Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 649
  • 13 719

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mun on kyllä pakko olla Devin kanssa osittain samoilla linjoilla. Varsinkin nyt treenipelien jälkeen aivan helvetin moni ketju muuttuu nopeasti käytännössä lukukelvottomaksi samojen nimimerkkien jankatessa samosta asioista. Nytkin tuo otteluseurantaketju on kasvanut joku pari sivua matsien jälkeen ja puolet viesteistä ei edes käsittele meneillä olevia matseja. Samoin moni asiallinenkin ketju on täynnä kuraa ja asiapostaukset hukkuvat kaiken jankkauksen, trollauksen sun muun sekaan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella.

Eipä noihin kohtiin juuri lisättävää ole. Käsittämättömin on kuitenkin tapaus TOJ. Sillä on jumalauta vapaan puolelle ikuiset banaanit, niin sitten sen annetaan sitä ryssäpropagandaa viljellä tuolla jääkiekkopuolella ihan mielin määrän.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella.

Olin juuri tulossa kirjoittamaan tästä samasta asiasta. On täysin käsittämätöntä, että tuo kolmikko saa raapustaa noita älyttömyyksiään samaan aikaan, kun scholl ja Käyttäjänimetön potkittiin Jatkoajasta pihalle. Ihan uskomatonta.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran haluan vielä sanoa, että ymmärrän kyllä tämän ison kynnyksen poistaa herrat foorumilta, koska heillä on paljon tietoa KHL-liigasta. Mutta katsokaa nyt jumalauta miten he kirjoittavat ja verratkaa sitä esimerkiksi nimimerkki Magniin, joka kuuluu myös tähän KHL:n kannattajakuntaan. Siinä on oikeasti laatukirjoittaja, joka osaa perustella asiansa loistavasti ja näkee asioita monelta eri kantilta, toisin kuin nämä kolme kaveria.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella. Kaverit provosoi kieli ruskeana (ja jotkut idiootit tarttuu näihin jatkuvasti) ja mitään ei tapahdu. Ketju kuin ketju pilataan KHL-puolella ja jopa liigapuolella.

Itselläni on alkanut menemään maku ihan täysin tähän touhuun täällä ja viime aikoina ei ole tullut enää luettua kuin aika pitkälti paria liigapuolen ketjua ja IFK:n puolta. Nyt noi otteluseurannatkin on ihan paskaa näistä harkkapeleistä, kun osa jengeistä pelaa rybyjä vastaan...

Vaikka mitään potkuja ei annettaisi, niin mielestäni olisi erinomaisen tarpeellista, että ketju Onko Liigan taso laskenut KHL:n nousun myötä? suljettaisiin kokonaan. Tuosta ketjusta on tullut aivan naurettava kaikin puolin, mitään järjellistä siellä ei ole tapahtunut pitkiin aikoihin. Häpeäkseni minun on pakko tunnustaa, että itsekin olen ketjuun monesti kirjoitellut.

Kun Jokerit lähti läpsimään KHL:n, niin koin tämän hyväksi asiaksi myös Jatkoajan ja meidän fanien kannalta. Suhde Jokereihin ja Jokeri-faneihin oli tällä palstalla(kin) niin tulehtunut, että moni varmasti koki siirron helpotukseksi: Jokeri-fanit julistivat pääsevänsä pois Liiga-osiosta ja puuhastelun ja paskan tuomaritoiminnan kanssa taistelemisesta. Vastaavasti muut totesivat olevan hienoa, että kinaaminen loppuu.

No, tämä on toteutunut vain puoliksi. Jokeri-faneista suurin ja järkevin osa on omalla hiekkalaatikollaan, Liiga-fanit omallaan ja vaikka yleisessä KHL-ketjuissa keskusteluita ja vääntöjä löytyykin, niin kyllä suurin kränä on historiaa. Sen sijaan palstalla on muutama Pro KHL/Venäjä-fundamentalisti, jotka käyvät täysin ylikierroksilla, ikävä kyllä myös Liiga-ketjuissa tämä näkyy.
 
K

kiwipilot

Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella. Kaverit provosoi kieli ruskeana (ja jotkut idiootit tarttuu näihin jatkuvasti) ja mitään ei tapahdu. Ketju kuin ketju pilataan KHL-puolella ja jopa liigapuolella.

Itselläni on alkanut menemään maku ihan täysin tähän touhuun täällä ja viime aikoina ei ole tullut enää luettua kuin aika pitkälti paria liigapuolen ketjua ja IFK:n puolta. Nyt noi otteluseurannatkin on ihan paskaa näistä harkkapeleistä, kun osa jengeistä pelaa rybyjä vastaan.

Noi ei tuo enää edes nykypäivänä väriä foorumille, vaan kuten sanottu, he pilaavat kaiken mihin osallistuvat.

Allekirjoitan täysin. Kaikki mahdolliset ketjut missä Liiga sekä KHL sivuavat millään lailla toisiaan on tuon kolmikon täysin pilaamia. Kuinka kauan saavat jatkaa tuota trollaamista?
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella. Kaverit provosoi kieli ruskeana (ja jotkut idiootit tarttuu näihin jatkuvasti) ja mitään ei tapahdu. Ketju kuin ketju pilataan KHL-puolella ja jopa liigapuolella.

Itselläni on alkanut menemään maku ihan täysin tähän touhuun täällä ja viime aikoina ei ole tullut enää luettua kuin aika pitkälti paria liigapuolen ketjua ja IFK:n puolta. Nyt noi otteluseurannatkin on ihan paskaa näistä harkkapeleistä, kun osa jengeistä pelaa rybyjä vastaan.

Noi ei tuo enää edes nykypäivänä väriä foorumille, vaan kuten sanottu, he pilaavat kaiken mihin osallistuvat.

Lisätään nimi listaan. Aivan naurettavaa pelleillyä nuo kaikki otteluseurannat sekä jotkut liigapuolen ketjut... Tänäänkin olisin mielelläni kirjoittanut jotain rakentavaa Ilves-Yugra ottelusta, mutta eipä kauheasti napannut kirjoitella enää sen jälkeen kun olin ketjua sivun verran lukenut. Joku linja nyt näihinkin. Aluksi oli ihan hauskaa lukea noita provoiluja, mutta tätä on jatkunut jo ihan liian kauan.
 

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
Ylläoleviin raapustuksiin vahva sama. Mode-tiimin on otettava nyt kulkusistaan(?) itseään kiinni ja aloittaa tekemään tiukkaa linjanvetoa mihin tämä keskustelupalsta on menossa. Ei vain voi odottaa, että kunhan kausi alkaa ja sitten lyödään lukkoon miten homma toimii. Palsta alkaa olla olla jo totaalisen lukukelvoton ja pelataan vasta aikaa pre-season.

En ota nimimerkkejä sen kummemmin esiin (ne ovat jo yllä olleet), mutta nyt olisi jo mielestäni aika laittaa rajoja peliin tietyille tahoille. Erimieltä saa ja tulee olla, mutta jos se "erimieltä" oleminen on vain turhanpäiväistä jauhamista ja provoa, niin nyt perkele modet hommiin sieltä.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Allekirjoitan täysin. Kaikki mahdolliset ketjut missä Liiga sekä KHL sivuavat millään lailla toisiaan on tuon kolmikon täysin pilaamia. Kuinka kauan saavat jatkaa tuota trollaamista?

Samoilla linjoilla. Olin itsekin tulossa tänne avautumaan, mutta Dev näköjään ehti tyhjentää pajatson. Näiden sankareiden ongelma on se, että vaikka he eivät aina tietoisesti trollaisikaan, niin heidän toimintansa foorumilla ei tähtää alunperinkään asialliseen keskusteluun, vaan suurin osa heidän viesteistään on ainoastaan oman agendan ajamista ja yksipuolista sanan julistamista. Sitten vääjäämättä joku onneton tarttuu johonkin pieneen koukkuun ja tarjoaa näille iloisille herrasmiehille "oikeutuksen" loputtomaan vänkäämiseen, joka ei edistä aihetta millään tavalla ja tekee ketjun kuin ketjun hyvin nopeasti lukukelvottomaksi.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Eikös näille veijareille voisi perustaa oman piilotetun palstan, semmonen kuin rööri-corner. Meuhkatkoon siellä kolmistaan.

Tai sitten vaan kenkää perseelle ja lujaa
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No, tämä on toteutunut vain puoliksi. Jokeri-faneista suurin ja järkevin osa on omalla hiekkalaatikollaan, Liiga-fanit omallaan ja vaikka yleisessä KHL-ketjuissa keskusteluita ja vääntöjä löytyykin, niin kyllä suurin kränä on historiaa. Sen sijaan palstalla on muutama Pro KHL/Venäjä-fundamentalisti, jotka käyvät täysin ylikierroksilla, ikävä kyllä myös Liiga-ketjuissa tämä näkyy.

Minä olen aina vierastanut logiikkaa, että saa kirjoittaa vain sen joukkueen osioon, jota kannattaa. Sama koskee sarjoja. Mielestäni Jatkoajan keskustelupalstaa ei tulisi ohjata suuntaan, jossa kirjoittaa saisi (virallisesti tai epävirallisesti) vain "oman" joukkueen osioon. Aikuisilta ihmisiltä pitää voida olettaa asiallista tekstiä osiossa kuin osiossa.

Vikaan mennään siinä, että valvonta ketjuissa on huonoa/olematonta ja kuten sanottua, palstalla pyörii muutama aika napakka provoilija. Provoilijoita löytyy tietysti vain KHL-fundamentalisteista, muilla on lähes sädekehä pään päällä.

Ongelmaan tarjoan ratkaisuksi näkyvämpää puuttumista palstoilla, ei siis vain pelikieltoja jälkikäteen, vaan viesti/varoitus kyseiseen ketjuun, jossa homma on lähtenyt lapasesta. Sen jälkeen on aika helppo napsia pelikieltoja, kun on varoitettu kaikki julkisesti.

Asioita helpottaisi myös sääntöjen selventäminen. Ensimmäisenä voisi vaikka aloittaa politiikan ja urheilun erottamisesta siinä mielessä, että poliittisista asioista puhuminen olisi sallittua vain niille erikseen mainituissa osioissa (esimerkiksi KHL:n pelin ulkopuoliset asiat jne). Esimerkiksi "onko liigan taso laskenut..." -palstalla pitäisi tulla pelikieltoa jo pelkän Putin-sanan käytöstä.

Näillä voisi nyt vaikka aloittaa. Hyvä avaus kuitenkin Deviltä. Itsekin olen menetänyt jokseenkin mielenkiinnon palstaa kohtaan juuri tuon turhan vänkäämisen takia.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Minä olen aina vierastanut logiikkaa, että saa kirjoittaa vain sen joukkueen osioon, jota kannattaa. Sama koskee sarjoja.

Samoilla linjoilla tässä. Esimerkiksi HIFK:n palstalle en varsinaisesti vierasta kirjoittaa, sen verran tuttujen kautta tuosta seurasta on kokemusta. Samoin yksittäisten pelaajien kohdalla on hyvinkin perusteltua kirjoittaa kaverien osioon, sullahan kuitenkin voi olla hyvinkin tuoretta tai privaattia tietoa. Lisäksi tietyt asiakirjoittavat pystyvät tuomaan helvetin paljon sisältöä tiettyihin aiheisiin vieraissa osioissa, heiltä kun saattaa puuttua värilasit. Neutraalista näkökulmasta kirjoitettu viesti on kuitenkin hieman toista luokkaa kuin meikäläisen narriviestit tai näiden tiettyjen sankarien postaukset.

Mutta toki MustatKortit on tavallaan tuossa aivan oikeassa. Tietyt nimimerkit tuntuvat hakevan tällä hetkellä tyydystä vähän mistä sattuu; mainitse tietty taikasana jossain ja tietyt sankarit ovat paikalla ilman mitään sanottavaa. Jotenkin musta tuntuu siltä, että esimerkiksi KiVan osioon tämän vuoden aikana postattujen vietien määrä tuplaantuisi päivässä jos joku paria tärkeää avainsanaa käyttäen sytyttäisi tulen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minä olen aina vierastanut logiikkaa, että saa kirjoittaa vain sen joukkueen osioon, jota kannattaa. Sama koskee sarjoja. Mielestäni Jatkoajan keskustelupalstaa ei tulisi ohjata suuntaan, jossa kirjoittaa saisi (virallisesti tai epävirallisesti) vain "oman" joukkueen osioon. Aikuisilta ihmisiltä pitää voida olettaa asiallista tekstiä osiossa kuin osiossa...

En toki tarkoittanut noin kärjistetysti, ettei joukkueen x fani saisi kirjoittaa mitään joukkueen y tilanteesta. Ja eihän näin toimitakaan, keskustelu rönsyilee puolelta toiselle aika ajoin.

Totesin vain sen mielestäni tosiasian, että viime vuosien aikana tunnelma oli varsin kiristynyt monin tavoin myös palstalla, siinä mielessä Jokereiden siirtymisen KHL:n olisi ajatellut vähän lieventävän tätä painetilaa. No, vielähän tässä on kauden alkuun asti aikaa, mulla on vahva usko, että Liiga-fanit keskittyvät lähinnä keskustelemaan omasta sarjastaan ja esimerkiksi Jokeri-fanit sitten Jokereista ja KHL:stä, tämä on luonnollista. Etenkin asia koskee otteluketjuseurantoja ja yksittäisten otteluiden ketjuja, tähän odotan selvää parannusta.

Mutta sinäkin lienet huomannut, että palstalla ainakin muutamia nimimerkkejä käy todella kovilla ylikierroksilla KHL:n takia. Eivät he edes ole mitään Jokeri-faneja, tai ainakin ovat minulle ihan uusia tuttavuuksia, heillä näyttää olevan joku ihan uusi agenda, jonka motiiveista en osaa ihan varmuudella sanoa, ennemminkin tuntuvat kannattavan jotain Russian Supremacy-aatetta, kuin Helsingin Jokereita.

edit.
... Esimerkiksi HIFK:n palstalle en varsinaisesti vierasta kirjoittaa, sen verran tuttujen kautta tuosta seurasta on kokemusta. Samoin yksittäisten pelaajien kohdalla on hyvinkin perusteltua kirjoittaa kaverien osioon, sullahan kuitenkin voi olla hyvinkin tuoretta tai privaattia tietoa. Lisäksi tietyt asiakirjoittavat pystyvät tuomaan helvetin paljon sisältöä tiettyihin aiheisiin vieraissa osioissa, heiltä kun saattaa puuttua värilasit. Neutraalista näkökulmasta kirjoitettu viesti on kuitenkin hieman toista luokkaa kuin meikäläisen narriviestit tai näiden tiettyjen sankarien postaukset...

Perustelusi ovat hyviä, enkä minäkään noita ole kieltämässä, toki kaiken kirjoittamisen ydin on juuri tällainen viestien vaihtaminen lätkään keskittyvällä palstalla. Mutta kuten sanottua, minä olen ollut havaitsevinani tiettyjä piirteitä siitä, ettei jääkiekko lajina (tai Helsingin Jokerit) edes välttämättä ole kaiken keskiössä tässä jankkaamisessa.

Toistan loppuun toiveeni siitä, että Liigan ja KHL:n tasovertailu-ketju laitettaisiin lopullisesti lukkoon. Se olisi ainakin aluksi tervetullut asia.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Mitäs siellä KHL-tasovertailussa tapahtuu. Itse en ole uskaltanut kuun päivänä tuota ketjua näyttöpäätteelleni aukaista, mutta voisivatko isot pojat kertoa mitä siellä tapahtuu? Onko se vähän niin kuin tuo otteluseuranta ketju, missä setä Ori Ginal Jags kertoi tarinoita pahasta, fasistisesta Suomesta ja ihanasta itäisestä paratiisista?
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Allekirjoitan täysin. Kaikki mahdolliset ketjut missä Liiga sekä KHL sivuavat millään lailla toisiaan on tuon kolmikon täysin pilaamia. Kuinka kauan saavat jatkaa tuota trollaamista?

Alla oleva on selkeästi linja miten saa kirjoittaa.


Fasistinen Suomi ei kärsinyt MM-finaalissa tuomarilinjasta Venäjää enempää. Tuossa pelissä tuomarit olivat huonoja, mutta eivät puolueellisia. Selviä jäähyjä jäi viheltämättä sekä Venäjältä että fasistiselta Suomelta, ja molemmat saivat myös kyseenalaisia jäähyjä.

En tiedä onko tämä trollaamista, vai onko mies oikeasti tätä mieltä, mutta näistä kun ei tule sanktioita, niin sehän jatkuu sitten hamaan tulevaisuuteen ja silloin läikkyy muillakin yli.
 

redpecka

Jäsen
Entä jos olisi viestikiintiöt per ketju per nokka per vaikka viikko? (en tiedä olisiko edes teknisesti mahdollista). Ajatelkaapa vaikka jotain semirbenamor-peltosketjua jos saisi kirjoittaa vain esim 7 viestiä viikossa: olisi pakko vähän miettiä mitä mieltä sitä olisi siitä keissistä, eikä vaan hakata kymmeniä viestejä naama punaisena. Välillä just ihmetellyt, että mikä mättää joillakin kirjoittelijoilla kun eivät saa ajatustaan valmiiksi kymmenistä viesteistä huolimatta.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
En tiedä onko tämä trollaamista, vai onko mies oikeasti tätä mieltä, mutta näistä kun ei tule sanktioita, niin sehän jatkuu sitten hamaan tulevaisuuteen ja silloin läikkyy muillakin yli.

Niin no tuohan oli vastaus nimimerkin MustatKortit viestiin:

Milloin Toj kommentoi Minskin mm-finaalin tuomarilinjaa?

Tuossa ottelussa isoin kohu tuomaroinnista ei ulottunut vain Suomeen, vaan mm. Länsinaapurissa hämmästeltiin suureen ääneen fasistisen Venäjän kotiinpäinvetoa.

Pointtini oli lähinnä se, että miten joku jaksaa itkeä harhaisia kuvitelmiaan itänaapurimme, kansallissosialistisen Venäjän lätkäjengien mahdista, kyseessä oli harkkapeli.

Tuossa kontekstisä ainakin itse näkisin nimimerkin MustatKortit aloitteellisena provosoinnin suhteen.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Entä jos olisi viestikiintiöt per ketju per nokka per vaikka viikko? (en tiedä olisiko edes teknisesti mahdollista). Ajatelkaapa vaikka jotain semirbenamor-peltosketjua jos saisi kirjoittaa vain esim 7 viestiä viikossa: olisi pakko vähän miettiä mitä mieltä sitä olisi siitä keissistä, eikä vaan hakata kymmeniä viestejä naama punaisena. Välillä just ihmetellyt, että mikä mättää joillakin kirjoittelijoilla kun eivät saa ajatustaan valmiiksi kymmenistä viesteistä huolimatta.

Ei auta. Sitten vain lainattaisiin enemmän ja kaikki viestit näyttäisi Dissonanssin aikaansaannoksilta.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa mieltä näiden edellämainittujen nimimerkkien toiminnasta, itse olen enemmän näitä luen mutta en kirjoita nimimerkkejä, eikä nykyinen meininki oikein enää edes kannusta kirjoittamaan yhtään mitään kun lukeminenkin alkaa olemaan todella raskasta.

TOJ ja Erku tekee kyllä aika loistavasti ketjusta kuin ketjusta mihin osallistuvat lukukelvottoman, mutta toisaalta aikamoista hurkastelua on kyllä MustatKortitkin toiminta. Esimerkkinä vaikka tämänpäiväinen mukamas harmitus Sormusen huonosta suorituksesta vielä kun hän viestejään säesti vinkkaushymiöillään, paljon keskusteluja lukeneena ei ollut kovinkaan vaikea arvata näiden viestien tarkoitusta. Muutenkin täällä nykyään harrastellaan paljon sitä, että omilla viesteillään oikein kalastellaan näitä trolleja paikalle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Niin no tuohan oli vastaus nimimerkin MustatKortit viestiin:

Tuossa kontekstisä ainakin itse näkisin nimimerkin MustatKortit aloitteellisena provosoinnin suhteen.

...ellei sitten näe aloitteellisena kuitenkin TOJ:n toimintaa, jossa sekä seuranta- että otteluketjussa alkoi trollaamaan tuomarilinjan puolueellisuudesta ja kirjoitti ottelun jälkeen jopa Torpedon voittaneen ottelun.

Mutta nostetaan nyt kättä ylös, turha provo minulta. edit.Sillä lisäyksellä, että mielestäni Venäjä on oikeasti fasistinen valtio, tai ainakin lopullisesti luisumassa tälle tielle, sanavalintaani en siltä osin pahoittele. Olisin kuitenkin voinut jättää kirjoittamatta tuossa asiayhteydessä.

TOJ ja Erku tekee kyllä aika loistavasti ketjusta kuin ketjusta mihin osallistuvat lukukelvottoman, mutta toisaalta aikamoista hurkastelua on kyllä MustatKortitkin toiminta. Esimerkkinä vaikka tämänpäiväinen mukamas harmitus Sormusen huonosta suorituksesta vielä kun hän viestejään säesti vinkkaushymiöillään, paljon keskusteluja lukeneena ei ollut kovinkaan vaikea arvata näiden viestien tarkoitusta...

Olet varmasti osittain oikeassa, mutta vinkkailuni ei niinkään kohdistunut Sormuseen, vaan kesäiseen keskusteluun nimimerkki siffan kanssa Seppo Rädyn merkityksestä ja roolista Oona Sormusen valmentajana.

Nähdäkseni minulla on ihan hyvä "palstavälit" siffaan, monia hyviä vääntöjä on käyty ja on paljon asioita, joista ollaan myös samaa mieltä. Väittäisin niin, että myös nimimerkki siffa allekirjoittaisi tämän kappaleen.

Nimimerkki erkun osallistuminen tuohon keskusteluun oli sivuraide, jonka hän itse nosti esille tänään, väittäessään minulta tulevan ilopissat housuun Sormusen epäonnistumisesta. Kiistin tämän, sillä toivon aina onnistumista kaikille suomalaisurheilijoille, jotka Suomea edustavat.

edit. minä en muuten vaadi erkulle mitään fuduja tältä palstalta, sillä en usko punakaartin menetelmiin huutoäänestyksestä. Nimimerkki Elton on ehkä hivenen toinen juttu, en näe hänellä olevan suurta annettavaa tämän palstan minkään keskustelun millekään osa-alueelle, Jokeri-faneillekin hän tekee pelkkää hallaa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Vaikka uskon vakaasti siihen, että nimimerkki Moderaattorit on osa Venäjän propagandakoneistoa, niin silti tällainen pienimuotoinen kysymys:

"2 §
Kaikki viestit on kirjoitettava oikealle, niille tarkoitetulle alueelle ja viestiketjuun. Offtopic-viestit ovat kiellettyjä. Vapaaseen keskusteluun voi kirjoittaa sellaisista aiheista, jotka eivät kuulu mihinkään muuhun alueeseen. Kaikki äänestykset pitää avata niille varatuille alueille

9 §
Trollaaminen/flametus on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään provosoimaan lukijoita ja tietoisesti saamaan kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan.

19 §
Moderaattorit päättävät harkintansa mukaan kaikkien sellaisten asioiden sallimisesta tai kieltämisestä, joita ei ole näissä säännöissä erikseen mainittu."

Tuossa otteita Jatkoajan keskustelupalstan säännöistä. Oletan, että Te, arvon nimimerkki Moderaattorit, olette tutustuneet nimimerkin The Original Jags aiempaan tuotantoon. Siksi en nyt lisää tähän hänen viestejään. Voisin vahvasti väittää, että mainitsemani nimimerkki (nimimerkit?) ovat rikkoneet ainakin sääntöjen kohtia 2 ja 9. Esimerkiksi nämä "Fasistinen Suomi" -jutut, ovat mielestäni varsin kyseenalaisia, ja jos teillä ei olisi molemmat pelisilmät perseessä, niin tajuaisitte nyt vittu antaa sille vitun Jagsille ikibannit kohdan 19 perusteella.

Ja nyt ne ikibannit varmaan annatte silkkaa vittumaisuuttanne meikäläiselle kohtien 6, 7, 18 ja 19 perusteella, sekä kuvailemattoman linkin johdosta. Kysyn vaan, että onko nimimerkin Moderaattorit tehtävä säilyttää Jatkoajan keskustelupalstan keskustelujen taso mahdollisimman korkeana, vai puuhastella ja vittuilla Jatkoajan keskustelupalstan käyttäjille?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
...ellei sitten näe aloitteellisena kuitenkin TOJ:n toimintaa, jossa sekä seuranta- että otteluketjussa alkoi trollaamaan tuomarilinjan puolueellisuudesta ja kirjoitti ottelun jälkeen jopa Torpedon voittaneen ottelun.

Minun ymmärtääkseni muutama muukin nimimerkki jakoi TOJ:n näkemyksen siitä, että tuomariduo veti niin sanotusti kotiin päin. Eli tässä mielessä kyse ei kai ollut mistään perusteettomasta trollauksesta. Kyllä viime kevään MM-finaalin aikanakin moni valitti tuomarien puolueellisuudesta. Miksi TOJ:n kohdalla juuri kyse on trollaamisesta?

Nimimerkki erkun osallistuminen tuohon keskusteluun oli sivuraide, jonka hän itse nosti esille tänään, väittäessään minulta tulevan ilopissat housuun Sormusen epäonnistumisesta. Kiistin tämän, sillä toivon aina onnistumista kaikille suomalaisurheilijoille, jotka Suomea edustavat.

Minähän kirjoitin eräästä nimimerkistä, en nimennyt ketään. Ihan mielenkiintoista, että tunnistit kuitenkin itsesi tästä kuvauksesta.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Selkeyden vuoksi pitäisi urheilulle ja politiikalle tehdä pesäero. Politiikka voisi jäädä vapaan puolelle kokonaan. Suurin osa näistä keskusteluista menee yli lipan puolin ja toisin tapahtuvasta trollaamisesta. Tällainen kahtiajako varmasti auttaisi jossain määrin siistimään keskusteluita. Mielestäni jotkut kirjoittajat (jätän nimimerkit mainitsematta) tarkoituksella kalastelee Erkun ja TOJ:n paikalle. Itse pyrin pysymään neutraalina näille politiikka-asioille (ainakin teen parhaani) ja sen vuoksi ei voi olla näkemättä, että provosointia tapahtuu paljon myös heitä kohtaan. Tavallaan siis voisi sanoa, että sitä saa mitä tilaa. On myös outoa, että jotkut loukkaantuvat TOJ:n fasisti kommenteista kun samaan aikaan viljellään ryssää ympäri palstoja ja ketjuja. Tarkoitukseni ei ole puolustella threadissa mainittuja nimimerkkejä, mutta niin mustavalkoista se ei ole kuin täällä moni tahtoo asian mieltää.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
On myös outoa, että jotkut loukkaantuvat TOJ:n fasisti kommenteista kun samaan aikaan viljellään ryssää ympäri palstoja ja ketjuja. Tarkoitukseni ei ole puolustella threadissa mainittuja nimimerkkejä, mutta niin mustavalkoista se ei ole kuin täällä moni tahtoo asian mieltää.

Mikäs vika termissä 'ryssä' on?
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olet varmasti osittain oikeassa, mutta vinkkailuni ei niinkään kohdistunut Sormuseen, vaan kesäiseen keskusteluun nimimerkki siffan kanssa Seppo Rädyn merkityksestä ja roolista Oona Sormusen valmentajana.

Tiedän kyllä nämä keskustelut, mutta ei kyllä tarvitse osata rakentaa mitään maailmanluokan päättelyketjua arvatakseen tarttuuko noihin viesteihin Siffa vai joku trolli.

Ja tämä oli vain yksi esimerkki, tuota trollien paikalle kalastelua on ihan varmasti esiintynyt muuallakin ja muidenkin toimesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös