En ota kantaa siihen, jos joku jossain hyväksyy tai kieltää vaikka jonkin seksuaalisen suuntautumisen luonnollisuus-argumenttiin vedoten. Ihan vapaasti saa niin tehdä, mutta ties kuinka monennen kerran, minun mielestäni luonnollisuus ja hyväksyttävyys ovat kaksi eri asiaa.
Olkoon sitten niin. Totesit aiemmin aiemmin tänään, ettei homoseksuaalisuus ole luonnotonta, joka ei kaukaa liipaise siitä, että luonnollisuudella ja hyväksyttävyydellä olisi kytkös. Turhaa, tai ei, niin lopputulema on, että olemme asiasta samaa mieltä.
En usko, että on kovin hedelmällistä käydä läpi kaikkia eri seksuaalisia suuntautumisia, parafilioita jne. eikä mulla ole siihen itseasiassa mitään intressiä.
Tarkoituksenani oli käydä läpi niitä luonnossa esiintyviä ilmiöitä, joita rinnastetaan kahden aikuisen samaa sukupuolta olevan henkilön parisuhteeseen tai seksiin. Nyt, kun olemme molemmat samaa mieltä siitä, ettei luonnossa tapahtuvalla pidä edes perustella ihmisten välisen kanssakäymisen hyväksyttävyyttä, niin aiheesta keskusteleminen on täysin tarpeetonta.
Sen sijaan homoseksuaalien oikeuksien puolustamiseen mulla on intressejä, koska perustelut ovat monella mielestäni puutteelliset.
Viittaat ilmeisesti homovastaisten viljelemiin perusteluihin. Itseäni kiinnostavat ontuvat perustelut, olivat ne sitten puolesta tai vastaan - Aiheesta riippumatta. Näin käy erityisesti silloin, kun asiaan liittyy jollain tapaa hurmoshenkisyyttä tai laumasieluisuutta. Se, että en ole juurikaan puuttunut homoliittojen vastustajien joronoihin (Oinosta lukuunottamatta) johtuu yksinkertaisesti siitä, että ne näkemykset on kuultu jo vuosia sitten ja jätetty omaan arvoonsa. Uusidiotismi on minusta paljon mielenkiintoisempaa.
Toki jokainen saa ajatella homoseksuaaleistakin niin kuin haluaa, mutta yhteiskunnan tulee kohdella heitä yhdenvertaisesti heteroseksuaalien kanssa.
Tältäkin osalta näkemyksemme ovat yhtenevät. Siksi olikin hieman ikävä lukea pari äänestystä edeltänyttä nettikirjoitusta, joissa suoraan kiistettiin oikeus eriävään mielipiteeseen.