Kunhan uhkailee hassun hauskasti, niin säästyy päätä silittelemällä. Moderaattorien ajatustenlukutaidot ovat myös varsin hyvät, kun tietävät että hän ei ollut tosissaan.Yleisesti varjomoderointi avasi silmiäni ja rangaistukset tulivat paremmin ymmärrykseeni, mutta nyt käytän oikeuteni purnata hieman.
Jos tänne kirjoittaa, että fantasioi toisen käyttäjän kuolemasta, niin miten vitussa siitä voi selvitä viikon pelikiellolla?
Aika paljon paskaa ja sakeaa settiä on tullut täälläkin palstalla luettua, mutta mielestäni toi viesti oli ihan hirveintä paskaa mitä ikinä on joutunut lukemaan.
Isojen ovien olisi pitänyt käydä, vaikka kuinka ei usko käyttäjän olleen tosissaan.
Muistelepas jotain vanhaa palstakonfliktia ja JYTKISTÄPUM!! kuukauden pelikielto. Ei auta vaikka kuinka hassusti olisit muistellut.Yleisesti varjomoderointi avasi silmiäni ja rangaistukset tulivat paremmin ymmärrykseeni, mutta nyt käytän oikeuteni purnata hieman.
Jos tänne kirjoittaa, että fantasioi toisen käyttäjän kuolemasta, niin miten vitussa siitä voi selvitä viikon pelikiellolla?
Aika paljon paskaa ja sakeaa settiä on tullut täälläkin palstalla luettua, mutta mielestäni toi viesti oli ihan hirveintä paskaa mitä ikinä on joutunut lukemaan.
Isojen ovien olisi pitänyt käydä, vaikka kuinka ei usko käyttäjän olleen tosissaan.
Pakko olla Turengista tai muuten vaan modejen kaveri.Yleisesti varjomoderointi avasi silmiäni ja rangaistukset tulivat paremmin ymmärrykseeni, mutta nyt käytän oikeuteni purnata hieman.
Ja toisessa viestissä toivoi kai myös tämän käyttäjän vanhempien kuolemaa. Olin kyllä ihan varma että kuukauden tai kahden huili tulee aivan vähintään tuollaisesta, jos nyt ei vielä isompaa.Yleisesti varjomoderointi avasi silmiäni ja rangaistukset tulivat paremmin ymmärrykseeni, mutta nyt käytän oikeuteni purnata hieman.
Niinpä. Niin minäkin @Leon toivon että sinäkin kuolet. En sitä että se tapahtuisi minun kauttani tahi muutenkaan ikävästi, vaan silleen kauniilla tavalla aikanaan, kun aika on kypsä.Hassuinta on, että ennen pitkää nuo toiveet tulevat toteutumaan. Ei ehkä toivojan toivomalla tavalla, mutta vääjäämättä kuitenkin.
Toivot vielä, että Via Dolorosa palaa helvetissä, niin saat rikepisteen, mutta jos menet heittämään Tami-ketjuun toteamuksen, että kuulostaa ihan kiekkoleijonalta, niin saat kuukauden menolipun banaanisaarille.Vieläkin kyllä häiritsee, että toisen käyttäjän kuoleman toivominen tuo vain viikon jäähyn. Katsotaanpa jos arvon @Moderaattorit vaikka tulisivat selventämään asiaa. Onko tosiaan niin, että on ihan sama jos toivon käyttäjän @Via Dolorosa kuolemaa tai jos toivon, että Petrus Palmu tahallaan kampittaisi Anton Levtchin kuukauden pituiselle sairaslomalle ettei pääse karkuun pistepörssissä, koska minä tykkään enemmän Petruksesta pelaajana kuin Antonista.
Ihan hyvä sääntö se on. Anonymiteettiä täytyy suojata. Jos niitä tosissaan arvuuttelulevia viestejä ei ole näkynyt, niin se voi olla merkki siitäkin että sääntö toimii ennaltaehkäisevästi.Kertokaahan mulle onko tuota henkilöllisyyden arvuuttelu-pykälää koskaan käytetty mihinkään edes hämärästi legitteihin arvailuihin?
Koska tuntui että aina kun sitä sovelletaan on kyseessä selkeä hassuttelu.
I.e jos pykälälle ei tunnu olevan mitään legittiä tarvetta, onko se tarpeellinen?
Nojoo, mutta kuten tässäkin ketjussa nähdään millaisia saivartelijoita on universumi pihalle tuottanut niin puolustelematta hirveesti modeja olisi heiltä palstaitsemoderointi-itsemurha lähteä setvimään jotain penaltin pituutta - seuraava humanoidi tulisi kysymään miksi sitten tuolla kaks vuotta sitten noin ja nyt näin!?Vähän huolestuttaa ajoittain, kun @Moderaattorit saavat ihan aiheesta kritiikkiä päätöksistään ja modeilta ei kuulu minkäänlaista vastausta palautteeseen. Enkä nyt ihan heti muista, että modet olisivat suoraan myöntäneet jonkin päätöksen menneen vihkoon. Vaikka siellä onkin useampi mode päätöksiä tekemässä, niin silti ei voi aina sujua täydellisesti. Joskus saattaisi olla ihan aiheellista, että aiemmin tehty päätös otettaisiin uudelleen käsittelyyn ja mietittäisiin ihan oikeasti, että tuliko tässä tehtyä virhe.
Omien virheiden myöntäminen vaatii selkärankaa, mutta kun siinä onnistuu, niin luottamus kasvaa. Olen vahvasti sitä mieltä, että tämä viimeisin kritiikkiä aiheuttanut päätös oli modeilta virhe, sillä rangaistus ei todellakaan ole riittävä rikkeeseen nähden.
Niin, siinä tulee sitten kysellä, että mikä on se pienempi paha. Mielestäni tässä on kyseinen käyttäjä mennyt viesteissään niin pitkälle, että se on paljon suurempi huolenaihe, kuin mahdollinen ylimääräinen palaute modeille, jos tuota päätöstä korjataan.Nojoo, mutta kuten tässäkin ketjussa nähdään millaisia saivartelijoita on universumi pihalle tuottanut niin puolustelematta hirveesti modeja olisi heiltä palstaitsemoderointi-itsemurha lähteä setvimään jotain penaltin pituutta - seuraava humanoidi tulisi kysymään miksi sitten tuolla kaks vuotta sitten noin ja nyt näin!?
Veikkaan, että yksi selittävä tekijä tähän voisi olla se, että heillä on tämän palstan ulkopuolistakin elämää. Mitä veikkaat?Vähän huolestuttaa ajoittain, kun @Moderaattorit saavat ihan aiheesta kritiikkiä päätöksistään ja modeilta ei kuulu minkäänlaista vastausta palautteeseen. Enkä nyt ihan heti muista, että modet olisivat suoraan myöntäneet jonkin päätöksen menneen vihkoon. Vaikka siellä onkin useampi mode päätöksiä tekemässä, niin silti ei voi aina sujua täydellisesti. Joskus saattaisi olla ihan aiheellista, että aiemmin tehty päätös otettaisiin uudelleen käsittelyyn ja mietittäisiin ihan oikeasti, että tuliko tässä tehtyä virhe.
Veikkaan, että yksi selittävä tekijä tähän voisi olla se, että heillä on tämän palstan ulkopuolistakin elämää. Mitä veikkaat?
Mun on edelleenkin tosi vaikea ymmärtää tällaista nillitystä, kun on kyse ilmaisesta keskustelupalstasta. Jos täällä kirjoittelee jotain sellaista, jonka palstaa pyörittävät ihmiset (lasken modet nyt tässä tapaukessa mukaan) kokevat haitallisena niin hyväksy se, katso peiliin ja mieti mitä tuli sanottua.
Millä perusteella sä ansaitset siihen mitään selitystä? Et maksa tämän palstan käyttämisestä senttiäkään, enkä usko että nämä modetkaan tuosta työstä millään tavalla kostuvat, joten on mun mielestä naurettavaa vaatia, että "minulla on oikeus kuulla selitys". Vitut ole. Jos täällä sääntöjen noudattaminen ei onnistu ja kokee, ettei moderointi ole oikeudenmukaista niin kirjoittaa sitten jonnekin muualle, eikä jatkuvasti nillitä täällä. Netti on palstoja pullolaan.
Olen puhunut. U-G-H!
P.S. Mielenpahoittamisen minimoimiseksi, korostan että tämähän on vain minun mielipiteeni asiasta.
Nyt rupesit kyllä tekemään ihan omia johtopäätöksiä tekstistäni. En missään kohtaan sanonut, että minulla olisi joku oikeus kuulla selitys tai ylipäätään vaatinut sitä. Toivoin, että selitys saataisiin, koska toivon että tämä keskustelupalsta pysyy laadukkaana.Veikkaan, että yksi selittävä tekijä tähän voisi olla se, että heillä on tämän palstan ulkopuolistakin elämää. Mitä veikkaat?
Mun on edelleenkin tosi vaikea ymmärtää tällaista nillitystä, kun on kyse ilmaisesta keskustelupalstasta. Jos täällä kirjoittelee jotain sellaista, jonka palstaa pyörittävät ihmiset (lasken modet nyt tässä tapaukessa mukaan) kokevat haitallisena niin hyväksy se, katso peiliin ja mieti mitä tuli sanottua. Keskimäärin varmastikin lähes aina siihen on jonkinlainen peruste, että pelikieltoa rapisee.
Millä perusteella sä ansaitset siihen mitään selitystä? Et maksa tämän palstan käyttämisestä senttiäkään, enkä usko että nämä modetkaan tuosta työstä millään tavalla kostuvat, joten on mun mielestä naurettavaa vaatia, että "minulla on oikeus kuulla selitys". Vitut ole. Jos täällä sääntöjen noudattaminen ei onnistu ja kokee, ettei moderointi ole oikeudenmukaista niin kirjoittaa sitten jonnekin muualle, eikä jatkuvasti nillitä täällä. Netti on palstoja ja keskustelukanavia pullollaan.
Olen puhunut. U-G-H!
P.S. Mielenpahoittamisen minimoimiseksi, korostan että tämähän on vain minun vaatimaton mielipiteeni asiasta.
No mä näen asian niin, että täysin vapaaehtoispohjalla pyörivälle, käyttäjille ilmaiselle keskustelupalstalle, on täysin riittävää tuoda säännöt esille ja that's it. Ja nimenomaan kun keskustelupalsta on tätä kokoluokkaa niin sitä suuremmalla syyllä voidaanko vaatia, että joka ikistä pelikieltoa täytyy täällä jonkun lautakunnan toimesta perustella etenkin kun ne perusteet on kerrottu jo pelikiellon julkaisun yhteydessä?Kyllä sen "palvelun" tarjoajan on ihan suotavaa huomioida jos vaikkapa luomansa keskustelupalsta on tätä kokoluokkaa ja kerää keskusteluja laidasta laitaan.
Jos tuolle pohjalle sanelet "10 käskyä" -tyyliset säännöt ja voit vaikuttaa jopa vuosikymmeniä palstalla olleiden kohtaloihin, kannattaa varautua että tämäkin ketju laulaa.
Nyt rupesit kyllä tekemään ihan omia johtopäätöksiä tekstistäni. En missään kohtaan sanonut, että minulla olisi joku oikeus kuulla selitys tai ylipäätään vaatinut sitä. Toivoin, että selitys saataisiin, koska toivon että tämä keskustelupalsta pysyy laadukkaana.
Selitysten toivominen ja kyseleminen on eri asia kuin niiden vaatiminen. On ihan totta, että kenelläkään ei ole varsinaisesti oikeutta vaatia selityksiä ja modet saavat luotsata palstaa haluamallaan tavalla, mutta ei ole silti mitenkään väärin tai kiellettyä kysellä asioista ja pyrkiä vuoropuheluun moderaattoreiden kanssa. Modet ovat myös yleisesti ottaen vastailleet ihan kohtalaisen hyvin kaikkiin esitettyihin huolenaiheisiin, palautteeseen ja kysymyksiin, eli tästä pääteltynä myös modet pitävät palautetta tärkeänä.
No mä näen asian niin, että täysin vapaaehtoispohjalla pyörivälle, käyttäjille ilmaiselle keskustelupalstalle, on täysin riittävää tuoda säännöt esille ja that's it.
Tuo sääntökirjan päivittäminen on sitten oma keskustelunsa ja voi olla, että se on ihan paikallaan. En osaa sanoa. On täällä tullut jo sen verran kauan pyörittyä, että en ole juurikaan sääntökirjaa tuijotellut. Hyvin tietää mitä saa tehdä ja mitä ei.Niitä sääntöpykäliä voisi varmasti myös päivittää ja näin ollen helpottaa ihan sitä omaakin asemaa. Kun juurikin ilmaiseksi tätä hommaa pyöritetään. Tätäkin ketjua lukemalla kuitenkin huomaa melko monella olevan ihan oikeitakin pointteja kritiikin suhteen.
Lainaan tämän pätkän kommentista, koska se on niin osuva.Omien virheiden myöntäminen vaatii selkärankaa, mutta kun siinä onnistuu, niin luottamus kasvaa.