Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 475
  • 13 719
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Mikäs vika termissä 'ryssä' on?

Onhan siinä selkeä arvolataus jolla pyritään halventamaan venäläisiä. Vai käyttäisitkö ryssää keskustellessasi venäläisen kanssa? Edes kaksi viimeistä sotaamme käynyt ukkini ei käytä tuota termiä venäläisistä puhuessaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tiedän kyllä nämä keskustelut, mutta ei kyllä tarvitse osata rakentaa mitään maailmanluokan päättelyketjua arvatakseen tarttuuko noihin viesteihin Siffa vai joku trolli.

Ja tämä oli vain yksi esimerkki, tuota trollien paikalle kalastelua on ihan varmasti esiintynyt muuallakin ja muidenkin toimesta.

No itse asiassa tuolla yksittäisellä kommentilla en kyllä oikeasti ajatellut juuri mitään trolleja paikalle kutsuvani, vähän vinoilua siffalle (hukkaan meni, kun ei ollut palstalla) ja muiden kanssa hämmästelyä siitä, miten Sormusen karsinta meni noinkin heikosti, vaikka karsintarajan nähtyäni jopa kirjoitin, että mahiksia finaaliin voisi sittenkin olla.

MUTTA: sinällään viestisi ja ylös nostamasi esimerkki tämänkin tapauksen kohdalla on hyvä, että se kertoo paljon asenneilmaston muutoksesta tällä palstalla ja miten kireiksi tietyt keskustelut ovat menneet.

erkun fiiliksistä minua kohtaan ei ole hajua, mutta kyllä minä häntä mm. yu-tietäjänä arvoastan ja luen mielellään hänen viestejään, enemmän minua ärsyttää hänessä se, ettei hän koskaan voi myöntää olevansa väärässä tai kirjoittaneensa turhan provokatiivisesti.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minun ymmärtääkseni muutama muukin nimimerkki jakoi TOJ:n näkemyksen siitä, että tuomariduo veti niin sanotusti kotiin päin. Eli tässä mielessä kyse ei kai ollut mistään perusteettomasta trollauksesta.

Joo, taisi kaksi vihjaista jotain siihen suuntaan kerran. He eivät kirjoittaneet siitä samasta aiheesta kymmeniä (joo, en tiedä saatana monta niitä oikeasti oli mutta ihan vitusti niitä oli liikaa) viestejä. TOJ lisäksi väitti ottelun päättyneen täysin eri tavalla mitä se oikeasti päättyi, ja saatanan monta kertaa. Kaiken lisäksi jatkoi jumalauta vielä tänäänkin tuota samaa jankutusta. Oliko niissä viesteissä esim. jotain uutta annettavaa kyseisiin ketjuihin?

Itse en noita TOJ:n viestejä viitsi edes raportoida. Jos modet ei tota potki pihalle niin jo on kumma. Ihan vitun hölmöä myös perustella jollain, että laittakaa kirjoittaja ignoreen. Noita viestejä lukee aika iso määrä ihmisiä, joilla ei tuota ignore mahdollisuutta ole. Hyvän kuvan saavat hekin palstasta.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onhan siinä selkeä arvolataus jolla pyritään halventamaan venäläisiä. Vai käyttäisitkö ryssää keskustellessasi venäläisen kanssa? Edes kaksi viimeistä sotaamme käynyt ukkini ei käytä tuota termiä venäläisistä puhuessaan.

En tiedä, en ole puhunut venäläisistä suomeksi venäläisten kanssa, enkä ole varma onko heistä ollut puhetta englanniksikaan. No, on se kumma, että ruotsalaiset saa sanoa ryss, mutta suomalaiset ei saa panna sen sanan perään ä:tä. Samaa sillä kuitenkin tarkoitetaan.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mikäs vika termissä 'ryssä' on?

Minun on kyllä tunnustettava, että jos asiallisessa tekstissä viljellään jatkuvasti sanaa "ryssä" on minun vaikeampi suhtautua tekstiin sen vaatimalla vakavuudella. Sen ymmärrän, että yksittäisiä kertoja asiaa voidaan painottaa sanalla "ryssä", mutta sen liika toistaminen kääntyy kyllä itseään vastaan ja minun suhtautumiseni viestin asiallisuuteen laskee olennaisella tapaa. Minun suhtautumisellani nyt ei tietty ole mitään merkitystä, mutta toivoisin, että asiallisuuteen keskittyvissä viesteissä liian leimaavia sanoja ei turhan usein viljeltäisi - ne kun menettävät tuolloin tehonsa.

vlad.
 

Bacon

Jäsen
Itse en noita TOJ:n viestejä viitsi edes raportoida. Jos modet ei tota potki pihalle niin jo on kumma. Ihan vitun hölmöä myös perustella jollain, että laittakaa kirjoittaja ignoreen. Noita viestejä lukee aika iso määrä ihmisiä, joilla ei tuota ignore mahdollisuutta ole. Hyvän kuvan saavat hekin palstasta.

Itse asiassa kaveri juuri tänään (eilen) luki tuota otteluseurantaketjua eikä hänellä ole tunnuksia tänne ja ihmetteli, että onpa melkoista provoilua. Ja jostain kumman syystä TOJ erottui tässäkin asiassa edukseen. En nyt mitenkään vihjaile tai mitään mutta...
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Selkeyden vuoksi pitäisi urheilulle ja politiikalle tehdä pesäero. Politiikka voisi jäädä vapaan puolelle kokonaan. Suurin osa näistä keskusteluista menee yli lipan puolin ja toisin tapahtuvasta trollaamisesta. Tällainen kahtiajako varmasti auttaisi jossain määrin siistimään keskusteluita. Mielestäni jotkut kirjoittajat (jätän nimimerkit mainitsematta) tarkoituksella kalastelee Erkun ja TOJ:n paikalle. Itse pyrin pysymään neutraalina näille politiikka-asioille (ainakin teen parhaani) ja sen vuoksi ei voi olla näkemättä, että provosointia tapahtuu paljon myös heitä kohtaan. Tavallaan siis voisi sanoa, että sitä saa mitä tilaa. On myös outoa, että jotkut loukkaantuvat TOJ:n fasisti kommenteista kun samaan aikaan viljellään ryssää ympäri palstoja ja ketjuja. Tarkoitukseni ei ole puolustella threadissa mainittuja nimimerkkejä, mutta niin mustavalkoista se ei ole kuin täällä moni tahtoo asian mieltää.

Monipiippuisia asioita nämä. Suomalaisella palstalla, joka itse moderoi omaa toimintaansa ei pitäisi sallia "fasistinen Suomi" -kommentteja jos ei niihin ole mitään perusteluja. Sen sijaan "ryssä" on lempinimi, joka tällä hetkellä on ihan paikallaan. Jo oma pappani sitä minulle hoki aikanaan, tuskin se turhasta tullut on. Ei tässä ketään sivistyneessä Suomessa aleta muiluttamaan, mutta joku roti.

Kuinka paljon parempi palsta tämä olisi ilman muutamaa (kaikkien tietämää) nimimerkkiä?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Elton, erku ja TOJ hiuksista vittuun vaan. Tämä on minun valistunut ja sivistynyt mielipiteeni. About puolet palstasta lukukelvotonta näitten veijareitten takia.

Voi kunpa kaikki olisivat yhtä hyviä kirjoittajia kuin minä. Vaan minkäs teet.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Rinnastatko tosiaan sanat ryssä ja fasismi saman arvoisksi? Fasismi on kansallismielinen poliittinen ideologia ja ryssä vain nimiväännös.

En minä mitään rinnasta, mutta mielestäni ryssittely ei ole asiallista. Ehkä siksi, että venäläiset tapaavat tästä loukkaantua. Sama kuin "maahanmuuttokriitikko" saa paskahalvauksen kun häntä nimitetään rasistiksi. Silloin keskustelun sujuvuuden vuoksi on ehkä parempi käyttää hänelle mielestä termiä, että keskustelu pysyisi raiteillaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Elton, erku ja TOJ hiuksista vittuun vaan. Tämä on minun valistunut ja sivistynyt mielipiteeni. About puolet palstasta lukukelvotonta näitten veijareitten takia.

Voi kunpa kaikki olisivat yhtä hyviä kirjoittajia kuin minä. Vaan minkäs teet.

Ketjuja: 55,163, Viestejä: 5,416,356, Käyttäjät: 55,436

Tuossa JA:n palsta numeroina. Mainitsemasi nimimerkit ovat lähettäneet 20640 viestiä. Jos oletetaan jokainen viesti trollaukseksi, ja jokaiseen trollausviestiin tarttuu keskimäärin kymmenen viestin verran muita nimimerkkejä, niin lukema on 206 400. Sitten tämä peittää alleen puolet tuosta määrästä asiaviestejä, eli lukema on 309 600 viestiä. Se on n. 5,7 % koko palstan tuotannosta. Eli olet väärässä, mutta tämä on silti varsin merkittävä määrä. Ilman näitä kolmea nimimerkkiä palstalla olisi n. 2 % enemmän lukukelpoista ainesta. Tosin jo pelkän TOJ:n poistaminen toisi yli prosentin verran lisää kelpoista sisältöä. Eli n. 5500-5600 viestiä. Miettikääpä Moderaattorit sitä.
 

Magni

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, NHL
Politiikka voisi jäädä vapaan puolelle kokonaan.
KHL-ketjut ovat tätä nykyä täynnä puhetta politiikasta ja näitä ääripäiden sotia. Siellä on Jokerien puolen ketjutkin täyttyneet näistä politiikkaa koskevista viesteistä. Vapaan keskustelun puolella on oma osionsa näille keskusteluille tai pysyisivät sitten edes tuossa "KHL:n ulkopuolisia asioita" -ketjussa.

Voisiko tuohon tehdä selvän linjauksen, että KHL-osiossa ei jauheta politiikasta eri ketjuissa? Nuo keskustelut voisi käydä varmasti vapaan keskustelun puolella tai tuossa yhdessä KHL-ketjussa, josta yllä mainitsin.

Kiitos.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
KHL-ketjut ovat tätä nykyä täynnä puhetta politiikasta ja näitä ääripäiden sotia. Siellä on Jokerien puolen ketjutkin täyttyneet näistä politiikkaa koskevista viesteistä. Vapaan keskustelun puolella on oma osionsa näille keskusteluille tai pysyisivät sitten edes tuossa "KHL:n ulkopuolisia asioita" -ketjussa.

Voisiko tuohon tehdä selvän linjauksen, että KHL-osiossa ei jauheta politiikasta eri ketjuissa? Nuo keskustelut voisi käydä varmasti vapaan keskustelun puolella tai tuossa yhdessä KHL-ketjussa, josta yllä mainitsin.

Kiitos.

Ymmärtääkseni modet jo puuttui tähän tänään ja varoitti tuhmia setiä (ja tätejä?) kirjoittamasta enää ohi aiheen tuossa "ulkopuoliset asiat"-ketjussa. Tämä on ehkä ihan ok linjaus, pyritään pitämään poliittinen keskustelu Venäjä- ja Ukraina-ketjuissa, vaikka tosin mielestäni Venäjän sakkaava talous ja totalitaristiseksi vajonnut yhteiskunta tuo oman lisänsä myös KHL:n tulevaisuuteen, eli "pelin ulkopuolisiin asioihin".

Joka tapauksessa, tällainen linjaus on nyt tehty, niin mennään sillä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaan näkemyksen politiikan ja urheilun pitämisestä erillään ja haluaisin myös, että moderaattorit pitäisivät tarkkaa huolta siitä, että aiheen ohi kirjoittajat eivät montaa viimeistä mahdollisuutta saa. En ole tätä kuitenkaan vaatimassa, ihan hyvä tämä palsta näinkin on, vaikka toki aina on varaa parantaa.

Kuitenkin kun trolleista täällä viesti toisensa jälkeen mutistaan, niin oletteko miettineet, että juuri sitä ne trollit hakevat, että joku antaisi edes vähän huomiota. Mitä enemmän, sen parempi. Saavat olla puheenaiheena, ehkä jopa kuvittelevat olevansa merkittäviäkin henkilöitä, mistä noista häiriintyneistä ikinä tietää. Minun mielestäni täällä nyt mainitut tapaukset ovat puhtaita trolleja, jotka tuhoavat lähes keskustelun kuin keskustelun ja näiden paskanjauhajien sopimukset tulisi moderaattorien toimesta purkaa välittömästi. Tuo nyt on kuitenkin vain oma mielipiteeni ja jos arvon moderaattorit valitsevat sallivamman linjan, niin mikäs siinä sitten.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Palsta on tällä hetkellä hyvin kahtia jakautunut, KHL-Jokerit - Liiga. Asiallinen keskustelu KHL-ketjuissa on tänä päivänä mahdotonta, molempien osapuolten ääripäät ovat kaivautuneet sen verran syvälle juoksuhautoihin. Minusta on turha syyttää muutamaa KHL-fania, myös vastapuolelta löytyy vastaavia fanaatikkoja. Jos TOJ tai vaikka Elton kirjoittaa KHL:ää ylenmäärin kehuvan viestin, vastaus tulee pomminvarmasti Putler, ryssä, fasisti -linjalla. Tämä toteutuu myös toisin päin ja pingispallo pomppii.

Tästä on syntynyt varsin tulehtunut tilanne KHL-ketjuissa. Kirjoittaminen näihin ketjuihin on hankalaa, koska aika iso osa kirjoittajista provosoituu heti, jos viesti ei mielytä.

Minusta moderaattorit voisivat viheltää pelin poikki, varoittaa kirjoittajia ja tämän jälkeen aloittaa palstan puhdistaminen.

Ja jos joku väittää ettei ryssä-sanaa sisällä negatiivista arvolatausta, ei tunne historiaamme.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jokainen trollausviesti on liikaa.

No siinä tapauksessa on järjen köyhyyttä vaatia bannia vaan noille mainitulle kolmelle nimimerkille, kun heidän "vastapuoleltaan" löytyy valtava kasa kirjoittajia, jotka trollaavat itsekin jatkuvasti. Usein vielä selkeän tarkoituksen hakuisesti saadakseen TOJ:n sanomaan jotain, jota sitten joukolla voidaan paheksua. En missään nimessä puolusta näitä kirjoittajia, mutta jos heidät täältä poistetaan, niin aika monta muutakin saisi mennä samalla kerralla. Tuo KHL-osio on aivan helvetin raskasta lueattavaa monilta osin, mutta täysin eri nimimerkkien takia kun näiden kolmen.

Palsta on tällä hetkellä hyvin kahtia jakautunut, KHL-Jokerit - Liiga. Asiallinen keskustelu KHL-ketjuissa on tänä päivänä mahdotonta, molempien osapuolten ääripäät ovat kaivautuneet sen verran syvälle juoksuhautoihin. Minusta on turha syyttää muutamaa KHL-fania, myös vastapuolelta löytyy vastaavia fanaatikkoja. Jos TOJ tai vaikka Elton kirjoittaa KHL:ää ylenmäärin kehuvan viestin, vastaus tulee pomminvarmasti Putler, ryssä, fasisti -linjalla. Tämä toteutuu myös toisin päin ja pingispallo pomppii.

Viiva seinään, olen jostain samaa mieltä TosiFanin kanssa. Olisi oikeasti mukava kuulla edes JOTAIN sivuston moderaattoreilta tämän asian tiimoilta, sillä tämä nykyinen tilanne johtaa siihen, että laadukas jääkiekkokeskustelu kuolee kokonaan. Sivuston moderointia on haukuttu monet kerrat tämän 12-vuoden aikana mitä olen sivustolla ollut, mutta nyt ensimmäistä kertaa tuntuu oikeasti siltä, ettei ylläpidolla ole minkäänlaista kontrollia tai tahtoa sivuston hyvinvoinnista. Jos moderaattoreita on liian vähän, niin rekrytoikaa lisää porukkaa, ei olisi lienee ihan kauhean vaikeata tästä massasta niitä löytää.
 
Viimeksi muokattu:

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos moderaattoreita on liian vähän, niin rekrytoikaa lisää porukkaa, ei olisi lienee ihan kauhean vaikeata tästä massasta niitä löytää.

Tähän en kyllä usko millään. Pikemminkin voisin kuvitella, että heitä on liikaa ja siten heidänkään on enään vaikea löytää yhteistä linjaa. Eikös nuo kirjoittajien poistot ja banaanit ole aina jonkun ryhmän yhteisen mietinnän tulos? Tarvitaan joku tietty määrä modeja olemaan samaa mieltä jostain poistosta ja sitten se tulee täytäntöön. Ainakin jotain sen suuntaista muistelisin. Voisi kuvitella, että tuo voisi olla siten, että jos yli 75% kokoukseen osallistuvista puoltaa esim. lopullista poistoa, niin sitten se tapahtuu. Ilmeisesti sielläkin kuitenkin jäävätään modeja tapauskohtaisesti kyseisistä äänestyksistä, ainakin pitäisi jäävätä. Tämä siis taas pelkkää mutuilua.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta moderaattorit voisivat viheltää pelin poikki, varoittaa kirjoittajia ja tämän jälkeen aloittaa palstan puhdistaminen.

Eiköhän nuo kaksi ekaa kohtaa ole jo tapahtunut useampaankin kertaan, tavalla tai toisella. Aika siirtyä kohtaan kolme! Jos itse lennän samassa rytäkässä pihalle niin ihan sama. Siihen en kyllä toisaalta vielä usko, koska alla on vasta yksi kk mittainen kirjoituskielto ja yksi virhepiste joka taitaa kohta vanhentua.

Ja jos joku väittää ettei ryssä-sanaa sisällä negatiivista arvolatausta, ei tunne historiaamme.

On siinä negatiivinen sävy, mutta itse tulee sitä viljeltyä ihan huomaamattakin koska se on täälläpäin ihan yleinen sana puhekielessäkin. Tulee käytettyä ihan sekaisin ryssää sekä venäläistä sen kummemmin miettimättä.
 

Orbus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän trollauksen ja provosoinnin takia lähtee huomattava joukko muitakin, kun edellä mainitut nimimerkit, jos siihen todellakin mennään. Se, että ollaan erimieltä ei käsittääkseni tarkoita automaattista bannia?
Kyseisiä nimerkkejä puolustamatta, niin sitä provosointia tuntuu tapahtuvan ihan kauhiasti KHL:n puolella (varsinkin Porin suunnalta ja rakkaalta naapurilta).
TOJ ja erkun KHL:n puolen anti ja tietämys, silloin kun pysytään jääkiekossa on aika huikeaa, verrattuna moneen muuhun kirjoittajaan täällä. Otteluraporttiketjuihin / liigan puolelle minun puolesta voi antaa bannia (samalla kun joukolle muitakin kirjoittajia), sen verran karua luettavaa oli...
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Kyseisiä nimerkkejä puolustamatta, niin sitä provosointia tuntuu tapahtuvan ihan kauhiasti KHL:n puolella...

Kyse on tässä yhteydessä myös siitä, mitä mm. TosiFani tuossa yllä totesi: on nimimerkkejä, jotka näkevät kaikki KHL:ää negatiivisesti käsittelevät viestit provona, keskustelu on täysin mahdotonta.

Jos joku kirjoittaa ryssistä ja haukkuu Hjallis Harkimon mieshuoraksi, joka myi elämäntyönsä pakon edessä venäläisille saadakseen hallin kaupaksi, niin sanoisin että kyseessä on asiaton viesti, turha provo ja viestistä ei ole kellekään mitään hyötyä.

Monelle tuntuu kuitenkin olevan vaikea pala myös sellainen viesti, jossa asiallisesti todetaan olevan varsin loogista, että Roman Rotenberg & oligarkit vetelee naruista Jokereissa huolimatta muodollisesta vähemmistöomistuksestaan ja muistutetaan siitä, että Venäjän talous sakkaa ja heittää varjon myös KHL:n tulevaisuuden ylle.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Selkeyden vuoksi pitäisi urheilulle ja politiikalle tehdä pesäero. Politiikka voisi jäädä vapaan puolelle kokonaan.

Juuri näin, tämä pitäisi mielestäni saattaa aivan sääntöjen tasolle. Osa kirjoittajista on erityisen aktiivisia vapaan puolen politiikka ketjuissa. Käytännössä nämä ketjut ovat olleet loputtoman vänkäämisen, henkilökohtaisuuksien ja trollailun vuoksi jo pitkään lukukelvottomia. Niin kauan kuin tämä ei heijastu kiekkoketjuihin, asian on minulle samantekevä, jääkiekon vuoksihan täällä ollaan. Jo pitkään on kuitenkin ollut nähtävissä se, että pilattujaan vapaan puolen ketjut, samat nimimerkit siirtyvät vänkäämään kiekkoketjuihin, jossa sitten saadaan niin ikään täysin turhia vääntöjä aikaiseksi. En voi välttyä ajatukselta, että kirjoituksiin myös kiekkopuolella vaikuttaa se, että eräät nimimerkit ovat ns. ilmiriidassa vapaan puolella. Mikäli moderaattorit eivät puutu tähän kehitykseen, on selvää, että kiekkopuolen keskustelut rämettyvät aivan samoin kuin vapaan puolen politiikka ketjuille on käynyt.

Vanhan hyvän tavan mukaan keskustelua hiemankaan vieraamman henkilön kanssa ei kannata avata uskonnosta ja politiikasta. Se kannattaisi muistaa täälläkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...(varsinkin Porin suunnalta ja rakkaalta naapurilta)...

Olen seurannut aika tarkasti kesän aikana KHL ketjuja ja useamman kerran on KHL juoksuhaudasta huudeltu porilaisia kommentoimaan. Näitä porilaisia on esiintynyt noissa ketjuissa varsin vähän viime aikoina, mutta tämän tyyliset yleistykset juuri tuhoavat nämä ketjut.

PS. MustatKortit ei ole käsittääkseni porilainen, vaikka Ässäfani onkin.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
PS. MustatKortit ei ole käsittääkseni porilainen, vaikka Ässäfani onkin.

Pitää paikkansa, Helsingissä syntynyt helsinkiläinen.

Mitä omaan kirjoitteluuni KHL:stä ja Jokereista tulee, niin viime viikkoinahan olen vähentänyt kirjoitteluani aiheesta, vaikkakin kirjoittanut jonkin verran KHL-kaudesta ja pelaajista, sekä Jokerien käytännön asioista, kuten kausarimyynnistä jne.

Tuon juupas-eipäs-väittelyn KHL:n ja Jokerien venäläisomistuksen roolista olen itsekin havainnut hedelmättömäksi, osapuolet ovat tiiviisti poteroissaan ja ehkä voidaan todeta, ettei mitään uutta ole asian tiimoilta sanottu enää pitkään aikaan.

Jotain positiivista loppuun, niin uskon kauden alkamisen KHL:ssä ja myöhemmin Liigassa johtavan siihen, että provokatiivinen kirjoittelu vähentyy muutenkin huomattavasti.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
No, tämä on toteutunut vain puoliksi. Jokeri-faneista suurin ja järkevin osa on omalla hiekkalaatikollaan, Liiga-fanit omallaan ja vaikka yleisessä KHL-ketjuissa keskusteluita ja vääntöjä löytyykin, niin kyllä suurin kränä on historiaa. Sen sijaan palstalla on muutama Pro KHL/Venäjä-fundamentalisti, jotka käyvät täysin ylikierroksilla, ikävä kyllä myös Liiga-ketjuissa tämä näkyy.

Suhteellisen huvittavaa, että KHL-alueen pahin syöpä tulee tänne vinkumaan asiasta, jota tekee itse vähintään samassa mittakaavassa. Joskin toiseen suuntaan. Mustatkortit on täysin samassa kategoriassa TOJ, erku ja muiden aate-riitelijöiden kanssa. Enkä tarkoita, että väheksyisin tätä ryhmää millään lailla. Olette kaikki päteviä kirjoittajia, mutta "väärällä" alueella ollessanne tulos ei aina ole kaunista. Kivaahan se olisi jos TOJ ja erku olisivat pääasiassa KHL-puolella ja sinä Liigapuolella. Varmasti joku voisi lukea minutkin tähän kategoriaan, mutta en osallistu lainkaan liigapuolen keskusteluihin ja näin ollen en usko aiheuttavani mielipahaa. KHL-puolella jos joku mielensä pahoittaa KHL-myönteisistä viesteistäni, niin vaihtakoon osiota.

itä omaan kirjoitteluuni KHL:stä ja Jokereista tulee, niin viime viikkoinahan olen vähentänyt kirjoitteluani aiheesta

Tämä on kyllä totta. Siinä mielessä hyökkäykseni kohtaasi tulee vähän myöhässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös