Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 252 213
  • 13 719

Los Mic Tel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mustavalkoinen
Itse julkaisin muutama tunti sitten tuossa "Venäjä hyökkää Ukrainaan" -ketjussa kuvan ukrainalaisnaisesta, joka oli kuollut synnytyssairaalan pommituksessa (jos sen haluaa välttämättä nähdä, löytyy Iltalehden livestä). Nyt kuitenkin huomasin, että viestini kuvan kera on poistettu kokonaan. Erikoista...
 
Sen kuvan voinee halutessaan käydä etsimässä vaikkapa sieltä Iltalehden sivuilla. Kaikki meistä ei kuitenkaan välttämättä sitä halua nähdä.

Tämä lienee samalla hyvä paikka muistutella tästä:
Haluaisimme myös muistuttaa jo etukäteen, että vaikka palsta teknisesti salliikin mediaupotukset ja linkkaukset muihin alustoihin, minkäänlaista väkivaltakuvastoa emme palstallemme toivo, emmekä sitä hyväksy. Sodasta on tarjolla kaikenlaista kuvamateriaalia, mutta palstamme ei ole oikea paikka esimerkiksi raa'alle video- tai kuvamateriaalille.

Pidetään siis pää kylmänä ja ylhäällä.

Terveisin
Moderaattorit
Käyttäkää harkintaa siitä, mitä tänne linkkailette.

Moderaattorit
 
Tervehdys vaan kaikille!

Yleensä olen palstalla iloisella päällä ja piristän palstalaisten arkea, mutta nyt täytyy sanoa, että palstalla on nähty varmasti sen yli 20 vuotisen historian aikana yksi räikeimpiä pelikieltoja. Tästä pelikiellosta voisi käyttää sanaa kiusaaminen tai vaikkapa ajojahti.

Aloitetaan ihan alusta. Sain pelikiellon todella mystisellä tavalla. Yksityisviestissä, jonka sain modeilta ei selvinnyt mitään. Siinä vain kerrottiin asioita mistä varmasti kaikki on samaa mieltä tällä palstalla.

"Ei siinä ole mitään pahaa, että ei kannata pelkästään suomalaisia".

-Niimpä mikä sitten oli pelikiellon syy? Ja mitkä viestit?

"Ei mikään yksittäisistä viesteistä ollut niin paha"

-Niimpä niin. Ihmettelen vielä enempi tätä kuukauden pelikieltoa.

Siis jokainen, olitpa minusta mitä mieltä tahansa niin käykäähän vilkaisemassa minun viestihistoriani. Tämä pelikieltohan koski siis ainoastaan Pekingin liveseurantaa. Käykää katsomassa se ja kertokaa oma mielipiteenne! Kertokaa minulle, että mistä noista viesteistä voi antaa kuukauden pelikiellon. Eihän sitä tosiaankaan kukaan edes modet itse tiedä, koska silloin siihen tykkäyksiä kerjäävän pelikieltoilmoitukseenkaan ei voinut sitä kertoa.

Olen palstalla kuitenkin asiallinen kirjoittaja, vaikka kirjoitankin viestejä omalla twistillä. Jännä, että Pekingin liveseuronnoissa sai arvostella esim naishiihtäjien ulkonäköä ja haukkua niitä, mutta auta armias kun sanoo, että Klaebo hiihti tänään paremmin kuin Iivo niin jokuhan sitten pahoittaa mielensä.

Itse kävin lukemassa palstaa harvemmin kun olin pitkään työputkessa ja lomani alkaa huomenna. Ei pelikielto minuun silleensä vaikuta, mutta joku tasa-arvo tähän on saatava. Koen, että olen jatkuvasti moderaattoreiden ja muiden käyttäjien hampaissa, vaikka vilpittömästi toivon kaikille pelkkää hyvää. Olenko vain tahattomasti päässyt modejen ihon alle ja siksi heillä tuntuu olevan jotain henkilökohtaista minua vastaan!

Tähän halutaan muutos! Moderaattorien harjoittama kiusaaminen ja ajojahti on saatava päätökseen!

Vai onko joku erimieltä siinä, että palstalla kaikki ovat samanarvoisia aivan kuten Jumalankin silmissä.

Hyvää kevättä toivottaen, palstan syrjitty Pistelinko87!
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Tervehdys vaan kaikille!

Yleensä olen palstalla iloisella päällä ja piristän palstalaisten arkea, mutta nyt täytyy sanoa, että palstalla on nähty varmasti sen yli 20 vuotisen historian aikana yksi räikeimpiä pelikieltoja. Tästä pelikiellosta voisi käyttää sanaa kiusaaminen tai vaikkapa ajojahti.

Aloitetaan ihan alusta. Sain pelikiellon todella mystisellä tavalla. Yksityisviestissä, jonka sain modeilta ei selvinnyt mitään. Siinä vain kerrottiin asioita mistä varmasti kaikki on samaa mieltä tällä palstalla.

"Ei siinä ole mitään pahaa, että ei kannata pelkästään suomalaisia".

-Niimpä mikä sitten oli pelikiellon syy? Ja mitkä viestit?

"Ei mikään yksittäisistä viesteistä ollut niin paha"

-Niimpä niin. Ihmettelen vielä enempi tätä kuukauden pelikieltoa.

Siis jokainen, olitpa minusta mitä mieltä tahansa niin käykäähän vilkaisemassa minun viestihistoriani. Tämä pelikieltohan koski siis ainoastaan Pekingin liveseurantaa. Käykää katsomassa se ja kertokaa oma mielipiteenne! Kertokaa minulle, että mistä noista viesteistä voi antaa kuukauden pelikiellon. Eihän sitä tosiaankaan kukaan edes modet itse tiedä, koska silloin siihen tykkäyksiä kerjäävän pelikieltoilmoitukseenkaan ei voinut sitä kertoa.

Olen palstalla kuitenkin asiallinen kirjoittaja, vaikka kirjoitankin viestejä omalla twistillä. Jännä, että Pekingin liveseuronnoissa sai arvostella esim naishiihtäjien ulkonäköä ja haukkua niitä, mutta auta armias kun sanoo, että Klaebo hiihti tänään paremmin kuin Iivo niin jokuhan sitten pahoittaa mielensä.

Itse kävin lukemassa palstaa harvemmin kun olin pitkään työputkessa ja lomani alkaa huomenna. Ei pelikielto minuun silleensä vaikuta, mutta joku tasa-arvo tähän on saatava. Koen, että olen jatkuvasti moderaattoreiden ja muiden käyttäjien hampaissa, vaikka vilpittömästi toivon kaikille pelkkää hyvää. Olenko vain tahattomasti päässyt modejen ihon alle ja siksi heillä tuntuu olevan jotain henkilökohtaista minua vastaan!

Tähän halutaan muutos! Moderaattorien harjoittama kiusaaminen ja ajojahti on saatava päätökseen!

Vai onko joku erimieltä siinä, että palstalla kaikki ovat samanarvoisia aivan kuten Jumalankin silmissä.

Hyvää kevättä toivottaen, palstan syrjitty Pistelinko87!
Olitko se sinä myös joka lähetti yksityisviestejä monelle palstalaiselle jossa vittuilit vaan perään ja häiritsit muita?
 
Jos saatte pelikieltoa, kestäkää se niin kuin mies (tai nainen kun niitäkin täällä on) Rangaistukselle on peruste ja säännöt on täällä olemassa.

Jaksoin minäkin sitkeästi odottaa yli vuoden että pääsisinkö vielä tänne Vapaalle kirjoittamaan. Ja kun tajusin että voin päästä jos osaan käyttäytyä, niin odotus tosiaan kannatti. Palstan lukemista en lopettanut pitkäksi aikaa kerralla pelikieltoni aikana. Pelikieltoni oli täysin ansaittu, ei ongelmia myöntää sitä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Hei @Moderaattorit, tuli kaksi juttua mieleen.

Kirjoitin tämän Venäjä hyökkää Ukrainaan ketjuun.

Edit:

Huomasin nyt @Moderaattorit huomautuksen aiheesta. Tuli teille Modet mieleen, että olisiko joskus hyvä mainita (tai lisätä) ns. väärän aiheen aloittavassa viestissä asiasta huomautuksella: "...teksti... t:Modet", jotta ei tulisi sitten vastattua sellaiseen mihin ei suositella enää vastattavan. Jätän nyt tämän hetkeksi tähän, jotta viesti ehkä menee teille perille. Ongelma korreloituu vain niissä ketjuissa joihin tulee todella paljon viestejä, kun ei niitä kaikkia lukemattomia viestejä välttämättä moni lue ennen kuin vastaa johonkin viestiin.
1) Onko tuollainen mahdollista lisätä jonkun kirjoittajan viestiin tekstiä, että "tämä aihe EI kuulu tähän ketjuun..." tms. jotta ei tulisi enää vastauksia väärän ketjun väärään aiheeseen.

2) Editoin tuon @ Moderaattorit kohdan muutaman minuutin alkuperäisen viestin lähettämisen jälkeen.

Oliko niin, että jos editoi viestiä ja tägää vasta editoinessa @-merkillä jonkun kirjoittajan, niin editoidessa ei tule ilmoitusta tuosta tägäämisestä? Olen jostain ehkä lukenut näin, mutta onko tuo vain tornihuhu.

Siis, jos haluaa vaikka tägätä modet, mutta tekee sen viestin editoinnin jälkeen, niin tieto tägistä/viestistä voi jäädä siten kokonaan havainnoimatta.
 
1) Hyvä vinkki. Rikepisteistä me saadaankin ilmoitus tuohon kyseisen viestin ylälaitaan, mutta pystytään kyllä editoimaan viestejä ja lisäämään niihin esim. juurikin tuollainen huomautus. Koitetaan muistaa, jos ja kun tulee tarvetta.

2) Hyvin mahdollista, että tägäys ei toimi jos se tehdään vasta viestiä muokatessa. Testataanpas saman tien. Tässä viestissä ei ole lainattu viestiäsi tai tägätty nimimerkkiäsi. Muokkaan kuitenkin viestiä hetken päästä ja tägään sinut.

EDIT:
@Mazaa testing, testing, one, two
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
1) Hyvä vinkki. Rikepisteistä me saadaankin ilmoitus tuohon kyseisen viestin ylälaitaan, mutta pystytään kyllä editoimaan viestejä ja lisäämään niihin esim. juurikin tuollainen huomautus. Koitetaan muistaa, jos ja kun tulee tarvetta.

2) Hyvin mahdollista, että tägäys ei toimi jos se tehdään vasta viestiä muokatessa. Testataanpas saman tien. Tässä viestissä ei ole lainattu viestiäsi tai tägätty nimimerkkiäsi. Muokkaan kuitenkin viestiä hetken päästä ja tägään sinut.

EDIT:
@Mazaa testing, testing, one, two
Hola, arvoisat @Moderaattorit.

Tuosta EI tullut mitään hälytystä, kuten ounastelinkin. Eli viestin editoinnin jälkeen tägäys ei toimi ihan siten kuin se voisi parhaimmillaan toimia

Tästä viestistä tägäys tulee teille toki ihan normaalisti kaiken järjen mukaan vaikka editoin tätä nyt vielä parin sanan verran. Voi olla, että softan tämänhetkisistä asetuksista tuollaista editin-jälkeistä-tägäystä ei välttämättä edes saa aktivoitua millään.

Ja näillä puheilla se ominaisuus on varmaan jo huomenna toiminnassa. :D
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ymmärrän tosi hyvin ryssävihan ja xenofobian ankaran karsimisen. Mutta entäs tietoinen disinformaation levittäminen? Maailma on muuttunut, etenkin somemaailma, ja ehkä pitäisi muuttaa JA:n sääntöjä sen myötä?

On ihan oikeasti aika lievää verrattuna siihen, että joku rasvanahkainen lätkäfani puhuu tunnekuohussaan ryssistä, kuin että tietoisesti levitetään harhaista myrkkyä puolustamaan Venäjän fasistista hyökkäystä rauhanomaista pienempää naapuriaan vastaan. Vai oletteko ihan oikeasti eri mieltä tästä?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Vai oletteko ihan oikeasti eri mieltä tästä?
Ei kukaan voi olla. Ei vain voi. Tai sitten on niiden trollien yms. putinistien (eli natsien) puolella.

Itsekin siis toivoisin tuohon vastausta moderaattoreilta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Olitko se sinä myös joka lähetti yksityisviestejä monelle palstalaiselle jossa vittuilit vaan perään ja häiritsit muita?

Menemättä sääntörikkomusten puolelle, mutta esiin nostamaltasi pohjalta en osta yhtään tuota uhriutumista sekä asiallisen kirjoittajan julistusta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ymmärrän tosi hyvin ryssävihan ja xenofobian ankaran karsimisen. Mutta entäs tietoinen disinformaation levittäminen? Maailma on muuttunut, etenkin somemaailma, ja ehkä pitäisi muuttaa JA:n sääntöjä sen myötä?

On ihan oikeasti aika lievää verrattuna siihen, että joku rasvanahkainen lätkäfani puhuu tunnekuohussaan ryssistä, kuin että tietoisesti levitetään harhaista myrkkyä puolustamaan Venäjän fasistista hyökkäystä rauhanomaista pienempää naapuriaan vastaan. Vai oletteko ihan oikeasti eri mieltä tästä?
Heitän sellaisen villin veikkauksen, että on melko hankalaa tehdä päätöksiä siitä mikä on pelkkää typeryyttä ja mikä on tarkoituksellista propagandan levittämistä. Erityisesti jos kyseessä on kiekkopuolella hyvä kirjoittaja niin satunnaisesti muualla esille tulevat paskat mielipiteet voivat olla vähemmän kovia rikkeitä.

Ei siinä että tietäisin mistä on edes kyse.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Heitän sellaisen villin veikkauksen, että on melko hankalaa tehdä päätöksiä siitä mikä on pelkkää typeryyttä ja mikä on tarkoituksellista propagandan levittämistä. Erityisesti jos kyseessä on kiekkopuolella hyvä kirjoittaja niin satunnaisesti muualla esille tulevat paskat mielipiteet voivat olla vähemmän kovia rikkeitä.

Ei siinä että tietäisin mistä on edes kyse.
Varmaan paljolti näin - mutta eipä taida olla mitään sääntöääkään asiasta, johon perustaa mitään sanktioita. Ja varmasti sellainen olisikin vaikea muotoilla, mutta juuri tälläisiä aukkoja on häikäilemättä käytetty hyväksi ympäri länsimaista somea ja aiheutettu todella paljon vahinkoa. Toki tällä hyvin moderoidulla palstalla sangen vähän.
 
Ymmärrän tosi hyvin ryssävihan ja xenofobian ankaran karsimisen. Mutta entäs tietoinen disinformaation levittäminen? Maailma on muuttunut, etenkin somemaailma, ja ehkä pitäisi muuttaa JA:n sääntöjä sen myötä?

On ihan oikeasti aika lievää verrattuna siihen, että joku rasvanahkainen lätkäfani puhuu tunnekuohussaan ryssistä, kuin että tietoisesti levitetään harhaista myrkkyä puolustamaan Venäjän fasistista hyökkäystä rauhanomaista pienempää naapuriaan vastaan. Vai oletteko ihan oikeasti eri mieltä tästä?
Moikka.

Sanottakoon aluksi uusintana, että arvostamme mielipiteenvapautta ja erilaisia mielipiteitä myös Venäjän hyökkäystä käsittelevissä keskusteluissa, mihin tässä kysymyksessä viitattaneen. Ja vaikka modetiimi noin keskimäärin onkin fiksua ja skarppia joukkoa, ei meistä varsinaisiksi faktantarkistajiksi ole; palstalla on varmasti sota-asioista ja Venäjästä meitä huomattavasti enemmän tietäviä kirjoittajia.

Samalla kannattaa antaa hivenen armoa kanssakeskustelijoille. Aihe herättää tunteita ja kuten ketjun sivumääräkin kertoo, sinne kirjoittaa suuri määrä porukkaa, joiden tietämys aiheesta vaihtelee. Ei siis ole mitenkään yllättävää, mikäli jossain yksittäisessä viestissä jokin yksityiskohta on pielessä.

Yleisesti otteemme Venäjä-aiheisiin keskusteluihin lienee melko verrannollinen koronakeskusteluihin. Eli erilaiset mielipiteet ovat sallittuja, mutta puhtaan trollaamisen haluamme mekin pois. Lisäksi aivan kuten asetimme tietyille käyttäjille koronakaranteeneja, kyllä modetiimi voi asettaa nykysääntöjenkin avulla omat "pakotteensa" sellaisille kirjoittajille, jotka tuntuvat tietoisesti kirjoittavan ihan puhdasta hölynpölyä ja humpuukia.

Moderaattorit
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Moikka.

Sanottakoon aluksi uusintana, että arvostamme mielipiteenvapautta ja erilaisia mielipiteitä myös Venäjän hyökkäystä käsittelevissä keskusteluissa, mihin tässä kysymyksessä viitattaneen.
Tosiaan ansiokas vastaus, kiitos.

Sen verran kommentoisin, ettei kysymys ole niinkään siitä, että esitetään Venäjää myötäileviä mielipiteitä vaan se, ettei reaalisesti osallistuta mihinkään dialogiin ja aidosti keskustella. Pääasia on tuoda esille tietty viesti ja vain näennäisesti viitata vastapuolen kommentteihin ja sitten taas toistaa se viesti, ja uudelleen ja uudelleen. Tälläistä näkyy säännöllisesti, eikä sitä sanktioida.

Ehkä sitten tämä näennäinen vastailu on sen verran taitavaa, että se on omiaan peittämään sen varsinaisen todellisuuden, ettei oikeasti käydäkään mitään keskustelua vaan vain pakotetaan jatkuvasti tiettyä sanomaan ulos. Sitten sulavasti poistutaan ketjusta ja tehdään homma parin päivän kuluttua jälleen uudelleen, ja uudelleen ja uudelleen...
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Rikepisteitä ainakin jaellaan aika mielivaltaisesti.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Evertonin saama pelikielto... kyseessä kuitenkin yksi palstan arvostetuimmista nimimerkeistä jo sieltä alkuvuosilta asti ja ei taida kummoista rikehistoriaa löytyä, jos ollenkaan. Lisäksi käyttäjä katui viestiään julkisesti jo seuraavana päivänä. Ei ole pitkäkään aika kun vastaavasta katumisesta modet antoivat (samalla yksittäistapausta kommentoiden) positiivista palautetta että arvostavat "kykyä todeta asia myös itse" ja jättivät todella ilkeämielisen kiusaamisen ilman sanktioita.

Yksi esimerkki lisää tähän loputtomaan epäloogisuuteen rangaistuksien jakamisessa....
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nopeasti vilkaistuna vaikuttaa siltä, että entiset varjomodet saivat kokea kovan kohtalon.

Modetoiminta ei ehkä kestänyt edes sitä pientä valoa, minkä varjomodet sinne nurkkaan veivät...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Nopeasti vilkaistuna vaikuttaa siltä, että entiset varjomodet saivat kokea kovan kohtalon.

Modetoiminta ei ehkä kestänyt edes sitä pientä valoa, minkä varjomodet sinne nurkkaan veivät...
Hoh, meitsi säästyi puhdistuksesta. Ihan Molotovina seuraan kun vanhat tutut päätyvät pölkylle.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No nyt on nähty vaivaa urpoiluun! Ja Petri Lättikin siellä, ihanaa!
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nopeasti vilkaistuna vaikuttaa siltä, että entiset varjomodet saivat kokea kovan kohtalon.

Modetoiminta ei ehkä kestänyt edes sitä pientä valoa, minkä varjomodet sinne nurkkaan veivät...

Niin se vallankumous söi taas lapsensa. Loput varjomodet jäi odottelemaan vielä kohtaloitaan, tässä on vielä paljon tätä kuravesipäivää jäljellä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös