Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 591 025
  • 15 789

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
En tiedä tismalleen, mistä olet saanut bännisi, mutta kun olen noita itsekin pari kertaa saanut, niin yleensä tullut jälkikäteen todettua, että bännille oli kyllä perusteensa.

Aika harvoin täällä täysin mielivaltaiseisti toimitaan, toki poikkeuksia löytyy varmaankin, en ole niin tarkasti seurannut.

Ehkä mielivaltaisesti on epätarkka ilmaus. Kirjoittamattomien sääntöjen mukaan parempi.
Toimii myös niin päin että mistä ja/tai kenelle ei tule banneja, lapsellista kuvitellakaan muuta.

Sain ekan kun mode ei tajunnut videolinkkikuvaustani. Toisen ilmeisesti kun mode (ja epäilemättä joku suvaitsevainen valittajanimimerkki) ei ymmärtänyt mitä eroa on käsitteillä ja ihmisillä. Ihan ymmärrettävää.

Viimeksi muokattu:

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Niin, vielä sillä tarkennuksella, etten puhunut Klosesta ja laittomasta ihmiskaupasta yhdelläkään sanalla. En tiedä onko vaahtoamiseltaan vieläkään tajunnut, että vain ja ainoastaan itse veti sellaisen johtopäätöksen ja loukkaantui verisesti sitten omalle omituiselle päättelylleen. Absurdi spektaakkeli. Mies on yksin kehässä ja lyö omaa varjoaan kuin viimeistä päivää.
Mitenköhän aasialaisesta kasvojenmenetyspelkokulttuurista tuleva neitsytvaimo suhtautuisi EU-passinsa itsenöyryytysvarjonyrkkeilyyn nettipalstalla? Shakkipulu pelaamassa pulushakkia itsensä kanssa on kyllä kohtuulliseen viihdyttävää, toivottavasti ei schollaa itseään pihalle.

muaddib

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Niin, vielä sillä tarkennuksella, etten puhunut Klosesta ja laittomasta ihmiskaupasta yhdelläkään sanalla. En tiedä onko vaahtoamiseltaan vieläkään tajunnut, että vain ja ainoastaan itse veti sellaisen johtopäätöksen ja loukkaantui verisesti sitten omalle omituiselle päättelylleen. Absurdi spektaakkeli. Mies on yksin kehässä ja lyö omaa varjoaan kuin viimeistä päivää.

Jotenkin on vaikeaa saada kiinni onko kyseessä harvinaisen erikoinen ja tässä tapauksessa vielä kohtuullisen vainoharhainen nimimerkki vaiko vain omalaatuisempi trolli. Tietty käyttymismalli tuntuu toistuvan. Ensin hän kirjoittaa joko hivenen tai toisinaan reilummin provokatiivisesti usein lähemmässä tarkastelussa argumenteiltaan kestämätöntä tavaraa. Sitten hän ilmeisesti odottaa, että joku vastaa hivenenkään sen suuntaisesti, että voi vetää uhrin viittaa päälle. En sano, ettei joskus keskustelu menekin henkilökohtaisuuksiin, mutta juurikin puheena oleva tapaus on malliesimerkki joko tahallisesta tai tahattomasta väärinymmärtämisestä. Tai oikeastaan kyse ei ole edes ymmärtämättömyydestä, vaan ilmeisestä halusta nähdä sanojen takana jotakin ilkeämielistä hyökkäystä. Mitään todellista syytä hänen vetämälleen johtopäätöksellehän ei tässä(kään) tapauksessa ole löydettävissä. Eli ensin kirjoitetaan provokaativiseen sävyyn ja sitten odotetaan vastauksia, joista voidaan itse provosoitua ( oli aihetta eli ei). Kertaalleen olen itsekin ajanut samaan miinaan. Erikoinen kirjoittaja todella, viihdearvoltaan toki merkittävä.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin on vaikeaa saada kiinni onko kyseessä harvinaisen erikoinen ja tässä tapauksessa vielä kohtuullisen vainoharhainen nimimerkki vaiko vain omalaatuisempi trolli.

Tämä ei liity mitenkään ketjun aiheeseen, joten pahoittelut ot-viestistä niille jotka sellaisesta mielensä pahoittavat. Mulle tulee ko. nimimerkin jutuista mieleen joku kuntoutustuella loisiva Aasia-larppaaja, joka suomalaisessa betonilähiössä sijaitsevasta vuokrayksiöstään kertoo olevansa parhaillaankin jossain päin kaukoitää, makailee rannalla jossa himokkaat neitsyet kantavat vastapuristettua appelsiinimehua ja pikkusuolaista, mutta ennen kaikkea pitävät turpansa kiinni ja ovat tyytyväisiä siihen mitä saavat. En voi olla huvittumatta ajatuksesta, että vastapuristettu appelsiinimehu on Pirkan tiivistemehua, eikä edes kylmää sellaista, himokkaat neitsyet ovat lähipubin hampaattomia Viivaliisoja ja kaukoitä sijaitsee Itä-Helsingissä.

Korostan, että kyseessä on oma kieroutunut kuvitelmani, joka varmaankin kumpuaa kateellisuudestani ko. nimimerkkiä kohtaan.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tietty käyttymismalli tuntuu toistuvan. Ensin hän kirjoittaa joko hivenen tai toisinaan reilummin provokatiivisesti usein lähemmässä tarkastelussa argumenteiltaan kestämätöntä tavaraa. Sitten hän ilmeisesti odottaa, että joku vastaa hivenenkään sen suuntaisesti, että voi vetää uhrin viittaa päälle.
Joo, kyllähän sitä aasialaisen mielikuvitusnaisen hyvyyttä korostetaan pienen hiljaiselon jälkeen tasaisin väliajoin niin pitkään, että joku kyllästyy ja käynnistää oravanpyörän uudelleen. Sitten ketju onkin taas hetken aikaa täynnä red herringiä ja ad hominemia, kategoriavirheistä puhumattakaan. Trollauksen ABC on luettu huolella.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sanottakoon schollista mitä tahansa, ja minä(kin) sanoin, mutta tavallaan hän oli sangen reilu väittelykumppani: antoi ja otti kovia iskuja eikä koskaan jäänyt itkemään turhia. Purevakin ironisointi ja satiiri valuivat kuin vesi hanhen selästä, eikä tullut mitään itkupotku-kohtauksia ja lapsellisia tantrumeita. Klose tekee itsestään loukatun marttyyrin vähän samoin kun lähetyssaarnaaja kivittäisi itsensä kuoliaaksi hämmentyneiden alkuasukkaiden katsellessa ympärillä.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Sanottakoon schollista mitä tahansa, ja minä(kin) sanoin, mutta tavallaan hän oli sangen reilu väittelykumppani: antoi ja otti kovia iskuja eikä koskaan jäänyt itkemään turhia.

Kumma juttu, schollia on jopa hieman ikävä.

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Huolestuneille tiedoksi, olin viikon "lomalla" koska kolmas virhepiste vuoden sisään pamahti ns. vanhan tutun vihjailusta. Edelliset virheet tulleet vajaa vuosi sitten marraskuussa (tölväisy) ja helmikuussa (lainausvirhe). Näistä virhepisteistä en ollut tietoinen (ainakaan lainausvirheestä, tölväisystä sain privaviestin mutta virhepisteistä ei mainittu mitään).

Eikä siinä mitään, ilmeisesti palstasofta jakaa nämä automaattisesti jos virhepisteitä tulee vuoden aikana kolme, rangaistus kärsitty ja leuka rinnassa uusia pelikieltoja kohti.

Itse asiassa ihan hyvä systeemi, olisi vielä parempi jos virhepisteet näkisi jostain.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huolestuneille tiedoksi, olin viikon "lomalla" koska kolmas virhepiste vuoden sisään pamahti ns. vanhan tutun vihjailusta. Edelliset virheet tulleet vajaa vuosi sitten marraskuussa (tölväisy) ja helmikuussa (lainausvirhe). Näistä virhepisteistä en ollut tietoinen (ainakaan lainausvirheestä, tölväisystä sain privaviestin mutta virhepisteistä ei mainittu mitään).

Eikä siinä mitään, ilmeisesti palstasofta jakaa nämä automaattisesti jos virhepisteitä tulee vuoden aikana kolme, rangaistus kärsitty ja leuka rinnassa uusia pelikieltoja kohti.

Itse asiassa ihan hyvä systeemi, olisi vielä parempi jos virhepisteet näkisi jostain.

Muakaan ei sinänsä haittaa ollenkaan virhepisteet tai pelikiellot vaan päinvastoin. Olen tähän "uraani" mennessä saanut kaksi kertaa viikon bannin. Yhtään virhepistettä en kuitenkaan ole koskaan saanut. Olen myös kysynyt kummastakin bannistani lisätietoja modeilta, en siksi että niissä jotain vikaa olisi ollut sillä modet antaa kieltoja siloin kun haluavat, vaan siksi että niistä voisi "ottaa opiksi" että mistä ne tuli. Mutta kun ne modet eivät vastaa edes yksityisviestiin että mistä se viikon banni tarkalleen ottaen tuli? He eivät vastaa mitään. Miten tästä pitäisi siis ottaa jotain opiksi?

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Muakaan ei sinänsä haittaa ollenkaan virhepisteet tai pelikiellot vaan päinvastoin. Olen tähän "uraani" mennessä saanut kaksi kertaa viikon bannin. Yhtään virhepistettä en kuitenkaan ole koskaan saanut. Olen myös kysynyt kummastakin bannistani lisätietoja modeilta, en siksi että niissä jotain vikaa olisi ollut sillä modet antaa kieltoja siloin kun haluavat, vaan siksi että niistä voisi "ottaa opiksi" että mistä ne tuli. Mutta kun ne modet eivät vastaa edes yksityisviestiin että mistä se viikon banni tarkalleen ottaen tuli? He eivät vastaa mitään. Miten tästä pitäisi siis ottaa jotain opiksi?

Minulle vastasivat kun kysyin. Eli asiallinen kysymys privalla todennäköisesti tuottaa tuloksen.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle vastasivat kun kysyin. Eli asiallinen kysymys privalla todennäköisesti tuottaa tuloksen.

Mun on pakko nyt lainata tähän se kysymys, minkä laitoin privana modeille pelikieltoni (sain siis viikon penaltin 18§ nojalla) jälkeen:

"Pelikielto on ihan ok eikä siinä mitään, mutta missä viestissä mä olen itsemoderoinut vai oliko tuo enemmänkin yleisemmin keskustelun tasosta annettu?"

En saanut mitään vastausta tähän. Miksi en? Modet voivat vastata, vaikka sitten privana.

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Haluan kyllä toisaalta sanoa, että modet saavat mun puolesta antaa varoituksia tai pelikieltoja ihan niin kuin haluavat. Tämä on vapaa palsta, kenenkään ei tarvitse maksaa tästä mitään eikä kenenkään ole pakko olla täällä. Mutta siltii kyllä jotenkin haluaisin tietää sen syyn, että miksi milloinkin olen saanut pelikiellon. Kahdesti olen saanut, kummallakaan kerralla modet eivät ole viitsineet kertoa että miksi.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
eikä tullut mitään itkupotku-kohtauksia ja lapsellisia tantrumeita.

Nyt on tainnut aika kullata muistot - schollin kohtaloksi juurikin koituivat henkilökohtaisuuksiin menneet itkupotku-kohtaukset.

Uskomatonta, että kaverin banaaneista on jo 2 vuotta. Tsiisus...

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Nyt on tainnut aika kullata muistot - schollin kohtaloksi juurikin koituivat henkilökohtaisuuksiin menneet itkupotku-kohtaukset.

Uskomatonta, että kaverin banaaneista on jo 2 vuotta. Tsiisus...

No, ei ne mielestäni tuollaisia klose-itkuja olleet vaan saattoi sitten heilahtaa tavallista ytympi ja henkilökohtaisempi iskuyhdistelmä takaisin. Tosin schollia seurasin lähinnä vapaalla puolella - ehkä kiekkokeskusteluissa eri tyyppinen.

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
29.10.2015 - Nimimerkki tamme ei avaa enää ketjuja.

Kiitos!

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jo riittää työläistrollaaminen. Aloitan täten tänään kansalaiskampanjan nimimerkki Kirjoittelijan vaihtamisesta ex-nimimerkki scholliin.

Vaihto voisi tapahtua Berliinissä Checkpoint Charliella niin että kumpikin kävelee omasta suunnastaan rajan yli kohdaten toisensa ei-kenenkään maalla. Mahdollisena ekstrana nimimerkki scholl voisi kohdatessa vielä potkaista nimimerkki Kirjoittelijaa.

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi olla että kuvittelen vaan, mutta minusta työläistrollaaminen alkoi täällä Jatkoajalla voimistua siinä vaiheessa kun kyseinen larppaaja potkaistiin FF2:selta pellolle. Siellähän tuo työläisyydellä hekumoiminen alkoi olla jo maanisissa mitoissa ennenkuin peli vihellettiin poikki.

Sikäli erikoista, että tällä kertaa lähtö tuli ensiksi palstalta jossa moderointi on lievästi sanottuna löysempää.

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse sain tarpeekseni kyseisestä jannusta jo jokunen kuukausi takaperin. Ihmettelen edelleen ääneen, miten ilmiselvä jatkuva trollaus/flametus saa jatkua. Vaihtaisin tosin ko. nimimerkin mielummin esimerkiksi likaisessa lavuaarissa lionneeseen mätään porkkanaan kuin nimimerkki scholliin.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
@Kirjoittelija on minusta ihan hyvä nimimerkki tasapainottamaan palstaa. Olkoonkin, että on varsin kärkevä, ja eri mieltä monesta asiasta, niin jotenkin sieltä rivien väleistä paistaa sellainen vanhan kansan tunnelmallinen kepeys. En toki tiedä siitä, onko mopo karannut hallinnasta jossain laivapoikaketjussa. Jos on, niin onhan se harmillista. Toisaalta, siellä on lähes yhtä monta karannutta mopoa, kuin siellä on kirjoittanutta nimimerkkiä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
@Kirjoittelija on minusta ihan hyvä nimimerkki tasapainottamaan palstaa. Olkoonkin, että on varsin kärkevä, ja eri mieltä monesta asiasta, niin jotenkin sieltä rivien väleistä paistaa sellainen vanhan kansan tunnelmallinen kepeys. En toki tiedä siitä, onko mopo karannut hallinnasta jossain laivapoikaketjussa. Jos on, niin onhan se harmillista. Toisaalta, siellä on lähes yhtä monta karannutta mopoa, kuin siellä on kirjoittanutta nimimerkkiä.

Niin, makuasioitahan nämä. Joskin systemaattinen trollaaminen on toki noin muodollisesti kielletty tällä palstalla. Anyway, itse en oikein saa irti sitä lisäarvoa, mitä tuo Kirjoittelijan omalaatuinen näytteleminen tuo asiakeskusteluihin.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Action Bronson taas kerran pakkolevolle, tällä kertaa napahti kolme kuukautta. Harmillinen homma, ihan mielelläni minä noita AB:n tekstejä luin, vaikka välillä hänellä kiehahtaakin yli.

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiemmin pystyi jotenkin perustelemaan asioita väittelyissä. Viime aikoina ollut aika lailla olematonta perustelupuoli ja enemmänkin hauskuttelua& provoa. Mistä se laukaus sitten tarkalleen annettiin?

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Zalmonellan 3 kk:n banni tuli vissiin loputtomasta jankkaamisesta "häiriökäyttäytyminen katsomoissa" -ketjussa?

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Mä uskoisin, ettei näitä tapauksia kommentoida vieläkään. Mitä tässä nyt vuosien saatossa nähnyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy