Jatkoajan virallinen homoketju

  • 899 270
  • 8 153

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Miten tästäkin enää jaksatte vääntää? Totuus on se, että näkemykset ovat niin erilaisia homoliittojen vastustajien ja sallijien välillä, että tuskin monen mielipide tässä muuttuu, vaikka kuinka pätevät perusteet on lyöty pöytään.

Fiksumpaa ehkä olisi vain todeta, että todellakin, on olemassa ihmisiä jotka ajattelevat asiasta kokonaan erillä tavalla. Erilaisuutta sitä on tässä maailmassamme ja jos sitä ei hyväksy, on vaikea täällä elää.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Tuohon erkun kysymykseen vastaan c) ventovieraalle heteroparille. Tämän ventovieraan heteroparin mies on psykiatri ja nainen lastentarhanopettaja. Tämä hyvin koulutettu ja kauan lasta halunnut heteropari pystyy tarjoamaan pienelle lapselle paremman kasvualustan kuin homopari. Lisäksi kun pieni lapsi on jo tottunut asumaan perheessä jossa on isi ja äiti, niin olisi turhan traumatisoivaa auto-onnettemuuden jälkeen laitta pieni syytön lapsi asumaan kahden isän perheeseen. Eikö siinä ole jo tarpeeksi, että lapsi menetti vanhempansa. Vieläkö pitää rankaista lasta lisää ja antaa hänet homojen käsiin, kun ihastuttava heteropari hänet haluaa?
 
Suosikkijoukkue
KK
Tuohon erkun kysymykseen vastaan c) ventovieraalle heteroparille. Tämän ventovieraan heteroparin mies on psykiatri ja nainen lastentarhanopettaja. Tämä hyvin koulutettu ja kauan lasta halunnut heteropari pystyy tarjoamaan pienelle lapselle paremman kasvualustan kuin homopari. Lisäksi kun pieni lapsi on jo tottunut asumaan perheessä jossa on isi ja äiti, niin olisi turhan traumatisoivaa auto-onnettemuuden jälkeen laitta pieni syytön lapsi asumaan kahden isän perheeseen. Eikö siinä ole jo tarpeeksi, että lapsi menetti vanhempansa. Vieläkö pitää rankaista lasta lisää ja antaa hänet homojen käsiin, kun ihastuttava heteropari hänet haluaa?
Tiesitkö, että adoptio vanhemmilla on todella iso seula. Esimerkiksi työkaverillani ja hänen vaimollaan on kaksi adoptio lasta jotka tulivat perheeseen hieman varttuneempina. Tämän nuorimman äiti oli suuttunut ymmerrättävästi asista ja väittänyt työkaverini vaimoa alkkikseksi mikä ei pidä paikkaansa. Viranomaiset olivat myös kuulleet, että työkaverini olisi apsolutisti. Tätä he kysyivät työkaveriltani, joka vastasi että ei pidä paikkaansa, jolloin viranomaiset huokasivat helpotuksesta. Koska adoptiolapsilla saattaa olla nuorena taipumusta alkoholismiin/päihteisiin, ei lapsia mielellään anneta apsolutisti perheisiin, koska he eivät välttämättä pysyisi hyväksymään lapsen kännäilyjä ja sen takia saattaisi tulla ongelmia. Joten kuppia ottavat pystyvät samastumaan. Ei tuollaista "parasta perhettä" ole olemassakaan.

Muutenkin esimerkkisi on todella kaukaa ammuttu.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Saat ihan itse arvata arvoisa Lätkä Bongari, että oliko esimerkki heteroparini vittuilua erkun johdattelevaan kysymykseen.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mutta sen totean vielä että ONNEKSI en tiedä eikä minun tarvitse tietää adoptioprossessista yhtään mitään koska spermani on huippuluokkaa ja vaimollani toimivat munajohtimet ja ollaan saatu kaksi lasta. Ja olen nyt ja aina sitä mieltä että lapsi tulee antaa adoptoitavaksi heteroperheeseen ja tästä asiasta on turha minun kanssa alkaa vänkäämään. Sitä en väitä että minun mielipiteeni on absoluuttinen totuus, mutta minulle se on totuus.
 

Fordél

Jäsen
Mutta sen totean vielä että ONNEKSI en tiedä eikä minun tarvitse tietää adoptioprossessista yhtään mitään koska spermani on huippuluokkaa ja vaimollani toimivat munajohtimet ja ollaan saatu kaksi lasta. Ja olen nyt ja aina sitä mieltä että lapsi tulee antaa adoptoitavaksi heteroperheeseen ja tästä asiasta on turha minun kanssa alkaa vänkäämään. Sitä en väitä että minun mielipiteeni on absoluuttinen totuus, mutta minulle se on totuus.

Voisitko mitenkään isänä ja vanhempana ajatella, että joillain homolla on suuri kaipuu tulla isäksi ja olla yhdessä kumppaninsa kanssa vanhempia? Voisitko mitenkään suoda tätä onnea myös heille?
 
Viimeksi muokattu:

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Mutta sen totean vielä että ONNEKSI en tiedä eikä minun tarvitse tietää adoptioprossessista yhtään mitään koska spermani on huippuluokkaa ja vaimollani toimivat munajohtimet ja ollaan saatu kaksi lasta. Ja olen nyt ja aina sitä mieltä että lapsi tulee antaa adoptoitavaksi heteroperheeseen ja tästä asiasta on turha minun kanssa alkaa vänkäämään. Sitä en väitä että minun mielipiteeni on absoluuttinen totuus, mutta minulle se on totuus.

Entäpä jos nämä lapsesi olisivat tai tulisivat olemaan homoja, niin eväisitkö heiltäkin mahdollisuuden saada lapsen adoption kautta. Sinusta jäisi tulematta isovanhempi ja heistä vanhemmat vain sen takia, että olet joskus lukinnut vastauksesi kielteiseksi.

Se adoptioseula on kuitenkin sen verran tiukka, että tuskin sieltä vanhemmiksi sopimattomat lapsia saavat, niin omasta mielestäni se on ihan se ja sama meneekö lapsi hetero- vai homoparille.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voisitko mitenkään isänä ja vanhempana ajatella, että joillain homolla on suuri kaipuu tulla isäksi ja olla yhdessä kumppaninsa kanssa vanhempia? Voisitko mitenkään suoda tätä onnea myös heille?

Tuli tästä isäksi kaipuusta mieleen äidin rooli ja rupesin miettimään, että olisiko homoadoptio-tapauksissa suotavaa puoltaa lapsen antamista mieluummin naisparille kuin miesparille?

Yhtään väheksymättä miesten kaipuuta isyyttä kohtaan, niin olettaisin äitien (naisten) hoivavietin olevan kuitenkin astetta suurempi. Tilanne on myös siltä osin vaikea, että olettaisin monessa tutkimuksessa ("homoparien lapset voivat ihan yhtä hyvin") tutkittujen lasten omaavan ainakin toisen biologisen vanhemman.

Biologinen vanhempi nyt on tietysti aina paras vaihtoehto, oli sitten kyseessä transu-Kari tai lepakko-Ulla.
 

Fordél

Jäsen
Tuli tästä isäksi kaipuusta mieleen äidin rooli ja rupesin miettimään, että olisiko homoadoptio-tapauksissa suotavaa puoltaa lapsen antamista mieluummin naisparille kuin miesparille?

Yhtään väheksymättä miesten kaipuuta isyyttä kohtaan, niin olettaisin äitien (naisten) hoivavietin olevan kuitenkin astetta suurempi. Tilanne on myös siltä osin vaikea, että olettaisin monessa tutkimuksessa ("homoparien lapset voivat ihan yhtä hyvin") tutkittujen lasten omaavan ainakin toisen biologisen vanhemman.

Yksinkertainen vastaus on, että ei pidä asettaa pareja tässäkään kohdin eriarvoiseen asemaan, jos he molemmat täyttävät adoptiovanhempien kriteerit ja ovat kyseiselle lapselle lähtökohtaisesti yhtä hyvät vanhemmat. En ymmärrä miten miehen ja naisen halua tulla vanhemmaksi voidaan jotenkin arvottaa eri tavalla.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Yksinkertainen vastaus on, että ei pidä asettaa pareja tässäkään kohdin eriarvoiseen asemaan, jos he molemmat täyttävät adoptiovanhempien kriteerit ja ovat kyseiselle lapselle lähtökohtaisesti yhtä hyvät vanhemmat. En ymmärrä miten miehen ja naisen halua tulla vanhemmaksi voidaan jotenkin arvottaa eri tavalla.

Siis hain takaa sitä, että ymmärtääkseni täällä on juuri vedottu tutkimuksiin, joiden mukaan homoseksuaalisen pariskunnan lapset todella voivat yhtä hyvin kuin heterovanhempienkin lapset. Näin ollen adoptiolle pystytään antamaan pätevä tutkimuksellinen peruste, ei ideologinen sellainen.

Minä taas olen aina ymmärtänyt niin, että naisilla yleinen hoivavietti ja ylipäänsä kiinnostus lapsiin on kovempi kuin miesten vastaava ja oletan asiaa tutkitunkin erittäin laajalti.

Näin ollen voisi olettaa, että keskimääräisesti lapsella on parempi olla kahden naisen kuin kahden miehen huostassa, mutta tiedä häntä. Minähän en ole aiheen asiantuntija, kunhan pohdiskelen.

Ylipäänsä jäin miettimään sitä, että ovatko täällä siteeratut tutkimukset homoparien lapsista olleet sellaisia, joissa lasten tai osan heistä biologinen vanhempi on toinen huoltajista? Minun nähdäkseni biologinen side on aina paras ja toki kaksi naista (joista toinen lapsen biologinen äiti) on parempi kuin normaali, mutta ventovieras heteropariskunta.
 

Fordél

Jäsen
Näin ollen voisi olettaa, että keskimääräisesti lapsella on parempi olla kahden naisen kuin kahden miehen huostassa, mutta tiedä häntä. Minähän en ole aiheen asiantuntija, kunhan pohdiskelen.

Itse en ole tällaiseen tutkimustulokseen törmännyt ja vaikka näin olisi, ei se oikeuta mielestäni kohtelemaan sukupuolia epätasa-arvoisesti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Itse en ole tällaiseen tutkimustulokseen törmännyt ja vaikka näin olisi, ei se oikeuta mielestäni kohtelemaan sukupuolia epätasa-arvoisesti.

En minäkään ole törmännyt, mutta muistelen kyllä törmänneeni materiaaliin, jonka mukaan naisten hoivavietti on keskimääräisesti miehiä voimakkaampaa, eikä tämä mikään ihme ole.

Mutta tämä nyt vaan on tällaista pohdiskelua. Tietysti kanssa niin voisi miettiä, että onko tyttölapselle äiti se "tärkeämpi" vanhempi, kun taas poika tarvitsee "miehen mallia" isän muodossa...(?)

...itse tuppaan ajattelemaan niin, että äiti ja hänen läsnäolonsa lapsen elämässä on kyllä helvetin keskeinen juttu.
 

Fordél

Jäsen
...itse tuppaan ajattelemaan niin, että äiti ja hänen läsnäolonsa lapsen elämässä on kyllä helvetin keskeinen juttu.

Samoin kuin isän läsnäolo. Näitä on aika mahdotonta lähteä arvottamaan tai jotenkin ylhäältä käsin määräämään. Mielestäni tärkeintä on, että lapsella on rakastava ja turvallinen kasvuympäristö, mikä tarkoittaa välittäviä vanhempia tai vanhempaa.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Huomenta vaan kaikille tämän ketjun kirjoittajille ja hyvää itsenäisyyspäivää. Ensiksi Juteenille totean, että vaikka lapsistani tulisi toisesta homo ja toisesta lesbo, niin minun mielipiteeni ei tule estämään heitä mahdollisesti saamasta lasta, koska en ole tekemässä adoptiopäätöksiä. Mutta jos leikitään että olisin, niin silloin he eivät toki lasta, ainakaan adoption kautta saisi. Tässä vaiheessa on hyvä muistuttaa että ihmisen arvoa tai inhimillisyyttä ei mitata sillä onko lapsia vai ei.

Fordelille taas totean että en lähesty adoptioasiaa sitä kautta, että joku haluaa lapsen. Mielestäni sen enempää hetero kuin homoparillakaan ei ole automaattista oikeutta adoptioon vain sen takia, että haluavat saada lapsen. Adoptiossa käsittääkseni on kyse pelkästään lapsen oikeudesta turvalliseen kotiin ja kasvuympäristöön. Ja minä nyt vain olen sitä mieltä että tasavertaisessa tilanteessa lapsen etu huomioiden on heteropari parempi vaihtoehto kuin homopari. Onhan se nyt rikkaampaa lapsen kehityksen kannalta saada isi ja äiti kuin kaksi isiä tai kaksi äitiä. Loppuun vielä muistutan kaikille niille jotka ovat eri mieltä, että minun mielipiteeni ei tule estämään ensimmäistäkään homoadoptioa koska en ole päätöksiä tekemässä, joten olkaa rauhassa.
 

Fordél

Jäsen
Fordelille taas totean että en lähesty adoptioasiaa sitä kautta, että joku haluaa lapsen. Mielestäni sen enempää hetero kuin homoparillakaan ei ole automaattista oikeutta adoptioon vain sen takia, että haluavat saada lapsen. Adoptiossa käsittääkseni on kyse pelkästään lapsen oikeudesta turvalliseen kotiin ja kasvuympäristöön. Ja minä nyt vain olen sitä mieltä että tasavertaisessa tilanteessa lapsen etu huomioiden on heteropari parempi vaihtoehto kuin homopari. Onhan se nyt rikkaampaa lapsen kehityksen kannalta saada isi ja äiti kuin kaksi isiä tai kaksi äitiä.

Voimme tarkastella asiaa myös vanhempien halun kannalta, koska tutkimusten perusteella homovanhemmat voivat olla ihan yhtä hyviä vanhempia lapselle kuin heterovanhemmat. Ei ole siis perusteita lähtökohtaisesti erotella vanhempia näiden seksuaalisen suuntautumisen tai avioparin sukupuolten mukaan. Näin ollen kyse on enää siitä, että mikä on yhteiskunnan arvopohja: haluammeko antaa myös homoseksuaaleille mahdollisuuden solmia keskenään avioliitto ja adoptoida lapsi. Sinä et halua vaan haluat pitää vanhemmuuden onnen vain heteropariskunnilla. Eihän siinä mitään, asia on selvä ja ei tästä sen enempää.

Loppuun vielä muistutan kaikille niille jotka ovat eri mieltä, että minun mielipiteeni ei tule estämään ensimmäistäkään homoadoptioa koska en ole päätöksiä tekemässä, joten olkaa rauhassa.

Meidän kaikkien mielipide on vaikuttamassa asiaan. Jos olet äänestänyt kansanedustajaksi henkilöä, joka vastustaa tätä asiaa, sinun mielipiteesi olisi voinut olla estämässä homoadoptioiden toteutumista. No nyt on käymässä toisin, joten ei huolta tämän suhteen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Voimme tarkastella asiaa myös vanhempien halun kannalta, koska tutkimusten perusteella homovanhemmat voivat olla ihan yhtä hyviä vanhempia lapselle kuin heterovanhemmat. Ei ole siis perusteita lähtökohtaisesti erotella vanhempia näiden seksuaalisen suuntautumisen tai avioparin sukupuolten mukaan...

Tämä jäi minua vielä kiinnostamaan, että onko näissä tutkimuksissa siis käytetty pareja, joista toinen on lapsen biologinen äiti tai isä?
 
No laitappa niiden onelineriesi sijaan sitten framille niitä, jotka mielestäsi tämän maan sinivalkoiseksi tekevät. Ymmärrän kyllä, että vituttaa, kun sikaniskapoliisit tunkivat ne sinun kaverisi niihin busseihin.
IS http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1417855686418.html
Jep jep, Tuamashan on tämän palstan kriteereillä, jotka siis kalibroidaan kohdalleen Stubbin ja Niinistön osuessa maltilliseen keskustavasemmistoon, tunnettu laitavasemmistoänkyrä.

Tuo ninim. Mustatkortit viesti #5822 taisi kyllä tulla väärään ketjuun? Vaikka toki sanoihan joku jossain muussa ketjussa että kiva ettei linnassa ollut hinttejä, olisiko sitten liittynyt siihen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Tämä jäi minua vielä kiinnostamaan, että onko näissä tutkimuksissa siis käytetty pareja, joista toinen on lapsen biologinen äiti tai isä?

Olennainen kysymys. Tuosta en tiedä, mutta mitä olen noihin "tutkimuksiin" perehtynyt, niissä on ollut kauttaaltaan hyvin pieni otanta, ne ovat olleet kyselytutkimuksia ja niitä ovat tilanneet seta-asioita ajavat vaikuttajat. Kaiken huippuna niihin on usein haettu halukkaita esim. lehti-ilmoituksilla, mikä luonnollisesti johtaa vääristyneeseen otantaan. Käytännössä siis kaikki pielessä.

Kuten kasvatuspsykologiasta tiedetään, lapsella on selvästi suurempi riski erinäisiin kehityshäiriöihin kun siltä puuttuu jompi kumpi biologisista vanhemmista. Lisäksi heteroparit pysyvät keskimäärin pitempään yhdessä kuin homoparit (ainakin mies-mies -yhdistelmistä olen lukenut tuollaisia tutkimustuloksia). Selvää ja loogista että mies+nainen on parempi yhdistelmä lähtökohtaisesti kuin kaksi samaa. Ihan samaa logiikkaa käytetään esim. poliisikuulusteluissa. Kaksi erilaista, jotta säilyy parempi joustavuus eri tilanteisiin.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Jep jep, Tuamashan on tämän palstan kriteereillä, jotka siis kalibroidaan kohdalleen Stubbin ja Niinistön osuessa maltilliseen keskustavasemmistoon, tunnettu laitavasemmistoänkyrä.
Lähinnä vituttaa tuollainen paskahousumainen tapa heitellä onelinereitä ainoana tarkoituksena vittuilla toiselle kirjoittajalle, joka on jostain asiasta eri mieltä. Helvetin hyvää keskustelua. Syyllistyin lapsellisuuksiin itsekin. Poistin viestin.
 

Tuamas

Jäsen
Lähinnä vituttaa tuollainen paskahousumainen tapa heitellä onelinereitä ainoana tarkoituksena vittuilla toiselle kirjoittajalle, joka on jostain asiasta eri mieltä. Helvetin hyvää keskustelua. Syyllistyin lapsellisuuksiin itsekin. Poistin viestin.

Niin, tokihan voit lukea mihin ketjuun toveri MustatKortit löi viestinsä ja ihan hiljaa miettiä mielessäsi olisiko kyseessä ollut ystävällismielinen mukahassuttelu.

Se että kiihdyit nollasta-sataan nanosekunnissa ja et näemmä vieläkään tajunnut homman kluuta kertoo melkoisesti enemmän sinusta kuin olettamasi vittuilu minusta.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Niin, tokihan voit lukea mihin ketjuun toveri MustatKortit löi viestinsä ja ihan hiljaa miettiä mielessäsi olisiko kyseessä ollut ystävällismielinen mukahassuttelu.

Se että kiihdyit nollasta-sataan nanosekunnissa ja et näemmä vieläkään tajunnut homman kluuta kertoo melkoisesti enemmän sinusta kuin olettamasi vittuilu minusta.
Ja se kertoo helvetin paljon sinusta, että kuvittelet tuon yhden viestin saaneen minut kiihtymään "nollasta sataan". Olen sattumalta aika paljonkin lukenut postauksiasi viime päivinä. Noudattavat aika lailla samaa kaavaa.
ps: kyllä, huomasin vasta viestin lähetettyäni mistä oli oikeasti kysymys. Siksi poistin viestini.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kuten kasvatuspsykologiasta tiedetään, lapsella on selvästi suurempi riski erinäisiin kehityshäiriöihin kun siltä puuttuu jompi kumpi biologisista vanhemmista. Lisäksi heteroparit pysyvät keskimäärin pitempään yhdessä kuin homoparit (ainakin mies-mies -yhdistelmistä olen lukenut tuollaisia tutkimustuloksia). Selvää ja loogista että mies+nainen on parempi yhdistelmä lähtökohtaisesti kuin kaksi samaa. Ihan samaa logiikkaa käytetään esim. poliisikuulusteluissa. Kaksi erilaista, jotta säilyy parempi joustavuus eri tilanteisiin.
Höpö höpö. Et voi verrata hyvää poliisia ja pahaa poliisia kasvatukseen. Huomaa, ettet ole kasvattanut lapsia tai eläimiä. Kasvatuksen keskiössä on johdonmukaisuus. Molempien vanhempien tulee olla asioista samaa mieltä. Jos esim äiti lipsuu kurissa ja isä antaa samasta piiskaa niin hakoteillä ollaan. Se on aivan sama onko vanhempina kaksi samaa puolta olevaa vai ei. Näihin sinun kasvatus metodeihin haluaisin myös linkkejä, kun sinun näkemyksesi ovat puuta heinää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös