Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 270 150
  • 13 771

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nopeasti kun sääntöjä vilkaisin, niin sinne ei tosiaan ilmeisesti ole tehty mitään pykälää liittyen tuohon spoiler tagiin. Herää kysymys, miksi helvetissä tuo ominaisuus otettiin käyttöön, jos sen käyttöä ei mitenkään valvota?
Spoiler-tagit taisivat tulla yleisön pyynnöstä ja saman tahon suosiollisella avustuksella. Ja niiden käyttökin taitaa olla vapaaehtoista. Suosikkikysymykseni tähän ketjuun? Miksi kaikki lillukanvarret pitäisi kirjata sääntöihin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi kaikki lillukanvarret pitäisi kirjata sääntöihin?
Tämähän ei siis ollut tyhmien kysymysten ketju, mutta ehkäpä siksi, ettei kukaan - ainakaan kahdesti - spoilaisi salkkarikeskustelua. Tätä voit laajentaa myös muihin sääntöihin ja -rikkeisiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämähän ei siis ollut tyhmien kysymysten ketju, mutta ehkäpä siksi, ettei kukaan - ainakaan kahdesti - spoilaisi salkkarikeskustelua. Tätä voit laajentaa myös muihin sääntöihin ja -rikkeisiin.
Minä taas ehdottaisin pelikiellon sijaan jotain ihan konkreettista palkintoa sellaiselle, joka saa salkkariväen noin sekaisin, että pitää ehdottaa jääkiekkofforumilla sääntömuutosta.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Minä taas ehdottaisin pelikiellon sijaan jotain ihan konkreettista palkintoa sellaiselle, joka saa salkkariväen noin sekaisin, että pitää ehdottaa jääkiekkofforumilla sääntömuutosta.

Jos minuun viittaat, niin itse itseäni lainaten:

Worrell kirjoitti:
Eli, miksi spoiler tagi on otettu käyttöön, jos sen käyttämättä jättämisestä sekä selkeästä spoilailuista ei saa penalttia? Eikös tämä ominaisuus ole siinä tapauksessa täysin turha?

Kysymys on edelleen mielestäni hieman aiheellinen ja tarkoitin tuota spoiler tagi juttua ihan yleisellä tasolla, enkä pelkää Salkkari -ketjua.

Tyhmäkin tietää, että räikeistä spoilailuista syntyy haloo, oli sitten kyseessä vaikka Salkkarit taikka House. Olen ihmetellyt tuota spoiler tagin funktiota jo kauan sitten, nyt se oli helppo ottaa esille, kun moni muukin Salkkareita seuraava asiasta närkästyi. Kuten jo aiemmassa viesteissäni olen tuonut ilmi, niin tuo spoilailu ei minua juurikaan häiritse, mutta ihmettelen, että sellainen sallitaan, kun foorumilla on ominaisuus jolla sitä voisi karsia.

PS. Modet kyllä tuohon jo aiemmin vastasivatkin, joten ei siinä mitään. Näköjään tämä minun pohdiskelu ei vaan näytä kaikille avautuvan...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kysymys on edelleen mielestäni hieman aiheellinen ja tarkoitin tuota spoiler tagi juttua ihan yleisellä tasolla, enkä pelkää Salkkari -ketjua.

Tyhmäkin tietää, että räikeistä spoilailuista syntyy haloo, oli sitten kyseessä vaikka Salkkarit taikka House.
Vastasin kysymykseen täysin tyhjentävästi. En nyt jaksa googlailla sitä, mistä tuo tänne ui, mutta käyttäjiltä se tuli ja ylläpito tykkäsi ideasta. Siis nimenomaan ylläpito, ei moderaattorit. Siksi tämä keskustelu spoilaamisen kriminalisoimisesta on mielestäni täysin turhaa.

Totta kai spoilaaminen on pöljää puuhaa. En vain tajua, kuka voi ottaa asian niin vakavasti, että pitää huutaa isää apuun.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Ahaa, eli siis palkinnon ojentaminen trolleille ja spoilaajille on sitten parempi idea kuin kieltää räikeä spoilaaminen, jonka valvominen tuskin olisi kovin vaikeaa? Okei..

Totta kai spoilaaminen on pöljää puuhaa. En vain tajua, kuka voi ottaa asian niin vakavasti, että pitää huutaa isää apuun.

No enpä nyt tiedä. Yksi sankari kirjoitti pitkän viestin, jossa spoilasi tulevaa. Siitä nousi hemmetillinen haloo, niin kuin kaikki tietää. Sitten muutama muu oman elämänsä Tarzan kävi heittämässä bensaa liekkeihin ja naureskelemassa näille mielensä pahoittajille. Eli siinä mielessä en yhtään ihmettele, että tuosta nousi tuollainen haloo.

Toivottavasti modesedät vähän harkitsisivat tosiaan tuota spoilaamisen rangaistavuutta jatkossa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Onhan täällä monia eri tapoja olla kunnioittamatta toisten mielenrauhaa mutta tuollainen spilaaminen on niin selkeää "kiusantekoa" mikä mielestäni on keskustelupalstalla varsin törkeää käytöstä. Yleisesti esim salatut elämät keskustelu pysynyt hyvin koossa, sitten tulee yksi tai kaksi sankaria jotka aiheuttavat närää plus suunsoittoa spoilaamisillaan. Josta sitten taas seuraa lumipallomainen vyöry. Pitää olla hieman idiootti jos "vahingossa" spoilaa jotain, varsinkin kun edellä olevat kirjoittajat ovat pitäneet spoilerit piilossa. Tahallisesta teosta mistä on haittaa pitäisi tulla näpäytys, varsinkin tilanteissa missä tahallisuus on erittäin näkyvässä roolissa. Silmiä täällä on paljon ja tämä kaikki valvonta ei jää modeille näissä tapauksissa koska raportointi onnistuu.

No juu en jatka enempää. En nyt muista mikä foorumi se aikanaan oli mistä sai heti banaania persiiseen kun vähän meni spoilaamaan, mutta näillä mennään. Rauha.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä taas ehdottaisin pelikiellon sijaan jotain ihan konkreettista palkintoa sellaiselle, joka saa salkkariväen noin sekaisin, että pitää ehdottaa jääkiekkofforumilla sääntömuutosta.
Mitä jos joku urpo täällä spoilaisi sarjaa jota sinä katsot päivittäin/viikoittain?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Toivottavasti modesedät vähän harkitsisivat tosiaan tuota spoilaamisen rangaistavuutta jatkossa.

Seuraava kysymys on sitten se, että mikä on spoilaamista ja mikä ei?

Minä en jaksa muuta kuin ihmetellä, että joltain aikaihmiseltä menee elämä pilalle, jos sattuu ennalta lukemaan jonkin lempisarjan tai elokuvan ratkaisevista tapahtumista. Minua ei haittaa pieni tai vähän suurempikaan spoilaamineen yhtään, itseasiassa minusta on toisinaan jopa mielenkiintoista lukea elokuvien sisällöstä ja lukea arvosteluja ja jopa spoilereita niitä, ne kun kertovat monasti myös itsessään, että kannattaako leffa katsoa vai ei. Iron Skyn kohdalla olisi pitänyt uskoa useita arvosteluja ja pysyä kotona eikä mennä katsomaan sitä.

Toisaalta myös nämä spoiler-tagit hidastavat leffasta (tai sarjasta - en seuraa sarjoja) keskustelua, minua ainakin nyppii tagi-viestien avaaminen ja monasti skippaan ne ohi koska en jaksa nähdä vaivaa tagin avaamiselle, poikkeustapauksissa avaan - sekä riippuen siitä kuka viestin kirjoittaa.

Vaikka minua spoilaaminen ei haittaakaan, niin pyrin kuitenkin välttämään viesteissäni suorasanaisia spoilereita vaan pyrin verhoamaan ne kiertoilmauksen taakse tai kirjoittamaan edelle, "sisältää mahdollista spoilausta". Olen toisaalta sitä mieltä, että jos seuraamassaan sarjassa on ennalta odotettavissa todellisia ratkaisuja, on kenties viisainta olla seuraamatta sarjaa käsittelevää ketjua muutamaan päivään, koska tämä on suuri palsta ja voi tulla tilanteita joitta joko tahallisesti tai tahattomasti kerrotaan tulevista tapahtumista hyvin selkeästi. Näin minä ainakin toimisin, jos haluaisin varjella "mielenrauhaani".

vlad.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Seuraava kysymys on sitten se, että mikä on spoilaamista ja mikä ei?

Selkeät juonipaljastukset nyt ainakin ovat spoilaamista. Muuten tuo on aika häilyvä käsite, niin kuin olen n+1 kertaa tässä ketjussa todennut.

Minä en jaksa muuta kuin ihmetellä, että joltain aikaihmiseltä menee elämä pilalle, jos sattuu ennalta lukemaan jonkin lempisarjan tai elokuvan ratkaisevista tapahtumista. Minua ei haittaa pieni tai vähän suurempikaan spoilaamineen yhtään, itseasiassa minusta on toisinaan jopa mielenkiintoista lukea elokuvien sisällöstä ja lukea arvosteluja ja jopa spoilereita niitä, ne kun kertovat monasti myös itsessään, että kannattaako leffa katsoa vai ei. Iron Skyn kohdalla olisi pitänyt uskoa useita arvosteluja ja pysyä kotona eikä mennä katsomaan sitä.

Minä taas en ihmettele yhtään, että joitakin vituttaa, kun altistuu räikeille spoilauksille. Veikkaan, että aika monia tuo asia vituttaa. Kuten edellisissä viesteissä olen todennut n+1 kertaa, niin itse onnistuin välttymään tuolta erään nimimerkin pitkältä spoilausviestiltä, kun huomasin heti alussa, että mistä ko. nick kirjoittaa. Eikä minua juonipaljastukset ja varsinaiset spoilaukset haittaa, jos ne on tehty fiksusti (kuten sillä spoiler tagilla). Tällöin minulla itselläni on helposti päätettävissä, että haluanko tietää, että luenko spoilauksia vai en.

Täältä tähän. Ei minua noi juonipaljastukset harmita, kun en niitä lukenut. Tuota spoiler tagia vain tässä olen koko ajan ihmetellyt. Oikeanlaisella sääntöpykälällä oltaisiin vältetty helvetinmoinen haloo. Mutta se tästä asiasta, katsotaan sitten tulevaisuudessa, että tapahtuuko asian tiimoilta muutoksia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Et ole omasta mielestäsikään mikään perustapaus, joten miksi jaksat tämän jakaa kanssamme.
Toisaalta myös nämä spoiler-tagit hidastavat leffasta (tai sarjasta - en seuraa sarjoja) keskustelua, minua ainakin nyppii tagi-viestien avaaminen ja monasti skippaan ne ohi koska en jaksa nähdä vaivaa tagin avaamiselle, poikkeustapauksissa avaan - sekä riippuen siitä kuka viestin kirjoittaa.
Salkkarikeskusteluhan on ollut nimenomaan päivän jaksosta keskustelemista, ei niinkään esim leffa- tai ulkomaisten sarjojen ketjujen tapaista arvostelua tai mainostamista.
Olen toisaalta sitä mieltä, että jos seuraamassaan sarjassa on ennalta odotettavissa todellisia ratkaisuja, on kenties viisainta olla seuraamatta sarjaa käsittelevää ketjua muutamaan päivään, koska tämä on suuri palsta ja voi tulla tilanteita joitta joko tahallisesti tai tahattomasti kerrotaan tulevista tapahtumista hyvin selkeästi. Näin minä ainakin toimisin, jos haluaisin varjella "mielenrauhaani".
vlad.
En tiedä oletko seurannut salkkariketjua, mutta ohjeesi on täysin hyödytön, koska salkkarit tulee joka päivä, ja joka päivä jakson tapahtumista keskustellaan, ja spekuloidaan tulevista tapahtumista.

Se minua hiukan kummastutti, että miksi modet kätensä pesivät, koska ei sen valvonnan tarvitsisi olla 100%:sta, kun ei se sitä muidenkaan rikkomusten kohdalla ole. Mutta sääntökirjaus, että tv-sarjaketjuissa juonipaljastukset on laitettava spoilertageihin karsisi valtaosan spoilaajista, ja palstan taso nousisi.

PS Minua ei salkkarispoilaukset haittaa, vaan yksi rakkaista harrastuksistani onkin spoilata puolihuolimattomasti vaimon salkkariseuraamista.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Et ole omasta mielestäsikään mikään perustapaus, joten miksi jaksat tämän jakaa kanssamme.

Rakas palstatoveri, siksi koska tämä on keskustelupalsta!

Salkkarikeskusteluhan on ollut nimenomaan päivän jaksosta keskustelemista, ei niinkään esim leffa- tai ulkomaisten sarjojen ketjujen tapaista arvostelua tai mainostamista.

En tiedä oletko seurannut salkkariketjua, mutta ohjeesi on täysin hyödytön, koska salkkarit tulee joka päivä, ja joka päivä jakson tapahtumista keskustellaan, ja spekuloidaan tulevista tapahtumista.

Ei se nyt minusta täysin hyödytömn ohje ole. Katsos, jos minulla olisi tv josta seurata sellaista tuubaa kuin "salkkarit", pysyisin poissa ketjusta niin kauan kunnes olisin nähnyt vaikkapa tiistaina tallentamani jakson. Olisin vaikka viikon poissa ketjusta, jos on tuntu, että henki menee jos lähden spoilaamisia katsomaan. Elämä on katsos valintoja, on hyviä ja on huonoja valintoja ja niistä jokainen kantaa vastuusta. Tällä palstalla huono valinta voi tuo pelikiellon tai hermojen menetyksen...

... mutta mitäpä minä tästä aiheesta keskustelemaan, koska minulle on aivan sama vaikka kaikki salkkarihahmot tekisivät harakirin Senaatintorilla. Tai muutenkaan keskustelemaan spoilaamisesta, koska se nyt vaan on tyhmää menettää hermonsa, jos sattuu lukemaan jonkin kuvitteellisen sarjan tai elokuvan tapahtumista ennalta - näin minusta.

blad.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä jos joku urpo täällä spoilaisi sarjaa jota sinä katsot päivittäin/viikoittain?
Mulle se on ihan sama. Enää pitäisi keksiä se sarja, mitä seuraisin edes viikottain. Jos noin kuitenkin kävisi, syyttäisin vain itseäni.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei se nyt minusta täysin hyödytömn ohje ole. Katsos, jos minulla olisi tv josta seurata sellaista tuubaa kuin "salkkarit", pysyisin poissa ketjusta niin kauan kunnes olisin nähnyt vaikkapa tiistaina tallentamani jakson. Olisin vaikka viikon poissa ketjusta, jos on tuntu, että henki menee jos lähden spoilaamisia katsomaan. Elämä on katsos valintoja, on hyviä ja on huonoja valintoja ja niistä jokainen kantaa vastuusta. Tällä palstalla huono valinta voi tuo pelikiellon tai hermojen menetyksen...
blad.

Niin, kyse ei ollut mistään tallentamisista, vaan vielä esittämättömien jaksojen tapahtumista kertomisesta. Ja kun tuossa ketjussa nimenomaan on keskusteltu kyseisenä iltana ensiesityksensä saaneen jakson tapahtumista, spoilaaminen tekee mahdottomaksi koko tämänkaltaisen keskustelun. Ja koska rakas palstatoveri, tämä on keskustelupalsta, vieläpä varsin tarkkaan moderoitu, voisi spoilaamiset minusta hyvin perustein kieltääkin. Vaikka ne eivät sinua haittaisikaan, kuten edellisessä nollaviestissä toit ilmi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin, kyse ei ollut mistään tallentamisista, vaan vielä esittämättömien jaksojen tapahtumista kertomisesta.

Sama juttu, pysyy poissa kyseisestä ketjusta jos niin pelkää sitä spoilaamista. Elämä on valintoja. En siis kannata moderointilinjan kiristämistä entisestään, sen sijaan kannatan palstalaisten oma-alotteista harkintakyvyn ylläpitoa. Päättyköön tämän nollaviestin myötä keskusteluni tästä aiheesta tähän.

vlad.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Päättyköön tämän nollaviestin myötä keskusteluni tästä aiheesta tähän.

vlad.

Kiitos, alkoikin olla logiikaltaan jo melko hämmentävää settiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ah, pitihän se arvata. Tässäkin asiassa olet rahvasta parempi.
Kiitos. Lisään sen ansioluettelooni. Tosin minulle jäi epäselväksi, miksi salkkareita seuraavat tai telkkuun koukuttuneet ovat minua huonompia. Valaise minua!
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiitos. Lisään sen ansioluettelooni. Tosin minulle jäi epäselväksi, miksi salkkareita seuraavat tai telkkuun koukuttuneet ovat minua huonompia. Valaise minua!

Ööh, he syyttävät sitä spoilaajaa, eivät itseään?
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tuossa ko. ketjussa meni muutenkin rangaistukset "omalaatuisesti". Eräs nimimerkki, joka aloitti koko touhun, vältti rangaistukset poistamalla viestinsä tapahtuneen jälkeen. Olisin kyllä ajatellut, että nuo viestit löytyisivät vielä back-uppina jostain, mutta ilmeisesti sitten eivät. Ei siinä mitään, itse pystyin kärsimään rangaistukseni kuin mies, mutta tasapuolisuus puuttui kyllä pahasti.

Hyviä tapoja kunnioittaen en julkaise kyseistä nimimerkkiä tässä.

-Śmierć-
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vittuiletteko te mulle vai mitä mun sigulle tapahtui? Vannon etten ole tuota itse muokannut.

Ei kai ne värit siihen itsestään ilmestyneet?
 
Vittuiletteko te mulle vai mitä mun sigulle tapahtui? Vannon etten ole tuota itse muokannut.
Kyse ei ollut mistään vittuilusta, vaan yksittäisen moderaattorin huonosta muistista, joka ei muistanut että tuota siguohjeistusta muokattiin niin että ne värit ovat sallittuja. Tässä nyt meni hetki aikaa kun yritin selvittää miten ne saa palautettua, joten jos ne kiireesti haluat sinne takaisin, kehotan muuttamaan itse. Muuten tässä voi nimittäin kestää.

terv:

EVO-mode
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös