Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 257 204
  • 13 719

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Luulen silti että tekee vielä paluun tänne, samanlaiset oikeusmurha-fiilikset oli minullakin välittömästi oman kuukauden kakun saamisen jälkeen. Tai on tavallaan edelleenkin koska kiistatta moderaattorit ylireagoivat ja mokasivat pahasti silloin kun minä ja 58 muuta banniin jouduimme.

Jep jep, itsekin kärsin tuolloin kuukauden jäähyn ja kyllähän se alkuun vitutti, mutta sitten jo nauratti. Olihan ne ihan käsittämättömiä tuomiota silloin eikä vieläkään mene jakeluun, mistä sain penaltyn.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ole schollin kaveri enkä myöskään Evilin kaveri mutta kaikesta huolimatta kummankin pelikiellot tuntuvast kohtuuttoman pitkiltä. Mietin vaan sitä, että esim. minä voin kirjoittaa suht' suruttomasti sen suuntaista tekstiä jossa ihmiskunta voidaan peruuttamattomasti "deletoida" tai että ihminen on kaikkiaan varsin turha olentona ja siitä ei tule pelikieltoa laisinkaan ja sitten kahdelle sankarille tulee pelikielto minusta huomattavasti vähäisemmin perustein, en voi ymmärtää tätä missään nimessä. Tai ymmärtäisin sen jos pelikiellot olisivat verrannollisia keskenään mutta kun ne eivät missään nimessä ole, minä en saa lainkaan pelikieltoa ja toisille jaetaan kuukausien mittaisia pelikieltoja mutta kaipa olen tyhmä kun en ymmärrä tätä vallitsevaa logiikkaa.

Siihen en sitten ota kantaa kuinka he käyttäytyvät pelikiellon saatuaan mutta minusta pelikiellot ovat kohtuuttomat rikoksiin suhteutettuna.

vlad.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
vlad: ero on kai siinä, että scholl dissaa tiettyjen vähemmistöryhmien edustajia, kun sinä olet taas valmis poistamaan koko ihmiskunnan. Eihän vähemmistöjä saa suututtaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Silti kyllä Evilin pelikielto oli mielestäni ihan ansaittu noiden CR-kommenttien vuoksi. Luulen silti että tekee vielä paluun tänne, samanlaiset oikeusmurha-fiilikset oli minullakin välittömästi oman kuukauden kakun saamisen jälkeen. Tai on tavallaan edelleenkin koska kiistatta moderaattorit ylireagoivat ja mokasivat pahasti silloin kun minä ja 58 muuta banniin jouduimme.

Voi jeesus, sinä rikoit sitä moderaattoripykälää ihan suoraa ja surutta, samasta rikkeesta sain moni pysyvät bannit, mm tutzba, joten oikeusmurha tosiaan tapahtui, muttei ihan niin kuin kuvittelet.
Minäminäminä sensijaan sain silloin kuukauden vain olemalla väärässä ketjussa väärään aikaan.

Ihme voivottelua Evilän kalsarikännikavereilta täällä. Mies spämmäsi ihan toivotonta ja sisällötöntä hassuttelua, sivusta tarkastamatta pystyi aina sanomaan, että mikä viesti oli Evilin, koska sillä ei ikinä ollut mitään uutta annettavaa keskusteluun vaan joku joensuulainen vanhamiesvitsi. Sisällöttömyyden kruunasi jalkapallokanta; kannatti Espanjan brittijoukkuetta, mutta halveksui englantilaista jalkapalloa.
Ja kuten todettua, kun Evil yritti keskustella tosissaan, tuloksena oli raivareita ja selätetyksi tulemista.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mietin vaan sitä, että esim. minä voin kirjoittaa suht' suruttomasti sen suuntaista tekstiä jossa ihmiskunta voidaan peruuttamattomasti "deletoida" tai että ihminen on kaikkiaan varsin turha olentona ja siitä ei tule pelikieltoa laisinkaan ja sitten kahdelle sankarille tulee pelikielto minusta huomattavasti vähäisemmin perustein, en voi ymmärtää tätä missään nimessä.

Banneissa ei tainnut olla kyse siitä mitä sanotaan vaan siitä miten se sanotaan ja kuinka monta kertaa sama sanoma toistetaan vain pienin variaatioin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Banneissa ei tainnut olla kyse siitä mitä sanotaan vaan siitä miten se sanotaan ja kuinka monta kertaa sama sanoma toistetaan vain pienin variaatioin.

Sitä suuremmalla syyllä minullekin kuuluisi sitä pelikieltoa antaa, samaa "totuutta" toistettuna kenties hiukan uudelleen muotoiltuna. Toisaalta minun nyt on muutenkin suht' vaikea ymmärtää suurinta osaa pelikielloista, koska omat "sananvapauteniseinät" ovat hyvin leveällä ja annan kaikkien kukkien kukkia. Siihen vetäisin rajoja kun ryhdytään nimiä paljastelemaan käyttäjätunnusten takana tai selkeällä tavalla ryhdytään uhkaamaan kirjoittajia tai yksittäisiä henkilöitä. Mutta minua nyt ei pahemmin haittaa vaikka joku provoaakin mauttomuuksilla, pahimmillaan vaikkapa kansanryhmien kaasuttamisilla.

vlad.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Sitä suuremmalla syyllä minullekin kuuluisi sitä pelikieltoa antaa, samaa "totuutta" toistettuna kenties hiukan uudelleen muotoiltuna.
Omissa silmissäni sinulla on Speedo-mieheen verrattuna sellainen ratkaiseva ero, että sinä ymmärrät olevasi keskustelupalstalla. Olet valmis keskustelemaan ajoittain jyrkistäkin mielipiteistäsi. Lisäksi kirjoituksesi mielipiteineen liittyvät poikkeuksetta ketjun aiheeseen. Et myöskään kirjoituksissasi pyri dissaamaan mitään kansanryhmää, etkä pidä itsesi kanssa eri mieltä olevia keskustelijoita itseäsi huonompana.

Scholl puolestaan harrasti kaikkea muuta kuin keskustelua. Seilasi ketjusta toiseen heittelemässä flameja, mutta ei pahemmin osallistunut itse keskusteluun. En muista kovinkaan montaa kertaa, jolloin Scholl olisi vastannut hänelle esitettyihin kysymyksiin tai kommentteihin.

Näkemykseni mukaan ainoa teitä yhdistävä tekijä on kirjoitusaktiivisuus. Siihen se sitten jääkin. Keskustelijoina olette toistenne vastakohtia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ho. Mitä täällä oikein on tapahtunut? Evil laitettiin vankilaan, ja mies meni hirttämään itsensä. Toivottavasti tämä on vain ovela salajuoni ja vankilapaon ensimmäinen käänne, ja Evil palaa vielä palstalle ruumis kauttaaltaan tatuoituna syyttömänä tuomitun veljensä schollin ja näpsäkän punatukkaisen vankilalääkärin kanssa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Evilin jäähyyn en ota kantaa, kun en ole kaikkia hänen viestejään viime aikoinakaan lukenut.
Evil on loistava kirjoittaja ja tykkään hänen teksteistään ja tavastaan kirjoittaa. Jos mies vetää herneet siitä, että on tullut mielestään väärin kohdelluksi ja lopettaa sen takia kirjoittelun tänne, niin se on mielestäni hyvinkin lapsellista, mutta se hänelle suotakoon. Kukin tavallaan.
Evil takaisin, schollista ei oo niin väliä juu...
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tulee pelikieltoa jos on tullakseen kirjoitusteni perusteella eikä anomusten.

Joo, noin "pahalle" kirjoittajalle nalli varmasti napsahtaa ennemmin tai myöhemmin.

Anteeksi nyt, mutta ihmettelysi schollin ja evilin pelikielloista haiskahtaa pahasti oman hännän nostelulta enemmän kuin vilpittömältä ihmetykseltä. Tunnet varmasti oman luonteesi kirjoittajana ja sen ettei sinua voi verrata scholliin tai eviliin joten sikäli hämmästelen tarvettasi moiseen. Sinua on moni täällä eri ketjuissa kehunut, nimimerkki Vesuri viimeksi joten anna nyt olla hämmästelemättä vaikka osa kommenteistasi joskus rajuja ovatkin. Ihan kaikella hyvällä tätä tarkoitan.

Kuten aiemmin totesin ja olen todennut, useimmissa banneissa viestien sävy taitaa vaikuttaa enemmän kuin varsinainen sisältö. Sama se on itsellänikin, jos joku nimimerkki ärsyttää, on sillä poikkeuksetta jotakin tekemistä kirjoitustyylin kanssa enemmän kuin itse asian. Vastaava logiikka toimii livekeskusteluissa, jos joku huutaa ja puhuu koko ajan toisten päälle, ei ole mitään väliä sillä miten fiksuja kommentit sinänsä voivat olla; ne vituttavat yhtä kaikki. Sama saattaa päteä henkilöihin jotka eivät ota mitään tosissaan ja joiden pitää joka välissä todistella omaa näppäryyttään. Uskoakseni syyt tässä puheena olleisiin banneihin löytyvät jostakin tuolta suunnalta.

Bannien pituudet ovat sitten asia erikseen, veikkaan "rikoksenuusija"-pykälää.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Anteeksi nyt, mutta ihmettelysi schollin ja evilin pelikielloista haiskahtaa pahasti oman hännän nostelulta enemmän kuin vilpittömältä ihmetykseltä.

Sanotaan, että yleisesti ihmettelen kyllä monia pelikieltoja, koska minä en ole nähnyt kirjoittajien syyllistyneen niin suuriin rikkeisiin, että ansaitsisivat pelikieltonsa. Kuten kirjoitin, kannatan hyvin laajaa sanan- ja ilmaisunvapautta ja siksi useimmat pelikiellot täällä ovat minusta täysin aiheettomia, rajan vetäisisin vain henkilökohtaisiin uhkauksiin, nimien paljastamisiin tms. seikkoihin, joista tulisi antaa tarvittaessa mojovakin rangaistus.

Vertaus minun ja Evilin tai schollin välillä on toisinaan perusteltua mutta ehkäpä "lennokas mielialani" (alkoholia veressä) kyseisenä yönä toi viestiin liiankin kanssa ylimääräistä innokkuutta ja erikoisuuden tavoittelua - enkä tohtinut myöntää tätä asiaa vaan jäin jankkaamaan turhaa asian tiimoilta. Joten tiedostan toki sen, että vaikka monasti kirjoitan kärkevästi, harvemmin menen todella henkilökohtaisuuksiin, joista pelikiellon voi lätkäistä. Kirjoittelen enemmän yleisellä tasolla ja omia perusteltuja mielipiteitäni, jotka pyrin ainakin perustelemaan selkeällä tavalla, toisaalta huomioimaan myös opponentin mielipiteen ja hänen oikeutuksen oman mielipiteensä ilmaisuun - tai ainakin pyrin tähän, joskus tietty epäonnistuen pahasti.

Joo, tapaus on minun puolesta käsitelty näin ollen. Alkoholia ei tulisi syyttää asiasta, mutta kerrankos käy siten, että viina vie miestä eikä mies viinaa. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa!

vlad.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Sitä suuremmalla syyllä minullekin kuuluisi sitä pelikieltoa antaa, samaa "totuutta" toistettuna kenties hiukan uudelleen muotoiltuna.
vlad.

Hmm, sinulla ja schollilla on yhteistä netti-keskustelijoina suurin piirtein promille siitä määrästä, mitä Paris Hiltonilla ja Platonilla on filosofeina. Tosin mukava nähdä, että karuudellesi on edes jotain rajoja ja tässä kovassa maailmassa tunnet sääliä edes trolli-schollia kohtaan!

Evil oli tosiaan aika ajoin hyvinkin terävästi heittelevä kirjoittaja, toivottavasti peruisi lopettamispäätöksensä (olettaisin että banni sinänsä oli perusteltavissa).
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mahtaako vlad olla koskaan tällä palstalla ilmaissut myötätuntoa tai empatiaa mitään tai ketään muuta kohtaan kuin niitä, jotka ovat joskus jatkoaika.comin keskustelupalstalle saaneet bänniä?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mahtaako vlad olla koskaan tällä palstalla ilmaissut myötätuntoa tai empatiaa mitään tai ketään muuta kohtaan kuin niitä, jotka ovat joskus jatkoaika.comin keskustelupalstalle saaneet bänniä?

Kyllä, käy tutustumassa ketjuun johon me mielenterveysongelmista kärsivät tai kärsineet olemme kirjoitelleet*. Olen pyrkinyt kannustamaan siellä samassa jamassa kanssani olevia tai ihmisiä jotka ovat kenties vieläkin huonomassa kunnossa kuin minä. He kuuluvat siihen viiteryhmään, jonka koen itselleni tärkeäksi - heistä olen huolissani ja heidän puolesta haluan tehdä työtä ja heitä tukea tavalla tai toisella. Näin olen toiminut myös oikeassa elämässä, joskin nyt toiminta on jäänyt taka-alalle.

Lähinnä "myötätuntoni" bannia saaneiden kohdalla kohdistuu enemmänkin palstan käytäntöön. Minusta pelikieltoja jaetaan usein liian köykäisin perustein ja tästä johtuu "kapinamieleni". Minulle on sama kuka pelikiellon saa, tärkeintä tässä asiassa on huomioida, että kohdistan myötätunnon kautta arvostelun palstan sääntöjä kohtaan. Minun "maailmassani" sananvapaus ja ilmaisun vapaus ovat prioriteetti numero yksi! Ja siksi, jos koen, että tätä rajoitetaan turhaan, ilmaisen mielipiteeni tavalla tai toisella. Sananvapaus ja ilmaisun vapaus on niitä harvoja asioita joiden puolesta olen valmis tarttumaan kättä pidempään. Edes Suomi ei ole näiden asioiden veroinen minulle.

vlad.

*: Kyseessä on Taudinkuvana depressio -ketju.
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä, käy tutustumassa ketjuun johon me mielenterveysongelmista kärsivät tai kärsineet olemme kirjoitelleet*.

"Muu ihmiskunta voidaan deletoida turhana", mutta säästäkää edes meidät dillet, sillä me olemme hurskaita, koska emme tiedä mitä teemme - yleensä.

Eihän siinä mitään.

Pelikieltoihin:
Aivan sama

Kaikki yhden, ja yksi kaikkien puolesta, vaikka olisikin vain isse issesseen. Kai se toisinaan tuntuu isoltakin ryhmältä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Evil oli tosiaan aika ajoin hyvinkin terävästi heittelevä kirjoittaja, toivottavasti peruisi lopettamispäätöksensä (olettaisin että banni sinänsä oli perusteltavissa).

Samaa mieltä. Olen tavannut Paholaisen vain sellaisissa ketjuissa, joissa hänen kirjoituksensa ovat olleet nasevia ja hauskoja. En siis käy noissa fudisketjuissa ja piti ihan tsekata, että mistä on mahtanut kuukausi paukkua. Evil on hyvä hahmo ja kaipaan häntä tänne, samoin schollia. Mutta en silti näytä persettä modeille, heidän duuninsa on tajuttoman hankalaa. Ja palsta ilman moderointia olisi aika synkkää settiä kuitenkin. Welcome back 666 - syyskuussa alkaa uusi lätkäkausikin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Samaa mieltä. Olen tavannut Paholaisen vain sellaisissa ketjuissa, joissa hänen kirjoituksensa ovat olleet nasevia ja hauskoja.
Tämä on kyllä mielenkiintoista, kuinka erilaisia ihmiset ovat. En siis nyt kerro, että olen oikeassa ja sinä väärässä mutta omaan makuuni Evil oli pääsääntöisesti pelkkä aivan liikaa hassuja heittoja yrittävä turhake. Viesteistä oikein huokui se, kuinka sitä kirjoittaessaan Evil jo sielunsa silmin näki, kuinka tämäkin viesti löytyy "jatkoajan hauskimmat läpät" -ketjusta.

Evil ei silti ollut minulle ongelma, kiitos ignorelistan. Ymmärrän kuitenkin kristallinkirkkaasti moderaattorien ratkaisun.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tämä on kyllä mielenkiintoista, kuinka erilaisia ihmiset ovat.

Juurikin näin. Siksipä modejen duuni on aika hankalaa tasapainoilua, ei käy kateeksi ollenkaan. Oiskohan mulla vaikutusta sitten sillä, että Lucifer kannattaa samaa joukkuetta? Olisin itse maailman paskin mode. Jos hoitaisin hommaa yksin, en heittäisi koskaan ketään ulos ja olen vuorenvarma, että palstan kokonaistaso putoaisi tämän ansiosta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Viesteistä oikein huokui se, kuinka sitä kirjoittaessaan Evil jo sielunsa silmin näki, kuinka tämäkin viesti löytyy "jatkoajan hauskimmat läpät" -ketjusta...

En ole ihan näin tiukka, mutta kyllähän viime aikoina Evil on kuulunut siihen porukkaan, jotka heittelevät hassuja heittoja ja rinki nauraa. Minusta Evil osaa kirjoittaa ja omaa myös näkemystä, mutta porukan naurattaminen on vienyt mukanaan. Ja edelleen hamekangasta, mikäli bannin jälkeen jättäytyy pois.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Minusta Evil osaa kirjoittaa ja omaa myös näkemystä, mutta porukan naurattaminen on vienyt mukanaan. Ja edelleen hamekangasta, mikäli bannin jälkeen jättäytyy pois.

Tähän vahva sama. Tässä tullaan taas siihen, että kirjoittaja vakuuttaa ettei muiden kirjoitukset tai sivallukset hetkauta, mutta silti pelikiellosta vedetään herneet nenään. Uskomattoman herkkänahkaisia ihmisiä tännekin kirjoittaa, vaikka muuta väittävätkin.

Mielestäni ei ansaitse edes hamekangasta, vaan vaipat vaan suoraan jalkaan.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielestäni ei ansaitse edes hamekangasta, vaan vaipat vaan suoraan jalkaan.

Litra maitoa voisi myös olla paikallaan.

Evil on mielestäni ihan hyvä kirjoittaja kun sille päälle sattuu, mutta se hassuttelu meni välillä yli. Tarkkaan en tiedä miksi hän sai penaltyä kuukauden, mutta mieletäni tuo jäähy oli ylimitoitettu. Mutta kun en asiasta mitään tiedä, niin en voi pahemmin kommentoidakaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Tarkkaan en tiedä miksi hän sai penaltyä kuukauden, mutta mieletäni tuo jäähy oli ylimitoitettu. Mutta kun en asiasta mitään tiedä, niin en voi pahemmin kommentoidakaan.

Täähän on suoranaista neroutta. Jäähy on ylimitoitettu, vaikka et tiedä mitä rangaistava käyttäjä on tehnyt. Ja koska et asiasta tiedä, et mielestäsi mitään voi kommentoida. Vaikka jo sen teitkin.

Kaksijakoiset fiilikset Evilin suhteen, koska välillä ne jutut uppoaa. Toisinaan erittäin ärsyttäviä hassutuksia, joita tulee kun yrittää liikaa. Speedomiestä kaipaan ja todellakin toivon, ettei hän jää omalle tauolleen rangaistuksen päätyttyä.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kaksijakoiset fiilikset Evilin suhteen, koska välillä ne jutut uppoaa. Toisinaan erittäin ärsyttäviä hassutuksia, joita tulee kun yrittää liikaa. Speedomiestä kaipaan ja todellakin toivon, ettei hän jää omalle tauolleen rangaistuksen päätyttyä.
Eviliä en jää kaipaamaan, sillä perustelut ovat jo monesti mainittuna. Teki sen parhaan postauksensa jatkoaikaan, kun otti penaltinsa ja sen päälle ripotteli tuhkat päällensä. Tanssin haudalla, kyllä.

Scholl tehnee paluun, kunhan taas tarpeeksi moni sitä kaipaa. Eikö tuo vuosi sitten saanut penaltia ja oli tovin poissa Evilin tyylillä ja kun paine kävi liian suureksi palasi palstalle?

Haistan trendin HIFK-orientoituneiden kirjoittajien osalta: kesälomaillaan siten palstaltakin. Palstaego on ainakin toisella näistä kahdesta riittävän suuri palatakseen, mutta miten käy Evilin? Ihan jännittää.

Eikä minullakaan ole mitään hajua mistä ne penaltit tuli, mutta tilaustyöltä tämä maistuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös