Eniten homoliitossa on pielessä sen tarkoitus. Mihin tarkoitukseen se on? Muuta järkevää tarkoitusta kuin hedonismia on vaikea nähdä. Individualismin maksimointia. Joku rakkaus ei tietenkään tule kyseeseen kun sitä voi tehdä ilmankin eikä se ole avioliitonkaan varsinainen idea.
Voidaanhan tietysti kysyä myös sitä, että mikä on kahden heteron avioliiton tarkoitus, joista kumpikaan ei usko jumalaan ja kumpikaan ei halua lapsia. Jokainen voi itse päättää arvonsa ja mihin uskoo, mutta yhteiskunta ei voi toimia epäsuosiollisella tavalla erilaisia ihmisiä kohtaan. Jos avioliitossa nyt olennaista on pelkästään ja ainoastaan tuo sukupuoli niin siinä tapauksessa hedelmätön avioliitto on arvoton ja samalla tavalla se pitäisi tutkia etukäteen.
Avioliitto ei sinänsä liity mitenkään perheen perustamiseen, sillä on toki kulttuurista arvoa ja historiallista arvoa, mutta voit perustaa perheen ja elää perheesi kanssa ja hankkia lapsia heteroliitossa menemättä ikinä naimisiin. Tätäkään ei yhteiskunta voi vaatia, että vapaat ihmiset menevät naimisiin, jos sinne eivät halua.
Lainsäädännön täytyy vaan nykymaailmassa kohdella kansalaisia samalla tavalla. Se on osa länsimaista sivistystä. Kahden vapaan aikuisen ihmisen, huolimatta siitä, mitä sukupuolta he ovat, ei pitäisi mitenkään vähentää kenenkään heteron ja hänen avioliittonsa arvoa. Itse en ainakaan ymmärrä, että miten se on sinulta tai keneltäkään muulta pois, mitä muut tekevät.
@Klose16 joku viisas sanoi joskus, että mitään luonnotonta ei tapahdu luonnossa. Homoutta löytyy myös luonnosta, joten siinä ei ole mitään luonnotonta. Erilaisiahan he ovat suhteessa heteroihin, mutta erilaisuus ei tee asiasta mitenkään luonnottomia. Mun mielestä toi on vähän "off" jo, että laki kieltää jonkin asian, koska se on luonnotonta. Määrittelykin on aika vaikeaa. Luonnottomuus tulee aina ympäröivän maailman ennakkoluuloista, ei sinänsä siitä "luonnottomuudesta."