Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 296 023
  • 13 925

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toivo ensi kauden pilaavaa loukkaantumista -> 2kk pelikielto.
Toivo ruumiita -> viikon pelikielto.

Ei mahdu mun oikeustajuun, vaikka kuinka toisella olisi historiaa.

Toisessa vaikutti historia. Jääkiekkopalstalla, kun ollaan niin esimerkiksi Barkov ja Wilson vetävät samanlaisen taklauksen. Barkov istuu kaksi peliä ja Wilson istuukin kuusi peliä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Toivo liikennettä estävien mielenosoittajien poistamista voimakeinoin = 3kk pelikielto
Tuo oli hyvä esimerkki siitä miten cancelointi Jatkoajassa toimii. Voin vaan kuvitella sitä raporttien määrä, joka tuosta viestistä on lähtenyt.
Tarkoitatko siis sitä viestiä, jossa toivottiin poliisin tarkoituksellisesti hakkaavan mielenosoittajien päitä katuun?

Vai sitä, jossa vahvisti, että tasapuolisesti myös kaiken maailman "vornaset" ansaitsisivat saman?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Tarkoitatko siis sitä viestiä, jossa toivottiin poliisin tarkoituksellisesti hakkaavan mielenosoittajien päitä katuun?

Vai sitä, jossa vahvisti, että tasapuolisesti myös kaiken maailman "vornaset" ansaitsisivat saman?

Eikun woke. Taas yksi persukirjoittaja syyttömästi bannille.

Mä olen nyt varmaan vuoden odottanut niitä esimerkkejä viesteistä joista ei ole tullut bannia koska vihervasemmisto.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo vähän sama. Tosin mä karkaan sieltä pois niin nopeasti, ettei ne ehdi juurikaan vaikuttamaan.

Yleensä pystyy lukemaan niitä keskusteluita alle minuutin.

Mä en edes ajaudu politiikkakeskusteluun. ”Oikeassa” elämässäkin mun kanssa on turha koittaa keskustella politiikasta, sillä aihe vaihtuu mun toimesta about nanosekunnissa.

Huvittavimpia ovat ihmiset, jotka näkevät kaikissa mielipiteissä jonkun poliittisen suunnan. Muakin on kutsuttu jossain X:ssä vassariksi, demariksi, kokkariksi sekä persuksi ja sitä vähää mitä politiikasta ymmärrän, niin tossahan oli saatana koko poliittinen kenttä käyty läpi.

Itse pysyn jatkossakin kaukana kaikesta politiikkaan liittyvästa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Huvittavimpia ovat ihmiset, jotka näkevät kaikissa mielipiteissä jonkun poliittisen suunnan. Muakin on kutsuttu jossain X:ssä vassariksi, demariksi, kokkariksi sekä persuksi ja sitä vähää mitä politiikasta ymmärrän, niin tossahan oli saatana koko poliittinen kenttä käyty läpi.

Tässä lokeroinnissa on kieltämättä jotain elämästä vieraantuneisuutta. Minä en ole oikeastaan koskaan joutunut varsinaisesti sellaisen kohteeksi, en varsinkaan oikeassa elämässä. Mutta jos tuonne löylyhuoneeseen menisi latelemaan jotain kärjistyksiä, niin voisi jotain tapahtuakin. Toisaalta kun nyt muistelen, niin onhan tällaisia tyyppejä ollut palstan historiassa. Ovat vaan saaneet aina järjestäen kenkää :D
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toivo liikennettä estävien mielenosoittajien poistamista voimakeinoin = 3kk pelikielto
Tuo oli hyvä esimerkki siitä miten cancelointi Jatkoajassa toimii. Voin vaan kuvitella sitä raporttien määrä, joka tuosta viestistä on lähtenyt.

Näinhän se näköjään menee. Lähinnä se oli meikäläiseltä kannanotto lakiin, joka ei mielestäni ole ajan tasalla. Ei se minun mielestäni kyllä ole väkivaltafantasia, jos toivoo poliisille lisää oikeuksia voimankäyttöön... No, näillä mennään, mutta kieltämättä ylläolevat fiilikset tuli itsellenikin, kun tuon pelikieltoviestin sain.

Eikun woke. Taas yksi persukirjoittaja syyttömästi bannille.

Jos minuun viittaat, en ole persu vaan Kokoomuksen jäsen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Moi moi @Evolving :D Huh mikä helpotus että emme joudu enää lukemaan tämän kaverin suht sakeaa settiä siitä kuinka Barkov ei kuulemma ole kovin taitava tai hyvä johtaja. Trolli on trolli vaikka voissa paistaisi.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Moi moi @Evolving :D Huh mikä helpotus että emme joudu enää lukemaan tämän kaverin suht sakeaa settiä siitä kuinka Barkov ei kuulemma ole kovin taitava tai hyvä johtaja. Trolli on trolli vaikka voissa paistaisi.

Eiköhän tuo paluun tee jossain vaiheessa toisen nimimerkin turvin, onko performanssin kohde sitten sama, saas nähdä. Toivottavasti ei nyt enää tämän kauden puitteissa takaisin ehdi.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Onko täällä monikin saanut kengän kuvan kalossiin?
Remppamies on kerran astunut kenkäni päälle, jättäen siihen kuvan oman jalkineensa pohjasta. Eli melkein, koska kalosseja en omista. Saattoi tietysti olla kalossin kuva kengässä, mene ja tiedä.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Näinhän se näköjään menee. Lähinnä se oli meikäläiseltä kannanotto lakiin, joka ei mielestäni ole ajan tasalla. Ei se minun mielestäni kyllä ole väkivaltafantasia, jos toivoo poliisille lisää oikeuksia voimankäyttöön... No, näillä mennään, mutta kieltämättä ylläolevat fiilikset tuli itsellenikin, kun tuon pelikieltoviestin sain.
Saanko mä ihan rehellisesti, kun en aidosti ymmärrä kysyä. Mitä muuta kuin väkivaltafantasiointia se on, jos toivoo että poliisi saa piestä enemmän pidettäviä?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Saanko mä ihan rehellisesti, kun en aidosti ymmärrä kysyä. Mitä muuta kuin väkivaltafantasiointia se on, jos toivoo että poliisi saa piestä enemmän pidettäviä?

En minä varsinaisesti noin kyllä kirjoittanut, palstatotuus taas vain muunsi kirjoittamani joksikin muuksi.

Minun mielipide (jonka, siis kirjoitin 3 kuukauden pelikiellon arvoisesti) on edelleenkin se, että poliisilla pitäisi olla lainrikkojia kohtaan enemmän oikeuksia käyttää voimaa. Minä kirjoitin sanatarkalleen näin; "Minusta olisi hienoa, jos lakia rikkomalla sanoisi itseltään irti oikeuden inhimilliseen kohteluun." Ei tuo ole mitään väkivaltafantasiaa, vaikka se nyt jostain syystä sellaiseksi halutaan luokitella. Minun mielestäni ihannetilanne olisi se, kun kukaan ei altistaisi itseään poliisin voimankäytölle syyllistymällä rikokseen.

Minulle väkisinkin puskee mieleen, että ongelma ei ehkä ollutkaan se viestin kirjoitus- tai ulkoasu, vaan se viestin sisältämä mielipide...

(edit. mielipiteitä kai saa ihan Suomen lainkin mukaan olla, kunhan ne eivät riko lakia?)

...

Tuossa taas kun on sivusta seurannut tuota Persu-ketjua, niin ei voi kuin ihmetellä miksi jotkut saavat iloisesti trollata siellä kuukaudesta toiseen ilman mitään varsinaista sisältöä tai asiaa ketjuun. Taitavaa trollausta toki, kun mikään yksittäinen viesti ei varsinaisesti riko sääntöjä. Joku nimimerkki kirjoittaa positiivisella tavalla persuista, niin siellä heitellään yhden jos toisen toimesta natsiviittaa harteille. Seurauksena ainoastaan iso kasa rikepisteitä ja yksi viikon huili. Sama kun tapahtuu toisinpäin (vaikkapa tuolla Elokapinan ketjussa), ei enää selvitäkään rikepisteillä...
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Minun mielipide (jonka, siis kirjoitin 3 kuukauden pelikiellon arvoisesti) on edelleenkin se, että poliisilla pitäisi olla lainrikkojia kohtaan enemmän oikeuksia käyttää voimaa. Minä kirjoitin sanatarkalleen näin; "Minusta olisi hienoa, jos lakia rikkomalla sanoisi itseltään irti oikeuden inhimilliseen kohteluun."
Olisiko poliisilla siis ihannemaailmassasi oikeus käyttää enemmän voimaa kaikkia rikoksesta epäiltyjä kohtaan, vai päästetäänkö poliisi kriminaalin kimppuun vasta sen jälkeen, kun tämä on todettu syylliseksi?

EDIT:

(edit. mielipiteitä kai saa ihan Suomen lainkin mukaan olla, kunhan ne eivät riko lakia?)
Ei sinua kukaan estä olemasta jotain mieltä, mutta Jatkoaika Ry päättää, mitä mielipiteitä ylläpitämälleen palstalle hyväksyy. Ihan samoin kuin naapurin Penalla on oikeus olla mitä mieltä haluaa, mutta ei Pena minun ulko-oveeni mielipiteitään saa kirjoittaa ilman minun lupaani.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olisiko poliisilla siis ihannemaailmassasi oikeus käyttää enemmän voimaa kaikkia rikoksesta epäiltyjä kohtaan, vai päästetäänkö poliisi kriminaalin kimppuun vasta sen jälkeen, kun tämä on todettu syylliseksi?

Ei varmaan ole enää tämän ketjun asiaa. Oikeaan ketjuun en sinulle pysty vastaamaan seuraavaan kolmeen kuukauteen.

edit. Laitetaan nyt sen verran, että kuten sanoin, lakia poliisin voimakeinoista tulisi mielestäni muuttaa. Jos se mielipide on sinun tai moderaattoreiden (tai jonkun muun) mielestä väärä, sitten se on. Mielipide se on kuitenkin.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En minä varsinaisesti noin kyllä kirjoittanut, palstatotuus taas vain muunsi kirjoittamani joksikin muuksi.

Minun mielipide (jonka, siis kirjoitin 3 kuukauden pelikiellon arvoisesti) on edelleenkin se, että poliisilla pitäisi olla lainrikkojia kohtaan enemmän oikeuksia käyttää voimaa. Minä kirjoitin sanatarkalleen näin; "Minusta olisi hienoa, jos lakia rikkomalla sanoisi itseltään irti oikeuden inhimilliseen kohteluun." Ei tuo ole mitään väkivaltafantasiaa, vaikka se nyt jostain syystä sellaiseksi halutaan luokitella. Minun mielestäni ihannetilanne olisi se, kun kukaan ei altistaisi itseään poliisin voimankäytölle syyllistymällä rikokseen.


Hassu juttu. Sanatarkka kirjoitusasu tuppaa riippumaan siitä, mitä viestiä lainaa. Viittaamasi "palstatotuus" tai modejen tuomio ei viittaa nyt kirjoittamaasi. Siellä viitataan viestiisi, jossa lukee näin:
Eilen täällä Kroatian Rijekassa oli jotain tupakointia vastustavia höpöjä leiriytynyt kohtuu vilkkaasti liikennöidyn tien reunimmaiselle kaistalle plakaatteineen. Ehtivät ne siinä vartin löhöilemään, ennen kuin sheriffit ne siitä raahasivat huitsin nevadaan. Taisipa siinä raahatessa jonkun höpön pääkin kolahtaa ikävästi rotvalliin. Tuskin vahingossa. Voi kun meillä Suomessakin poliisi saisi ja uskaltaisi lainrikkojia kohdella yhtä tylysti, olisi varmaan jonkin verran ennaltaehkäisevää vaikutustakin.

Boldaus lainauksessa on oma.
Tuon tulkinta ei vaadi ihan hirveästi lukutaitoa, ei tarvitse etsiä piilomerkityksiä tai sisältöä rivienvälistä. Tietenkään en tiedä, mitä tuossa on yritetty kirjoittaa. Mutta tuossa boldattuna on kirjoitettuna toive siitä, että Suomenkin Poliisi saisi ja uskaltaisi ihmisten päitä kolautella rotvallin reunaan.

Joten ihan puhtaasti mielenkiinnosta. Jos toive ihmisten päiden kolauttelusta rotvallin reunaan ei ole väkivaltafantasiointia, mitä se on?

***
Mutta eipä sillä. Ainahan sitä olkiukkoilla sopii, tai jossitella vaihtoehtoisilla totuuksilla. Ei ole loukkaantumistoiveita tällä palstalla sallittu edes kiekkokeskusteluissa, näköjään sama linja soveltuu politiikkaankin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minun mielipide (jonka, siis kirjoitin 3 kuukauden pelikiellon arvoisesti) on edelleenkin se, että poliisilla pitäisi olla lainrikkojia kohtaan enemmän oikeuksia käyttää voimaa. Minä kirjoitin sanatarkalleen näin; "Minusta olisi hienoa, jos lakia rikkomalla sanoisi itseltään irti oikeuden inhimilliseen kohteluun."

Jos arvata pitäisi, niin arvaisin, että jos olisitkin kirjoittanut pelkästään noin, niin siitä ei olisi ollut seuraamuksia.

Sen sijaan nuo moderaattorien linkit vievät viesteihisi, jossa kirjoitat mm.

Taisipa siinä raahatessa jonkun höpön pääkin kolahtaa ikävästi rotvalliin. Tuskin vahingossa. Voi kun meillä Suomessakin poliisi saisi ja uskaltaisi lainrikkojia kohdella yhtä tylysti, olisi varmaan jonkin verran ennaltaehkäisevää vaikutustakin.

jos (ja kun) Timo Vornanen perheille, ei minua haittaisi vaikka poliisi oli vähän vähemmän hellävaroen Herraa käsitellytkin.

EDIT: @rinne ehtikin ensin mainita ihan samasta asiasta.
 
En minä varsinaisesti noin kyllä kirjoittanut, palstatotuus taas vain muunsi kirjoittamani joksikin muuksi.

Minun mielipide (jonka, siis kirjoitin 3 kuukauden pelikiellon arvoisesti) on edelleenkin se, että poliisilla pitäisi olla lainrikkojia kohtaan enemmän oikeuksia käyttää voimaa. Minä kirjoitin sanatarkalleen näin; "Minusta olisi hienoa, jos lakia rikkomalla sanoisi itseltään irti oikeuden inhimilliseen kohteluun." Ei tuo ole mitään väkivaltafantasiaa, vaikka se nyt jostain syystä sellaiseksi halutaan luokitella. Minun mielestäni ihannetilanne olisi se, kun kukaan ei altistaisi itseään poliisin voimankäytölle syyllistymällä rikokseen.

Minulle väkisinkin puskee mieleen, että ongelma ei ehkä ollutkaan se viestin kirjoitus- tai ulkoasu, vaan se viestin sisältämä mielipide...

(edit. mielipiteitä kai saa ihan Suomen lainkin mukaan olla, kunhan ne eivät riko lakia?)
Ettei nyt ihan mene paskanpuhumiseksi ja totuuden muunteluksi niin sanatarkasti kirjoitit edellisessä viestissä tuossa ketjussa näin;

Joku mainitsi aiemmin vesitykit ja kadunpuhdistusautot. Nuo kun toteutetaan, minä menen katsomaan. Silloin oikein kannustan noita jatkamaan istumista.

Eilen täällä Kroatian Rijekassa oli jotain tupakointia vastustavia höpöjä leiriytynyt kohtuu vilkkaasti liikennöidyn tien reunimmaiselle kaistalle plakaatteineen. Ehtivät ne siinä vartin löhöilemään, ennen kuin sheriffit ne siitä raahasivat huitsin nevadaan. Taisipa siinä raahatessa jonkun höpön pääkin kolahtaa ikävästi rotvalliin. Tuskin vahingossa. Voi kun meillä Suomessakin poliisi saisi ja uskaltaisi lainrikkojia kohdella yhtä tylysti, olisi varmaan jonkin verran ennaltaehkäisevää vaikutustakin.
Mikä kohta tuossa ei alemmassa boldatussa kohdassa ei ole väkivaltafantasiaa?

Boldaukset omia

Edit. Hidas
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kiitokset lainaajille (itse kun en pysty).

Se pointti edelleenkin oli; lisää oikeuksia poliisille lainrikkojia kohtaan. Jos niitä oikeuksia lisätään, lisääntyy myös toki samalla nuo mahdolliset "pään kolahtamiset rotvalliin". Ihan samalla lailla voi toivoa taklauksia naisten jääkiekkoon -> varmasti päävammat lisääntyisivät. Ei varmaan silti ole kenenkään mielestä väkivaltafantasiointia, jos on sitä mieltä, että naistenkin peleissä voisi sallia taklaukset?

En minä halua, että poliisi hakkaa kenenkään päätä katukiveykseen tai mihinkään muuhunkaan. En minä halua, että kukaan hakkaa kenenkään päätä katukiveykseen. Näköjään moni (mukaanlukien moderaattorit) on kivasti oikolukenut tuosta viestistä vain sen katukiveys-kohdan, ja jättänyt iloisesti sisäistämättä sen koko viestin pointin. Ei siinä, selvemmin olisin toki voinut itsekin kirjoittaa, mutta henkilökohtaisesti pidän melko tylynä seurauksena kolmen kuukauden porttikieltoa tuosta...

"Tom Wilson taklasi sääntöjen vastaisesti vastustajan laitaan, niin että kaveri sai aivotärähdyksen. Voi kun Auston Matthewskin uskaltaisi taklata samalla lailla vastustajaa kuin Wilson". Ei kai tuo lause sisällä loukkaantumistoivetta, vaan pelkästään sen, että AM taklaisi (enemmän ja) tylymmin? (Toki, tässä esimerkissä sääntöjen vastaisesti, mutta kuitenkin)
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ei siinä, selvemmin olisin toki voinut itsekin kirjoittaa, mutta henkilökohtaisesti pidän melko tylynä seurauksena kolmen kuukauden porttikieltoa tuosta...
Kannattaa varmaan ensi kerralla sitten tehdä näin, ehkä jopa lukea mitä on kirjoittanut. Vältytään sitten moisilta väärinkäsityksiltä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei sinua kukaan estä olemasta jotain mieltä, mutta Jatkoaika Ry päättää, mitä mielipiteitä ylläpitämälleen palstalle hyväksyy. Ihan samoin kuin naapurin Penalla on oikeus olla mitä mieltä haluaa, mutta ei Pena minun ulko-oveeni mielipiteitään saa kirjoittaa ilman minun lupaani.

Tämäkin on kyllä ihan totta. Asettaa toki samalla sitten sen moderoinnin tasapuolisuuden ja läpinäkyvyyden hieman erikoiseen valoon, jos tällaisesta on kysymys.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Näköjään moni (mukaanlukien moderaattorit) on kivasti oikolukenut tuosta viestistä vain sen katukiveys-kohdan, ja jättänyt iloisesti sisäistämättä sen koko viestin pointin. Ei siinä, selvemmin olisin toki voinut itsekin kirjoittaa,
Noh. Aika reteästi tulit pikku pään kopsimisilla kertomaan, että poliiseille pitäisi saada enemmän oikeuksia. Ehkä et tarkoittanut sitä sellaisena, mutta näin poliisin väkivaltaa joskus kokeneena tuo on vaan väärin.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Noh. Aika reteästi tulit pikku pään kopsimisilla kertomaan, että poliiseille pitäisi saada enemmän oikeuksia. Ehkä et tarkoittanut sitä sellaisena, mutta näin poliisin väkivaltaa joskus kokeneena tuo on vaan väärin.

Joo, en minäkään hyväksy poliisien väkivaltaa. Lähinnä niihin sallittuihin voimakeinoihin (tai niiden vähyyteen) se olikin kannanotto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös