Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 247 750
  • 13 712

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Eiköhän kielletä ihan kaikki. Jääkiekkokeskustelua vaan ja vapaan puolelle jätetään yksi ketju mihin saa käydä kännissä linkittämässä Ukkometson. Mutta vain yksi linkitys per käyttäjä per känni tai tulee pelikieltoa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä monipuolinen keskustelu on hyvästä, mutta rumimpia rönsyjä on joskus ihan paikallaan leikellä pois ettei pääse villiintymään.

Tietty harmi, jos jollekin se romani-kokemusten ja stereotypioiden kertaaminen oli kovin tärkeää. Ehkä sitä voi jatkaa kunnallisessa terapiassa?
 

axe

Jäsen
Mun mielestä moderaattorikulttuuri on hieno asia ja moderaattorit tuovat yhteiskuntaan paljon hyviä asioita. Silti en voi kieltää, ettenkö olisi aina epäluuloinen ja varuillani, kun näen lähistöllä moderaattorin. Myönnän olevani huono ihminen, kun en pysty luopumaan tästä ihmisryhmää syrjivästä ajatuksesta, vaikka oikeasti moderaattori on ihan samanlainen kuin kuka tahansa meistä.

Tai itse asiassa korjaisin edellistä, että yksittäisiä moderaattoreita ei yleensä tarvitse pelätä, vaan päinvastoin olen havainnut että yksin ollessaan moderaattorit ovat sangen mukavia, huumorintajuisia ja jopa luotettavia, "ihan kuin mekin", jos edelleen sallitaan tällänen vähän syrjivältä kuulostava ilmaisu. Mutta kun heitä näkee niin harvoin yksin. Yleensä he ovat paikalla parveilemassa ryhmänä tai vähintään kaksin, ja silloin kyllä pitää olla tarkkana. Jos on rasismia kohdistaa elämässään varovaisuustta tälleen yhtä ryhmää kohtaan, niin sitten olen valitettavasti rasisti, ainakin vähän.

Yksi henkilökohtainen kohtaaminen moderaattorin kanssa meni niin, että lorvailtiin kaverin kanssa kauniina kesäpäivänä puiston penkillä ja jauhettiin paskaa, arvosteltiin naisten ulkonäköä, mietittiin kuinka monta somalia tarvitaan vaihtamaan led-lamppu ja muuta sellaista turhaa ja poliittisesti epäkorrektia toimintaa, mitä nyt äijät keskenään harrastaa, koska, no, me nyt vaan ollaan äijiä. Lähistöllä oli moderaattori joka kuuli meidät, ja huomasin kyllä että hän alkoi vähän närkästyä, koska sanoimme muun muassa, ettemme pidä pride-kulkueesta ja että hallitsematon maahanmuutto on pikemminkin ongelman kasvattamista kuin ratkaisu Suomen ongelmiin. Mutta hän piti coolinsa ihan hyvin -- kuten sanottu, moni moderaattoreista on, tai ainakin käyttäytyy, ihan kuin kuka tahansa meistä. Mutta sitten kun ohitsemme käveli yksi tyyppi, ulkomaalaisen näköinen -- vaikka tietenkään ihmisen kansallisuutta ei vaan voi nähdä ulkonäöstä ja tuollainen luokittelu on ihan saatanan tyhmää -- ja hänellä oli päällään PSG:n jalkapallopaita, numero 10 ja Messi selässä, ja kaveri heitti siihen, että kato mitä Leo, vaikka se tyyppi oli varmaan kaksi metriä pitkä eikä näyttänyt yhtään Messiltä, niin sitten moderaattorilla kiehahti. Hän tuli siihen huutamaan, että meillä ei ole mitään oikeutta arvuutella ohikulkijoiden henkilöllisyyttä, että he saavat olla ihan keitä haluavat olla tai millaisiksi haluavat indentifioitua. Se on nykyaikaa, moderaattori huusi meille. Pelästyttiin vähän, mutta kun moderaattori sitten meni vähän kauemmaksi, niin kyllä meitä nauratti. Lisää nauratti kun kaveri kertoi, että se Messi-paitainen oli hänen entinen koulukaverinsa ja oikeesti nimeltään Leo! Katsottiin kuitenkin parhaaksi mennä lähikauppaan ostaan lisää kaljaa ja tupakkaa.

Mutta siis, kaikkien meidän pitää yrittää ymmärtää ja nähdä moderaattorit osana yhteiskuntaa. Tiedän, että he yrittävät olla vähän erillään kaikesta siitä ja varmaan heilläkin on tietty epäluottamus meitä muita kohtaan, mutta samaa maaperää tässä tallustetaan ja meidän pitää tulla toimeen. Erilaisuus on kuitenkin rikkaus. Kunnioitetaan toisiamme.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Kyllä monipuolinen keskustelu on hyvästä, mutta rumimpia rönsyjä on joskus ihan paikallaan leikellä pois ettei pääse villiintymään.

Tietty harmi, jos jollekin se romani-kokemusten ja stereotypioiden kertaaminen oli kovin tärkeää. Ehkä sitä voi jatkaa kunnallisessa terapiassa?
Viihdearvo! Muistetaan viihdearvo. Keskustelupalstoilla maleksiminen on myös viihdettä ja romani-ketjun keskustelussa, tai "keskustelussa" alkoi juuri olla meno parhaimmillaan, kunnes se lukittiin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Taas lähti palstalegenda, jo Kiekkopesän ajoilta, isoista ovista pihalle, Mike.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Kaipa Miken palstalegenduus riippuu siitä arvostaako pitkää palstaikää ja sitä yhteisöä joka Jatkoaika oli yli 20 vuotta sitten kun tämä palsta etabloitui maan johtavaksi kiekkofoorumiksi.

Osalle uusi on parempaa ja se edustaa aina tuoreempaa näkemystä. Osa taas haluaisi säilyttää kantapaikan kantikset silläkin uhalla että he näyttävät ja kuulostavat ajoittain muinaismuistoilta.

Miken jäsennumero näytti olleen 131. Arnoldin joka tämän "palstalegenda" termin toi numero on 243 joka sekin on kunnioitteva. Koko palstalegendaarisuuden konseptin kyseinalaistavan Roger Mooren numero 103 679.

Ehkä nuo numerot selittävät näkemyserot.

T. Sergei (jäsennumero 35)
 

redpecka

Jäsen
Oletan, ettei ole enää sallittua esmes Persuketjuun enää postata yksittäistapauksia jonkun persupolitikon töhöilystä.
Itse näen tässä yhden merkittävän eron mitä ei näköjään olla tuotu keskusteluun vielä mukaan: Persuketjussa (tai missä tahansa puolueketjussa) saatetaan puhella jonkun tunnetun henkilön edesottamuksista, mutta näissä romani-, natsi-, kettutyttöketjuissa jutellaan yleisesti ryhmästä. Minä ainakin näen tässä eron, huolimatta mitä mieltä satun kyseisistä tapauksista olee.

Jos persuketjussa puhutaan julkisuudessa olevan kansanedustajan edesottamuksista, se olisi ehkä verrattavissa jos jonkun tunnetun romani tangolaulajan törttöilyisistä puhuttaisiin romaniketjussa. Ja samalla tavalla, eihän persuketjussakaan (kai) keskustella että joku korsolainen neljän hengen persuseurue rikkoi ikkunan ja potki koiraa. Uutisarvo on mitätön ellei ole julkisuudesta tunnettu hahmo.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aika erikoista mennä hankkimaan itselleen viikon pelikielto Kesätyttö -ketjussa suuttumalla muille näiden naismausta. En vaan jaksa ymmärtää, sillä vaikka kyseessä on yksi tärkeimmistä äänestyksistä, mitä Jatkiksessa vuosittain järjestetään, ei sen takia kannata repiä pelihousujaan. No, toivottavasti viikko rauhoittaa tuota yhtä nimimerkkiä.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aika erikoista mennä hankkimaan itselleen viikon pelikielto Kesätyttö -ketjussa suuttumalla muille näiden naismausta.
Ja vielä erikoisemmaksi tuon tekee se, että syynä tähän pelikiellon arvoiseen kiehahtamiseen taisi toimia merkittävissä määrin Jatkoajan kesätyttöäänestyksen vuosimallia 2017 finaalissa annetut kommentit, jotka kyllä itse olisin kuitannut ihan huumorilla. No toisaalta kantaahan se Väyrysen Paavokin vielä kaunaa vuosikymmenten takaisista tapahtumista, että siihen nähden joku viiden vuoden takaisten kommenttien hiertäminen on vielä pientä. Ihmiset on välillä aika kummallisia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aika erikoista mennä hankkimaan itselleen viikon pelikielto Kesätyttö -ketjussa suuttumalla muille näiden naismausta. En vaan jaksa ymmärtää, sillä vaikka kyseessä on yksi tärkeimmistä äänestyksistä, mitä Jatkiksessa vuosittain järjestetään, ei sen takia kannata repiä pelihousujaan. No, toivottavasti viikko rauhoittaa tuota yhtä nimimerkkiä.
Itse taas mietin että mikähän se linja tässä on, pelikiellon hankkineen henkilön mukaan olen "vitun nolo", "säälittävä" ja "täysin kusipää". Lisäksi muita käsketään menemään hoitoon ja taisi jotkut muutkin olla noloja ja säälittäviä.

Ja näistä siis selvisi viikolla vaikka taisi tuossa useampikin henkilökohtainen hyökkäys olla. Eikä siinä, itsehän huomasin nuo hassuttelut vasta eilen enkä täten päässyt livetykitykseen mukaan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Itse taas mietin että mikähän se linja tässä on, pelikiellon hankkineen henkilön mukaan olen "vitun nolo", "säälittävä" ja "täysin kusipää". Lisäksi muita käsketään menemään hoitoon ja taisi jotkut muutkin olla noloja ja säälittäviä.

Ja näistä siis selvisi viikolla vaikka taisi tuossa useampikin henkilökohtainen hyökkäys olla. Eikä siinä, itsehän huomasin nuo hassuttelut vasta eilen enkä täten päässyt livetykitykseen mukaan.
Jos nuo kaikki "tittelit" liittyvät siihen vuoden 2017 episodiin, niin täytyy myöntää, että olen vielä enemmän kujalla. Olen käynyt lukemassa kyseiseltä vuodelta peräisin olevat yksinpuhelut enkä vieläkään ymmärrä raivoamisen syytä. Kyseessä on sentään vain näyttelijä, jollaisia on Hollywoodissakin tuhansia.

Ylipäänsä on omituista, että joku julkisuuden henkilö aiheuttaa noin voimakkaita tunteita joissain ihmisissä, että hänen vuokseen aletaan raivoamaan vuosia vanhaa asiaa ja alennutaan käyttämään tuollaisia nimityksiä toisesta henkilöstä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Itse taas mietin että mikähän se linja tässä on, pelikiellon hankkineen henkilön mukaan olen "vitun nolo", "säälittävä" ja "täysin kusipää". Lisäksi muita käsketään menemään hoitoon ja taisi jotkut muutkin olla noloja ja säälittäviä.

Ja näistä siis selvisi viikolla vaikka taisi tuossa useampikin henkilökohtainen hyökkäys olla. Eikä siinä, itsehän huomasin nuo hassuttelut vasta eilen enkä täten päässyt livetykitykseen mukaan.
Erikoinen kaveri tuntuu olevan. Syyttää muita raivoamisesta ja itse syyllistyy mitä pahimpiin henkilökohtaisuuksiin, joita roiskiikin sitten vähän joka suuntaan. Eikä tämä todellakaan vaadi edes sen kummempaa provoamista "vastapuolelta".

Nyt voi todeta, että rapatessa roiskuu.
 
K

Kiekkokatsoja

Aika erikoista mennä hankkimaan itselleen viikon pelikielto Kesätyttö -ketjussa suuttumalla muille näiden naismausta. En vaan jaksa ymmärtää, sillä vaikka kyseessä on yksi tärkeimmistä äänestyksistä, mitä Jatkiksessa vuosittain järjestetään, ei sen takia kannata repiä pelihousujaan. No, toivottavasti viikko rauhoittaa tuota yhtä nimimerkkiä.
Erään "tyylisuunnan kannattajat", niin yrittävät määräillä mitä mieltä ihmiset saavat olla.
Tuo samainen poliittinen suunta oli vielä muutama vuosikymmen sitten esillä siten, että.. jokainen sai olla omanlaisensa tai erinlainen.
Ajat ja aatokset ovat siis muuttuneet, mutta tuli vaan mieleen, että ovatko nämä "ei saa olla eri mieltä tyyypit, niin näitä "jokainen saa olla omanlaisensa" lapsia. Olipas sekavasti kirjoitettu.

Moderointi on palstalla hyvällä tasolla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jos nuo kaikki "tittelit" liittyvät siihen vuoden 2017 episodiin, niin täytyy myöntää, että olen vielä enemmän kujalla. Olen käynyt lukemassa kyseiseltä vuodelta peräisin olevat yksinpuhelut enkä vieläkään ymmärrä raivoamisen syytä. Kyseessä on sentään vain näyttelijä, jollaisia on Hollywoodissakin tuhansia.

Ylipäänsä on omituista, että joku julkisuuden henkilö aiheuttaa noin voimakkaita tunteita joissain ihmisissä, että hänen vuokseen aletaan raivoamaan vuosia vanhaa asiaa ja alennutaan käyttämään tuollaisia nimityksiä toisesta henkilöstä.
Noh joo, piti itsekin katsoa mitä sinne aikoinaan kirjoitin ja en nyt varsinaisesti raivoamisena tuota itse pitänyt. Mutta tällästä tää joskus on.

Erikoinen kaveri tuntuu olevan. Syyttää muita raivoamisesta ja itse syyllistyy mitä pahimpiin henkilökohtaisuuksiin, joita roiskiikin sitten vähän joka suuntaan. Eikä tämä todellakaan vaadi edes sen kummempaa provoamista "vastapuolelta".

Nyt voi todeta, että rapatessa roiskuu.
Meillähän oli parin viestin debatti jo aiemmin mutta maltoin mieleni ja se rauhoittui. Tosin ilmeisesti jäi jotain hampaankoloon.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kyllä on pieniä joillakin murheet ja huolenaiheet elämässä, jos joku Jatkoajan kesätyttö-hassutteluäänestys menee noin tunteisiin ja leikkaa hihnan kiinni. Hienoa että eräillä voi olla niinkin helppoa.

Katsoin nyt nuo kaikki yön viestit ja voi luoja että nousi myötähäpeämittari punaiselle.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Erikoinen kaveri tuntuu olevan. Syyttää muita raivoamisesta ja itse syyllistyy mitä pahimpiin henkilökohtaisuuksiin, joita roiskiikin sitten vähän joka suuntaan. Eikä tämä todellakaan vaadi edes sen kummempaa provoamista "vastapuolelta".

Nyt voi todeta, että rapatessa roiskuu.
Jep. Alkoi vaikuttamaan siltä, että joka kerta kun ei keksinyt järkevää vasta-argumenttia, niin lopputulemana päätti, että toisella osapuolella on mielenterveydellisiä ongelmia ja toivotteli "hyvää jatkoa".

Vähintäänkin erikoinen tapaus kyseessä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Noh joo, piti itsekin katsoa mitä sinne aikoinaan kirjoitin ja en nyt varsinaisesti raivoamisena tuota itse pitänyt. Mutta tällästä tää joskus on.
Siellä vuoden 2017 ketjussa oli ihan samaa tavaraa luettavissa. Aivan järjetöntä raivoamista ja nimenomaan hänen puoleltaan.

Meillähän oli parin viestin debatti jo aiemmin mutta maltoin mieleni ja se rauhoittui. Tosin ilmeisesti jäi jotain hampaankoloon.
Minäkin ulkopuolisena laitoin vettä myllyyn ja kaivoin hänen viljelemiään erinäisiä hankilökohtaisuuksia viestiketjusta. Vilpittömästi yritin tuoda esille eri nimimerkkejä kohtaan tulleita turhia vittuiluja. Ihan vain silmiä avatakseni.

Eipä mennyt sekään ihan putkeen ja sitten alkoi taas järjetön jankkaaminen ja kirjoitusteni motiivin kaivelu ja omien johtopäätösten tekeminen.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täytyy kyllä ihmetellä, miten yksi kremlin trolli saa avoimesti trollata ja hämmentää ihan rauhassa venäjän sotaketjussa. Nimimerkin tarkoitusperät näkee sokeinkin.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Täytyy kyllä ihmetellä, miten yksi kremlin trolli saa avoimesti trollata ja hämmentää ihan rauhassa venäjän sotaketjussa. Nimimerkin tarkoitusperät näkee sokeinkin.
En hänestä oikein trollia saa. Näkemykset ovat kautta linjan hyvin hämmentäviä, että nuo näkemykset eivät kohota edes kulmakarvoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös