Oletko perehtynyt siihen, mitä tästä "ilmiöstä" tai "konseptista", kuten sanasi valitsit, tähän mennessä tiedetään, vai odotatko tietyn suuntaisia tuloksia?
Kyllä ja kyllä. Tiedän homoudesta ilmiönä vähän keskivertoa enemmän ja kyllä, minulla on myös selkeä käsitys siitä millaisia tutkimustuloksia homoudesta tullaan nostamaan esille. Tänä päivänä tässä "oppineisuudessa" kuljetaan ihan harhapolkuja pitkin. Pidän tällä hetkellä omana voimakkaipana (mutta vain yhtenä monien joukossa) näkemyksenäni sitä että välttämättä ihmisellä ei ole sellaista ominaisuutta kuin "seksuaalinen suuntautuminen" vaan seksuaalinen suuntaumus on ilmentymä jostain muusta, joka taas välttämättä ei liity ihmisen seksuaalisuuteen juuri ollenkaan.
Minusta olisi paljon tähdellisempää tutkia lisää sitä, miten paljon tarpeetonta inhimillistä kärsimystä homoille on aiheutettu ja yhä aiheutetaan syrjimällä ja kiusaamalla
Minulle se taas on täysin merkityksetöntä niin pitkään kun maailmalla tapahtuu jatkuvasti miljoona kertaa pahempiakin asioita. Tuo lause on nimenomaan pelkkää hurskastelua ja todellisen asian jemmailua erilaisten ylihumaanin ja abstraktin hömpän taakse. Vastaavaa "kiusaamista" tapahtuu jatkuvasti joka ikisessä asiassa, joten yhden ryhmän nostaminen esille on ihan täyttä roskaa. Vaan eipä esimerkiksi pitkäaikaistyöttömyydestä johtuva köyhyysloukku, alkoholisoituminen tai perheväkivalta saa ollenkaan samanlaisia palstamillejä vaikka ongelmina ne ovat huomattavasti syvällisempiä, merkittävämpiä ja laajempia kuin se että homolla on paha mieli kun ei saa mennä kirkossa naimisiin. No, on paljon trendikkäämpää heilutella sateenkaarilippua ja hipsteröidä muutamalla iltapäivälehdestä kouluikäisen teiniangstitoimittajan artikkeleista luetulla ihmisoikeusdoktriinilla kuin tehdä jotain vaikkapa naapurin puolisoaan henkisesti alistavalle homoköriläälle. "Ei kuulu minulle mitä muut tekevät" ja näin kotiväkivalta saa jatkua ja jatkua - vain koska siihen puuttuminen ei ole muodikasta.