Miten sinua henkilökohtaisesti haittaa toisen ihmisen seksuaalisuus? Siis ihan henkilökohtaisesti sinua.
Ei niin yhtään mitenkään. En kai ole näiden vuosien mittaan missään näin sanonutkaan? Se että tämä jotenkin haittaisi minua, on nimenomaan täysin hukassa olevien kanssakeskustelijoiden omia olettamuksia; on kivaa niputtaa ihmisiä vastaamaan omia lokeroituja ja ahdasmielisiä kategorioita kuten vaikkapa tässä lähistöllä esiintyvä halventavaksi tarkoitettu "fundamentalisti". Tämä kertoo vain, että käyttäjä on niin älyllisesti haasteellinen ettei kykene käsittelemään sitä että yksittäiset mielipiteet, vakaumukset, aatteet, taipumukset tai muut piirteet eivät itsessään lokeroi ketään vastaamaan henkilön itse keksimiään ihmistyyppejä. Juuri kukaan meistä ei muistuta stereotypioita, vaikka sitten kokonaisuudesta sellainen voitaisiinkin piirtää ja naureskella yhdessä että meillä kaikilla on vissiin sitten pienet munat kun stereotyypilläkin on.
Hassua että satuit nostamaan mm. työympäristön julkihomot esille; olen melko varma, että edustan Jatkoajan otannasta 10% kärkeä ihmisistä, jotka ovat tehneet määrällisesti esimies-alainen -suhteessa töitä julkihomojen kanssa. Ei tämä minua mitenkään haitannut, eikä varmaan homoakaan. Kuten varmaan ymmärrätkin, niin elän myös itse sen mukaan mitä olen teoriatasollakin kirjoittanut; ei yksi piirre määrittele ihmistä, ja vaikka se olisikin vallitseva piirre niin ei ihmistä pidä tuomita sillä perusteella. No, ehkä jossain se raja kulkee, kuten vaikkapa Jammu-setä, mutta jos jätetään ääripään esimerkit tämän ulkopuolelle. Ihmisen kohtaaminen ensisijaisesti "ihmisenä" on tärkeä taito erityisesti todellisessa elämässä ja olisi ihan jännä juttu monelle osata virtuaalimaailmassakin.
Minua kiinnostaa enemmän homous eri näkökulmista. Miksi ihminen toimii vastoin normaalia luonnonjärjestystä? Mikä saa ihmisen tunnustautumaan homoksi mahdollisesti vihamielisessä ympräistössä? Homous saattaa olla yllättäviäkin asioita, ehkäpä sillä ei ole seksuaalisuuden kanssa itseasiassa ollenkaan niin paljon tekemistä kuin mitä ensikuulemalta kuvittelisi. Ilmiöstä ja sen olemuksesta tiedetään vain niin erittäin vähän, että keskustelu ajautuu nimenomaan taikauskon tasolle, koska tietoon tätä julkista keskustelua on hyvin vaikea perustaa.
Se kuitenkaan että jokin asia ei koskettaisi henkilöä suoraan, ei ole mikään perustelu sille etteikö tästä saisi olla mielipidettä, olla kiinnostunut tai osallistua keskusteluun. On suorastaan tyhmää pyrkiä rajoittamaan keskustelua vain sellaisiin yksilöihin joita asia haittaa tai vastaavasti asia koskettaa. Mikä sinun kosketuspintasi on homouteen, miksi sinä sitten voit omasta mielestäsi osallistua keskusteluun - miksi sinulla saa olla mielipide?
Olettekos nyt sinä ja Kisapuisto kauhean suvaitsevaisia tämän suhteen?
En minä ole itseäni kovin suvaitsevaiseksi maininnutkaan. Minun mielestäni osa ihmiskunnasta on eri mittareilla mitattuna suoranaista ihmisjätettä ja joutaisi erilaisine "Keltainen lehti" -ajatteluineen poistumaan geenipoolista, mutta kuten varmaan arvaat niin en nyt suoranaisesti ole tätä hirveän aktiivisesti tuonut esille sosiaalisen kanssakäymisen sujuvuuden varmistamiseksi. Todellisuudessa saatan olla arvoiltani jossain määrin konservatiivinenkin, mutta vastaavasti toisaalla hyvinkin joustava ja mukautuva. Toisissa aiheissa sitten taas saatan kulkea siellä hieman liberaalien edelläkin. Moni henkilökohtaisesti tunteva saattaa minua pitääkin suvaitsevana ja hyvinkin liberaalina kaverina, mutta tämä johtuu vain siitä että ihmiset ylipäänsä nojaavat enemmän omiin olettamuksiin kuin termien ymmärtämiseen ja toisten ihmisten luotettavaan tulkintaan.
Myöskin kaikenlaisten Saimaan Palloon liittyvien asusteiden, logojen, väriyhdistelmien ja vastaavien julkinen esittely ja käyttö on kiellettävä, koska sellainen ärsyttää minua ja saa oloni tuntumaan epämukavalta.
On varmasti kovaa elämää. Tahdotko että pidetään vähän aikaa virtuaalisesti toisia kädestä niin tulee parempi mieli? Vai onko k.o. asioiden esiintuomisella jokin muu pointti? En aio vaatia että SaiPan asema tunnustettaisiin Suomen Laissa ja SaiPalaisten seurariitit suoritettaisiin lain turvaamana vaihtoehtoisesti KooKoon, Jukureiden, Pelicansin tai New York Rangersin pukuhuoneessa kesken virallisen ottelutapahtuman.