Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 473 854
  • 15 294

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Kyllä. Ei vaan pysty ymmärtämään, että jollain meistä menee toinen palstalainen niin tunteisiin, että uhataan väkivallalla.

Olette te jotkut kyllä munatonta sakkia!
Mulla ei sentään ihan noin, mutta on mulle kertaalleen eräs yksilö kertonut miten on selvittänyt minun Facebook-profiilin. Eikai noille voi sanoa kuin että onnea matkaan.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Komppaan ylläolevia, että uhkailut pitää saattaa modejen tietoon. Ei kai se mikään lieventävä seikka voi olla, että ne tulee yv:llä.
Mitäs sanoo säännöt niiden julkaisusta, vaikka tässä ketjussa?
Säännöistä suoraan lainattu:

"Palstalla ei saa julkaista yksityisviestejä, koska ne ovat yksityisiä."

Eli raportoinnin kautta mentävä. Toivottavasti jokainen uhkauksia yksityisviesteillä saava myös raportoi ne viestit.

Säännöistä suoraan lainattu:

"Palstalla ei saa julkaista yksityisviestejä, koska ne ovat yksityisiä."

Eli raportoinnin kautta mentävä. Toivottavasti jokainen uhkauksia yksityisviesteillä saava myös raportoi ne viestit.
Toisaalta raportointi ei kuulemma auta mitään, koska modet eivät pääse näkemään koko kontekstia eivätkä voi esim. kuvakaappauksia todentaa oikeiksi.
Mutta varsin sairasta sakkia, jos pitää ketään uhkailla yhtään millään tavalla, yksityisesti tai julkisesti, somessa tai kadulla. Voisi kannustaa tuollaiset yksilöt vapaaehtoiseen hoitoon.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta raportointi ei kuulemma auta mitään, koska modet eivät pääse näkemään koko kontekstia eivätkä voi esim. kuvakaappauksia todentaa oikeiksi.
Mutta varsin sairasta sakkia, jos pitää ketään uhkailla yhtään millään tavalla, yksityisesti tai julkisesti, somessa tai kadulla. Voisi kannustaa tuollaiset yksilöt vapaaehtoiseen hoitoon.
Modet ovat kyllä sanoneet, että raportointi kannattaa, vaikka niihin viesteihin onkin normaalia hankalampi puuttua. Etenkin uhkausviestien kohdalla voi hyvin olla, ettei siihen kontekstia edes tarvita.

Sellainen muistikuva mulla on, että ainakin joskus on rangottu käyttäjää yksityisviestien perusteella.

Hei,

Meillä ei ole pääsyä palstalaisten yksityisviesteihin. Yksityisviestejä voi raportoida, mutta näemme silloin ainoastaan sen raportoidun viestin, emmekä viestiketjua. Meillä ei ole myöskään mitään haluakaan tutkia palstalaisten yksityisviestikansioita. Joissain tapauksissa yksityisviestit on huomioitu kurinpitokäsittelyissä, mutta ne eivät ole koskaan ainoana tekijänä sanktioita määrättäessä.

Jos havaitsemme palstalla selvästi lakia rikkoneita viestejä, välitämme niistä tiedon myös viranomaisille.

Terveisin,
Jatkoajan moderaattorit

Yukon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiinnosta, @Moderaattorit @Ylläpito tarkistetaanko tuollaisissa ”tavallisissa” kokonimistä muodostuvalta nimimerkiltä papereita millään tavalla, vai voisiko tänne rekata muina miehinä naapurin Karin nimellä ja vetää jonkulaista performassia?
Muutama vuosi sittenhän taisi jossain vedonlyöntiketjussa tällainen ”omalla nimellään” esiintynyt sankari tehdä oharit ja jättää hävityn vedon maksamatta. Siinä sitten jotkut naureskeli, että mukava tuollaista tehdä omalla nimellä.

Voikin sitten miettiä, että jos olikin kyseisellä jantterilla vaikka juurikin naapurin herran nimi siinä. Aika paljonhan tuollaisella saa mainehaittaa aikaan, vaikka anonyymi palsta onkin. Veikkaan, että joku mennyt etsimään tuon nimimerkin mukaista nimeä someista tms.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vastahan tässä sain taas viime viikolla muutaman "hassunhauskan" yv-viestin, joissa luvattiin selvittää henkilöllisyyteni ja kuvailut sen jälkeisistä tapahtumista. Mua noi nyt ei sinänsä haittaa, mutta joku muu voisi kokea vastaavat kirjoittelut hyvinkin uhkaaviksi. Lähinnähän nuo nimimerkit osoittavat oman pienuutensa noilla oksennuksillaan, eikä oma viitseliäisyys edes riitä vastaamaan mitään näille sankareille.
Vaikka en ole tietosuojalainsäädännön asiantuntija, olen varma, että ei voi olla kiellettyä kertoa itseensä kohdistuvista uhkauksista. Ei ehkä kannata kopioida koko viestiä sellaisenaan, mutta käsittääkseni on täysin laillista sekä referoida saatua viestiä että kertoa omin sanoin, mitä joku toinen on viestitellyt.

Olen ehkä sen verran väritön kirjoittaja, että en ole saanut vielä tappouhkauksia, mutta jos sellainen (tai muu asiaton yksityisviesti) joskus tulee, aion varmasti kertoa siitä palstalla avoimesti. Modet saavat sitten arvioida, kuka on syyllinen ja mihin, mutta nimimerkki ja hänen "sanomansa" tulevat tähän ketjuun kaikkien tietoon...

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Modeilta taisi tulla juuri yksi tämän vuoden pisimmistä pelikieltolistoista. Oletettavasti merkittävä osa rangaistuksen saaneista on syyllistynyt noihin rikkomuksiinsa Liigan ja Mestiksen osioissa, koska sen verran tuntemattomia olivat nuo nimimerkit ainakin minulle.

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Modeilta taisi tulla juuri yksi tämän vuoden pisimmistä pelikieltolistoista. Oletettavasti merkittävä osa rangaistuksen saaneista on syyllistynyt noihin rikkomuksiinsa Liigan ja Mestiksen osioissa, koska sen verran tuntemattomia olivat nuo nimimerkit ainakin minulle.
Lienee ihan positiivista jos jääkiekkopalstalla suurin osa tapahtumista on jääkiekkoaiheisilla osioilla.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Lienee ihan positiivista jos jääkiekkopalstalla suurin osa tapahtumista on jääkiekkoaiheisilla osioilla.
Toisaalta on täällä sitä jääkiekkokeskustelua suomalaisten sarjojen ulkopuolellakin. Itse ainakin tulkitsin tuon niin, että näitä rötöstelijöitä ei esim. NHL-puolella ollut nähty.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hyvä nosto. Jotenkin itsellä meni tämän ketjun juttuna heti ajatus vapaalle mistä täällä yleensä väännetään.
Jatkoajan keskustelupalstan alkuaikoina sentään tuli kunnon myllyjä kiekkopuolella fanien kesken.

Jostain kumman syystä en tänäkään päivänä ymmärrä, mistä Ässien ja JYPin vihanpito sai alkunsa. Kuinka paljon Armia vs Abid tähän vaikutti.

Nyttemmin kaikki hyvä kapina kiekkopuolella on rauhoittunut.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jatkoajan keskustelupalstan alkuaikoina sentään tuli kunnon myllyjä kiekkopuolella fanien kesken.

Jostain kumman syystä en tänäkään päivänä ymmärrä, mistä Ässien ja JYPin vihanpito sai alkunsa. Kuinka paljon Armia vs Abid tähän vaikutti.

Vihanpito muistaakseni täällä alkoi voimakkasti, kun JYP ja Blues (?) taistelivat viimeisestä pudotuspelistä viimeisellä runkosarjakierroksella. Olisiko Ässät jotenkin tehnyt jotenkin jättänyt jotakin pelaajia sivuun vai riittikö se, että hävisi viimeisen pelin Bluesille. Kamala syyttely ja vihanpito alkoi.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut

Armia vs Abid -keississä yksi tunteiden myrskyn kuohuttaja oli Marko Virtasen naurettavat sukeltelueleet. Ai että.

Siteeraan hyvän ystävämme Mary Hopkinin jo 1960-luvulla laulamaa klassikkoa Those were the days:

Oh, my friend, we're older but no wiser
For in our hearts, the dreams are still the same

ketjuruletti

Jäsen
Suosikkijoukkue
yks jengi Stadista
Hei,

Meillä ei ole pääsyä palstalaisten yksityisviesteihin. Yksityisviestejä voi raportoida, mutta näemme silloin ainoastaan sen raportoidun viestin, emmekä viestiketjua. Meillä ei ole myöskään mitään haluakaan tutkia palstalaisten yksityisviestikansioita. Joissain tapauksissa yksityisviestit on huomioitu kurinpitokäsittelyissä, mutta ne eivät ole koskaan ainoana tekijänä sanktioita määrättäessä.
Ei kai siinä muuta kuin raportoi ne kaikki esim. kymmenen viestiä. Se, joka raportoi, voi varmaankin itse näyttää omat viestinsä eli leikkaa-liimaa-touko-pouko-taktiikalla selviää koko kontekstikin sitten modeille.

Toinen asia sitten jaksaako kiinnostaa moinen savotta.

npc

Jäsen
Eihän Jatkis ole liian vakavaa. Toisaalta sitä miettii missä ja minkälaisessa porukassa sitä vapaa-aikaansa haluaa viettää. Mulla tuli näköjään kivasti just 20 vuotta täyteen. Ja kun SaiPa-osiossa kymmeniä vuosia palstalla vaikuttaneet aktiivijäsenet alkavat maalaamaan minusta yht'äkkiä jotain disinformaation levittelijää niin en halua kuulua sellaiseen yhteisöön. Nazguliraattorit ovat vetäneet hyvin, siinä ei mitään. Käyn vielä Kalmansoitten kautta heidän Minasmurggu-tornissa juttelemassa ja saattamassa homman päätökseen. Ai niin, sitten vielä se puhe:

Rakkaat Reppulit ja Narrit, Porkkanapaulat ja Brändi-Blegit, Kalakukot ja Suipot, Hunajabukit ja Jalopipat. Tänään on 20. syntymäpäiväni palstalla. Se on aivan liian lyhyt aika elää kaltaistenne erinomaisten ja ihailtavien höpönassujen keskuudessa. En tunne puoliakaan teistä puoliksikaan niin hyvin kuin haluaisin ja pidän alle puolesta teistä puolet enemmän kuin ansaitsette.

Minulla on asioita, mitä pitää hoitaa. Olen siirtänyt tätä aivan liian kauan. Valitettavasti joudun ilmoittamaan, että tämä on loppu. Minä lähden nyt. Hyvästi.

*PUFF*

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Olisit nyt edes erillisen testamenttiketjun perustanut.

Redpecka oli hyvä ja asiallinen veikko aikanaan, häntä välillä vähän ikävä on ollut nyt kun SaiPakin vihdoin taas pitkästä aikaa vakavasti otettava joukkue. Loppuaikoina anti muuttui hyvin oudoksi, kun nimimerkki vaihtui.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täydestä 20 palstavuodesta pitäisi varmaan myöntää jäniksen passi. Sellaisen haltija saisi perseillä ja jankata reilusti muita enemmän. Siis vähän samaan tapaan kuin lentoyhtiöiden paremman pistetason asiakkaat saavat perusjäseniä enemmän kaikenlaisia kivoja etuja. Näin 20 vuoden veteraanin ei tarvitsisi heti runnoa palkokasvia poskionteloonsa, kun saisi perseillä vapaammin ilman pikkumaisia sanktioita.

Ja jos 50 vuoden tolpan ehtii saavuttamaan, niin silloin käteen läpsähtää musta jäsenkortti, jolla saa jankata yötä päivää ikiomassa ketjussaan. Tosin taitaisi jankkaaminen luonnistua monelta noilla palstavuosilla ihan ilman VIP-korttiakin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Daro
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy