Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 591
  • 13 719

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Saa myös valehdella suomalaisen kansanedustajan ja ex-ministerin ammuskelevan vasemmistopoliitikkojen kuvia huvikseen. Tällä hetkellä lusin kuukauden kirjoituskieltoa Löylyhuoneeseen, kun menin siihen puuttumaan kärkkääseen sävyyn. Sen valheen kirjoittaja pääsi ilman rikepistettäkään. Ei kai se sitten ollut provosoiva kirjoitus.

Hienoa kuitenkin, että Haaviston kutsuminen naistenhakkaajaksi puhallettiin pois. Ei mee kaikki kunnianloukkauksen tunnusmerkit täyttävät valheet läpi. Osa vain.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kannattaisi kaikkien enemmän miettiä sitä omaa tapaa ilmaista asiat. Mielipiteet on sallittuja, mutta mikäli ei voi puhua Li Anderssonista kutsumatta häntä kommunistiksi tai Halla-ahosta ilman natsi-sanaa, niin varmaan parempi olla kirjoittelematta politiikasta. Vaarallista nähdä se "vastapuoli" täysin demonisoituna.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mielipiteet on sallittuja, mutta mikäli ei voi puhua Li Anderssonista kutsumatta häntä kommunistiksi tai Halla-ahosta ilman natsi-sanaa, niin varmaan parempi olla kirjoittelematta politiikasta.
Anderssonia kutsuttiin vaalien aikaan täällä iuseamman kerran kommunistiksi, mutta en muista nähneeni yhtään viestiä, missä Halla-ahoa olisi nimitelty natsiksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Anderssonia kutsuttiin vaalien aikaan täällä iuseamman kerran kommunistiksi, mutta en muista nähneeni yhtään viestiä, missä Halla-ahoa olisi nimitelty natsiksi.

En jaksa kaivaa vanhoja esille, mutta eiköhän viime kesän natsihyperventiloinneissa aika montaa perussuomalaista kutsuttu natsiksi, todennäköisesti myös Hallista. Ja vaikka ei näin olisi tapahtunutkaan, varmaan ymmärsit kuitenkin sen lainaamasi viestin asiasisällön?
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
a Ja vaikka ei näin olisi tapahtunutkaan, varmaan ymmärsit kuitenkin sen lainaamasi viestin asiasisällön?
Ymmärsin sisällön ja sitä kommentoin. Asiaan liittyen niin huomasin, että Jatkoajan ammattiyhdistysliikekeskustelussa on jo tänään ehditty kutsua ay-väkeä kommunisteiksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyseessä ei ole ajojahti, vaan se liittyy tänne tänään kirjoitettuun kommenttiin, että ei ole sopivaa nimittää ihmisiä kommunisteiksi eikä natseiksi.

Tästä päättelen, ettet siis lopulta ymmärtänytkään sitä @Ötökkä alkuperäisen viestin ideaa.. Ei se sinun Orpoa vässykäksi kutsuminen ole yhtään sen fiksumpaa sinulta kuin natsi-, kommari- tai fasisti-kommentit muilta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei se sinun Orpoa vässykäksi kutsuminen ole yhtään sen fiksumpaa sinulta kuin natsi-, kommari- tai fasisti-kommentit muilta.
Onhan se nyt kuitenkin. Itse olen tavannut sanoa Matti Vanhasta märäksi rätiksi niin onhan se nyt parempi kuin vaikka kutsua punaiseksi khmeriksi...
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onhan se nyt kuitenkin. Itse olen tavannut sanoa Matti Vanhasta märäksi rätiksi niin onhan se nyt parempi kuin vaikka kutsua punaiseksi khmeriksi...

Mutta se alkuperäinen pointtihan (johon pena itsekin viittaa) olikin siinä, että keskustelusta se asiasisältö ottaa osumaa, kun käytetään kaikenlaisia haukkuma- ja kutsumanimityksiä siinä ohessa. Puolin ja toisin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onhan se nyt kuitenkin. Itse olen tavannut sanoa Matti Vanhasta märäksi rätiksi niin onhan se nyt parempi kuin vaikka kutsua punaiseksi khmeriksi...
Olet oikeassa siltä osin, että jos ainoat vaihtoehdot ovat märkä rätti tai punainen khmeri, niin märkä rätti on parempi vaihtoehto. Ja sama ehkä pätee tuohon vässykkä vs. natsi -vertaukseen.

Oikeassa elämässä noilla ihmisillä on kuitenkin myös nimi ja jos esim. hallitukseen kuuluvista poliitikoista puhutaan, myös titteli. Vaikkapa pääministeri. Siten asiallisen keskusteluilmapiirin säilyttämisen kannalta voisi olla järkevää käyttää esim. termejä Matti Vanhanen, Orpo, pääministeri jne. Ylipäänsä jotain arvolatautumatonta.

Ai niin, internetissä tuollainen asiallisempi kirjoittelu ei ole kivaa, kun se ei aikaansaa samanlaisia reaktioita kuin kärjistäminen ja vastakkainasettelun lisääminen.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Oikeassa elämässä noilla ihmisillä on kuitenkin myös nimi ja jos esim. hallitukseen kuuluvista poliitikoista puhutaan, myös titteli. Vaikkapa pääministeri. Siten asiallisen keskusteluilmapiirin säilyttämisen kannalta voisi olla järkevää käyttää esim. termejä Matti Vanhanen, Orpo, pääministeri jne. Ylipäänsä jotain arvolatautumatonta.
Kyllä - itse ehdottaisin meille kaikille täällä malliksi Sanna Marin -ketjun jopa jäätävänkin asiallista keskustelua!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Jengi siis ihan oikeasti tulee tänne kantelemaan, että miksi ketäkin on jossain ketjussa kutsuttu?

Ei voi kuin sanoa että voi hyvää päivää.
Ei kai noin ole varsinaisesti tehty? Keskustelu mikä on fiksu tapa antaa kritiikkiä etenkin liittyen politiikkaan?
 

Daro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winners
Täytyy antaa tähän ketjuunkin positiivista palautetta @Styge pelikiellosta. Oikeastaan ensimmäisen kerran olen tyytyväinen toisen kirjoittelijan samaan rangaistukseen.Pikku hiljaa alkaa usko palautumaan myös siihen, että ollaan ajan hermolla @Moderaattorit puolesta myös. Kiitos siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös