Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 253 981
  • 13 719

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kaikesta huolimatta on hienoa, että moderaattorit ovat nyt muuttaneet linjaansa. Toivotaan, että tämä jatkuu. Eli kiitosta silloin, kun sitä kuuluu antaa! Jatkakaa samaan malliin.

Nyt linja todellakin on hyvä ja tällaista linjaa olen kaivannut jo pidemmän aikaa. Vaati näemmä melkomoisen myllerryksen palstalla ennen linjan täydellistä muuttumista mutta toivotaan myös, että linja jatkuu jatkossakin tällaisena. Nyt olen vallitsevaan linjaan tyytyväinen, ei valittamista!

vlad.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Täältä myös peukku asiallisemmalle ja ennenkaikkea aktiivisemmalle keskustelu- ja palautelinjalle. Toivottavasti jatkuu, keskustelemalla ne asiat selviää :)
 

FutureHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - #FreeFASlapsi
Jatketaan samaa linjaa ylempien kanssa ja kehutaan linjaa. Isoa peukkua siitä, että nyt moderaattorit ovat lähteneet keskustelemaan hyvässä hengessä käyttäjien kanssa ketjussa. Vastaus on tullut kun kysymys on esitetty ja näin sen pitääkin olla. Toivon todella, että sama linja pysyy myös jatkossa!
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Ja sama tarina jatkuu täälläkin. Nyt toiminta näyttää hyvältä ja toivotaan, että jatkuu samalla tavalla.

Vielä kun saisi sen palikieltoon johtaneen viestin siihen ilmoitukseen (edellyttäen että se on tullut yhdestä viestistä), niin olisin todella tyytyväinen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä voin vastata tähän, kun juuri istuin itsemoderoinnista viikon jäähyn.

Itsemoderointi tarkoittaa sitä, että tavallinen rivikäyttäjä puuttuu toisen käyttäjän tekstin pituuteen, lainaukseen, linkkien kuvaukseen tai muuhun vastaavaan eli asettuu moderaattoreiden saappaisiin.

Jotain tuontapaista oletinkin, toisaalta termi kuulostaa jotenkin siltä että ajattelin sen olevan itsensä moderointia. Siis tyyliin korjaa omia viestejään jälkikäteen jotenkin laittomalla tavalla, vittuilee ja sitten muokkaa viestinsä siistimmäksi ja selittelee ettei ole tehnyt mitään.

Ja moderaattoritkin siis vahvisti tämän, kiitos vaan teille ja Lohipojalle. Vielä modetiimiltä toivoisin kannanottoa siihen esittämääni kysymykseen näistä banniin johtaneista rikkeistä.

Näyttää siltä että koko käyttäjäkunta hyrisee tyytyväisyydestä tästä uudesta toimintatavasta, että jotain hyvää tässäkin tragediassa sitten oli kai.
 
Vielä modetiimiltä toivoisin kannanottoa siihen esittämääni kysymykseen näistä banniin johtaneista rikkeistä.
Tässä tulee nyt yhden moderaattorin kannanotto (emme yleisestä luulokuvasta huolimatta istu kaikki yhdessä missään pimeässä kellarissa). Pelikieltojen toimeenpaneminen ja niistä ilmoittaminen on aika työteliästä ja aikaa viepää hommaa, johon ratkaisu ei löydy esim. moderaattorien määrän lisäämisestä. Käytännössä tuo on yhden miehen homma, jotta edes jollain tavalla vasen käsi tietää mitä oikea tekee. Lisäksi ovat muut viestien muokkaamiset, poistamiset ja kysymyksiin vastaamiset. Tässä itse olen viimeisen 24h aikana tehnyt varmaan n. 20-30 toimenpidettä ja aikaa niihin on kulunut. Koska me moderaattorit emme ole mikään homogeeninen joukko ihmisiä, tämä edellyttää myös muiden mielipiteiden huomioonottamista ja sitoutumista, joten en tässä vaiheessa voi ottaa kantaa ehdotukseen muuten, kun lupaavan meidän asiaa yhdessä miettivän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
...joten en tässä vaiheessa voi ottaa kantaa ehdotukseen muuten, kun lupaavan meidän asiaa yhdessä miettivän.

Ookoo, riittää tässä vaiheessa. Kunhan infoatte päädyittekö sitten jossain vaiheessa siihen ettei siihen ole aikaa ja resursseja. Eipä siinä, kyllähän toi moden duuni varmasti näin isolla palstalla on työlästä.

Ja jottei nyt mene ihan suihinottamiseen asti tämä modetiimin kehuminen, niin iteppähän läksitte leikkiin mukaan saatana.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tuo aiemman vastauksemme loppuosa pätee oikeastaan aika hyvin tähänkin. Ennenkaikkea tuo oma vastuu provosoitumisesta ja trollien ruokkimisesta on varmaan monella jäänyt vähemmälle.

Moderaattorit

Eikö se ole jo selvää, ettei tuo pelleily Naisasiat-ketjussa lopu ennen puuttumistanne asiaan? Ei tuohon riitä se, ettei kukaan ruoki trollia/trolleja. Yli 200 viestiä ei vielä riitä näytteeksi? Kun kerran suorititte pikaryhdistäytymisen monessa muussa asiassa sen pohjakosketuksen jälkeen, niin miksei samaan rytinään sitten tuossakin? Aktivoitumiselle täältäkin varaukseton peukku, selvästikin kykyä on kun sitä halutaan käyttää.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö se ole jo selvää, ettei tuo pelleily Naisasiat-ketjussa lopu ennen puuttumistanne asiaan? Ei tuohon riitä se, ettei kukaan ruoki trollia/trolleja. Yli 200 viestiä ei vielä riitä näytteeksi? Kun kerran suorititte pikaryhdistäytymisen monessa muussa asiassa sen pohjakosketuksen jälkeen, niin miksei samaan rytinään sitten tuossakin? Aktivoitumiselle täältäkin varaukseton peukku, selvästikin kykyä on kun sitä halutaan käyttää.

Voiko tosta nyt sitten ihan oikeasti edes kuumentua? Ihan huumoriahan toi koko juttu näyttää olevan ja sillä tavoin suhtautumalla se ei häiritse. Teoriassahan HIFK ei riko sääntöjä, vai rikkooko?

No jokatapauksessa, jos (kuten uskon) HIFK trollaa ja saa siitä itse hyviä nauruja kun ihmiset reagoi, niin silloin ihmisellä on kyllä aika vitun tyhjää, eikä pelkästään päässä. Siitäkin on sanottu monta kertaa, että ketju olisi ihan oikeille ongelmille ja hyvillekin jutuille tarkoitettu.
Että juuri tuossa ihmettelen HIFK:n toimintaa, kun lukee joidenkin tyyppejen tarinoita, siis ihan helvetin synkkiä juttuja, niin luulisi jotain liikahtavan omassa sielussaan.

No joo, en sitten tiedä pitäisikö tuohon puuttua modejen puolesta. Eikö aikoinaan Jomppa Koo:n tarinoihin puututtu?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En tiedä onko HIFK:n toiminta säännöissä kiellettyä, mutta mielestäni voisi miettiä, mitä koko palstasta tulisi jos kaikki kirjoittajat käyttäytyisivät samalla tavalla. Eli siinä mielessä trollaaminenkin pitäisi kitkeä pois. Naisasiat-ketjuun kirjoittaa ihmisiä, joilla on oikeasti elämä hajonnut palasiksi ja tulevaisuus epävarmaa, ja silti tämä yksi saa sinne trollata viestistä toiseen. Perusteluna on ainoastaan, ettei pidä ruokkia trollia. Pitäisikö tässä siis kaikkien alkaa trollaamaan jokaiseen mahdolliseen ketjuun, koska näköjään sitä saa yksi nimerkki suorittaa oikein urakalla? No, HIFK on pitkään ollut ignore-listallani, mutta vituttaa tuon toiminta silti.

Mielenkiintoista on myös se, että heti kun Jomppa_Koon jutut naisasioista loppuivat, niin tilalle astui uusi nimimerkki. Mistään en syytä, mitään en tiedä, mutta onhan tuo perin oudoksuttavaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Voiko tosta nyt sitten ihan oikeasti edes kuumentua? Ihan huumoriahan toi koko juttu näyttää olevan ja sillä tavoin suhtautumalla se ei häiritse. Teoriassahan HIFK ei riko sääntöjä, vai rikkooko?

En minä tuosta ole kuumentunut, mutta moni muu on. Itse pidän tuota sekä mauttomana että säälittävänä. Kuten -FNM- sanoi, niin ketjuun kirjoittaa myös sellaiset, joilla ihan aidosti on mennyt asiat huonosti, ja sitten sinne trollataan tuollaista sontaa. Mielenkiintoinen huumorintaju, jos tuossa näkee jotain hauskaa. Jos pykälät neljä ja yhdeksän eivät ole tällaisia tapauksia varten, niin minkälaisia sitten?

Niin ja siis henkilökohtaisesti sinänsä sama, annetaanko noiden kirjoitusten suoltamista jatkaa tuonne. Hyvin harvoin tuota keskustelua enää tulee luettua, juuri tuon huumorin uppoamattomuuden takia. Mutta jos kerran muutenkin on ryhdistäydytty, niin miksi jättää siihen? Jutila taustalle kertomaan, miten nyt voi vittu naattia naattia naattia, ja samalla draivilla palstaa siistimmäksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä onko HIFK:n toiminta säännöissä kiellettyä, mutta mielestäni voisi miettiä, mitä koko palstasta tulisi jos kaikki kirjoittajat käyttäytyisivät samalla tavalla.

Tämä on erittäin hyvin muotoiltu ja aiheuttaa pistoksen omassakin sydämessäni, joka tapauksessa tätä ajatusta saisi soveltaa enemmän. Olen muutaman kerran toivonut että kirjoittajia seurattaisiin pidemmällä perspektiivillä ja että banneja tulisi enemmänkin viestien yleistasosta kuin yksittäisistä hermostumisista. Toki tässä juututaan helposti tulkinnanvaraisuuksien suohon, mutta kai se jotakin kertoo ainakin tästä tietystä ketjusta(ja nimimerkistä) että siitä jatkuvasti valitetaan.

Modeille joka tapauksessa lämmin kiitos, parempaan päin ollaan selkeästi menossa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Toivottavaa on, etteivät moderaattorit toimi tällä hetkellä kuin parisuhteessa ryssinyt mies, että vähän aikaa ollaan nätisti, viedään kukkia, hierotaan niskoja, viedään roskat ja jopa esileikkiä joskus harjoitetaan ja pian taas sikaillaan ja asenne on, että räplätkää itsenne märäksi, sillä välin kun mode käy paskalla. Ei on-off-maisesti heti sinne sikalinjalle vaan liukumana, hiljalleen.

Vaan nyt on ollut modehenkilöiden meno asiallista, erinomaista. Passaisi iso poron sarvi modekartanon pirtin takan ylle, ihan ilman myötähävetystä!
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mihin se perustuu, ettei otteluketjuun saa kommentoida ottelun ollessa käynnissä? Onhan televisiossakin erilaisia studio-osuuksia erätauoilla, jossa isännät, emännät muut kommentaattorit käyvät läpi erien tapahtumia, pelitapakeskusteluita, maaleja, rangaistuksia läpi. Otteluseurantaketju on niinkuin tulospalveluketju eikä siinä mitään, ihan ok systeemi.

En tiedä onko tälle edes kysyntää, mutta voisiko otteluketjussa keskustella ja raportoida tapahtumista halutessa, vaikka erätauolla?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mihin se perustuu, ettei otteluketjuun saa kommentoida ottelun ollessa käynnissä?
Um... miksi ei saisi? Kyllä mä ainakin muistaakseni olen kommentoinut otteluketjuun ottelun ollessa käynnissä.

Joskus alkuaikoinahan otteluketjut lukittiin, kun ottelut alkoivat ja avattiin jälleen ottelun päättymisen jälkeen. Käsittääkseni näin ei enää ole! Muistaakseni viime talvenakin kirjoittelin johonkin otteluketjuun kesken ottelun tietoja kuinka esim. TPS on pystynyt nousemaan toisen erätauon tappioasemasta vieras-/kotikentällä jne. Teknisesti täysin mahdollista enkä mä ainakaan siitä mitään sanktioita saanut.
Onhan televisiossakin erilaisia studio-osuuksia erätauoilla...
- - -
En tiedä onko tälle edes kysyntää, mutta voisiko otteluketjussa keskustella ja raportoida tapahtumista halutessa, vaikka erätauolla?
Käsittääkseni tämä on täysin mahdollista! Kannattaa vain pitää mielessä, että ottelun aikana otteluketjuun kirjoitettaessa kannattaa todellakin olla jotain asiaa eikä mitään satunnaisia tunteenpurkauksia tms. Varmaksi en tietenkään voi asiaa sanoa, mutta tämä on oma käsitykseni/kokemukseni asiasta!
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Jos niin on, ei sitten mitään. Luin vaan ilmoituksen uusimmasta pelikiellosta ja siitä sai vaikutelman, että mikä tahansa kommentti on kielletty. Jälkeenpäin luin ko. viestin. Itse pelikieltoon en ota kantaa.

Tosiaan pitää aina harkita mitä kirjoittaa minne tahansa milloin vaan. Se jäi vaan mietityttämään, että saako sinne otteluketjuun kommentoida pelin ollessa käynnissä yleisellä, hyvällä tavalla, varsinkin jos on asiaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Olenhan nuo säännöt lukenut. Ja monta kertaa ;) Yksi virke oli jäänyt näkemättä. Eli ei saa. Asia selvä. Erien analysointi siis otteluseurantaketjussa. Kiitos ja näkemiin.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Anteeksi jos tätä on jo kysytty, mutta miksi vitussa nimimerkki HIFK saa edelleen kirjoittaa tälle palstalle?

E: Kopioin tähän nyt säännöistä pari olennaista kohtaa mitä voisitte tässä tapauksessa soveltaa:

"4 §
Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen."

"9 §
Trollaaminen on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan. "

"18 §
Moderaattorit päättävät harkintansa mukaan kaikkien sellaisten asioiden sallimisesta tai kieltämisestä, joita ei ole näissä säännöissä erikseen mainittu. "

Jos ei kaksi ekaa kelpaa niin käyttäkää sit tota viimeistä.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niin, onko ne säännöt nyt kaikille samat? Yleinen käytäntöhän on, että jengi saa viikon pelikieltoa ylipitkistä lainauksista ja kuvailemattomista linkeistä. Itsekkin olen saanut kerrasta kaksi kertaa viikon pelikiellon, kun a) Pastesin linkin ilman kuvausta b) kirjoitin väärään ketjuun (läppä).

No, tässä olen nyt tovin jo raportoinu niitä ylipitkiä lainauksia ja linkkejä ilman kuvausta, eikä näille henkilöille ole mitään pelikieltoja tippunut. On se kai turha pyytää / toivoa, että säännöt olisi kaikille samat, mutta kun niin ei vaan ole. Mitä helvetin hyötyä koko "raportoi" napista edes on?
Tämä on juuri se asia, missä kohtaa Jatkoaika alkoi mennä jyrkkää alamäkeä. Joskus ~6 vuotta sitten tämä oli vielä mahtava paikka. Sanan säilä kalisi, välillä tuli tietysti raatoja, jotka korjattiin nopeasti pois ja syylliset rangaistiin. Ei tarvittu mitään Pohjois-Korea sääntöä, nykyään kai §18. Muut pykälät riittivät.

Ja sitten joku neropatti keksi, että lainaukset pitää saada kuntoon. Hiukan huolimaton del-napin painallus ja olit vaarassa saadan viikon pelikiellon. Ok, ymmärrän, että se helpottaa viestien lukemista, kun quote-tagit ovat oikein. Mutta sitä en, että siitä pitää pistää hyllylle. Kohta joku tulee kertomaan jälleen kerran, että pitää olla kohtelias. Onhan se hyve, mutta ei epäkohteliaisuudesta saa siviilissäkään vankilaa.

Ja sitten kun uhkailulla oli saatu maailma parannettua, keksittiin tuo linkkisääntö. Mikä siinä taivaallisen maagisessa linkissä on niin ihmeellistä, että jonkun pitää erikseen valvoa, mitä mahdollinen klikkaus saa aikaan. Tämä on hiukan kuin telkku.com: jos linkin alussa lukee naurunappula, telkku.com:issa lukee "komedia". Jos siinä lukee hs.fi tai joku muu media, voi odottaa saavansa uutisia, saitista riippuen jopa viihdettä. Jos siinä lukee youtube, voi saada mahdollisesti musiikkia. Jos linkki on epämääräinen ja sieltä tuleekin aikuisviihdettä, vaikka kello on vasta kolme iltpäivällä, on syytäkin pahoittaa mielensä. Mutta mulla on uutinen: sitä varten on §7. Telkku.com tai vastaavissa on toki tarkempiakin kuvauksia ohjelman sisällöstä niille, jotka ovat asiasta kiinnostuneita. Mutta jos ei ole, kukaan ei pakota katsomaan, saati klikkaamaan. Ei ole mitään tarvetta käyttää §18:aa edelleenkään. Paitsi jonkun saatanan neropatin mielestä, jolla on täytäntöönpanovalta tällä pastalla, valitettavasti.

Ja ei siinä vielä kaikki. Internetin linkkiviidakko vaati vielä yhden toimenpiteen. Niitä ei saa käyttää edes allekirjoituksissa. Härreguud!

Kaikilla säännöillä on aina ollut hyvä tarkoitus. Yhden ainoan kerran Jatkoajan historiassa jollain välähti, että ehkä sitä §10 ei kannata lukea kuin piru raamattua. Enää ei onneksi tule kuukauden banskua siitä, kun sanoo "taidat olla Pena itse". Miksei samaa älynväläystä käytetä tuohon lainaus- ja linkitystoimintaan? Keskitetään ne voimavarat keskustelun tason pitämiseen EDES nykyisellä tasolla ja annetaan niiden lillukanvarsien olla. Nyt tämä on pelkkää raportointia, kyräilyä ja kyttäämistä. Sen todistaa jo sekin, mitkä mittasuhteet tämä modegate sai.

Onneksi olin viime viikon matkoilla. Taidan ottaa siitä huolimatta toisen vapaaehtoisen parin kuukauden tauon.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei kenenkään pidä käsittääkseni tehdä noita vajakkilinkkauksia eli

"www.nhl.com

LINKKI VIE N H L JÄÄ KIEKKO LIIGAN SIVUILLE JOTKA ON INTER NETISSÄ!".

Ne jotka niin tekevät ovat ainakin omissa kirjoissani älyllisesti vähän huonompia ihmisiä joille asioiden ymmärtäminen on vähän hankalaa. Viestin kontekstista pitää vain selvitä, mihin linkki vie.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei niin, mutta sillä välttää pelikiellon. Onko se sitten fiksua vai vajakkia, kertokaa se minulle.
Se ei ainakaan ole fiksua, että et edes yritä ymmärtää linkkikuvauksen tarkoitusta ja tarkoituksenmukaisinta toteuttamistapaa, vaikka asia on moneen otteeseen ja monen esimerkin avulla yritetty selittää. Sääntöjen mukaan voi toimia muutoinkin kun käyttämällä vajakkilisäyksiä. Toisin sanoen yrität johtaa vajakkeja harhaan toistamalla jatkuvasti, kuinka vajakkilisäyksellä välttää pelikiellon.

Vajakkilisäyksen pitäisi johtaa pelikieltoon, koska se on muiden kirjoittajien aliarviointia. Tai sitten sitä käyttävä yksinkertaisesti on yksinkertainen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se ei ainakaan ole fiksua, että et edes yritä ymmärtää linkkikuvauksen tarkoitusta ja tarkoituksenmukaisinta toteuttamistapaa, vaikka asia on moneen otteeseen ja monen esimerkin avulla yritetty selittää.
Ja minä kun olen joka kerta yrittänyt selittää, että ymmärrän tämän oikein hyvin. Da Capo (jos täällä on sen niminen nimimerkki, niin se ei tarkoita nyt, että juttelisin suoraan hänelle): Minä ymmärrän erittäin hyvin linkkikuvauksen tarkoituksen. Siinä ei ole minulle mitään epäselvää. Vielä paremmin ymmärrän, miten hyperlinkit toimivat ja miten ne parantavat tekstin luettavuutta.

Ettekö te ollenkaan ajattele ennen postauksianne?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ja minä kun olen joka kerta yrittänyt selittää, että ymmärrän tämän oikein hyvin.

Et sinä ymmärrä mitään, sinusta on vain mukavaa kitistä kitisemisen ilosta täällä.

Vajakkilisäyksiä ei ole koskaan tarvinnut pelikiellon välttämiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös