlat ja mitä vielä. Sama olisi varmasti myös homojen kanssa. Jos he saisivat kirkkohää oikeuden niin aivan varmasti seuraavaksi alkaisi poraus esim. luomisopista. Jani Toivola paasaisi telkkarissa, kuinka häntä kuvottaa, että kirkko kertoo tarinaa Aatamista ja Eevasta. Jatkossa kuulemmekin tarinaa Mats:sta ja Peter:stä.
Sekään mulle ei avaudu, että miksi kukaan haluaa mukaan asiaan johon hän ei kuulu? Tulee mieleen tämä Hayley Wickenhaiser tai mikälie joka valitti siitä, että ei saa pelata miesten jääkiekkoa.
Ihmisiä on enemmän tai vähemmän nykymuotoisina ollut 200 000 vuotta. Ja varmasti koko sen ajan on jossain määrin homosteltu. Miksi tällainen 200 000 vuotta vanha perinne haluaa yhtäkkiä osaksi 2 000 vuotta vanhaan ryhmään, jonka perustaja määräsi, että hänen nimissään saa siunata miehen ja naisen avioliittoon. Historiallinen tosiasia on se, että Jesus Nasaretilainen on ollut ihminen. Hän on luonut perustan nykyaikaiselle kristinuskolle. Jossa hän esim. määrittelee avioliitto käsitteen. Okei. Tekijänoikeuslaki taitaa suojata vain 70 vuotta, mutta miksi tätä pitäisi muuttaa? Ja miksi kukaan ylipäätään haluaisi mukaan tähän? Eikö homojen pitäisi nimenomaan leimata kyseinen mies homovihaajaksi?
Ymmärrän hyvin kirkkoa. Kirkossa työskentelevät eivät välttämättä ole kovinkaan uskovaisia. Vaan he ovat historiaa tuntevia henkilöitä joka tykkää erään ihmisen periaatteista ja haluaa niitä levittää ja suojella. Ei kukaan Marksilaisuuteenkaan uskova tai siihen haluava lähde vaatimaan Marksin mielipiteiden muuttamista nykyaikaisemmiksi.
Mun mielestä homojen pitäisi olla tasavertaisia lain edestä. Mun mielestä olisi hyvä jos saataisiin homoille adoptio-oikeus, tosin sillä ehdolla, että jos adoptio tapahtuu suoraan lapsen biologiselta vanhemmalta, niin hänellä olisi oikeus vaatia lapsensa adoptointi sellaiseen perheeseen kuin haluaa.
Haluan kuitenkin pitää ns. perinteisen avioliiton. En ole kovin uskovainen, mutta dikkaan historiasta. Jesus Nasaretilainen oli viisas mies. Eikä mulle ole väliä sillä oliko hän jumalanpoika vaiko perus filosofi. Hän kuitenkin sanoi monta viisasta asiaa joita minäkin pidän elämässäni ohjenuorana. Kuten "kohtele muita, kuten toivot itseäsi kohdeltavan".
Sori nyt homot, mutta teitä ei haluta meidän kirkkoon. Perustakaa oma uskontokuntanne. Sekin on ihan mahdollista. Voitte ottaa suureksi ajattelijaksenne vaikka Jani Toivolan. Ja voitte kirjoittaa käskyihinne mitä haluatte, esim. "pukeutukaa siten, kuten toivot muidenkin pukeutuvan".