Tämä on aivan totta. Palstalla voi laittaa toisen suuhun ihan mitä tahansa. Periaatteessa voi väittää kirjoittajan vaikka puolustaneen rikollisia tai syyllistyneen rasistisen vihapuheeseen tai ihan mitä tahansa. Se, että @Moderaattorit eivät reagoi asiaan millään tavalla, saa kieltämättä ajattelemaan, että eivät ole muutenkaan ajan tasalla. Auttaisi, jos rehdisti tunnustaisivat pahimmat mokansa, mutta ei. Voisikin olla paikallaan vaihtaa iso osa.Tuohon @Yön Kärppä nimimerkin listaan on nostettava kolmas perin yleinen ongelma @Moderaattorit linjassa. Tämäkin on tässä ketjussa muistaakseni jonkun nimimerkin toimesta esiin nostettu, mutta luonnollisesti @Moderaattorit eivät sitä ole kommentoineet. Eli erittäin häiritsevä piirre monissa keskusteluissa on se, että toisen nimimerkin suuhun saa työntää vailla pelkoa sanktioista oikeastaan mitä vaan. Piirre on ikävä kaikissa keskusteluissa, mutta varsinkin silloin, kun keskustellaan niinkin sensitiivistä asioista kuin raiskaus ja seksuaalinen ahdistelu. Useampikin nimimerkki on saanut otsaansa leiman raiskaajien paapojina ja seksuaalisen ahdistelun väheksyjinä täysin vailla perusteita.
Koen @Moderaattorit linjan tässä suhteessa todella erikoisena, varsinkin, kun asia on erittäin todennäköisesti varsin hyvin heidän tiedossaan. Mielenkiintoista olisi saada vastausta yleisellä tasolla siihen, onko toisen nimimerkin nimissä valehtelu ylipäänsä sanktioitu minkään sääntöpykälän kautta. Jos ei ole, niin miksei? Ja kolmanneksi, onko ollut suunnitelmissa sanktioida moinen käytös?
Kun kirjoittaa poliittisiin keskusteluketjuihin, niin tyypillistähän on, että kirjoittaja luokitellaan johonkin lokeroon, usein ainakin puoluetta veikataan. Itse olen opiskellut politiikkatieteitä ja sisältö on minulle tärkeämpää kuin se kuka politiikkaa ajaa (on tästä toki poikkeuksiakin). Kun aikanaan purnasin Kataisen hallituksen tunarointia, olin kepulainen, ja nyt kun olen kannattanut hallituksen hyviä avauksia, niin katsotaan, että olen Persu. No, sillä ei ole väliä mikä leima kulloinkin on päällimmäisenä, mutta edellä mainittu vääristelyn sormien läpi katsominen on yksinkertaisesti väärin moderaattorien taholta.
Viimeksi muokattu: