Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 256 745
  • 13 719

passenger

Jäsen
Saantojen nelospykalahan aika tarkasti sanoo etta keskusteluun pitaisi tuoda uutta nakokulmaa. Voisin ihan kysya etta onko nain tapahtunut vuosiin kyseisessa ketjussa? Sama karuselli pyorii ympari ja ympari vuosi toisensa jalkeen eika sinne ole tullut aikoihin ainuttakaan uutta nakokulmaa. En sitten tieda mika motiivi moderaattoreilla tassa asiassa on, mutta ei tuo ketju mielestani enaa palvele kuin yhta kirjoittajaa.

Tosin, talla keskustelupalstalla myoskin kielletaan aika selkokielella tekijanoikeusrikkomukset seka laissa kielletty toiminta, mutta laittomista kiinapaidoista (NHL-paidat) saa kylla keskustella ja linkitella laittomia sivustoja. Tieda sitten.

Jos tuota nelospykälää noudatettaisiin niin ainakin puolet KAIKISTA viesteistä olisi turhia ja käyttäjiä helvetisti vähemmän. Kyseistä pykälää on oikeastaan aika mahdotonta ruveta nyt vuosien jälkeen moderaattoreidenkaan noudattamaan ja sen mukaan sanktioimaan.
 

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kuka mistäkin diggaa, joillekin vajaat 9000 viestiä pelkkää suu tötteröllä paahdettua paskaa tarjoaa varmasti kovastikin mielenkiintoa, varsinkin jos sitä ei muuten satu elämässä riittämään. Omalta osaltani voin sanoa, että suhteellisen vapaamielisesti jaksan kaikenlaisia jankutuksia, mutta psykoisin yhden ihmisen plus yhden ihmisen pääosin ehkä- ja jos- sanoilla varustettu missio on kyllä keittänyt vadin yli aika reippaasti ja aika nopsaan. Saa pistää pelikieltoa, jos joku tarpeelliseksi kokee. En väitä vastaan.

Et oikein pärjää ja sitten tulet tänne nyyhkyttämään? Väärä ketju? Eihän sinun niitä viestejä tarvitse lukea. Sinullahan varmaan riittää tuota mielenkiintoa elämässä muutenkin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Et oikein pärjää ja sitten tulet tänne nyyhkyttämään? Väärä ketju? Eihän sinun niitä viestejä tarvitse lukea. Sinullahan varmaan riittää tuota mielenkiintoa elämässä muutenkin.

Aamen. Tuo marttyyriys on melko kaksinaamaista sen jälkeen että sieltä oikeasti tuli vastausta nimimerkin tinkezione kohtalaisen absurdiin kiteyttämiskehoitukseen, ja vieläpä ihan kelvollista sellaista. Kukin toki tavallaan. Myös se että huudellaan vitunpellet ilmoille on mielestäni ehkä tuossa ketjussa lähiten banaania oleva suoritus pitkään aikaan.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Ongelmahan ei ole siinä, etteikö hänelle olisi vastattu. On vastattu vuosien mittaan monia kertoja, mutta hän ei vaan piittaa vastauksista.

Ongelma on siina etta olen osoittanut sinun vaitteesi useista asioista toistuvasti vaariksi, mutta sina spammaat jatkuvasti niita samoja juttuja totuuksina ja itsestaanselvyyksina. Sina esitat vaitteen, mina esitan todisteen vastaan, sina itket moderaattoreille etta miksi saan vastata vaitteisiisi jalleen kerran.

Siksi koska sina esitat ne jalleen kerran. Ymmarran hyvin etta sinun ihannoimasi maailma toimisi juuri niin etta "hyvaksyttavaa kantaa" puoltavat saisivat toistaa propagandaansa ja ikavat sora-aanet hiljennettaisiin jotta oikeaoppinen ideologia saisi kukoistaa ilman turhia epailyksia.

Ala sano "ei ole todistajia", koska se tarkoittaa etta mina esitan sinulle ne todistajat. Ala sano ettei ole nayttoa, koska mina esitan sinulle sen nayton. Jos tuo kausaliteetti ei mene jakeluun niin ei siita nyt sentaan moderaattoreille kannata vinkua, niin elama toimii. Mene snagarijonoon vittuilemaan ihmisille, kylla ne vahintaan takaisin vittuilee varsinkin jos paukut riittaa. Ja poliisi (moderaattori) vain nauraa sinulle etta mitas menit sinne huutelemaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ketjuhan on mitä mielenkiintoisin. Ei tosin fysiikan, kemian tai lakitieteen kannalta vaan sosiologian ja psykologian osalta. Tähän mennessä on nähty 2230 viestiä, satoja linkkejä ja englannin kielisiä lainauksia, HUUTAMISTA, uskomattoman mielikuvituksellisia spekulaatioita, satoja 100 % totuuksia ja ketjun poliisina toimimista. On kai sitä vähemmästäkin graduja väännetty?
 
Ketjuhan on mitä mielenkiintoisin.

Näin voi hyvinkin olla.

Mutta mitä tulee itse WTC-ketjuun, niin keskustelu siellä on sallittua. Jokaisen on kuitenkin hyvä muistaa sääntöjen 4§. Eli keskusteluun on tuotava jotain uutta, eikä kerrata samoja asioita useita kertoja. Silloin se menee helposti jankkaamiseksi, josta lopputulos ei ole kenenkään kannalta hyvä juttu.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Eikos sen voisi laskea uuden tuomiseksi, jos nimimerkki Stonewall sanoo esimerkiksi "Mitaan nayttoa rajahdyksista ei ole tullut" ja noin sadatta kertaa sen hanelle esittaisin? Sen taytyy olla hanelle uutta, koska han ei ole sita sisaistanyt. Vai pitaisiko vain viitata aiempaan? Eiko tuo Stonewallin jatkuva saman harhakasityksen esittaminen ketjussa ole juuri sita turhanpaivaista toistamista?

Helpompi toimia ohjesaannon mukaan jos tuo selvennetaan.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mielestäni vinkuminen tuosta WTC-ketjusta on ihan turhaa itkupillien hommaa. Kaikille sinne astuville on selvää,ja jossei ole niin ensimmäisen viestin jätetyttään noin viiden minuutin sisään on, että se on oma maailmansa Vapaan keskustelun alla jossa eivät päde luonnonlait, kausaliteetit, kronologiat eikä kaikki keskustelupalstan säännötkään. Ainoa asia mistä toivoisin kaikkien osapuolten pitävän kiinni on se, että what happens in the WTC-thread stays in the WTC-thread, koska sitä sontaa ei tartte muualle levitellä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mielestäni vinkuminen tuosta WTC-ketjusta on ihan turhaa itkupillien hommaa. Kaikille sinne astuville on selvää,ja jossei ole niin ensimmäisen viestin jätetyttään noin viiden minuutin sisään on, että se on oma maailmansa Vapaan keskustelun alla jossa eivät päde luonnonlait, kausaliteetit, kronologiat eikä kaikki keskustelupalstan säännötkään. Ainoa asia mistä toivoisin kaikkien osapuolten pitävän kiinni on se, että what happens in the WTC-thread stays in the WTC-thread, koska sitä sontaa ei tartte muualle levitellä.

Hienoa etta voin olla jostain kanssasi samaa mielta. Meidan oma Vegas.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaiken lisäksi WTC-ketjussa on ominaispiirre, että muutaman viikon samasta asiasta tankkaamisen jälkeen yhtäkkiä pinnalle pomppaakin jostain sivulauseesta täysin uusi ennenpuhumaton aspekti. Hyvä esimerkki tämä viimeisin "operaatio paskankärräys". Muistaakseni tätä asiaa ei ole aiemmin käyty läpi ainakaan näin yksityiskohtaisesti. Siirrynkin tästä suurella mielenkiinnolla takaisin "tuolle puolelle".
 
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jokerit
Täytyy tulla kiittelemään P.Sihvosen kovista pelikielloista, vaikka kyseinen henkilö täysin harkitun "itsemurhan" taas kerran tekikin. Jatkuva mainostaminen ja karmea, lähes narsistinen oikuttelu on välillä todella ihmeellistä seurattavaa, joten hienoa, että tällaista ei hyväksytä, vaikka ainutkertainen ja arvokaskin palstalainen hän on.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Miksi ei voi bännätä näitä otteluketjussa liveseurantaa harrastavia? Ei jaksa katsoa paria otteluketjua läpi? Lähes joka kierroksella joku pässi tuota harrastaa. Jos se on kiellettyä, niin penalttia kehiin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toistan kysymykseni:

Voisiko nuo herjaavat kirjoitukset poistaa Hannu Ansas on kuollut -ketjusta, jossa on tarkoituksena kunnioittaa Hannu Ansaksen muistoa. Vai onko haudalle kuseminen joku Jatkoajan uusi tapa kunnioittaa Suomen jääkiekkoleijonia?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ei siellä ole ensimmäistäkään herjaavaa kirjoitusta. Joukko prinsessoja saanut vain mielensäpahoitettua yhdestä siirettystä kirjoituksesta.

Toki poliittissävytteiset kirjoitukset RIP-ketjuissa eivät parasta makua osoita, mutta ei kokoomuspolitiikon sanominen kokoomusporvariksi ole herjaavaa (ei vaikka adjektiivina patamustaa käyttäisikin).

Jos fanit ovat siitä ottaneet herneet nenään, että TPS:n saavutukset ovat sivuutettu toisen joukkueen fanin mielestä huumorimielessä yhdentekevinä niin voi voi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Porvarihan on ylistyssana, tarkoittaa ihmistä joka on onnistunut elämässään.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Varoituksen sanana voisin tänne tulla kertomaan sen minkä moni muukin on varmaan jo huomannut, eli älkää hyvät ihmiset tökkikö Jokereita, keskuudessamme on joku hyvinkin lyhytpinnainen sämpylänjakaja-mode. Ite oon saanut nyt pari kertaa aika pitkää kakkua omasta mielestä hyvinkin vaatimattomista tökkäyksistä espanja-verkkareiden suuntaan, paljon pahempia tölväisyjä esim. Ässä-, Ilves-, HIFK- ja HPK-leirien suuntaan on mennyt sitten läpi sormien.

Linjattomuus on samaa tasoa ku SM-liigassa. No, ehkä nääkin rupee tosi pitkässä juoksussa menemään tasan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Varoituksen sanana voisin tänne tulla kertomaan sen minkä moni muukin on varmaan jo huomannut, eli älkää hyvät ihmiset tökkikö Jokereita, keskuudessamme on joku hyvinkin lyhytpinnainen sämpylänjakaja-mode...

Olen todennut tämän saman, pari pelikieltoa on tullut mielenkiintoisilla perusteilla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Olen huomannut saman jo varmaan pari vuotta sitten, että Jokereita tönimällä saa pelikieltoa kaikista helpoimmin ja aivan liian helposti. Häpeä sinä Jokeri-mode, tuskin osaat. En minä sinne osioon ole ikinä sanonut mitään mutta tuon asian olen huomannut.

Mutta sen sijaan ilman vertauskuvaa kerrotut ja kohdennetut perseraiskausfantasioinnit ja uhkailut ovat palstalla ihan ookoo. Älä siis sano, että Jokerit on perseestä vaan sano, että raiskaat ja uhkaat raiskata, niin Jatkoaika.comin moderaattorit ovat tyytyväisiä.

Ja tämä on olevinaan laadukas media.

Tähän tämän viestini jälkeen nyt luultavasti tulee perseraiskauskommentteja puolustelevia kommentoijia aukomaan päätään, pankaa te suuri hiljainen enemmistö eli fiksummat ja hiljaa olevat nuo nimimerkit talteen, niin tiedätte mitä miehiä ne ovat. Kusipäitähän ne ovat.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mutta sen sijaan ilman vertauskuvaa kerrotut ja kohdennetut perseraiskausfantasioinnit ja uhkailut ovat palstalla ihan ookoo.

Tämä on muuten totta, pitänyt joskus ennenkin sanoa että tuo "perseraiskaus" on jokaisella mittapuulla mauttomin lätkään liitetty kielikuva koskaan. En käsitä ihmisiä jotka tuollaista viljelevät. Se on varmaan hauskaa jos ei ole suhdetta aiheeseen, mutta minulla on naispuolinen ystävä joka raiskattiin muutama vuosi sitten, ja voin kertoa ettei naurata.

Tietystikään modet eivät voi bannata yksittäisen sanojen tai kielikuvien perusteella, ehkä tämä on ennemmin niitä juttuja jossa jokainen voisi kaivella omaa sisäistä moderaattoriaan esiin.

Edit. Ja tiedän hyvin että olen itse viljellyt mauttomuuksia riittämiin, mutta jotkut normit ovat minullakin.
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Tämä on muuten totta, pitänyt joskus ennenkin sanoa että tuo "perseraiskaus" on jokaisella mittapuulla mauttomin lätkään liitetty kielikuva koskaan. En käsitä ihmisiä jotka tuollaista viljelevät. Se on varmaan hauskaa jos ei ole suhdetta aiheeseen, mutta minulla on naispuolinen ystävä joka raiskattiin muutama vuosi sitten, ja voin kertoa ettei naurata.

Tietystikään modet eivät voi bannata yksittäisen sanojen tai kielikuvien perusteella, ehkä tämä on ennemmin niitä juttuja jossa jokainen voisi kaivella omaa sisäistä moderaattoriaan esiin.

Edit. Ja tiedän hyvin että olen itse viljellyt mauttomuuksia riittämiin, mutta jotkut normit ovat minullakin.

Eräällä toisella urheiluaiheisella forumilla tehtiin linjaus, että termin "perseraiskaus" käyttäminen metaforana johtaa automaattiseen jäähyyn.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Edit. Ja tiedän hyvin että olen itse viljellyt mauttomuuksia riittämiin, mutta jotkut normit ovat minullakin.

Tähän normiasiaan liittyen, meneekö nämä yöllä kirjoitetut uhkaukset kännin piikkiin vai pysyvätkö normien sisällä?

mitä muuhun ininääsi tulee, niin koitapa lähteä sieltä äitisi vitun turvasta joskus johonkin niin saat pesäpallomailasta naamaan. Yhteystiedot yv;llä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tämä on muuten totta, pitänyt joskus ennenkin sanoa että tuo "perseraiskaus" on jokaisella mittapuulla mauttomin lätkään liitetty kielikuva koskaan.
Onhan se noinkin. En kylläkään näe tässä viestissä mitään vertauskuvallista.

Siinä on aika monta rikettä. Siinä uhataan nimimerkki Uleåborgiria raiskauksella. Asia on huono vitsi, mautonta, henkilökohtaisuus sekä jopa rikos. On siinä myös nimimerkki Käyttäjänimetöntä kohtaan kohdistettu herjaus.

Huvittavaa tässä on enää vain se, että mahdollisesti nimimerkki Käyttäjänimetön istuu kohta jäähyaitiossa itsemoderoinnin vuoksi ja perseraiskaajauhkailija kirmailee edelleen vapaalla. No, oli tämä tähän ketjuun avautuminen sen viikon arvoista, jos semmoinen tulee.

Palstan arvostukseni laski kyllä tuon pelikiellottomuuden vuoksi lähelle nollaa. Johtopäätöksenäni päättelen, että Ehkäpä moderaattorit itse pitävät perseraiskauksen kohteena olemisesta, joten siksi eivät näe asiassa mitään ikävää ja uhkailua vaan lähinnä romanttissävyisen lupauksen.

Pusipusi.
 
Mutta sen sijaan ilman vertauskuvaa kerrotut ja kohdennetut perseraiskausfantasioinnit ja uhkailut ovat palstalla ihan ookoo. Älä siis sano, että Jokerit on perseestä vaan sano, että raiskaat ja uhkaat raiskata, niin Jatkoaika.comin moderaattorit ovat tyytyväisiä.

Ja tämä on olevinaan laadukas media.

Ettet nyt sekoittaisi Jatkoaika.comia ja Jatkoaika.comin keskustelupalstaa keskenään?

Jatkoaika.comia ainakin jotkut pitävät laadukkaana mediana. Keskustelupalstasta en ole kuullut puhuttavan laadukkaana mediana. Jatkoaika.comissa on ylläpito, keskustelupalstalla moderaattorit. Ymmärätkö eron?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ymmärätkö eron?
Olen ymmärtänyt tuon eron jo kauan sitten. Silti minulle keskustelupalstan totaalinen perseily likaa minun silmissäni myös Jatkoaika.com -verkkomedian, jota ei niin paljoa huvita lukea jos keskustelupalstalla saa kirjoittaa senlaista paskaa ilman seurauksia mitä yllä linkitin. Insinööri ja organisaatioasiantuntija ei ymmärrä miksi koen noin, psykologiaan perehtynyt varmaan ymmärtäisi paremmin.

Jos satunnainen kirjoittaja kirjoittaa paskaa eli esim. uhkailee tiettyjä kirjoittajia väkivallalla, niin ei se minua sinänsä suuremmin häiritse, koska isoon joukkoon mahtuu kaikenlaista idioottia, mutta se, että moderaattorit eivät moisesta rankaise, on kyllä ala-arvoista toimintaa ja pilaa palstaa itse asiassa enemmän kuin sen uhkailijareppanan viestit.

En mielelläni märisisi täällä mutta minun mielestäni tuossa aiemmin linkittämässäni viestissä ylitettiin sopivaisuuden raja niin selvästi (ilman pelikieltoa), että oli pakko sanoa.

LISÄYS: Kiitos, palsta voitti eniten.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös