Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

• 2 545 819
  • 15 460

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nähdäkseni Tamin ketju on poikkeus, vaikka samankaltaista päänaukomista näkyy muissakin ketjuissa. Olennainen ero on siinä, että muissa ketjuissa kirjoitellaan välillä, jopa usein, ihan ketjun aiheestakin. Tamin ketjussa ei ole enää vuosiin ollut kovin säännöllisesti juttua mistään asialähtöisesti. Mukahassuttelusta kehittyi jossain kohtaa itseisarvo koko ketjun olemassaololle. Onhan sille mukahassuttelulle paikkansa, parodialle löytyy paikkansa keskustelun tehokeinona. Mutta tarvitaanko sille oma ketjunsa, joka on kuitenkin nimellisesti henkilön edesottamuksia varten? Kai sille paikkansa olisi, kun viestimäärää katsoo. Tarpeesta en kuitenkaan puhuisi, en ainakaan jääkiekkokeskustelun puolella. Tami ansaitsee paikkansa myös kiekkokeskustelussa, mutta nyt suljettu ketju ei sisällöltään sinne kuulu.

Nauraa jonkun kanssa tai nauraa toiselle. Onhan siinä olennainen ero. Olennaista tässä kohdassa lienee se, että onko Tami vetänyt rooliaan tietoisesti vai tiedostamattaan. Siihen ei Jatkoajassa liene vastausta. Tami on oman roolinsa aikanaan luonut, ei epäilystäkään. Ei Don Tami vahingossa syntynyt ja elämään jäänyt. Mutta onko viime vuosina levy hirttänyt kiinni ja jarrua ei enää osata painaa? En tiedä. Jos kyse on edes osittain tiedostamattomasta roolista, niin onhan se naureskelu Tamille kyseenalaistettavissa. Ainakin nähdyssä mittakaavassa. Tamin ketjussa on kuitenkin nähty niin hyväntahtoista kuin hieman ilkeämpääkin viestiä.

Kyllä Tamin ketjun lukitsemiselle perusteensa on. Toki vastaavalle keskustelulle voisi tilaa jossain Vapaan tai kierrätyskeskuksen puolella ollakin. Ei tämä mikään jatkoaikaa pahemmin leimaava päätös ole, vaikka toisenlaistakin lähestymistä olisi voinut soveltaa.

Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aiheesta voi toki mutkutella niin paljon kuin huvittaa. Jos nuo mainitut ketjut vaivaavat, pistä ihmeessä raporttia.

Mutta omaan silmään useimmissa noista ketjuista enemmistö keskustelee yhä aiheesta, ja luonnollisesti keskustelu välillä myös rönsyilee. Tamin ketjussa keskityttiin aika yksipuolisesti miehen somepäivityksiin ja niille rinkirunkkaamiseen.
Miksei Tamin somepäivityksistä keskusteleminen olisi aiheessa pysymistä? Ei siellä mitään tarkoituksellisesti väärennelty, vaan aitoja päivityksiä tuotiin esille ja ihmeteltiin, että Tamilla sama omalaatuinen meininki jatkuu. Ei siellä lopulta mitään kovin törkeitä kommentteja nähty juuri koskaan, toisin kuin monissa muissa eri henkiöihin kohdistuvissa ketjuissa.

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Aiheesta voi toki mutkutella niin paljon kuin huvittaa. Jos nuo mainitut ketjut vaivaavat, pistä ihmeessä raporttia.

Mutta omaan silmään useimmissa noista ketjuista enemmistö keskustelee yhä aiheesta, ja luonnollisesti keskustelu välillä myös rönsyilee. Tamin ketjussa keskityttiin aika yksipuolisesti miehen somepäivityksiin ja niille rinkirunkkaamiseen.
Ketjun aiheena oli Juhani Tamminen. Huumori ketjussa keskittyi miehen somepäivityksiin, eli hänen tekemiseensä eli ketjun aiheeseen.

Ei minua mikään ketju "vaivaa" sinällään. Minua "vaivaa" se, että nyt on annettu ilman mitään selityksiä ennakkotapaus ketjun sulkemisesta vedoten kiusaamiseen. Esimerkiksi vaikka siinä Jeren ketjussa miestä lyödään surutta - osin tietty ansaitusti. Aika lailla samat naamat sielläkin kirjoittavat samat viestinsä, mitä nyt aihe voi olla vähän erilainen, jos se onkin sanonut vitun sijasta perkele. Jos Tamia kohtaan on hyvä muistaa käytöstavat, sama koskee Karalahteakin.

Kuvitella, olen nyt neljällä viestillä puolustanut Karalahtea. Oli Tami-ketjulla melkoinen voima...

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat

Ihan samalla tavalla Tamin ketjussa keskusteltiin ajankohtaisista päivityksistä, kun vaikka Karalahden tai Valavuoren vastaavissa. Ja noissa kahdessa ketjussa kommentit ovat olleet sitä luokkaa, että jos noin herkkähipiäiseksi ryhdytään, niin ne ketjut olisi pitänyt olla säpissä jo aikoja sitten, "aiheesta keskustelemisesta" huolimatta. Vai onko OK kutsua Jere Karalahtea kusipäiseksi, pienimunaiseksi luuserimulkuksi tai renttunarkkariksi, kunhan vain pysytään aiheessa? Montako kertaa Tamia loukattiin verisesti tuossa ketjussa?

Ja jos Tamin läheiset olisivat oikeasti pistäneet hommalle stopin ja Tamilla olisi oikeasti vanhuuteen liittyviä sairauksia tms. , niin eiköhän paras ja ensimmäinen ratkaisu olisi sulkea itse Tammiselta hänen facebook-tili tai ainakin vahtia mitä hän sinne kirjoittelee. Ja kuten tuossa todettiin, paljon pahempaa kuraa hän saa sometileillään, ja mikä parasta, Don itse tykittää heille täysillä vastaan! Varmaan viimeisiä henkilöitä koko Suomessa jonka itsetunto oikeasti murenisi hassuttelujen myötä.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mutta jatkiksen modeilla oli silloin homma hallussa.

Riippuu, minkälaisia Jatkiksen modeja olisi ollut silloin: Kieltolain kannattajia, kiihkouskovaisia, äärioikeistolaisia tai -vasemmistolaisia yms., jotka olisivat pahoittaneet kuitenkin mielensä.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Miksei Tamin somepäivityksistä keskusteleminen olisi aiheessa pysymistä? Ei siellä mitään tarkoituksellisesti väärennelty, vaan aitoja päivityksiä tuotiin esille ja ihmeteltiin, että Tamilla sama omalaatuinen meininki jatkuu.
Amen! Toki sielä muutamaan otteeseen (korrrrostan Paavo M. Petäjän äänellä sanaa muutamaan) joku voittajiin kuuluva saattoi kirjoittaa oman parodiansa Tamin aamupäivityksestä ja samalla harhautti kaikkia heinäkenkiä. Tämän jälkeen ainakin minun piti aina tarkistaa kieliasusta (huuto- ja kysymysmerkkien määrästä lähinnä), että voiko lainattu kirjoitus tosiaan olla Tamin oma Facebook-päivitys? Pääsääntöisesti kuitenkin keskusteltiin kieliposkessa Tamin omista Facebook-päivityksistä. Olisin ymmärtänyt, jos @Moderaattorit olisivat puuttuneet ja lopettaneet nämä omat versiot heti alkuunsa? Toki, hyvin todennäköisesti yksikään moderaattoreista ei ole Tamin Facebook-kaveri (pelkkiä voittajia), joten tämä varmasti aiheutti haasteita.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en ole Tammisen ketjua seurannut. Nyt tein muutaman haun ja vähän vilkaisin. Oletin mode-linjauksen perusteella, että meno on vähintään samanlaista kuin Karalahti-ketjussa. Siinä Suomen laki on kevyttä tavaraa ja hyökkääminen Karalahtea kohtaan sitä luokkaa, että lainvoimaisten verrokkituomioiden perusteella lakia rikotaan. Tätä mahdollisuutta olen ihmetellyt aiemminkin.

Sen sijaan Tammisen ketjussa ei löytynyt esimerkinomaisina hakemiani vastaavia nimityksiä, joten ainakin tässä mielessä Tammisen ketju on merkittävästi softimpaa tavaraa. Kävin myös lukemassa Tammisen omaa tekstiä ja kommenttejaan, ja eipä Tammisen ketju Jatkoajassa enää ongelmalliselta tuossakaan mielessä tuntunut.

Mutta tämä vain pikaisella haulla ja lukemisella (mm. Tamminen fb).

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Miksei Tamin somepäivityksistä keskusteleminen olisi aiheessa pysymistä? Ei siellä mitään tarkoituksellisesti väärennelty, vaan aitoja päivityksiä tuotiin esille ja ihmeteltiin, että Tamilla sama omalaatuinen meininki jatkuu. Ei siellä lopulta mitään kovin törkeitä kommentteja nähty juuri koskaan, toisin kuin monissa muissa eri henkiöihin kohdistuvissa ketjuissa.
Eikös noista päivityksistä ole ainakin osa jonkun palstalaisen mielikuvituksen tuotetta? Kertaparodiana ihan hauska, mutta kuukaudesta toiseen toistettuna vitsi hiukan väljähtyy, eikä ole mielestäni vielä muuttunut uudelleen hauskaksi. Menee samaan kategoriaan kuin ne ratkihauskat "seurajohdon puhelinkeskustelut", jotka on nykyään aivan aiheellisesti linjattu pelikiellon väärteiksi.

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tiedä vaikka Tami tulisi vielä Poriin ja penkin taakse. Ainakin yli 80% on sitä mieltä, että vielä kerran Tami Poriin. Olet oikeassa tuossa " ikiliikkuja" vertauksessa. Se että levy pyöri ketjussa monta kuukautta paikoillaan johtunee siitä, että myös Tamin levy jäi pyörimään paikoilleen. Uutta keskustelun materiaalia ei oikein Tamiltakaan irronnut.

Siis mitä, eikö muka täydet 100 prossaa ollut veli Roger Mooren äänestyksessä sitä mieltä, että Aurinkokuningas palaa Ässien officeen? Jos joku nyt äänesti Tamin paluuta vastaan, niin heti sinne metsän reunaan. Siellä on vielä tilaa, vaikka siellä on jo esimerkiksi madame Hussi.

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Ehkä olen itse koulukiusaaja, mutta en nähnyt Tamin ketjussa harmitonta hassuttelua kummempaa. Ei ole montaa julkkista, jonka kirjoitetusta tekstistä voi noin hyvin tunnistaa kirjoittajan. Äänestä ja eleistä imitaattorit onnistuvat toki hyvin monesta löytämään ihmisen ytimen.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikös noista päivityksistä ole ainakin osa jonkun palstalaisen mielikuvituksen tuotetta? Kertaparodiana ihan hauska, mutta kuukaudesta toiseen toistettuna vitsi hiukan väljähtyy, eikä ole mielestäni vielä muuttunut uudelleen hauskaksi. Menee samaan kategoriaan kuin ne ratkihauskat "seurajohdon puhelinkeskustelut", jotka on nykyään aivan aiheellisesti linjattu pelikiellon väärteiksi.
Prosentuaalisesti väitän, että omaa mielikuvitusta oli ihan promillen luokkaa ja uskomatonta kyllä kaikki muut olivat ihan aitoja Tamin päivityksiä. Sitä siellä myös taivasteltiin, että ei voi olla oikea päivitys, mutta screenshoteille todistettiin oikeiksi.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sanotaan ihan suoraan: Valavuoren, Karalahden tai Tammisen ketjuissa ei ole kohteista kirjoitettu mitään sellaista, mikä ei keskustelupalstalle voisi kuulua. Toki toisinaan kieli on kovaa, niin sen pitääkin olla, kun puhutaan julkisuuden henkilöistä, joiden toiminta on monin tavoin alle kaiken arvostelun.

(Jotkut lainrikkomisjauhannat nyt ovat niin puuta-heinää että niille naurettiin jo tuoreeltaan).

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nähdäkseni siellä eroteltiin kyllä suhteellisen selkeästi oikeat päivitykset ja jokaisen omat Tami-hengessä kirjoitetut viestit.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lisäksi alkuperäinen Tamin ketju oli HardCore Hooliganin monologien lisäksi yksi niistä harvoista ketjuista koko Jatkoajassa, jossa ei ollut mitään jäsentenvälistä, perusnegailua ja henkilökohtaista vittuilua vaan henki oli todella lämmin (kuten oli pääsääntöisesti myös legendan itsensä suuntaan). Jopa paikalle välillä eksyneet tosikot ja palstapoliisit säästyivät rumemmilta vastahyökkäyksiltä. Menee edelleen jankkaamiseksi, mutta ei vaan pysty käsittämään, että tällainen ketju pistetään lukkoon? Enemmin itse olen tuollaisessa hyvähenkisessä ”poterovartio”-ketjussa kuin koronaketjuissa, joissa mennään henkilökohtaisuuksiin jatkuvalla syötöllä. Tamia lainatakseni täällä todellakin on oikeat ja väärät.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi alkuperäinen Tamin ketju oli HardCore Hooliganin monologien lisäksi yksi niistä harvoista ketjuista koko Jatkoajassa, jossa ei ollut mitään jäsentenvälistä, perusnegailua ja henkilökohtaista vittuilua vaan henki oli todella lämmin (kuten oli pääsääntöisesti myös legendan itsensä suuntaan). Jopa paikalle välillä eksyneet tosikot ja palstapoliisit säästyivät rumemmilta vastahyökkäyksiltä. Menee edelleen jankkaamiseksi, mutta ei vaan pysty käsittämään, että tällainen ketju pistetään lukkoon? Enemmin itse olen tuollaisessa hyvähenkisessä ”poterovartio”-ketjussa kuin koronaketjuissa, joissa mennään henkilökohtaisuuksiin jatkuvalla syötöllä. Tamia lainatakseni täällä todellakin on oikeat ja väärät.
Vahva tämä. En eksynyt ketjuun usein, mutta joka kerta kun eksyin, niin hymy nousi huulille, kun huomasin miten rento fiilis ketjussa oli. Siitä ei todellakaan välittynyt mitään kiusanteon fiilistä, vaan korkeintaan kunnioittavaa parodiaa, jossa kaikki olivat hyvällä fiiliksellä mukana.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Voisitteko @Moderaattorit lisätä nyt pikaisesti sääntöihin sen ns. Tami-pykälän eli mikä on sallittu määrä tamimaisia viestejä. Mitataanko se viestin pituudessa vai onko kirjoittajalla X määrä tamimaisia viestejä käytettävissä esim. kuukauden aikana?
Jos käyttää pisteen sijaan välilyöntiä ja kahta huutomerkkiä, se on riittävän tamimaista ja kakkua paukahtaa !! No niin, tehty mikä tehty, adjöö.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Harvoin vierailin kyseisessä ketjussa, mutta aina kun vierailin totesin, että ei täällä mitään oleellista ole. Sama vitsi meneillään. Joku kopioi Tammisen Facebook päivityksen, sitten naureskellaan asialle, useampi viesti jossa käytetään Tamismeja ja sitten toistetaan. Aika hankala tuosta on sanoa missä menee hyväntahtoisen parodioinnin ja suoran vittuilun raja. Itse en ainakaan osaa sanoa päällisin puolin mistä on kyse.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nimimerkki @Moderaattorit aloitti kylmän sodan useaa käyttäjää vastaan niin siispä @Moderaattorit siirretään loppuvuodeksi tuomaritorniin miettimään uusia keinoja miten saataisiin tämäkin soppa siististi syötyä.
Ilmeisesti strategiana on, että kyllä ajan kanssa tämä unohdetaan ja voidaan jatkaa niin kuin ei olisi mitään tapahtunutkaan? Muuten voisi toimia, mutta nyt puhutaan kiekkoleijona #79, eikä mistään heinäkengistä.

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä siellä moni muu ketju olisi joutanut sulkuun ennen Tamia. Täällä on kyllä hienosti perusteltu veljien toimesta tuon ketjun sisintä olemusta. Mikäli Tami itse on vaatinut ketjun sulkua niin homma ok. Muussa tapauksessa moderaattorit olette farssi (uskallan käyttää kyseistä sanaa, koska ilmeisesti Harri Ahola ketjua ei ole vedetty vielä säppiin).

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulla on paha mieli, kun Tamin ketju meni lukkoon eikä ole ketjunavausoikeuksia. Olo on kuin olisi viety Kukko (Cock ) suusta. Lisäksi minulle aina ilkeillään, ettei minulla ole ketjunavausoikeuksia. KYLLÄ SE ON JO TULLUT SELVÄKSI EI TARTTE MUISTUTTAA ! ! MIND YOUR OWN BUSNESS TEE PERÄSSÄ !!!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy