Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 591
  • 13 719

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Itseasiassa on hyvin armeliasta, että The Original Jags edes kirjoita tällä palstalla. Niin moni muu nimimerkki on saanut kenkää kokonaan. Että suotakoon se hänelle, että saa kirjoittaa asiaansa osioon x.

En näe järkeä tässä nykyisessäkään toiminnassa.

TOJ:llä on kirjoituskielto vapaalle puolelle, lisäksi ennen kiekon arvokisoja (aikuiset) hänelle langetetaan pelikielto koko palstalle ennakkoon ilman, että hän on tehnyt vielä rikkeen rikettä vain ja ainoastaan sillä perusteella, että häneltä (mahdollisesti) lähtee mopo käsistä kisojen aikana.

Potkisivat joko pois koko palstalta tai kestäisivät kirjoittajaa mutta enpä kyllä voi arvostaa moderaattoreidenkaan toimintaa tässä kohdin toiminnan ollessa tällaista.

vlad.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hyvä että moderaattorit pitävät TOJ:n kaukana politiikkaan liittyvistä ketjuista, koska vaikka hän ymmärtäisi muiden mielipiteet ja perustelisi itse oman kantansa, eivät muut välttämättä ymmärtäisi häntä. Eli se mitä yritän sanoa, on että The Original Jagsilla olisi annettavaa Vapaan puolelle, mutta suuressa kuvassa hänen "vapauttamisensa" aiheuttaisi enemmän mielipahaa, banneja ja turhaa vänkäämistä kuin laadukasta keskustelua.

Minä en tätä ymmärrä. Menee vähän samaan kastiin kuin ajatukset siitä, että minihameessa kulkevalta naiselta pitäisi evätä oikeus kulkea kadulla, koska jotkut miehet eivät kykene olemaan ahdistelematta häntä seksuaalisesti. Jos TOJ:n mielipiteet aiheuttavat muiden keskuudessa pimenemistä ja kasetin kestämättömyyttä, niin kyllä se on oikeutetumpaa rangaista näitä pimenijöitä eikä The Original Jagsia.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Minä en tätä ymmärrä. Menee vähän samaan kastiin kuin ajatukset siitä, että minihameessa kulkevalta naiselta pitäisi evätä oikeus kulkea kadulla, koska jotkut miehet eivät kykene olemaan ahdistelematta häntä seksuaalisesti. Jos TOJ:n mielipiteet aiheuttavat muiden keskuudessa pimenemistä ja kasetin kestämättömyyttä, niin kyllä se on oikeutetumpaa rangaista näitä pimenijöitä eikä The Original Jagsia.

Tästä olen harvinaisen samaa mieltä.Ei pidä provosoitua kun provosoidaan, tuumasi Mauno Koivisto aikoinaan.Ei tarvitse kuin vierailla Liigan otteluseurantaketjussa kiekkokierroksen ollessa kiihkeimmillään niin tulee väistämättä mieleen että osa tänne kirjoittavista on ns. heikompaa ainesta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Mikäli ei siedä eriäviä mielipiteitä tai hänen jankkaavaa keskustelutyyliä - jossa ei aina kunnioiteta kanssakeskustelijoita - ignoretoiminto on olemassa ja siihen on helppoa turvautua...

... Jos TOJ:n mielipiteet aiheuttavat muiden keskuudessa pimenemistä ja kasetin kestämättömyyttä, niin kyllä se on oikeutetumpaa rangaista näitä pimenijöitä eikä The Original Jagsia.

Sananvapaus on hieno asia, mutta sananvapauden ja propagandan levittämisen raja on veteen piirretty. On hienoa, että Johan Bäckman saa kirjoittaa älyttömyyksiään, mutta onko jatkoajan keskustelupalsta tämän tyyliselle julistamiselle oikea paikka?

Toisaalta, TOJ ei keskustele Venäjästä, hän ei huomioi vastapuolen mielipiteitä tai perusteluja mitenkään vaan jankkaa omaa agendaansa. Olen itse joskus perustellut omaa jankkaamistani mielipiteestä kiinni pitämisellä, mutta rajansa kaikella.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Sananvapaus on hieno asia, mutta sananvapauden ja propagandan levittämisen raja on veteen piirretty. On hienoa, että Johan Bäckman saa kirjoittaa älyttömyyksiään, mutta onko jatkoajan keskustelupalsta tämän tyyliselle julistamiselle oikea paikka?

En voi puhua muuta kuin omasta puolestani, minulle sananvapaus on arvoista merkittävin ja niinpä tässä kohdin voisin lainata Evelyn Beatrice Hallia: "En hyväksy mielipidettänne, mutta tulen kuolemaani saakka puolustamaan teidän oikeuttanne ilmaista se", jolla hän kuvasi Voltairen asennetta Voltairea käsitellessä kirjassaan.

Moderaattorit päättävät sen onko Jatkoaika oikea foorumi TOJ:lle, omasta puolestani voin vain vastata, että On.

vlad.
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
En voi puhua muuta kuin omasta puolestani, minulle sananvapaus on arvoista merkittävin ja niinpä tässä kohdin voisin lainata Evelyn Beatrice Hallia: "En hyväksy mielipidettänne, mutta tulen kuolemaani saakka puolustamaan teidän oikeuttanne ilmaista se", jolla hän kuvasi Voltairen asennetta Voltairea käsitellessä kirjassaan.

Moderaattorit päättävät sen onko Jatkoaika oikea foorumi TOJ:lle, omasta puolestani voin vain vastata, että On.

vlad.

Jatkoajan moderaattorit voivat mielivaltaisesti potkia pihalle aivan kenet he haluavat eikä sananvapaus siitä vaarannu mihinkään. Kuka tai ketkä tämän lafkan omistavatkaan niin heillä on täysin mielivaltainen oikeus määritellä kuka tänne kirjoittaa.

TOJ:n sananvapaus toteutuu siinä että hän voi esimerkiksi perustaa blogin johon kirjoittelee sitten mitä huvittaa. Tai yrittää tarjota tekstejään muihin palveluntarjoajiin, joissa heilläkin on oikeus julkaista tai olla julkaisematta niitä.

Itsekin haluaisin TOJ:lle täydet kirjoitusoikeudet tänne. Hänen suomenkielen kirjallinen ilmaisutaitonsa on palstan kärkitasoa. Viesteistään löytyy perusteltuja mielipiteitä ja muiden tehtävänä pitäisi olla vastaväitteiden etsiminen niihin. Jos mopo lähtee kiertämään kehää niin sitten pikkukakkosilla hetkeksi rauhoittumaan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei pidä provosoitua kun provosoidaan, tuumasi Mauno Koivisto aikoinaan.

Aivan totta. Heitin tänään TOJ:n ja erkun eltonin kaveriksi ignoreen ihan vain sen takia ettei tule kännipäissään tehtyä mitään todella tyhmää.

Selvinpäin voi taas sitten listan tyhjentää.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Jatkoajan moderaattorit voivat mielivaltaisesti potkia pihalle aivan kenet he haluavat eikä sananvapaus siitä vaarannu mihinkään. Kuka tai ketkä tämän lafkan omistavatkaan niin heillä on täysin mielivaltainen oikeus määritellä kuka tänne kirjoittaa.

Sen olen huomannut, että moderaattoreilla on oikeus potkia mielivaltaisesti kenet tahansa pois palstalta ja vastaavasti mielivaltaisesti pitää omat kaverinsa palstalla riippumatta siitä mikä heidän antinsa on tälle palstalle.

Se on sitten aivan eri asia, että onko tällä mielivaltaisella poispotkimisella mitään tekemistä sananvapauden kanssa tahi ei. Tähän palstaan sopii paremmin kuin hyvin lainaus Orwellilta teoksesta Eläinten vallankumous:

Kaikki eläimet ovat tasa-arvoisia, mutta jotkin eläimet ovat tasa-arvoisempia kuin toiset.

vlad.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aivan totta. Heitin tänään TOJ:n ja erkun eltonin kaveriksi ignoreen ihan vain sen takia ettei tule kännipäissään tehtyä mitään todella tyhmää.

Selvinpäin voi taas sitten listan tyhjentää.

Viisas päätös noin hönössä tehdyksi.
Edelleen ihmetyttää tämä mielipiteiden muokkaus/rajoitus palstalla.
Kyllä erilaisia mielipiteitä täytyy sietää.
Bluesin päävalmentaja Jyrki Aho totesi viime kaudella että jääkiekossa pitää sietää asioita.
Tämä koskee elämää yleisemminkin,kyllä arjessa joutuu sietämään paljonkin asioita ja jos ei siihen kykene on vaikeuksissa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viisas päätös noin hönössä tehdyksi.
Edelleen ihmetyttää tämä mielipiteiden muokkaus/rajoitus palstalla.
Kyllä erilaisia mielipiteitä täytyy sietää...

Mielestäni TOJ:n kohdalla ei ole kyse mielipiteen sietämisestä vaan palstan luettuna pitämisestä. Kielto vapaalle tuli useiden ketjujen pilaamisesta Johan Bäckman tyylisellä propagandalla.

Nimimerkki Psycodadilla on vastaava sokeapiste WTC iskujen kohdalla, mutta ei hän Lukon ketjuissa niistä paasaa, TOJ taas paasasi Venäjä propagandaa joka ketjussa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Vlad, sananvapaus ei tarkoita sitä, että sinun pitää julkaista minun mielipiteitäni omassa mediassasi, jos minä niin haluan. Sinä saat kieltäytyä julkaisemasta niitä, eikä se loukkaa minun sananvapauttani millään tavalla.

Jos minulta evättäisiin oikeus ilmaista mielipiteitäni omassa mediassani, olisi kyse sananvapauteni rajoittamisesta.

Ymmärrän sen mitä ajat takaa, mutta minusta kohtelun tulisi olla tasapuolista - mitä se ei tällä palstalla ole, vai oletko asiasta eri mieltä?

Toisaalta minusta palstana Jatkoaika on jo sellainen, että hyvinkin poikkeavia mielipiteitä on hyväksyttävä ilman, että niiden esittäjiä ryhdytään kohtelemaan radikaalisti muista poikkeavalla tavalla. Tai sitten olisi loogisinta, että potkitaan suoraan pellolle, mitä pitäisin jopa ymmärrettävämpänä toimintaja TOJ:n suhteen kuin sitä kuinka häntä nyt kohdellaan.

No - ollakseni rehellinen niin minua on entistä enemmän ruvennut nyppimään palstan moderointi tässä reilun vuoden aikana ja kenties tämän tähden tietyistä moderaattoreiden toimista on tullut minulle se minun "punainen vaate", se jota en jaksa hyväksyä.

Puolestani voit olla eri mieltä kanssani ja suon sen sinulle.

vlad.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Mielestäni TOJ:n kohdalla ei ole kyse mielipiteen sietämisestä vaan palstan luettuna pitämisestä. Kielto vapaalle tuli useiden ketjujen pilaamisesta Johan Bäckman tyylisellä propagandalla.

Nimimerkki Psycodadilla on vastaava sokeapiste WTC iskujen kohdalla, mutta ei hän Lukon ketjuissa niistä paasaa, TOJ taas paasasi Venäjä propagandaa joka ketjussa.

Mutta pilaako ketjut se joka kirjoittaa kärjekkäästi vaiko ne jotka siitä provosoituvat?Ymmärrän kantasi mutta en ymmärrä esimerkiksi sitä että jollekin nimimerkille voidaan lätkäistä pelikielto ennaltaehkäisevästi ennen jääkiekon MM-kisoja.Se ei mahdu oikeustajuuni.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta pilaako ketjut se joka kirjoittaa kärjekkäästi vaiko ne jotka siitä provosoituvat?Ymmärrän kantasi mutta en ymmärrä esimerkiksi sitä että jollekin nimimerkille voidaan lätkäistä pelikielto ennaltaehkäisevästi ennen jääkiekon MM-kisoja.Se ei mahdu oikeustajuuni.

Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Mun mielestä tuossa kuvailemassasi tapauksessa ketjun pilaa se, joka ensimmäisenä tarkoituksellisesti provosoi/flamettaa/trollaa. Toki lukukelpoisuuden takia olisi parasta, kun peikkoiluihin ei kukaan tarttuisi, mutta tämän todennäköisyyttä voi jokainen pohtia.

Lisäksi tässä TOJ:n tapauksessa ei muistaakseni koskaan ole annettu mitään "ennaltaehkäisevää" pelikieltoa, vaan pelikieltoja on aina edeltänyt sääntörikkomus ja hänen historiallaan jotkut viikon banaanit eivät tule kysymykseen. Olkoonkin, että bannit ovat ajoittuneet sopivasti arvokisoihin, niin niitä on edeltänyt sääntörike, jota ilman ei olisi pelikiellolle ollut perusteita. Helposti minäkin sorrun siihen "no kylläpä sattui sopivasti" -ajatteluun, mutta sääntörike on kuitenkin aina ollut olemassa ja pelikielto on nähdäkseni ollut oikeutettu.

En ota kirjoituksellani kantaa TOJ:n kirjoituksiin, enkä häntä ole trolliksi leimaamassa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Lisäksi tässä TOJ:n tapauksessa ei muistaakseni koskaan ole annettu mitään "ennaltaehkäisevää" pelikieltoa, vaan pelikieltoja on aina edeltänyt sääntörikkomus ja hänen historiallaan jotkut viikon banaanit eivät tule kysymykseen. Olkoonkin, että bannit ovat ajoittuneet sopivasti arvokisoihin, niin niitä on edeltänyt sääntörike, jota ilman ei olisi pelikiellolle ollut perusteita. Helposti minäkin sorrun siihen "no kylläpä sattui sopivasti" -ajatteluun, mutta sääntörike on kuitenkin aina ollut olemassa ja pelikielto on nähdäkseni ollut oikeutettu.

En ota kirjoituksellani kantaa TOJ:n kirjoituksiin, enkä häntä ole trolliksi leimaamassa.

Minä olen kyllä sitä mieltä, että TOJ:lle annetaan näitä varmuuden vuoksi rangaistuksia jatkuvasti suurkisojen alla ilman, että hän mitään merkittävää rikettä tekee - toki sellainen voidaan kirjata ylös, mutta eivät hänen viestinsä sen provosoivampia ole kuin muutoinkaan.

Esim. viimeisin pelikielto langetettiin sopivasti ennen olympialaisia tammi-helmikuun vaihteessa ja se laitettiin 6 kuukauden mittaiseksi, jotta varmasti kattaa kiekon MM-kisat ja yltää vielä sopivasti niiden jälkeiseenkin aikaan. Sama tapahtui vuosi sitten MM-kisojen aikaan, joitain päiviä/ viikkoja ennen kisoja TOJ lentää pihalle palstalta ja kuinka ollakaan pelikielto on niin pitkä, että varmasti yltää suht' reilusti yli kisojen.

Kyseinen toiminta on modejen taholta aivan selkeällä tavalla ennalta ehkäisevää toimintaa, jotta vältettäisi ne kauheat kiistat ja provoamiset kisojen aikana TOJ:n ottaessa yhteen palstalaisten kanssa. Varmasti perusteltua toimintaa palstan rauhoittamisen vuoksi mutta en tästäkään huolimatta hyväksy tällaisia toimenpiteitä.

vlad.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Multa ei kysytty, mutta vastaan silti. Mun mielestä tuossa kuvailemassasi tapauksessa ketjun pilaa se, joka ensimmäisenä tarkoituksellisesti provosoi/flamettaa/trollaa. Toki lukukelpoisuuden takia olisi parasta, kun peikkoiluihin ei kukaan tarttuisi, mutta tämän todennäköisyyttä voi jokainen pohtia.

Tietysti se on aina tulkinnanvaraista, että missä kohdin näkemyksen esittäminen on provosointia ja missä kohdin ei. Hyvin usein juuri TOJ:n kohdalla on mielestäni niin, että hän ei kirjoita mitään kovin kummallista, mutta siitä silti revitään irti melkoinen paskamyrsky. Tyyppiesimerkkinä vaikkapa se, että hän Venäjä-Suomi-pelin jälkeen tai erätauolla toteaa tuomarin olleen Suomen eduksi puolueellinen. Tuohon tarttuu sitten kymmenen eri nimimerkkiä ja alkaa henkilökohtaisuuksiin meno ynnä "mikset muuta Venäjälle" -viestit. Minusta tuossa kohdin TOJ ei voi olla syypää ketjun pilaantumiseen, koska se nyt on enemmän kuin tavallista, että tuomareista valitetaan ja siihen syyllistymme me Suomi-fanit ihan samalla tapaa värilaseinemme.
 
Olen samaa mieltä siitä, että kohtelun tulisi olla tasapuolista, mutta tärkeämpi asia minulle on yksityisen tahon oikeus päättää suvereenisti siitä, millaista sisältöä se haluaa mediassaan julkaista.
Eivät nämä asiat ole keskenään ristiriidassa. Keskustelun näkökulmasta voidaan tarkastella toteutuuko sananvapaus ja todeta esim. ettei sananvapaus toteudu, vaikka median julkaisijan näkökulmasta sananvapautta koskevia lainkohtia ei rikottaisikaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minä olen kyllä sitä mieltä, että TOJ:lle annetaan näitä varmuuden vuoksi rangaistuksia jatkuvasti suurkisojen alla ilman, että hän mitään merkittävää rikettä tekee - toki sellainen voidaan kirjata ylös, mutta eivät hänen viestinsä sen provosoivampia ole kuin muutoinkaan.

Kyllä mä ymmärrän mitä tarkoitat, mutta eikö kuitenkin ole niin, että sääntöjen vastaisista viesteistä nuo pelikiellot ovat tulleet? Ja kun näin on, niin jos mielestäsi merkittävää rikettä ei ole tapahtunut, vaan kirjoittaja on jatkanut tutulla linjallaan, niin voidaan päätellä hänen koko ajan hilluvan vähintään sääntöjen rajamailla? Olen samaa mieltä siitä, että kovin sopivasti on TOJ:lle kakkua lohjennut, mutta eikös hän pystyisi eliminoimaan sen kakun mahdollisuuden pysymällä sääntökehyksen sisällä?

Ymmärrän senkin, että jos oletetaan jonkun kirjoittajan olevan moderaattorien "hampaissa" ja tälle pelikielto halutaan päälle, niin syy kyllä löydetään, vaikka sitten luomalla uusia sääntöjä tai käyttämällä pohjois-korea -pykälää (19 §), mutta väitän että sääntöjä rikkomatta TOJ ei olisi kakkua saanut. Se, että hän omalla toiminnallaan antaa modeille mahdollisuuden pelikiellon langettamiseen ja se, että hänen rikehistoriansa ei salli mitään viikon kakkuja, on näkemykseni mukaan hänen itsensä aiheuttamaa.

Kokonaan toinen asia on se, että miksi kaveri saa tuollaisia "ylimitoitettuja" pelikieltoja tai estetään häneltä mahdollisuus kirjoittaa johonkin tiettyyn osioon, kun täältä on monia kirjoittajia lentänyt pihalle paljon vähemmästäkin ja vähemmällä varoittelulla.

*edit* Vielä lisättäköön vladille, että olen itse asiassa aika lailla samaa mieltä kanssasi, kunhan nyt pyrin katsomaan ja käsittelemään asiaa toisestakin vinkkelistä.

Tietysti se on aina tulkinnanvaraista, että missä kohdin näkemyksen esittäminen on provosointia ja missä kohdin ei.

Onhan se, mutta onneksi kun näin moderoidulla palstalla kirjoitellaan, niin sen tulkinnan tekeminen on moderaattorien hommaa. Tulkinnanvaraistahan se silti on, mutta yksin heidän tulkintansa määrittää lopputuloksen ja se on näin kirjoittajana ajatellen hyvä asia. Jos jonkin kokee provosointina ja se oletettu provosoija jatkaa samalla linjalla ilman pelikieltoa, voidaan tehdä johtopäätös, että moderaattorien mukaan se minkä minä tulkitsen provosoinniksi ei sellaista ole, josta taas voidaan tehdä johtopäätös, että ehkä omassa provotutkassa olisi säätämisen varaa.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
..
Kokonaan toinen asia on se, että miksi kaveri saa tuollaisia "ylimitoitettuja" pelikieltoa...

Pelikiellot ovat oikeastaan olleet alimitoitettuja kun muut ovat vastaavista kirjoituksista saaneet kenkää, mutta TOJ on kiekkotietämyksensä vuoksi saanut armon edes jonnekin vielä kirjoittaa.
 
F

Flonaldo

Eivät nämä asiat ole keskenään ristiriidassa. Keskustelun näkökulmasta voidaan tarkastella toteutuuko sananvapaus ja todeta esim. ettei sananvapaus toteudu, vaikka median julkaisijan näkökulmasta sananvapautta koskevia lainkohtia ei rikottaisikaan.
Nyt menee jo aika erikoiseksi. Mitkäköhän ovat julkaisijan mahdolliset lainrikkomukset sananvapauteen liittyen?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikäläistä kyllä häiritsee edelleen ihan huolella se linjattomuus mitä täällä moderointi harrastaa. Kyllähän TOJ:n toiminta, että mennään tietoisesti (softavika tai ei) kirjoittelemaan sille alueelle mille ollaan annettu banni on ihan silkkaa piittaamattomuutta sääntöjä kohtaan. Rangaistuksena tästä tulee vain se, että softa laitetaan kuosiin.

Joo ja silti, scholl laitettiin pihalle. Itselläni ei ole TOJ:a vastaan mitään, ei ole häirinnyt kirjoittelu tippaakaan, toisin kuin ehkä muutaman muun nimimerkin, joiden tapa kirjoittaa tai väärät mielipiteet vituttaa. Kuitenkin forumihommissa pitää ymmärtää se, että koko koodistoon kuuluu se että palstalla vilisee milloin mitäkin hiihtäjää ja trollien miinoihin jos astuu, niin vika on kyllä myös astujassa.

Mutta säännöt on sääntöjä. Millä helvetin perustelulla yksi kaveri saa ihan eri rangaistuksia kuin toinen? Ei voi käsittää tai hyväksyä.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella. Kaverit provosoi kieli ruskeana (ja jotkut idiootit tarttuu näihin jatkuvasti) ja mitään ei tapahdu. Ketju kuin ketju pilataan KHL-puolella ja jopa liigapuolella.

Itselläni on alkanut menemään maku ihan täysin tähän touhuun täällä ja viime aikoina ei ole tullut enää luettua kuin aika pitkälti paria liigapuolen ketjua ja IFK:n puolta. Nyt noi otteluseurannatkin on ihan paskaa näistä harkkapeleistä, kun osa jengeistä pelaa rybyjä vastaan.

Noi ei tuo enää edes nykypäivänä väriä foorumille, vaan kuten sanottu, he pilaavat kaiken mihin osallistuvat.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Käsittämättömän paskat moderaattorit täällä kyllä on. En ymmärrä miten Elton, Erku ja TOJ voi vieläkin täällä kirjoitella. Kaverit provosoi kieli ruskeana (ja jotkut idiootit tarttuu näihin jatkuvasti) ja mitään ei tapahdu. Ketju kuin ketju pilataan KHL-puolella ja jopa liigapuolella.

Itselläni on alkanut menemään maku ihan täysin tähän touhuun täällä ja viime aikoina ei ole tullut enää luettua kuin aika pitkälti paria liigapuolen ketjua ja IFK:n puolta. Nyt noi otteluseurannatkin on ihan paskaa näistä harkkapeleistä, kun osa jengeistä pelaa rybyjä vastaan.

Noi ei tuo enää edes nykypäivänä väriä foorumille, vaan kuten sanottu, he pilaavat kaiken mihin osallistuvat.

Kai tiesit, että palstan moderointiosasto sijaitsee Pietarissa?

Nimimerkkiä Elton en ole tosin ikinä edes nähnyt. Ties vaikka olisi joku ihan huippuäijjä/-ämmmä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös