Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 219 402
  • 13 556

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Luetko uudestaan tekstin jonka lainasit. Ja vielä kerran uudestaan... Tosi outo tapa tämä että tullaan kertomaan kirjoitaaneeni jotain ihan muuta kuin mitä olen oikeasti kirjoittanut.
Niin? Jos minä netissä, vaikkapa Twitterissä tai Facebookin kaupunginosaryhmässä, kehun työnantajaani, en minä kyllä taatusti mene kertomaan olevani siellä hommissa. Silloinhan minä esiinnyn siellä vain tavan somettajana, enkä työnantajani edustajana. Mielestäni siinä ei ole mitään kyseenalaista.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin? Jos minä netissä, vaikkapa Twitterissä tai Facebookin kaupunginosaryhmässä, kehun työnantajaani, en minä kyllä taatusti mene kertomaan olevani siellä hommissa. Silloinhan minä esiinnyn siellä vain tavan somettajana, enkä työnantajani edustajana. Mielestäni siinä ei ole mitään kyseenalaista.
Kertoo paljon moraalistasi. Sitä ei ole.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kertoo paljon moraalistasi. Sitä ei ole.
Minusta tämä taas kertoo paljon siitä, miksi meuhkaat tässä ketjussa niin usein ja niin kummallisista asioista.

Ja kyllä mä kehuni perustelen. Tyhjästä en kehu edes vaimoani.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta tämä taas kertoo paljon siitä, miksi meuhkaat tässä ketjussa niin usein ja niin kummallisista asioista.
Totta. Haluan että asiat tehdään rehellisesti ja oikeudenmukaisesti. Aika monelle vieraita käsitteitä vaikuttaisivat olevan.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Palstan moderointi on mielestäni hyvällä tasolla, kiitos siitä. Jatkakaa @Moderaattorit samaan malliin kuin tähänkin asti ja näin Jatkoaika pysyy tulevaisuudessakin Suomen parhaana keskustelupalstana.
Olen hiukan eri mieltä, sillä jotkut tosi raskaat tyypit saavat meuhkata, provoilla ja mennä henkilökohtaisuuksiin aivan liian pitkälle.

Kiinnittäisin moderoinnissa selvästi nykyistä enemmän huomiota viestien tavoitteeseen ja sisältöön. Jos sisältö on nolla ja jäljelle jää pelkkä provo, siirtäisin kirjoittajan aika nopeasti poppariosastolle. Siten ehkä taso paranisi entisestään.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Aikaisemmin yhden sanan viesteistä muissa kuin ottelun seurantaketjuissa tuli pelikieltoa, nykyjään havaintojeni mukaan ei. Miksi käytäntö on muuttunut?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aikaisemmin yhden sanan viesteistä muissa kuin ottelun seurantaketjuissa tuli pelikieltoa, nykyjään havaintojeni mukaan ei. Miksi käytäntö on muuttunut?
Miksi niistä pitäisi antaa pelikieltoa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä pitäisikö, mutta miksi aikaisemmin annettiin ja nyt ei? Eivät yhden sanan viestit ainakaan tuo paljon sisältöä keskusteluun.
Tuo sisältövaatimus on niin aikansa elänyt homma, ettei siitä vissiin kehdata antaa enää pelikieltoja. Joskus muinoin täällä oli se utopia, että kaikki viestit ovat täynnä sisältöä virheettömällä suomenkielellä kirjoitettuna. Se tulkinta on kuihtunut ihan omaan mahdottomuuteensa ja minusta koko sisältöviittaus pitäisi raapia säännöistä pois. Tai kai se siellä vielä on, en tarkistanut. Ehkä modet jonain kauniina päivänä ottavat nuo sääntökukkaset tarkasteluun ja poistavat ne idioottimaisuudet sieltä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No perkele. Varmaan olen moraaliton, mutta en tiennyt olevani sitä sen takia, että olen kertonut ihmisille pitäväni työpaikkaani hyvänä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No perkele. Varmaan olen moraaliton, mutta en tiennyt olevani sitä sen takia, että olen kertonut ihmisille pitäväni työpaikkaani hyvänä.
Valehtelit siis olevasi pelkkä asiakas?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Entä jos haukkuu työnantajaansa, saako sen tehdä pelkkänä asiakkaana, vai onko sekin moraalitonta?
Vai olisiko niin, että oleellista on se, onko kehu/haukku/mielipide perusteltua ja faktoihin perustuvaa?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Entä jos haukkuu työnantajaansa, saako sen tehdä pelkkänä asiakkaana, vai onko sekin moraalitonta?
Vai olisiko niin, että oleellista on se, onko kehu/haukku/mielipide perusteltua ja faktoihin perustuvaa?
Potkut tuosta varmaankin seuraa jos kiinni jää. Oisko ne sitten väärinperustein saadut fudut?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Eli on moraalitonta? Vai ei?
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Googlatkaa lojaliteettivelvollisuus työsuhteessa...
 

Nick Neim

Jäsen
En kyllä näe ongelmaa siinä, että yksittäinen siviilimoderaattori (hieno sana eikös) kommentoisi Moderaattorit porukan kollektiivisia päätöksiä omalla nimimerkillään. Kyseinen siviilimoderaattorihan on voinut olla äänestämässä esimerkiksi päätettyä päätöstä vastaan, eikä silloin asiassa olisi minkäänlaista ristiriitaakaan.

Huomattavasti kyseenalaisempaa se olisi siinä tapauksessa, että yksittäisellä moderaattorilla olisi valtaa tehdä itsenäisiä päätöksiä, jolloin "oman" tapauksen valkopesu olisi huomattavasti kyseenalaisempaa ja liikuttaisiin harmaalla alueella. Nythän tuossa pelkästään saatetaan saada vain (tietämättämme) hyviä perusteluja sille, miksi tapaus on päätetty siten kuin se on päätetty, jos joku sisäpiiristä jostain tapauksesta huutelisi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Okei, voin tietysti aina arvata? Tuletko sitten taas kummeksumaan tätä "outoa tapaa" jossa laitetaan sanoja suuhusi?
Riippuu siitä laitatko suuhuni sanoja
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Riippuu siitä laitatko suuhuni sanoja
Eikös se ole vähän pakko jos et suostu vastaamaan. Johon sinulla on toki oikeus, mutta jota puolestani kummastelen, koska kysymys oli yksinkertainen.

Jos vähän spekuloin, niin jos olisin vaikka Perniön Lihalla töissä, niin olisi minulta ilmeisesti moraalitonta sanoa että:
"Perniön Lihan maksamakkara on minusta parempaa kuin HK:n, lähinnä koska siinä on enemmän maksaa" vaikka tämä siis olisi totta ja todellinen mielipide, mutta jättäisin kertomatta että olen PL työntekijä. Jos taas maksapitoisuus olisi toisinpäin, niin olisiko minulta moraalitonta sanoa että "minusta HK:n maksamakkara on parempaa, lähinnä koska siinä on enemmän maksaa." En uskalla arvata sinun kantaasi, mutta omalta osaltani voin todeta etten pidä kumpaakaan lausumaa moraalittomana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös