Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 682
  • 13 719

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En muista mistä tutzba kenkää sai, mutta aivan vitun varmasti on painanut. Aika moneen kertaan on newbieden kohdalta kuultu fraasi "nimerkillä xxx ei ollut annettavaa palstalle" ja kenkää on tullut, kun taas vastaavasti esim Jagsin kohdalla on oltu ERITTÄIN pitkämielisiä, johtuen juuri siitä hänen huikeasta tietämyksestään itänaapurin kiekon suhteen.

No vittu joo. En ehkä tarkoittanut ettei vittu ikinä koska milloinkaan ole painanut, vaan että se painaa joskus ja joskus ei, lähinnä siten kun moderaattoreille mukavinta on. vittu.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
En muista mistä tutzba kenkää sai, mutta aivan vitun varmasti on painanut.

Modegate, jonka ansiosta aika moni sai kakkua. Kommentoit asiaa itsekin:

Nythän tässä on tosi jännä nähdä, että onko seuraavan kuukauden aikana koko palstan keskustelu ihan tylsää ja poikkeuksellisen vaisua kun näinkin moni kirjoittaja on pelikiellossa. Saa nähdä pidetäänkö liiga-avauksessa hiljainen hetki tapahtuneen muistoksi.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainoa vaan, että aiemmin ei ole paljon painanut bannattavan merkitys JÄÄKIEKKOkeskustelupalstalle, kun teknisistä rikkeistä on potkittu palstalta pois, pienemmällä rikehistorialla. Esim tutzba.
Jännää valita esimerkiksi nimimerkki, jonka viesteistä suurin osa painottui vapaaseen keskusteluun ja joka oli ns. yhden mission mies/poika. Varsinkin kun on uskomatonta totuuden vääristelyä väittää, että potkittiin pois teknisestä rikkeestä pienemmällä rikehistorialla.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jännää valita esimerkiksi nimimerkki, jonka viesteistä suurin osa painottui vapaaseen keskusteluun ja joka oli ns. yhden mission mies/poika. Varsinkin kun on uskomatonta totuuden vääristelyä väittää, että potkittiin pois teknisestä rikkeestä pienemmällä rikehistorialla.

En tiedä tutzban rikehistoriasta tai yhdestä missiosta, sinä sitten varmaan tiedät. Lähinnä muistan hänet JAWC:n järjestäjänä, ja kaikinpuolin asiallisena kirjoittajana, kirjoitteli muistaakseni johonkin lehteenkin.
Bannithan hän sai saman sääntöpykälän perusteella kuin Sihvonen sai nyt ties monennenko 3kk kakun, eli en minä tätä termiä tekninen virhe keskusteluun tuonut.

Tämä nimimerkkihän oli vain esimerkki, eikä minulla ole mitään sitä vastaan, että pelikieltoon vaikuttaa muitten kirjoitusten ansioikkuus, niinhän se pitääkin olla. Mutta linja pitää pitää, tai sitten ilmoittaa kun se muuttuu.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Yhtäkkiä Josef.K on hävinnyt eikä kukaan tiedä, miksi.

Joo, minustakin olisi hyvä kuitenkin ilmoittaa kun pelikielto on tullut, oli sen syy mikä tahansa.

Nimittäin voi tulla ihmeellisiä tilanteita, jos joku saa pelikiellon kesken keskustelun, niin sitten vain jää hölmösti ihmettelemään miksei vastausta tulekaan. Tällaisessa tilanteessa olisi hyvä pystyä käymässä katsomassa onko pelikieltoa tullut, niin löytyy sitten mahdollinen selitys hiljaisuudelle.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olisikin mukava saada Jatkoaikaan sellainen pysyvä lista, jossa näkyvät banaanisaarten miehet kakkujen pituuksineen. Lisäksi olisi mukava saada kirjailtu hautakivi bannikaulimen lopullisesti tainnuttamille nimimerkeille ynnä niille, jotka ovat itse poistoa pyytäneet.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Olisikin mukava saada Jatkoaikaan sellainen pysyvä lista, jossa näkyvät banaanisaarten miehet kakkujen pituuksineen.

Niin, eihän tuo varmaan olisi niin vaikea toteuttaa, en tosin tiedä paljoa näistä palstasoftista. Kun pelikielto napsahtaisi, niin nimimerkki ilmestyisi sitten automaattisesti johonkin näkyviin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Profiilisivulle julkisesti näkyviin joku merkki, josta näkee kirjoittajan statuksen ja mahdollisen kirjoituskiellon päättymisajankohdan, kiitos.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
He's back, ja muita sen suuntaisia asioita.

Juu, poltin käämit kun tulin mielestäni väärin kohdelluksi. Lähdin ja paiskasin oven kiinni lujaa. Silta paloi, mutta ilmeisesti se rakannettiin uudelleen. Mieltään saa kaiketi muuttaa, oma mielihän se on.

Pakko on muutamalle hieman kommentoida, suonette anteeksi.

Noh mun mielestä ihmisen tappamisen toivominen tai naaman palamisen toivominen jauhelihaksi ei ole luovaa vapautta, vaan suoranaista paskaa ja osoittaa vain ettei kirjoittajalla ole mitään annettavaa kunnon keskustelulle.
Soo soo, ei saa pilkata Moderaattoreita. Ettäkö ne olisivat niin sokeita, että ovat antaneet minun kirjoittaa tuhansia viestejä palstalle ilman mitään annettavaa kunnon keskustelulle?

Ainoastaan purkaa omia patoumia.
Kiitokset diagnoosista, tohtori.

Muuten olen sitä mieltä, että on isolta mieheltä aika lapsellista hermostua noin totaalisesti jostain inttervepin ihmeellisen maailman yhden palstan määräaikaisesta pelikiellosta.
Ka niinhän se on. Mie olen tällainen impulsiivinen tyyppi. Lapsellisuus on välillä ihan hyvä asia.

Jannuhan oli hämmentävän herkkähipiäinen siihen nähden, että esiintyi muuten joviaalina kansanmiehenä.
Ihmisissä on katsos useita puolia, monia ominaisuuksia. Me olemme kompleksisia eläimiä, me.

Nimimerkki Evilia vastaan ei itselläni ole sinänsä mitään, monesta palstan pakkohassuttelijasta poiketen ko. nimimerkki on aidosti terävä ja hauska.
Kiitos. Pistä tilinumero niin saat sen kympin mistä sovittiin.

Ja hamekangasta Evil:lle...

Mikäli herra kuvittelee olevansa jotenkin koskematon, niin sitten vaan vaihtaa palstaa. Joskus juttu menee vähän pitkäksi ja sitten kärsitään jäähy, eikä käyttäydytä kuin kuukautisista kärsivä teini, jotain asennetta pitäisi löytyä.
En mää kuvittele mittään. Minusta asennetta on siinä että paiskoo ovia silloin kun vituttaa ja tekee mieli paiskoa ovia. Sitten kun taas tekee mieli toimia toisin niin toimitaan toisin. Ei siinä sen kummempaa.

Hamekangasta, mikä ettei. Saan jakaa karkauspäivänä kosiville muijille.

Ihme voivottelua Evilän kalsarikännikavereilta täällä. Mies spämmäsi ihan toivotonta ja sisällötöntä hassuttelua, sivusta tarkastamatta pystyi aina sanomaan, että mikä viesti oli Evilin, koska sillä ei ikinä ollut mitään uutta annettavaa keskusteluun vaan joku joensuulainen vanhamiesvitsi. Sisällöttömyyden kruunasi jalkapallokanta; kannatti Espanjan brittijoukkuetta, mutta halveksui englantilaista jalkapalloa.
Ja kuten todettua, kun Evil yritti keskustella tosissaan, tuloksena oli raivareita ja selätetyksi tulemista.
Anteeksi kun kannatan väärin. Anteeksi myös ne kerrat, kun olen kussut kahvipannuusi, pannut muijaasi tai kolhinut autoasi. Jotain tuollaista nimittäin on varmasti päässyt sattumaan - mikään muu ei selitä minua kohtaan tuntemaasi katkeruutta. Tuota henkilökohtaisuuksiin menoa ja vittuilua kesti todella kauan, enkä koskaan oikein käsittänyt että miksi.

Ho. Mitä täällä oikein on tapahtunut? Evil laitettiin vankilaan, ja mies meni hirttämään itsensä.
Ei tässä hätiä, eka tunti hirressä on se pahin. Sitten jo helpottaa.

Evil on loistava kirjoittaja ja tykkään hänen teksteistään ja tavastaan kirjoittaa.
Kiitos kiitos, tilinumeroa tänne vaan.

Evil oli tosiaan aika ajoin hyvinkin terävästi heittelevä kirjoittaja, toivottavasti peruisi lopettamispäätöksensä (olettaisin että banni sinänsä oli perusteltavissa).
Kannattaa varoa mitä toivoo, se saattaa toteutua.

Evil on hyvä hahmo ja kaipaan häntä tänne
Pusi pusi.

Tämä on kyllä mielenkiintoista, kuinka erilaisia ihmiset ovat. En siis nyt kerro, että olen oikeassa ja sinä väärässä mutta omaan makuuni Evil oli pääsääntöisesti pelkkä aivan liikaa hassuja heittoja yrittävä turhake. Viesteistä oikein huokui se, kuinka sitä kirjoittaessaan Evil jo sielunsa silmin näki, kuinka tämäkin viesti löytyy "jatkoajan hauskimmat läpät" -ketjusta.
Joskus muuten näinkin, ja ikinä sellaiset jutut ei läppäketjuun päätyneet. Vieläkin surettaa.

En ole ihan näin tiukka, mutta kyllähän viime aikoina Evil on kuulunut siihen porukkaan, jotka heittelevät hassuja heittoja ja rinki nauraa. Minusta Evil osaa kirjoittaa ja omaa myös näkemystä, mutta porukan naurattaminen on vienyt mukanaan. Ja edelleen hamekangasta, mikäli bannin jälkeen jättäytyy pois.
Mikäs vika hassuissa heitoissa on? Kyllä siellä aina oli asiaakin, väitän, tai ainakin lähes aina.

Mielestäni ei ansaitse edes hamekangasta, vaan vaipat vaan suoraan jalkaan.
Jos nyt odotellaan se 60 vuotta vielä. Pidätyskyky on ihan kohdillaan. Kiitos huolenpidosta.

Eviliä en jää kaipaamaan, sillä perustelut ovat jo monesti mainittuna. Teki sen parhaan postauksensa jatkoaikaan, kun otti penaltinsa ja sen päälle ripotteli tuhkat päällensä. Tanssin haudalla, kyllä.
Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa kaivaa. Zombi nousi haudasta, ja sie voit mennä vaikka naistentansseihin siitä vatkaamasta.

Eniten olen huolissani nyt siitä, että miten Evil nyt täyttää vapaa-aikansa? Ja kenen kanssa hän nyt vetää kalsarikännejä?

Musiikista hän tuntui tietävän helvetin paljon, siitä propsit. Rivien välistä paistoi kuitenkin läpi tosikkous/herkkänahkaisuus, jotka ovat tietysti aika luonnollisia piirteitä tällaisille wannabe-koomikoille. Sellainen Jope Ruonansuu-meininki.
Kiitos kysymästä, tekemistä on riittänyt, ja känniseuraakin.

Jope-rinnastuksesta en ilahdu. Ehkä Spede olisi lähempänä, sehän oli oikein herkkähipiäinen mies. Miekin voisin suuttua jos joku missi hyppisi narua minua paremmin.


Se niistä. Pyysin ja sain toisen tilaisuuden, ja olen muuttunut mies. Tai en vielä, mutta olen prosessissa. Siksi en ota kantaa muutamien epäilyihin, että olisin astunut väärille varpaille ja tilauksesta tuli noutaja. Kaikki on anteeksiannettu, pöytä on puhdas, ja toivon että saamme viettää moninaita miellyttäviä hetkiä yhdessä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Anteeksi kun kannatan väärin. Anteeksi myös ne kerrat, kun olen kussut kahvipannuusi, pannut muijaasi tai kolhinut autoasi. Jotain tuollaista nimittäin on varmasti päässyt sattumaan - mikään muu ei selitä minua kohtaan tuntemaasi katkeruutta. Tuota henkilökohtaisuuksiin menoa ja vittuilua kesti todella kauan, enkä koskaan oikein käsittänyt että miksi.
Hahaa, melko laittamatonta syyttää minua katkeruudesta kun on ties kuinka pitkän mykkäkoulun päätteeksi kaivanut nillitettäväksi jonkun 8kk vanhan viestini, jonka ainoa tarkoitus btw oli saada sinut tulemaan huoneestasi huutamaan viimeistä sanaa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Tää on mun tyyli. Se että otat sen henkilökohtaisesti kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Lisätietoja vaikka Mustalta Nuolelta tai Uleåburgerkingiltä.

Ja tervetuloa takas!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tää on mun tyyli. Se että otat sen henkilökohtaisesti kertoo enemmän sinusta kuin minusta. Lisätietoja vaikka Uleåburgerkingiltä.

Ja tervetuloa takas!
Kaikki on henkilökohtaista. Ja kyllä minä väitän että sinulla on tai ainakin oli joku ajojahti meneillään. Jos kyse olisi vain tyylistä, saisi jokainen palstan kirjoittaja osakseen samanlaista vittuilua. Mutta ei se mitään. Yhä edelleen ja onneksi meitä on moneksi.

Kiitos.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Mista loydan tasmalliset saannot? Sain moderaattorilta yhden pisteen penalttia virheellisesta lainauksesta, joka ei nyt ihan heti avaudu. Siis tama rangaistus. Olen hyvin lainkuuliainen kansalainen ja aikuinen vastuullinen mieshenkilo, joten haluan tietenkin korjata virheeni heti kun kasitan minka virheen tein.

Ja kuinka monesta virhepisteesta otetaan kortti kuivumaan. Sekin olisi kiva tietaa.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Niin. Arvon moderaattorit. Montako virhepistettä tulee olla, että saa viikon kirjoituskiellon? Montako virhepistettä tulee olla, että saa 6 kk bannaboxia? Onko kohtelu kaikille samanlaista? Vanhenevatko virhepisteet? Jos vanhenevat, niin kuinka nopeasti/hitaasti?

Yleisen oikeudenmukaisuuden nimissä toivoisin, että vastaisitte!
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Niin. Arvon moderaattorit. Montako virhepistettä tulee olla, että saa viikon kirjoituskiellon? Montako virhepistettä tulee olla, että saa 6 kk bannaboxia? Onko kohtelu kaikille samanlaista? Vanhenevatko virhepisteet? Jos vanhenevat, niin kuinka nopeasti/hitaasti?

Yleisen oikeudenmukaisuuden nimissä toivoisin, että vastaisitte!
Um... mielestäni vastaukset kysymyksiisi löytyy tuosta Moderaattorien viestistä - ainakin jos sen lukee oikein ajatuksella.
Olemme ottaneet käyttöön palstasoftan mahdollistaman rike-ominaisuuden, korvaamaan varoituksia. Pienemmistä rikkeistä, joista normaalisti selviäisi varoituksella, jaamme jatkossa rike-pisteitä jotka tulevat vain ko. kirjoittajan tietoon. Jos rikepisteitä kertyy 3 kpl, johtaa se automaattisen viikon kirjoituskieltoon. Näistä kirjoituskielloista ei tule erillistä palstailmoitusta, koska palstasofta hoitaa tämän automaattisesti. Kirjoittaja saa kuitenkin tiedon itse, kuten myös jokaisesta saamastaan rike-pisteestä.
Jäsennelläänpä vielä...

K: Montako virhepistettä tulee olla, että saa viikon kirjoituskiellon?
V: Kolme

K: Montako virhepistettä tulee olla, että saa 6 kk bannaboxia?
V: Virhepisteet eivät aiheuta viikkoa pidempiä pelikieltoja. Virhepisteet kerääntyvät ainoastaan pienemmistä rikkeistä (lainausvirheet, linkitysvirheet) - näin ollen virhepisteet eivät ole peruste 6kk kirjoituskielloille

K: Onko kohtelu kaikille samanlaista?
V: Virhepisteet kerääntyvät lähinnä teknisistä virheistä, joten kohtelun tulisi olla tasapuolista - sehän on aivan sama tekeekö lainaus-/linkitysvirheen 20 viestin aloittelija vai 2.000 viestin veteraani

K: Vanhenevatko virhepisteet?
V: Tuosta ei ollut mitään mainintaa, joten luonnollinen reaktio ainakin itselleni on: "eivät vanhene"

K: Jos vanhenevat, niin kuinka nopeasti/hitaasti?
V: Ks. edellinen kohta - olettaisin, että jos nuo jollain tavalla vanhenisivat, niin siitä olisi ollut asiaankuuluva maininta
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jännä havainto muuten keskustelupalstan tietyissä osioissa. Ainakin HPK- ja Ässät-osiot avattaessa selaimen oikeaan alakulmaan ilmestyy pienen pieni pii-merkki (π). Jos hiiren kursorin vie tuon pii-merkin päälle - tapahtuu jotain... Merkin viereen ilmestyy teksti:

This is a test HML moderat0rs

Pakkohan siitä oli kuvankaappauskin ottaa!
 

Liitteet

  • Jatkoaika - pii - rajattu.jpg
    Jatkoaika - pii - rajattu.jpg
    77,8 KB · kertaa luettu: 644
  • Jatkoaika - pii - moderat0rs - rajattu.jpg
    Jatkoaika - pii - moderat0rs - rajattu.jpg
    87,7 KB · kertaa luettu: 625

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Jännä havainto muuten keskustelupalstan tietyissä osioissa. Ainakin HPK- ja Ässät-osiot avattaessa selaimen oikeaan alakulmaan ilmestyy pienen pieni pii-merkki (π). Jos hiiren kursorin vie tuon pii-merkin päälle - tapahtuu jotain... Merkin viereen ilmestyy teksti:

This is a test HML moderat0rs

Pakkohan siitä oli kuvankaappauskin ottaa!

Linkki näyttäisi liittyvän jotenkin mainoksiin, koska linkki on mainonta2.jatkoaika.com -alkuinen. En viitsi koko linkkiä laittaa, ettei tule jotain teknistä virhettä/miinusta/virhepistettä.
 

Bronco

Jäsen
Kyllähän nämä Ilveksen haudalla etkoilevat mestisläiset alkavat hiljalleen vituttamaan.

Tämä on tietenkin heidän kaikkien tavoitteensa ja sikäli täytyy antaa heille propsit, että ovat päässeet näin hyvin allekirjoittaneenkin tunteisiin. Pat_LaFontaine johtaa joukkoja lähes päivittäisellä vittuilullaan. Hän saa kirjoittaa vaikka 6-vuotiasta Ilves-kannattajaa odottavasta itsemurhasta, kunhan muotoilee viestinsä näennäisesti asialliseen (oikeinkirjoitus, tarpeeksi rivejä jne) muotoon.

Löytyykö moderaattoreilta pelisilmää laittaa tätä turhaa jengiä huilimaan koko kevään ajaksi?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Löytyykö moderaattoreilta pelisilmää laittaa tätä turhaa jengiä huilimaan koko kevään ajaksi?

Ehdotat siis tosissasi koko kevään bannia ihmisille, joilla sattuu olemaan mielestäsi väärät mielipiteet ja jotka sattuvat toivomaan, että vihdoin joku liigaseura (tässä tapauksessa Ilves) putoaisi ja Mestis-seura nousisi? Ei kai tämä sentään mikään Kummola-landia tai Pohjois-Korea vielä ole, jossa liigaseuran toivominen Mestikseen olisi ajatusrikos? Eiköhän Ilveksen johto ja omistusporras ole ihan itse ongelmansa ja lukuisat liigajumbosijat aiheuttanut, ja se "turha jengi" on siellä, ei Jatkoajan ketjussa jossa toivotaan Mestis-seuran nousua.

Monet suhtautuvat moderaattoreihin perin negatiivisesti. Yksi keino parantaa käyttäjien suhtautumista modeihin olisi asiallisempi suhtautuminen rikkeitä tehneisiin kirjoittajiin ja asialinjalla pysyminen ilmoituksissa. Perinteinen hallintoalamaisen tylytys vanhojen katsastuskonttorien tyyliin ei lisää positiivisia mielikuvia moderaattorien toiminnasta.

Sain pari kuukautta sitten itsekin rikeilmoituksen, kun olin lainannut pitkää tekstiä, deletoinut siitä pois ne osat, joihin en vastannut ja kiireessä deletoinut myös yhden hakasulun quote-tagista, jolloin lainaus meni vituralleen. Sain tästä virhepisteen, ja toki ihan syystä, koska olin virheen tehnyt enkä ollut huomannut sitä välittömästi.

Mutta saateteksti "kirjoittaja voi harjoitella lainauksien tekoa testiosiossa" oli minusta turhaa pottuilua. Tässä on nyt kuitenkin kirjoitettu yli 5000 viestiä vajaan vuosikymmenen ajan ja sinä aikana on jokunen lainaus tehty oikeinkin, joten alentuva tylytys ei ollut tarpeellista. Inhimillisestä lipsahduksesta voi sen virhepisteen antaa, ei siinä mitään, mutta saatetekstiksi riittäisi ihan "teit lainausvirheen, jonka johdosta saat yhden virhepisteen"-tyyppinen asiateksti-ilmoitus. Jos isompia pelikieltoja saavat kirjoittajat saavat vastaavia vittuiluja ja kuittailuja, niin ei ihme, että monet ovat nyreissään.

Turha sitä on vastakkainasetteluja ainakaan erikseen lietsoa. Tiukka moderointilinja on minusta hyvä asia, ja se estää keskustelun tason vajoamisen lattianrajasta alas kuten monilla muilla foorumeilla. Mutta nykypäivänä avoin ja asiallinen asiakaspalvelu on avainsana sellaisissakin toimissa, joissa joutuu kertomaan asiakkaalle ikäviä asioita. Vastaavasti tylytys tai alentuvuus muistetaan pitkään, siitä on asiakaspalveluketjussakin monia esimerkkejä.
 

Bronco

Jäsen
Ehdotat siis tosissasi koko kevään bannia ihmisille, joilla sattuu olemaan mielestäsi väärät mielipiteet ja jotka sattuvat toivomaan, että vihdoin joku liigaseura (tässä tapauksessa Ilves) putoaisi ja Mestis-seura nousisi? Ei kai tämä sentään mikään Kummola-landia tai Pohjois-Korea vielä ole, jossa liigaseuran toivominen Mestikseen olisi ajatusrikos? Eiköhän Ilveksen johto ja omistusporras ole ihan itse ongelmansa ja lukuisat liigajumbosijat aiheuttanut, ja se "turha jengi" on siellä, ei Jatkoajan ketjussa jossa toivotaan Mestis-seuran nousua.

Taitavaa muotoilua.

Nyt ei keskustella mistään yhdestä viestiketjusta tai siitä, etteikö Ilvestä saisi kritisoida / liiganoususta haaveilla.

Pat_LaFontaine, SPORTTIKOTKA, Iso Punakka ja muut vastaavat sekoilijat pilaavat omasta näkökulmastani palstan luettavuutta eksyttämällä keskustelua sivuraiteille, aukomalla turhaan päätään sekä menemällä ajoittain henkilökohtaisuuksiin useissa eri osioissa. Ymmärrän ettei tämä turkulaisia haittaa.

Heidän jatkuva flametuksensa - joka muuten rikkoo sääntöjen yhdeksättä pykälää - kuitataan ilmeisesti jonkinlaisen playoff-hengen nimissä. Nykyään lietsominen aloitetaan kuitenkin jo varhain ennen kevättä.

Rajoittaisivat juttunsa edes yhteen ketjuun SM-liigan tai Mestiksen puolelle, niin itse olisin ihan sujut trollailun kanssa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Sain pari kuukautta sitten itsekin rikeilmoituksen, kun olin lainannut pitkää tekstiä, deletoinut siitä pois ne osat, joihin en vastannut ja kiireessä deletoinut myös yhden hakasulun quote-tagista, jolloin lainaus meni vituralleen. Sain tästä virhepisteen, ja toki ihan syystä, koska olin virheen tehnyt enkä ollut huomannut sitä välittömästi.
Tätä olen useasti ihmetellyt (ihan yleisellä tasolla), että miksi kaikki pitää aina tehdä niin kiireellä. Siis jos on aikaa vastata johonkin viestiin, editoida lainausta ja niin edelleen... niin miksi ei voi käyttää sitä 5-10sec aikaa myös viestin esikatseluun?

Edelleen yleisellä tasolla: kysehän ei siis ole mistään muusta kuin lukijoiden huomioon ottamisesta. Kunnioita sen verran muita palstalaisia, että oikolue viestisi. Jos sinulla ei ole aikaa oikolukea viestiäsi kirjoittamisen jälkeen... olisiko mahdollista, että kirjoittaisit/oikolukisit viestisi vasta sitten, kun sinulla on aikaa? Täydellistä tekstiä ei vaadita keneltäkään, mutta helppolukuista ja asiallista kylläkin.

Samaten jaksetaan kyllä copy-pastella hakea kaiken maailman taulukoita, tilastoja tai jopa kokoonpanoja - yhtään ei välitetä siitä, minkänäköinen tai kuinka helppolukuinen tämä kopioitu paska on muiden silmissä. Mielestäni yksi parhaimmista kannanotoista Moderaattoreilta tuli muutama kausi sitten juuri noihin kopioituihin kokoonpanolistauksiin otteluketjufoorumilla:
Kokoonpanopostausten suhteen jatketaan hyväksi havaitulla kaavalla, jossa kokoonpanot postataan ketjuun vain yhden kerran ja tiivistettynä. Ei mitään CAPS LOCK-kopiointeja muualta, ei ylimääräisiä rivinvaihtoja, ei turhia boldauksia. Jos et jaksa nähdä vaivaa kokoonpanojen muokkaamiseksi, jätä postaus jollekin joka jaksaa.
Ehkä "paras" esimerkki viime aikojen idioottimaisuuksista löytyy SM-liigan tilastokummajaiset -ketjusta. Viestin kirjoittaja (Syöttöpiste) vielä oikein leveilee tuolla välinpitämättömyydellään...
Pahoittelen hieman huonoa luettavuutta, mutta kyllä tosta jotenkin selvän saa. Taidot ei just nyt riitä fiksumman näköiseen.
Siis toisin sanoen taidot kyllä riittävät CTRL+C ja CTRL+V näppäinyhdistelmien painamiseen, mutta kun pitäisi käyttää muutama lisäminuutti aikaa sekä näppäimiä SPACE, BACKSPACE ja DELETE, niin ne "taidot" yllättäen katoavatkin. Tuossakaan ei ollut kyse mistään muusta kuin laiskuudesta ja täydellisestä kunnioituksen puutteesta kanssalukijoita kohtaan. Noh, mitä muuta Jyskylästä voikaan odottaa kuin täydellisiä jyskyjä!

Mutta... tämähän ei ollutkaan varsinainen asiasi, vaan tuo Moderaattoreiden tylytys tai pottuilu.
Mutta saateteksti "kirjoittaja voi harjoitella lainauksien tekoa testiosiossa" oli minusta turhaa pottuilua. Tässä on nyt kuitenkin kirjoitettu yli 5000 viestiä vajaan vuosikymmenen ajan ja sinä aikana on jokunen lainaus tehty oikeinkin, joten alentuva tylytys ei ollut tarpeellista. Inhimillisestä lipsahduksesta voi sen virhepisteen antaa, ei siinä mitään, mutta saatetekstiksi riittäisi ihan "teit lainausvirheen, jonka johdosta saat yhden virhepisteen"-tyyppinen asiateksti-ilmoitus.
Itse otan tuon ainakin sillä tavalla, että tämä on sitä paljon puhuttua/vaadittua tasa-arvoa palstalla.

Tuo saamasi saatetekstihän on jonkinlainen Moderaattoreiden vakiolause. Samanhan näkee myös Moderaattoreiden muokkaamissa viesteissä, kun he ovat juuri esim. korjanneet lainauksen. Toisin sanoen se sama "tylytysviestihän" menee sekä viiden viestin noviisille että viidentuhannen viestin konkarille. Ainakin minä ajattelen asian niin, että tuo on enemmänkin informatiivinen viesti sille viiden viestin noviisille. Otettaessa ensimmäisiä askeleita Jatkoajan keskustelufoorumin ihmeellisessä maailmassa kaikille ei välttämättä ole vielä avautunut, että täällä on sellainenkin paikka kuin Testiosio, jossa tosiaan voi vaikka harjoitella noita lainauksien tekoja tai linkityksiä tai mitä tahansa muutakin kirjoittamisen tekniseen puoleen liittyvää.

Saanko kysyä, miksi otit tuon saatetekstin niin raskaasti? Tiedostat itse, että olet tehnyt virheen. Olet tehnyt virheen, joka johtui kiireestä ja huolimattomuudesta. Pystyt myöntämään tämän itsellesi (ja jopa muillekin). Tämä on aina positiivista. Tämän jälkeen sait huomautuksen virheestä sekä tiedon paikasta, jossa voit harjoitella, ettet toistaisi samaa virhettä jatkossa. Todennäköisesti viidentuhannen viestin veteraanina sinä et tarvitse tuota harjoittelupaikkaa, mutta ota huomioon, että joku muu - itse asiassa aika monikin - tuota paikkaa tarvitsee.

Moderaattoreilta ei siis tullut mitään tylytystä - SINÄ vain otit tuon neuvon sellaisena, koska SINÄ et tuollaisia harjoitteita tarvitse. Tuo on Moderaattoreilta täysin vakioviesti - ei mitään tylytystä. Sama viesti lähtee lainausvirheen tekijöille riippumatta siitä, onko lainausvirhe tullut tehtyä:

A) huolimattomuudesta, kiireestä ja/tai välinpitämättömyydestä johtuen tai...
B) tyhmyydestä johtuen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Pat_LaFontaine, SPORTTIKOTKA, Iso Punakka ja muut vastaavat sekoilijat pilaavat omasta näkökulmastani palstan luettavuutta eksyttämällä keskustelua sivuraiteille, aukomalla turhaan päätään sekä menemällä ajoittain henkilökohtaisuuksiin useissa eri osioissa.

Itseäni harmittaa se, että se järkevä keskustelu, jota karsinnoista voitaisiin käydä, jää näiden idioottien trollaamisen takia käymättä. Ihan parin päivän sisään on tullut muutama erittäin hyvä kirjoitus Mestis-puolen kirjoittajilta, joissa pohditaan liigan ja Mestiksen tasoeroa yms yms. Mutta eihän näihin kukaan tartu kun samaan aikaan Lafontainet suoltaa näitä:

Jos oma suosikkijoukkueeni olisi näin alas vajonnut perinteisistä sijoituksistaan, minua ei hymyilyttäisi. nythän tosin puhutaankin liigan vitsisitä, nimeltään Ilves. Ei siinä toki paljon itkutkaan auta, kun virheistä ei opita, niin ei opita.

Tai näitä:

Siis, mitä vittua täällä sekoillaan? Vai pitäs ruveta nöyristelemään... Ei saatana, tää on jätkät kiekkofoorumi ja te koette myötähäpeää, ei hyvää päivää. Ei kannata lukea, jos ottaa nitron päälle. Ihme sönkötystä.

Otetaan vielä taidonnäyte nimimerkiltä Iso Punakka:

Tuntuu ottavan ilvesfaneilla aika koville kun joukkue lähtee alta ja ensi kaudella joutuu lyömään oranssia peruukkia päähän.

Nämä varsin randomilla valitut viestit, jotka lyövät varsin mukavasti alkutahteja sille kaikelle paskan jauhannalle, jota nämäkin karsinnat tulevat olemaan. Ilmeisesti Jatkoaika haluaa pitää imagonsa tällaisten teinien varassa. Samaan aikaan keskustelu voisi olla jotain tämän suuntaista:

En nyt ehkä olisi noinkaan varma kummastakaan eli kyllä tulee Ilvekselle hankalat karsinnat Mestismestaria vastaan. Sitä en väitä et Ilves tippuisi, mut paremmat mahdollisuudet tällä kaudella on kun esim. viime kaudella ja kyllä se Sportkin tulee joskus nousemaan liigaan. Ei ehkä tällä kaudella tai kaikkihan on niin kauan mahdollista kun matka kohti mestaruutta jatkuu. Itse tietysti toivon, että liigakarsintoihin menisi KooKoo. Jukurit on tietenkin ennakkosuosikki tällä hetkellä, mutta aika helpolla on Jukurit ekalla kiekalla päässyt.

Eli viestejä, jossa oikeasti perustellaan mielipiteitä eikä vain keskitytä vittuiluun ja päänaukomiseen. Ja tätä tapahtuu kyllä liigankin puolelta, mutta kovasti näyttäisi tuokin alkaneen Mestiksen (Lähinnä Sportin) kannattajien toimesta.

Ei kai kaikkea paskaa voi "spoivan provoilun ja omiin uskomisen" piikkiin laittaa?

No, oli miten oli, oma kiinnostus keskustelua kohtaan ainakin häviää heti kun joku Lafontaine ryntää paikalle provoilemaan kuin pahainen kakara.

E: Lisätään vielä sen verran, että Ilvestä saa ilman muuta kritisoida, ei ole hääppöiset näytöt viime vuosilta. Mutta tekisivät helvetti sen edes jotenkin järkevästi viestinsä perustellen. Kiitos niille kannattajille, jotka näin tekevät.
 

Ylläpito

Administrator
Jännä havainto muuten keskustelupalstan tietyissä osioissa. Ainakin HPK- ja Ässät-osiot avattaessa selaimen oikeaan alakulmaan ilmestyy pienen pieni pii-merkki (π). Jos hiiren kursorin vie tuon pii-merkin päälle - tapahtuu jotain... Merkin viereen ilmestyy teksti:

This is a test HML moderat0rs

Pakkohan siitä oli kuvankaappauskin ottaa!
Hienoa, vihdoinkin joku huomasi, yli viikko siinä sitten menikin. Virtuaalituoppi lähtee siis ilmeisesti Turun suurtaan.

Ihmeellisen kauan tuossa kyllä nyt kesti että joku nosti asian pöydälle. Kyseessä nyt ei ole sen kummempaa salaliittoa kuitenkaan, kyse on ihan puhtaasta osiokohtaisesta statistiikkakeruusta, mainosjärjestelmämme tarjoaa tähän suoraan loistavat työkalut ja siksi sitä käytetään tuossa hyödyksi.

Itse Π-merkin käyttö taas tuli erään ylläpitäjän alitajunnasta, eräässä elokuvassa joskus viime vuosituhannella tuo merkki oli nettisivun lopussa merkki jostain suuremmasta.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Hienoa, vihdoinkin joku huomasi, yli viikko siinä sitten menikin. Virtuaalituoppi lähtee siis ilmeisesti Turun suurtaan.
*SLURPS*
Itse Π-merkin käyttö taas tuli erään ylläpitäjän alitajunnasta, eräässä elokuvassa joskus viime vuosituhannella tuo merkki oli nettisivun lopussa merkki jostain suuremmasta.
Sandra Bullock *ANOTHER SLURPS* elokuvassa The Net - verkko kiristyy
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös