Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 250 990
  • 13 719

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Jospa nyt vaan lopettaisit sen nimien korjaamisen ja keskittyisit siihen muijan hommaamiseen.

Löytyskö Jatkoajasta naista veljelle @Roger Moore ? Bondille morsian -ketjulle olisi tilausta? No ei oo. Tai siis älkää nyt vaan kukaan tuollaista ketjua tehkö. Täällä on semmosta kaveria, että pitää erikseen sanoa että vitsi oli vitsi. Mää häpeen.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Löytyskö Jatkoajasta naista veljelle @Roger Moore ? Bondille morsian -ketjulle olisi tilausta? No ei oo. Tai siis älkää nyt vaan kukaan tuollaista ketjua tehkö. Täällä on semmosta kaveria, että pitää erikseen sanoa että vitsi oli vitsi. Mää häpeen.
Sähän voisit avata sen! Eiku ei mitään...
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä vähän vaikea nyt hahmottaa tuota @Via Dolorosa n saamaa kirjoituskieltoa, siis perusteluista huolimatta.
Ei siinä, en hahmottanut itsekään ja tuli ihan aitona yllätyksenä koko pelikielto, toisin kuin aikaisemmat saamani tuomiot jotka olen ottanut vastaan mukisematta.

Ihan hyvän lyhyen viestinvaihdon kävin modejen kanssa pelikiellosta, jossa vielä halusin itse korostaa, etten tarkoittanut koko kansaa. Jostain syystä se kuitenkin niin haluttiin tulkita ja lukea, mille minä en voi mitään.

Mitään sen enempää en kuitenkaan tälläkään kertaa ala purnaamaan. Raati puhui ja pulinat pois.

Kahden viikon banaanisaarien jälkeen en muuttaisi pelikieltoon johtaneessa viestissä mitään muuta kuin yhden sanan.

Jämäneukut sanaan ryssät. (Fun fact, mutta kirjoitin siksi alunperin jämäneukut, enkä ryssät, koska halusin nimenomaan välttyä pelikiellolta.)

Ehkä se sitten olisi ymmärretty selkeämmin, että kyse oli sotarikoksia tekevistä murhariraiskareista kyse, eikä jokaisesta Sergeistä ja Tatjaanasta rajan takana.
 

Nick Neim

Jäsen
Ihan mielenkiintoinen ja uusi linjaus noihin henkilöllisyyksien arvuutteluihin, kun @Kike #29 sai pelikiellon arvuuteltuaan henkilöä jo useamman vuoden kuolleena olleeksi ja suht nimettömäksi somemeemiksi.

Mutta itse sääntöjen kymmenenteen pykälään liittyen, olemme käyneet moderaattoreiden tilannehuoneessa asiasta useampaan kertaan keskustelua. Tämän hetken linjauksemme pitäisi olla lopulta melko selvä: Jos arvuuttelet toista nimimerkkiä eläväksi suomalaiseksi (tai suomen kielen taitajaksi), on kuukausi automaatio. Muissa tapauksissa tilanteesta riippuen saatetaan leikkiä vaarallisilla vesillä, jolloin voi tulla jonkinlaisia sanktioita.

Toki tuossa mainitaan tuo loppukaneetti tilanteesta riippuen, mutta enpä muista aikaisemmin näistä kuolleista mitään pelikieltoa tulleen, joten linjaa on ilmeisesti kaikessa hiljaisuudessaan kiristetty entisestään.

E: Vai tulkittiinko tuo someukko sittenkin joksikin muuksi? Nyt kun tuota uudestaan luin, niin tuokin tulkinta saattaapi olla mahdollinen, ja oma tulkinta menikin näemmä pieleen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ihan mielenkiintoinen ja uusi linjaus noihin henkilöllisyyksien arvuutteluihin, kun @Kike #29 sai pelikiellon arvuuteltuaan henkilöä jo useamman vuoden kuolleena olleeksi ja suht nimettömäksi somemeemiksi.

Toki tuossa mainitaan tuo loppukaneetti tilanteesta riippuen, mutta enpä muista aikaisemmin näistä kuolleista mitään pelikieltoa tulleen, joten linjaa on ilmeisesti kaikessa hiljaisuudessaan kiristetty entisestään.

E: Vai tulkittiinko tuo someukko sittenkin joksikin muuksi? Nyt kun tuota uudestaan luin, niin tuokin tulkinta saattaapi olla mahdollinen, ja oma tulkinta menikin näemmä pieleen.
Oletko varma, että Team Moderatorsilla on ylipäätään SoMe, joka lienee tarpeen tietääkseen ”someukon”?

Saamani käsityksen mukaan Team Moderators pyörittää tätä palettia yhdellä IBM Aptiva tietokoneella ja faksilla.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Viime aikoina kymppipykälästä on kyllä annettu hyvin rankkua. Pakko sanoa että aina jotenkin hymähdän kun noita tulee, sääntö on niin selkeä.
Suurin osa jatkislaisistahan ei ikinä lue vapaata keskustelua, joten vaikka tämä meille on täysin selvää ja naurettavaa niin moni ei sitä ilmeisesti tiedä.
 

axe

Jäsen
Whaaat?

Mitäs Cappe71 mukamas teki väärin? Sympaattinen nuorukainen (?).
Voi jumalauta, porukkaa putoilee ikkunasta kuin oltaisiin Venäjällä. Aivan käsittämätöntä paskaa toimintaa taas tältä yhdeltä poppoolta, mutta siihen ollaan valitettavasti saatu viime vuosina tottua. Jonkinlainen todistevelvoite pitäisi olla poistoillekin, eikä tällaista mielivaltaa.

Ja seuraavaksi ikkunavuorossa oon luultavasti minä, koska oon niin avoimesti tyhmiä sääntöjä ja tyhmiä säännönkeksijöitä ja -tulkitsijoita vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Voi jumalauta, porukkaa putoilee ikkunasta kuin oltaisiin Venäjällä. Aivan käsittämätöntä paskaa toimintaa taas tältä yhdeltä poppoolta, mutta siihen ollaan valitettavasti saatu viime vuosina tottua. Jonkinlainen todistevelvoite pitäisi olla poistoillekin, eikä tällaista mielivaltaa.

Ja seuraavaksi ikkunavuorossa oon luultavasti minä, koska oon niin avoimesti tyhmiä sääntöjä ja tyhmiä säännönkeksijöitä ja -tulkitsijoita vastaan.

Kyllähän minä sellaisen "spämmäämisen" tuolta tunnistin, mutta onhan näitä muitakin, joilla on parissa vuodessa tuhansia yhden rivin viestejä, jos tämä nyt siitä on kiinni. Chattaaminen ei tietysti aina ole varsinaiseen keskusteluun tähtäävää, mutta olen minäkin jo 25 vuotta internetiin kirjoittanut, eikä minullakaan aina ole kuin sellaista kevyttä heittelyä jutut. Täten ihan aidosti ihmeissäni kyllä olen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
#FREECappe ja #FREEscholl
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei siinä, en hahmottanut itsekään ja tuli ihan aitona yllätyksenä koko pelikielto, toisin kuin aikaisemmat saamani tuomiot jotka olen ottanut vastaan mukisematta.

Ihan hyvän lyhyen viestinvaihdon kävin modejen kanssa pelikiellosta, jossa vielä halusin itse korostaa, etten tarkoittanut koko kansaa. Jostain syystä se kuitenkin niin haluttiin tulkita ja lukea, mille minä en voi mitään.

Mitään sen enempää en kuitenkaan tälläkään kertaa ala purnaamaan. Raati puhui ja pulinat pois.

Kahden viikon banaanisaarien jälkeen en muuttaisi pelikieltoon johtaneessa viestissä mitään muuta kuin yhden sanan.

Jämäneukut sanaan ryssät. (Fun fact, mutta kirjoitin siksi alunperin jämäneukut, enkä ryssät, koska halusin nimenomaan välttyä pelikiellolta.)

Ehkä se sitten olisi ymmärretty selkeämmin, että kyse oli sotarikoksia tekevistä murhariraiskareista kyse, eikä jokaisesta Sergeistä ja Tatjaanasta rajan takana.

Kävin lukemassa tuon pelikieltoviestisi, ja ihmettelen todella, miten helvetissä siitä on saatu väännettyä tuollainen tulkinta? Vain täydellinen puusilmä (tai moderaattori?) kykenee näkemään siinä jotain pelikieltoon viittaavaa, kyllä @Moderaattorit teidän pitäisi kuitenkin suomen kieltä osata ja erityisesti tulkita oikealla tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
En oikein ymmärrä @Cappe71 saamaa porttikieltoa. Minun mielestäni hän oli oikein asiallinen ja mukava kirjoittelija. Viimeaikaista viestituotantoa selatessakaan en löytänyt mitään epäilyttävää.

Vain modet tietävät...
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Yhdyn nimimerkki @Cappe71 saamaan porttikieltoon. Onko tosiaan pelien liveseuranta tai lyhyet viestit, joista saa kuitenkin asian selville syy potkuihin?

Niin täältä saisi heivata monetkin hiuksista...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yhdyn nimimerkki @Cappe71 saamaan porttikieltoon. Onko tosiaan pelien liveseuranta tai lyhyet viestit, joista saa kuitenkin asian selville syy potkuihin?

Niin täältä saisi heivata monetkin hiuksista...
Kieltämättä vähän erikoinen ratkaisu. Väitän että omistakin viesteistä tuo otteluseuranta vie aika ison prosentin, ja niitä on ihan hitusen enemmän mitä Cappella.

Tässä näyttä olevan kauhia mysteeri. Oikke semmone mysteerinäytös.
 

Barney

Jäsen
Yhdyn nimimerkki @Cappe71 saamaan porttikieltoon. Onko tosiaan pelien liveseuranta tai lyhyet viestit, joista saa kuitenkin asian selville syy potkuihin?

Niin täältä saisi heivata monetkin hiuksista...
Palstan säännöissä on parikin pykälää, joissa kehoitetaan välttämään yhden lauseen viestejä. Tarkemmin en ole kyseiseen kirjoittajaan tutustunut, mutta palstan hakutoiminnon perusteella noin 95% myös otteluseurantaketjujen ulkopuolisista viesteistä olivat pituudeltaan yhden tai kahden lauseen mittaisia.

Toki myös nettikeskustelu on muuttunut paljon sen jälkeen, kun puhelimilla on käyty kirjoittamaan yhä enemmän viestejä, mutta onhan modejen tehtävä tämänkin suhteen linjanveto, että halutaanko Jatkoaika pitää keskustelupalstana vai annetaanko sen luisua chat-palstaksi. Itse liputan ensimmäistä vaihtoehtoa, sillä yhden lauseen viesteille on jo Twitterin tapaisia keskustelualustoja.
 
Sisällöttömyys ja lyhyys eivät ole synonyymejä.
Kaipa me tässä voimme sen verran meille niin rakkaita sääntöjämme puolustella, että olemme samaa mieltä. Jos ja kun tässä pääosin viitataan sääntöjen kakkospykälään, se lukee seuraavalla tavalla:
Älä kirjoita turhia viestejä. Sisällöttömät onelinerit tai saman asian jankkaus eri sanoin eivät vie keskustelua eteenpäin.

Puusilmistämme huolimatta olemme joskus havainneet esimerkiksi sellaisiakin tilanteita, joissa yhden lauseen viesti saattaa olla keskustelulle huomattavasti parempi kuin pitkä (ja sisällötön) liirumlaarumi. Sitten taas joskus ne yhden-kahden lauseen viestit ovat ihan vain laskettaviksi sisällöttömäksi spämmiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös