Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 254 022
  • 13 719

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ihanko oikeasti joku tuota raportointi -nappulaa painelee?

Kyllä, sitä on kiva painaa. Vielä mukavampaa on, jos vielä onnistuu osaltaan auttaa moderaattoreita työssään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kyllä, sitä on kiva painaa.
Jokainen tyylillään. Minusta tuo kyllä tuntuu entisen DDR:n stasimaiselta toiminnalta, missä ihmiset ilmiantoivat toinen toisiaan. Jos joku asiattomia kirjoittelee Jatkoaikaan niin sitten vaan omia argumentteja peliin.

Moderaattorit hoitakoot itse oman hommansa ilman pikkuapulaisia.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Jos joku asiattomia kirjoittelee Jatkoaikaan niin sitten vaan omia argumentteja peliin.

Argumentoinnilla esimerkiksi rasistisia kirjoituksia tai muita asiattomuuksia vastaan? Sehän on vissiin itsemoderointia. Helpompi vaan painaa nappia ja antaa ammattimiesten hoitaa loput.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Argumentoinnilla esimerkiksi rasistisia kirjoituksia tai muita asiattomuuksia vastaan? Sehän on vissiin itsemoderointia.

No ei oikeastaan. Itsemoderoinniksi se on luettavissa siinä vaiheessa, kun itsemoderoija kertoo mitä Jatkoaikaan saa ja ei saa kirjoittaa. Asiattomuuksia voi kritisoida ilman itsemoderointiakin.

Vaan turha niistä asiattomuuksista on mieltänsä pahoittaa. Kuten lainaamani kirjoittaja jo totesikin; Helpompi vaan painaa nappia ja antaa ammattimiesten hoitaa loput. Jos asiattomuudesta ei ala banaania näkyä, niin siitä raportoija voinee vetää omat johtopäätöksensä raportoimansa viestin sääntöjen vastaisuudesta.

Tällä en ota kantaa Jatkoajan moderoinnin tasoon tai moderaattorien väitettyyn epätasapuolisuuteen.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ite kyllä raportoin silloin, kun päätä tai silmiä sattuu. Aika harvoin siis. Moderaattoreiden viestejä on kiva raportoida, tai no, kerran raportoin pari ihan vaan vittuillakseni. Tai hassutellakseni. Tai miten vaan. Mistään stasimeiningistä en kyllä tykkää yhtään. OT-viestejäkin raportoin vaan silloin, kun ne ei kiinnosta itseäni. Lopuksi voidaan kuvitella itseni viitsineen lisätä 'minä'-sanan jokaisen 'itse'-sanan tilalle, sekä miettineen tekstini sisältöä ja sitä, onko viestilläni mitään annettavaa keskustelulle, ennen kuin painoin sormellani "Lähetä vastaus"-ruutua.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Onko täällä Modeja?? Paskapuhetta enkä usko.

Joo, tuota... Mites sellainen kuin ihmiskauppasyytös, kahteen kertaan ilmaistuna? Tai ei edes syytös vaan toteamus ikäänkuin totena. Pari päivää jo mennyt eikä mitään, sama nimimerkki syyllistyi selkeään ylilyöntiin jo aiemminkin josta kanssa lähetetty raporttia, ilman mitään. Ainut järkevä selitys jonka keksin on että kyseinen heppu on moderaattoreita itsekin.

Itse olen saanut kahdesti viikon bannia, molemmat johtuen modejen luetun ymmärryksen puutteista. Jos nyt noudattaisivat edes omia sääntöjään, mutta omiahan ne toisaalta on.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joo, tuota... Mites sellainen kuin ihmiskauppasyytös, kahteen kertaan ilmaistuna? Tai ei edes syytös vaan toteamus ikäänkuin totena. Pari päivää jo mennyt eikä mitään, sama nimimerkki syyllistyi selkeään ylilyöntiin jo aiemminkin josta kanssa lähetetty raporttia, ilman mitään. Ainut järkevä selitys jonka keksin on että kyseinen heppu on moderaattoreita itsekin.

Monesta on syytetty, mutta että vielä modeksi, taivahan luoja - hanki elämä. Tuossa muuten voi olla myös se seikka, etten syyttänyt sinua ihmetapausta yhtään mistään laittomuudesta, päinvastoin. Mutta mene ja tiedä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Itse olen saanut kahdesti viikon bannia, molemmat johtuen modejen luetun ymmärryksen puutteista. Jos nyt noudattaisivat edes omia sääntöjään, mutta omiahan ne toisaalta on.

En tiedä tismalleen, mistä olet saanut bännisi, mutta kun olen noita itsekin pari kertaa saanut, niin yleensä tullut jälkikäteen todettua, että bännille oli kyllä perusteensa.

Aika harvoin täällä täysin mielivaltaiseisti toimitaan, toki poikkeuksia löytyy varmaankin, en ole niin tarkasti seurannut.
 

cornix

Jäsen
En suosittelisi tautisen kumppanin valintaa. Neitsyitä suositaan syistä.

Ei sitä neitsyttä säkissä tarvitse ostaa, sinulla vielä ilmeisen rajattu markkina. Aasiassa pelkästään on jo yli 2 miljardia naista, näistä esim. luokassa 18-25v sinkut valtaosa neitsyitä.

Ai, etkös sinä juuri hankkinutkin itsellesi mukavasti nöyrän aasialaisen naisen, joka pysyy nyrkin ja hellan välissä eikä rupea miksikään länsimaiseksi feminatsiksi? Vai oliko se rakkausliitto?

Väitteesi oli, ja näköjään on (henkilökohtainen sellainen, erit. naistani kohtaan) että ostin hänet myyjämaalta. Olennainen on tässä kuitenkin tuo suora väite tekemästäni ihmiskaupasta. Sinun tehtäväsi, ei minun, on selittää eli perustella noin raskas väite. Ts. miksi minun tapauksessani kyse on ihmiskaupasta, tai ostamisesta, ja muiden taas vastaavasti ei.

Mä avitan sua Klose ja perustelen mjr:n puolesta miksi kyseinen nimimerkki kirjoitti naisen ostamisesta, se johtuu ihan siitä että sinä itse kirjoitit naisen ostamisesta ja useammassakin viestissä vielä erikseen puhuit neitsyiden suosimisesta tässä prosesissa. mjr kaiken lisäksi vielä moneen otteeseen tämän jälkeen tähdensi että kyseessä ei tarvitse olla mikään ihmiskauppa vaan ihan laillinen järjestely postimyyntivaimon tapaisesti. Ole hyvä!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mä avitan sua Klose ja perustelen mjr:n puolesta miksi kyseinen nimimerkki kirjoitti naisen ostamisesta, se johtuu ihan siitä että sinä itse kirjoitit naisen ostamisesta ja useammassakin viestissä vielä erikseen puhuit neitsyiden suosimisesta tässä prosesissa. mjr kaiken lisäksi vielä moneen otteeseen tämän jälkeen tähdensi että kyseessä ei tarvitse olla mikään ihmiskauppa vaan ihan laillinen järjestely postimyyntivaimon tapaisesti. Ole hyvä!

Niin, vielä sillä tarkennuksella, etten puhunut Klosesta ja laittomasta ihmiskaupasta yhdelläkään sanalla. En tiedä onko vaahtoamiseltaan vieläkään tajunnut, että vain ja ainoastaan itse veti sellaisen johtopäätöksen ja loukkaantui verisesti sitten omalle omituiselle päättelylleen. Absurdi spektaakkeli. Mies on yksin kehässä ja lyö omaa varjoaan kuin viimeistä päivää.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mä avitan sua Klose ja perustelen mjr:n puolesta miksi kyseinen nimimerkki kirjoitti naisen ostamisesta, se johtuu ihan siitä että sinä itse kirjoitit naisen ostamisesta ja useammassakin viestissä vielä erikseen puhuit neitsyiden suosimisesta tässä prosesissa. mjr kaiken lisäksi vielä moneen otteeseen tämän jälkeen tähdensi että kyseessä ei tarvitse olla mikään ihmiskauppa vaan ihan laillinen järjestely postimyyntivaimon tapaisesti. Ole hyvä!

Siinä taas yksi luetun ymmärtämisen toope lisää. Tietysti tunnet toki tapauksen hyvin.

1. Vastasin toisen kirjoittajan kommenttiin tautisista, neitsytkumppanin valinnalla.
2. pernaveikko kirjoitti vastauksessaan neitsyiden ostamisesta, itse kommentoin siihen.
3. Ko. ei-moderoitu nimimerkki alkoi sitten vaahdota naisestani ostettuna tuotteena.
4. Sinä kirjoitat näiden jälkeen postimyyntivaimosta, vailla mitään asiaperusteita.

Tällaista keskustelua Suomen suurimmalla keskustelupalstalla 2015.
 
Viimeksi muokattu:

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En tiedä tismalleen, mistä olet saanut bännisi, mutta kun olen noita itsekin pari kertaa saanut, niin yleensä tullut jälkikäteen todettua, että bännille oli kyllä perusteensa.

Aika harvoin täällä täysin mielivaltaiseisti toimitaan, toki poikkeuksia löytyy varmaankin, en ole niin tarkasti seurannut.

Ehkä mielivaltaisesti on epätarkka ilmaus. Kirjoittamattomien sääntöjen mukaan parempi.
Toimii myös niin päin että mistä ja/tai kenelle ei tule banneja, lapsellista kuvitellakaan muuta.

Sain ekan kun mode ei tajunnut videolinkkikuvaustani. Toisen ilmeisesti kun mode (ja epäilemättä joku suvaitsevainen valittajanimimerkki) ei ymmärtänyt mitä eroa on käsitteillä ja ihmisillä. Ihan ymmärrettävää.
 
Viimeksi muokattu:

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Niin, vielä sillä tarkennuksella, etten puhunut Klosesta ja laittomasta ihmiskaupasta yhdelläkään sanalla. En tiedä onko vaahtoamiseltaan vieläkään tajunnut, että vain ja ainoastaan itse veti sellaisen johtopäätöksen ja loukkaantui verisesti sitten omalle omituiselle päättelylleen. Absurdi spektaakkeli. Mies on yksin kehässä ja lyö omaa varjoaan kuin viimeistä päivää.
Mitenköhän aasialaisesta kasvojenmenetyspelkokulttuurista tuleva neitsytvaimo suhtautuisi EU-passinsa itsenöyryytysvarjonyrkkeilyyn nettipalstalla? Shakkipulu pelaamassa pulushakkia itsensä kanssa on kyllä kohtuulliseen viihdyttävää, toivottavasti ei schollaa itseään pihalle.

muaddib
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Niin, vielä sillä tarkennuksella, etten puhunut Klosesta ja laittomasta ihmiskaupasta yhdelläkään sanalla. En tiedä onko vaahtoamiseltaan vieläkään tajunnut, että vain ja ainoastaan itse veti sellaisen johtopäätöksen ja loukkaantui verisesti sitten omalle omituiselle päättelylleen. Absurdi spektaakkeli. Mies on yksin kehässä ja lyö omaa varjoaan kuin viimeistä päivää.

Jotenkin on vaikeaa saada kiinni onko kyseessä harvinaisen erikoinen ja tässä tapauksessa vielä kohtuullisen vainoharhainen nimimerkki vaiko vain omalaatuisempi trolli. Tietty käyttymismalli tuntuu toistuvan. Ensin hän kirjoittaa joko hivenen tai toisinaan reilummin provokatiivisesti usein lähemmässä tarkastelussa argumenteiltaan kestämätöntä tavaraa. Sitten hän ilmeisesti odottaa, että joku vastaa hivenenkään sen suuntaisesti, että voi vetää uhrin viittaa päälle. En sano, ettei joskus keskustelu menekin henkilökohtaisuuksiin, mutta juurikin puheena oleva tapaus on malliesimerkki joko tahallisesta tai tahattomasta väärinymmärtämisestä. Tai oikeastaan kyse ei ole edes ymmärtämättömyydestä, vaan ilmeisestä halusta nähdä sanojen takana jotakin ilkeämielistä hyökkäystä. Mitään todellista syytä hänen vetämälleen johtopäätöksellehän ei tässä(kään) tapauksessa ole löydettävissä. Eli ensin kirjoitetaan provokaativiseen sävyyn ja sitten odotetaan vastauksia, joista voidaan itse provosoitua ( oli aihetta eli ei). Kertaalleen olen itsekin ajanut samaan miinaan. Erikoinen kirjoittaja todella, viihdearvoltaan toki merkittävä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin on vaikeaa saada kiinni onko kyseessä harvinaisen erikoinen ja tässä tapauksessa vielä kohtuullisen vainoharhainen nimimerkki vaiko vain omalaatuisempi trolli.

Tämä ei liity mitenkään ketjun aiheeseen, joten pahoittelut ot-viestistä niille jotka sellaisesta mielensä pahoittavat. Mulle tulee ko. nimimerkin jutuista mieleen joku kuntoutustuella loisiva Aasia-larppaaja, joka suomalaisessa betonilähiössä sijaitsevasta vuokrayksiöstään kertoo olevansa parhaillaankin jossain päin kaukoitää, makailee rannalla jossa himokkaat neitsyet kantavat vastapuristettua appelsiinimehua ja pikkusuolaista, mutta ennen kaikkea pitävät turpansa kiinni ja ovat tyytyväisiä siihen mitä saavat. En voi olla huvittumatta ajatuksesta, että vastapuristettu appelsiinimehu on Pirkan tiivistemehua, eikä edes kylmää sellaista, himokkaat neitsyet ovat lähipubin hampaattomia Viivaliisoja ja kaukoitä sijaitsee Itä-Helsingissä.

Korostan, että kyseessä on oma kieroutunut kuvitelmani, joka varmaankin kumpuaa kateellisuudestani ko. nimimerkkiä kohtaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tietty käyttymismalli tuntuu toistuvan. Ensin hän kirjoittaa joko hivenen tai toisinaan reilummin provokatiivisesti usein lähemmässä tarkastelussa argumenteiltaan kestämätöntä tavaraa. Sitten hän ilmeisesti odottaa, että joku vastaa hivenenkään sen suuntaisesti, että voi vetää uhrin viittaa päälle.
Joo, kyllähän sitä aasialaisen mielikuvitusnaisen hyvyyttä korostetaan pienen hiljaiselon jälkeen tasaisin väliajoin niin pitkään, että joku kyllästyy ja käynnistää oravanpyörän uudelleen. Sitten ketju onkin taas hetken aikaa täynnä red herringiä ja ad hominemia, kategoriavirheistä puhumattakaan. Trollauksen ABC on luettu huolella.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sanottakoon schollista mitä tahansa, ja minä(kin) sanoin, mutta tavallaan hän oli sangen reilu väittelykumppani: antoi ja otti kovia iskuja eikä koskaan jäänyt itkemään turhia. Purevakin ironisointi ja satiiri valuivat kuin vesi hanhen selästä, eikä tullut mitään itkupotku-kohtauksia ja lapsellisia tantrumeita. Klose tekee itsestään loukatun marttyyrin vähän samoin kun lähetyssaarnaaja kivittäisi itsensä kuoliaaksi hämmentyneiden alkuasukkaiden katsellessa ympärillä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huolestuneille tiedoksi, olin viikon "lomalla" koska kolmas virhepiste vuoden sisään pamahti ns. vanhan tutun vihjailusta. Edelliset virheet tulleet vajaa vuosi sitten marraskuussa (tölväisy) ja helmikuussa (lainausvirhe). Näistä virhepisteistä en ollut tietoinen (ainakaan lainausvirheestä, tölväisystä sain privaviestin mutta virhepisteistä ei mainittu mitään).

Eikä siinä mitään, ilmeisesti palstasofta jakaa nämä automaattisesti jos virhepisteitä tulee vuoden aikana kolme, rangaistus kärsitty ja leuka rinnassa uusia pelikieltoja kohti.

Itse asiassa ihan hyvä systeemi, olisi vielä parempi jos virhepisteet näkisi jostain.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huolestuneille tiedoksi, olin viikon "lomalla" koska kolmas virhepiste vuoden sisään pamahti ns. vanhan tutun vihjailusta. Edelliset virheet tulleet vajaa vuosi sitten marraskuussa (tölväisy) ja helmikuussa (lainausvirhe). Näistä virhepisteistä en ollut tietoinen (ainakaan lainausvirheestä, tölväisystä sain privaviestin mutta virhepisteistä ei mainittu mitään).

Eikä siinä mitään, ilmeisesti palstasofta jakaa nämä automaattisesti jos virhepisteitä tulee vuoden aikana kolme, rangaistus kärsitty ja leuka rinnassa uusia pelikieltoja kohti.

Itse asiassa ihan hyvä systeemi, olisi vielä parempi jos virhepisteet näkisi jostain.

Muakaan ei sinänsä haittaa ollenkaan virhepisteet tai pelikiellot vaan päinvastoin. Olen tähän "uraani" mennessä saanut kaksi kertaa viikon bannin. Yhtään virhepistettä en kuitenkaan ole koskaan saanut. Olen myös kysynyt kummastakin bannistani lisätietoja modeilta, en siksi että niissä jotain vikaa olisi ollut sillä modet antaa kieltoja siloin kun haluavat, vaan siksi että niistä voisi "ottaa opiksi" että mistä ne tuli. Mutta kun ne modet eivät vastaa edes yksityisviestiin että mistä se viikon banni tarkalleen ottaen tuli? He eivät vastaa mitään. Miten tästä pitäisi siis ottaa jotain opiksi?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Muakaan ei sinänsä haittaa ollenkaan virhepisteet tai pelikiellot vaan päinvastoin. Olen tähän "uraani" mennessä saanut kaksi kertaa viikon bannin. Yhtään virhepistettä en kuitenkaan ole koskaan saanut. Olen myös kysynyt kummastakin bannistani lisätietoja modeilta, en siksi että niissä jotain vikaa olisi ollut sillä modet antaa kieltoja siloin kun haluavat, vaan siksi että niistä voisi "ottaa opiksi" että mistä ne tuli. Mutta kun ne modet eivät vastaa edes yksityisviestiin että mistä se viikon banni tarkalleen ottaen tuli? He eivät vastaa mitään. Miten tästä pitäisi siis ottaa jotain opiksi?

Minulle vastasivat kun kysyin. Eli asiallinen kysymys privalla todennäköisesti tuottaa tuloksen.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle vastasivat kun kysyin. Eli asiallinen kysymys privalla todennäköisesti tuottaa tuloksen.

Mun on pakko nyt lainata tähän se kysymys, minkä laitoin privana modeille pelikieltoni (sain siis viikon penaltin 18§ nojalla) jälkeen:

"Pelikielto on ihan ok eikä siinä mitään, mutta missä viestissä mä olen itsemoderoinut vai oliko tuo enemmänkin yleisemmin keskustelun tasosta annettu?"

En saanut mitään vastausta tähän. Miksi en? Modet voivat vastata, vaikka sitten privana.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluan kyllä toisaalta sanoa, että modet saavat mun puolesta antaa varoituksia tai pelikieltoja ihan niin kuin haluavat. Tämä on vapaa palsta, kenenkään ei tarvitse maksaa tästä mitään eikä kenenkään ole pakko olla täällä. Mutta siltii kyllä jotenkin haluaisin tietää sen syyn, että miksi milloinkin olen saanut pelikiellon. Kahdesti olen saanut, kummallakaan kerralla modet eivät ole viitsineet kertoa että miksi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
eikä tullut mitään itkupotku-kohtauksia ja lapsellisia tantrumeita.

Nyt on tainnut aika kullata muistot - schollin kohtaloksi juurikin koituivat henkilökohtaisuuksiin menneet itkupotku-kohtaukset.

Uskomatonta, että kaverin banaaneista on jo 2 vuotta. Tsiisus...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös