Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 251 216
  • 13 719
Oli ilmeisesti kovakin vääntö ammattiloukkaantuja Moderaattoreiden ja rennompien Moderaattoreiden kesken, kun kokonainen päivä meni @Turha Kaukalo pelikiellon kanssa? Vai oliko raippakauppa kiinni? Itse pelikielto vihellettiin tällä kertaa varmasti sääntökirjan mukaan.

Ehkä on avattu täällä joskus, mutta kiinnostaisi tietää, miten Jury ratkaisee nämä pelikiellot, jos on erimielisyyttä ammattiloukkaantujien ja rennompien Moderaattoreiden välillä? Mennään ilmeisesti perinteisellä lippuäänestyksellä ja enemmistön mielipide voittaa? Mitä jos ollaan tasatilanteessa? Ratkaiseeko silloin kylän vanhimman ääni? Kylän vanhin arvatenkin on osastoa ammattiloukkaantuja?

Ei ole sinällään mitenkään poikkeuksellista, että joko itse päätöksessä tai päätöksen tuomioonpanossa kestää päivä tai useampia. Ei välttämättä tarkoita sitä, että asia olisi jotenkin kinkkinen ratkaistava, vaan voi olla vaikka jotain muita kiireitä.

Olet ihan oikeassa siinä, että toisinaan moderaattorienkin keskuudessa mielipiteet jakautuvat. Ratkaisut haetaan keskustelemalla ja tarvittaessa äänestämällä. Tasaisissa tilanteissa tilanne ratkaistaan yleensä käyttäjän eduksi, eli jos esim. sekä rikepisteellä että viikon pelikiellolla on saman verran kannatusta, niin hyvin todennäköisesti käyttäjälle annetaan vain rikepiste.

Varjomodeilussa (josta on tulossa kolmas kierros tämän syksyn aikana) pääsee kokeilemaan tätä systeemiä niin autenttisesti kuin se vaan on mahdollista turvallisesti toteuttaa. Suosittelemme kaikkia palstan moderoinnista kiinnostuneita osallistumaan tähän kokeiluun!

T: Moderaattorit
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Tuli mieleen, että ovatkohan ne kirjoittajat, jotka tykkäävät moderaattorien viesteistä itse modeja, mallioppilaita, jotka haluavat nuoleskella opettajaa vai haluavatko he olla hyvissä väleissä modejen kanssa, etteivät itse saa penalttia kovin helposti. Kai tykkäämiseen voi olla joku muukin syy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli mieleen, että ovatkohan ne kirjoittajat, jotka tykkäävät moderaattorien viesteistä itse modeja, mallioppilaita, jotka haluavat nuoleskella opettajaa vai haluavatko he olla hyvissä väleissä modejen kanssa, etteivät itse saa penalttia kovin helposti. Kai tykkäämiseen voi olla joku muukin syy.
Miksi moderaattoreiden viesteistä tykkäämisen perusteet eivät voisi olla samat kuin muiden viestien tykkäämisen perusteet?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuli mieleen, että ovatkohan ne kirjoittajat, jotka tykkäävät moderaattorien viesteistä itse modeja, mallioppilaita, jotka haluavat nuoleskella opettajaa vai haluavatko he olla hyvissä väleissä modejen kanssa, etteivät itse saa penalttia kovin helposti. Kai tykkäämiseen voi olla joku muukin syy.
Yleensä ne, jotka ovat samaa mieltä tilannetta tarkastelevan kanssa, ovat viileitä tilanteen seuraajia ja älykkäitä yksilöitä. Ne jotka eri mieltä, ovat perseennuolijoita, mieltään pahoittavia itkijöitä ja herkästi hermoavia raivoajia.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
On viesteistä tykkääminen kumartelua? Mielestäni se on lähtökohtaisesti samaa mieltä olemista, tai mielipide siitä, että viesti on hyvä.
Pitäisi olla emojit käytössä, niin pääsisimme miettimään onko nauruhymiön käyttö kanssanauramista vai piiloaggressiivista viestintää naurettavuudesta (Facebookissa kuulemma joskus ihan organisoitua).
 

Nick Neim

Jäsen
Odotin kyllä huomattavasti rankempaa pelikieltoa, helpollahan @Turha Kaukalo tuossa tuolla viikolla pääsi. Jos esimerkiksi Kaukalon varjomoderaattoristatus olisi poistettu moderaattoreiden toimesta, niin rangaistus olisi varmasti tuntunut ja laittanut käyttäjän miettimään omaa käyttäytymistään aivan eri tavalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Odotin kyllä huomattavasti rankempaa pelikieltoa, helpollahan @Turha Kaukalo tuossa tuolla viikolla pääsi. Jos esimerkiksi Kaukalon varjomoderaattoristatus olisi poistettu moderaattoreiden toimesta, niin rangaistus olisi varmasti tuntunut ja laittanut käyttäjän miettimään omaa käyttäytymistään aivan eri tavalla.
Olihan tuo kieltämättä aika huvittava ratkaisu. Tuo moderaattoreiden ukaasi oli sellainen että nyt joko ammutaan aamunkoitteessa tai pistetään sadaksi vuodeksi jokerifanin leima otsaan, mutta lopputulos oli sitten aikamoinen pannukakku. Eivät edes värikoodien käyttöä viesteissä estäneet.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tuossa kuitenkin lukee, että ”Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen”. Eli emme saa koskaan tietää, onko viestiä muokannut moderaattorit vai joku muu ylläpidon jäsen. Mielestäni olisi tärkeää, että käyttäjät pystyvät luotettavasti erottamaan moderaattoreiden ja muun ylläpidon viestit toisistaan.

Mites muuten jos @Eetska nyt muokkaisi itse tuota viestiä, häviäisikö tuo maininta ylläpidon muokkauksesta? Vai onko muokkaaminen ylipäänsä mahdollista moisen jälkeen @Moderaattorit @Ylläpito ?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suosittelen lämpimästi kaikille moderoinnista valittaville hakemaan varjomoderaattoriksi, kun sen aika taas ilmeisesti kohta tulee. Se oli aika silmiä avaava kokemus ja vaikka mulla ei yleisesti ottaen ole valittamista palstan moderoinnista, opetti se arvostamaan sitä, että joku oikeasti haluaa vapaaehtoisesti käyttää vapaa-aikaansa kaikenlaisten paskaviestien lukemiseen. Varjomodeilla oli tietysti vain hyvin lyhyt ajanjakso ja kaikki suhtautuivat hyvinkin vakavasti kyseiseen puuhaan, mutta Mode-valvojan kommenttien perusteella mulla ei ole syytä epäillä, etteikö oikeatkin moderaattorit suhtautuisi samalla tavalla käsiteltäviin viesteihin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No et muuten oo. Tämän tittelin omi aikaa sitten pois potkittu Mr Scarface joskus ja silloin. Jonnet ei muista.
Totuus löytyy Suomi24 palstalta: On aika paljastaa totuus! Mr Scarface jatkaa! - Kun mikään ei riitä - Suomi24 Keskustelut!
Alan epäillä tuon Suomi24 palstan ja nykyisen Twitter tulituksen pohjalta, että tämä Jeesus on palannut palstalle vielä monta kertaa tuon 2006 jälkeen! Viimeinen reinkarnaatio tapahtunut nimimerkillä Pistel…. Totaalista dominointia
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On viesteistä tykkääminen kumartelua? Mielestäni se on lähtökohtaisesti samaa mieltä olemista, tai mielipide siitä, että viesti on hyvä.

Itse tykkään viesteistä usein silläkin perusteella että tulee keskustelua. Vaikka en varsinaisesti edes olisi samaa mieltä viestistä josta tykkään. Mutta jos viesti edistää keskustelu ja on asiallista niin hyvä.

Toki sitten nuo liveseuranta ketjut on luonteeltaan hieman erilaisia. Siellä voi olla vähän sinnepäin.
 

redpecka

Jäsen
Itse tykkään viesteistä usein silläkin perusteella että tulee keskustelua. Vaikka en varsinaisesti edes olisi samaa mieltä viestistä josta tykkään. Mutta jos viesti edistää keskustelu ja on asiallista niin hyvä.

Toki sitten nuo liveseuranta ketjut on luonteeltaan hieman erilaisia. Siellä voi olla vähän sinnepäin.
Mitä nopealla vilkaisulla hahmottanut niin pelikielloista tykkääjät ovat suurimmaksi osaksi niitä kellä mennyt sukset ristiin sen bannatun kaa. Se on vähän sellainen lällätys että siitä sait, kusipää!!! Kaikki ei tietenkään näin ole vaan joskus voi olla vaikka modeveikkojen runollisessa mitassa se juju ja jengi hurmaantuu siitä.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tuli mieleen, että ovatkohan ne kirjoittajat, jotka tykkäävät moderaattorien viesteistä itse modeja, mallioppilaita, jotka haluavat nuoleskella opettajaa vai haluavatko he olla hyvissä väleissä modejen kanssa, etteivät itse saa penalttia kovin helposti. Kai tykkäämiseen voi olla joku muukin syy.
Mä ainakin "tykkään" hyvistä viesteistä. Jonkun mielestähän täällä voi olla mielensäpahoituskulttuuri ja liian tiukat säännöt, mutta silloinhan voi käytännössä siirtyä mille tahansa muulle suomalaiselle keskustelupalstalle. Tämä on mielestäni yksi niistä harvoista lukukelpoisista kun mitä tahansa ei saa suoltaa eikä teksin välissä ole GIFejä ja mainoksia.
 

redpecka

Jäsen
Mä ainakin "tykkään" hyvistä viesteistä. Jonkun mielestähän täällä voi olla mielensäpahoituskulttuuri ja liian tiukat säännöt, mutta silloinhan voi käytännössä siirtyä mille tahansa muulle suomalaiselle keskustelupalstalle. Tämä on mielestäni yksi niistä harvoista lukukelpoisista kun mitä tahansa ei saa suoltaa eikä teksin välissä ole GIFejä ja mainoksia.
Tästä on varmaan 90-prossaa samaa mieltä. Taino 100 prossaa kun ne muut on vaiennettu.

Mutta! Onhan tälläkin gifit toiminassa mutta jengillä on monesti muutakin sanottavaa kuin postailla meemejä.
- - - -

Toista se oli kuuskytluvulla: Foodstock ja dippi-kulttuuri. Ai että, ne oli lihavia vuosia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä nopealla vilkaisulla hahmottanut niin pelikielloista tykkääjät ovat suurimmaksi osaksi niitä kellä mennyt sukset ristiin sen bannatun kaa. Se on vähän sellainen lällätys että siitä sait, kusipää!!! Kaikki ei tietenkään näin ole vaan joskus voi olla vaikka modeveikkojen runollisessa mitassa se juju ja jengi hurmaantuu siitä.
Tykkäsin viimeisimmästä pelikieltoviestistä, jossa annettiin turhikselle kakkua. Minulla ei ole mitään turhista vastaan (vaikka onkin ihan turha) ja se läppä oli hyvä, mutta hän tiesi varmasti itsekin, että mitä siitä todennäköisesti seuraa. Säännöt on sääntöjä, eikä täällä ennenkään ole unohdettu sääntöjä, kun niitä rikotaan "hyvällä läpällä".

Ja vaikka se läppä oli hyvä, niin en todellakaan toivoisi, että sellaiset viestit yleistyisivät palstalla, joka tarkoittaa, että pelikielto oli paikallaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli mieleen, että ovatkohan ne kirjoittajat, jotka tykkäävät moderaattorien viesteistä itse modeja, mallioppilaita, jotka haluavat nuoleskella opettajaa vai haluavatko he olla hyvissä väleissä modejen kanssa, etteivät itse saa penalttia kovin helposti. Kai tykkäämiseen voi olla joku muukin syy.
Voihan ne olla myös moderaattoreita tai muita jatkoajan toimihenkilöitä, jotka käyvät omista toimistaan tykkäämässä varsinaisella nimimerkillään. Ihan samoin kuin käyvät tässäkin ketjussa kehumassa ja perustelemassa modetoimintaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voihan ne olla myös moderaattoreita tai muita jatkoajan toimihenkilöitä, jotka käyvät omista toimistaan tykkäämässä varsinaisella nimimerkillään. Ihan samoin kuin käyvät tässäkin ketjussa kehumassa ja perustelemassa modetoimintaa.
Minä taas epäilen, että modetoiminnan suurimmat kritisoijat ovat oikeasti itse modeja, mutta yrittävät peittää sitä kritisoimalla mahdollisimman voimakkaasti.
 

redpecka

Jäsen
Tykkäsin viimeisimmästä pelikieltoviestistä, jossa annettiin turhikselle kakkua. Minulla ei ole mitään turhista vastaan (vaikka onkin ihan turha) ja se läppä oli hyvä, mutta hän tiesi varmasti itsekin, että mitä siitä todennäköisesti seuraa. Säännöt on sääntöjä, eikä täällä ennenkään ole unohdettu sääntöjä, kun niitä rikotaan "hyvällä läpällä".

Ja vaikka se läppä oli hyvä, niin en todellakaan toivoisi, että sellaiset viestit yleistyisivät palstalla, joka tarkoittaa, että pelikielto oli paikallaan.
Juujuu, ymmärrän kyllä. Ylipäätään tykkäysnappula on monivivahteinen toimi. Ittekin käytän sitä eri toimintoja ilmaistakseni. Esimerkiksi:

- Kuitti, asia selvä.
- Terve! En halua jatkaa keskustelua kanssasi,
- Viestisi laittoi positiivisen myötäväreen kehooni.
- Hyvä pointti vaikken olekaan samaa mieltä.
- Hyvä pointti ja varsinkin kun sanoit sen tolle ääliölle.
- Tykkäsit musta niin mäkin tykkään susta.

Näitähän on vaikea tulkita. Väärinymmärryksiä tulee ja en itsekään voi toisten keskusteluista aina tajuta mikä on jeesjeestykkäys ja mikä on ironinen. Silti en ehkä kaipaa eriasteisia tykkäysvariaationappuloita. Mennään näillä. Jookos, Ylläpito.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös