Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 245 496
  • 13 706

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Vinkki kuinka olla facebookissa: Älä ole

Kävin mä kyl aktivoimassa tunnarini sinne uudelleen loppukesästä, vaan enpä siltikään ole paikalla kyseisessä shitholessa kuin hyvällä mäihällä max. kerran-kaksi viikossa pikaisesti, välillä ei tule käytyä sitäkään.

Aika vähän tulen nykyisin käyttäneeksi mitään someja tämän palstan lisäksi. Instagramin seinää saatan lukaista pikaisesti sen samat kerran-pari viikossa, siellä mä saatan välillä jopa kommentoidakin jotain julkaisua toisin kuin facessa. Twitterissä käyn lähinnä seuraamieni twitch-striimaajien sivulla.

Youtube on toki ihan näppärä mesta musiikista nauttivalle olennolle, siellä häärin someista varmaan katkoajan jälkeen eniten. Mut joo, mitä vähempi oma naama esillä somessa, sen parempi sanon mä.
Saako kysyä @Breeze Harbour miksi sinulla on julkisena facessa niin paljon asiaa? Jos kerran yksityisyydestä ketjussa puhutaan. Minä olen toki harvoja täällä, jotka tietävät henkilöllisyytesi enkä sitä levittele, mutta silti.

Edesmenneen pernaveikon henkilöllisyyden selvitin sillä, että futisfoorumille joku oli maininnut viestissään ja facen kaverilista näkyi ja pernis löytyi sitä kautta kun tarpeeksi julkista hänenkin sivuillaan.
 

Barney

Jäsen
Onko se ironiaa kun koronapsykooseista muita syyttävä tyyppi saa toista kertaa pelikieltoa siitä kun kirjoittaa semipsykoottisia viestejä koronasta ja hallituksesta? En tiedä.
Kaikkein erikoisinta tässä on vielä se, että kyseinen nimimerkki oli itse aluksi koronan suhteen palstan pahimpia tuomiopäivän ennustajia. Jos käy esimerkiksi vilkuilemassa tuota koronavirusketjua, niin vuoden alussa ennen kuin korona oli edes rantautunut Suomeen kyseinen nimimerkki oli ketjun aktiivisimpia kirjoittajia. Jossain vaiheessa hän sitten käänsi takkinsa ja kävi kritisoimaan sitä porukkaa, johon hän myös itse aluksi kuului.

Ihan hyvä esimerkki kaikille, että ihan jokaista koronaan liittyvää uutista ei välttämättä kannata avata ja samalla kannattaa keskittyä myös joihinkin muihin asioihin, jotta pää ei mene ihan solmuun. Ihan järkevätkin ihmiset voivat mennä ilmeisesti melko sekavaan tilaan, jos keskittyvät pelkästään koronaan.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Saako kysyä @Breeze Harbour miksi sinulla on julkisena facessa niin paljon asiaa? Jos kerran yksityisyydestä ketjussa puhutaan. Minä olen toki harvoja täällä, jotka tietävät henkilöllisyytesi enkä sitä levittele, mutta silti.
Paljon? Olen piilottanut julkaisujeni lisäksi kaverilistanikin nykyisin muilta kuin omalla kaverilistallani olevilta. Jos siellä nyt näkyy mistä kouluista olen valmistunut vuosien mittaan niin hui apua.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Paljon? Olen piilottanut julkaisujeni lisäksi kaverilistanikin nykyisin muilta kuin omalla kaverilistallani olevilta. Jos siellä nyt näkyy mistä kouluista olen valmistunut vuosien mittaan niin hui apua.
Kyllä ne näkyy. Menee omassa profiilissa silmän kuvaan ja paina sitä (näytä henkilönä). Se näyttää oletuksena julkisen profiilisi.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Kyllä ne näkyy. Menee omassa profiilissa silmän kuvaan ja paina sitä (näytä henkilönä). Se näyttää oletuksena julkisen profiilisi.
No eipä ne mun kaverit julkisessa profiilissa edellenkään näy kuten ei pitäisikään, ellet sitten ole koitoisin jostain toisesta ulottuvuudesta jossa kaikki tietoni ovatkin näkyvillä kaikille.

Mutta kiitos, olinkin unohtanut taukoni aikana miten tuohon julkiseen näkymään pääsi. Hyvä tietää että profiiini näkyy muille siten kuin olen sen säätänyt.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
No eipä ne mun kaverit julkisessa profiilissa edellenkään näy kuten ei pitäisikään, ellet sitten ole koitoisin jostain toisesta ulottuvuudesta jossa kaikki tietoni ovatkin näkyvillä kaikille.

Mutta kiitos, olinkin unohtanut taukoni aikana miten tuohon julkiseen näkymään pääsi. Hyvä tietää että profiiini näkyy muille siten kuin olen sen säätänyt.
Juu ei kaverit näykään kuten ei pidäkään, mutta paljon itsestäsi (esim koulujen käynti). Ja jotain muita julkaisuja, jotka varmaan tarkoitettu kaveripiirille eikä julkisesti.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Juu ei kaverit näykään kuten ei pidäkään, mutta paljon itsestäsi (esim koulujen käynti). Ja jotain muita julkaisuja, jotka varmaan tarkoitettu kaveripiirille eikä julkisesti.
Totta, niin oli. Suurin osa noista on kuitenkin onneksi jostain vuodelta nolla enkä edes muista mitä olen silloin tehnyt tai sanonut.

Kahta hieman arkaluontoisempaa elämäntilannepäivitystä lukuunottamatta, jotka tajusin äsken käydä muuttamassa yksityisiksi, nuo mun vanhat päivitykset, joita on toki mittavasti, ovat kohtuu harmittomia teinipelleilelyjä ja osa niistä saattaa sisältää jopa ripauksen komiikkaa, joten tervetuloa vaan nauramaan sinulle joka eksyt tuonne.

Tätä keskustelua voi varmaan tarvittaessa jatkaa vapaan FB-ketjussa jos koet edelleen tarpeelliseksi lisätä jotain. Meni aika OT:ksi jo nyt.

EDIT: Loppuun haluan vielä lisätä, että todennäköisesti on tullut kuitenkin vuodettua jatkikseen ne arkaluontoisimmat yksityiselämän jutut, jotka olisi voinut jättää jakamattakin. Siitäkin syystä yritän pysyttäytyä täällä jatkiksessa vain mystisenä Breezenä, josta moni täällä tietää paljon asioita ja samalla ei oikeastaan tiedä silti puoliakaan edes siitä millainen tyyppi täällä kirjoittelee.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Höh, mä en oo tota älynnyt, että voisi FB:n kautta, tosin en tiedä kuin sellaisten nimiä, jotka muutenkin tunnen tai siis ööö joo. Tiiänpäs! En kyllä viitti, tulee likainen olo semmosesta stalkkaamisesta. Eipäs kun yksi antoi vihjeen kuka on ja minähän poika guuglasin hurmioituneena ja löysin ja pian olinkin kaverin FB:tä tsiigailemassa. No, olin siinä 30 sek. ja lähdin jatkamaan matkaa. Tunsin itseni älykkääksi. Minäkin osaan stalkata! Nooh eräs lempielokuvistani onkin Stalker. Kun ei ole itse "normaalissa työelämässä" niin ei tule ajatelleeksi näitä asioita, eikä ole jälkikasvuakaan joka saisi hävetä että mitä se nyt on taas mokannut. Ai niin vaimo on. On nämä mielenkiintoisia asioita.

Eikö tuo Kiekkopesä ole muuten kiinni muilta kuin jäseniltä? Yritin käydä siellä lukemassa sitä DIBLOMAATTISIA HUOMIOITA JATKOAJAN TOIMINNASTA -ketjua, mutta eihän se onnistunut. Katkera hetki. Futisforumissa kai on kiinni vapaan keskustelun osio? Saisi olla täälläkin, ainakin Kierrätyskeskus.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Juu ei kaverit näykään kuten ei pidäkään, mutta paljon itsestäsi (esim koulujen käynti). Ja jotain muita julkaisuja, jotka varmaan tarkoitettu kaveripiirille eikä julkisesti.

Facebookissa on perseestä monikin asia ja sietäisi lopettaa koko paska. Kyllä siellä fiksu kaveri osaa päätellä jonkun henkilöllisyyden esim yhteisten kaverien perusteella joita ei saa piiloon millään.

Sinänsä profiili ja viestit on helppo poistaa toisinkuin monessa muussa paikkaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yllä lisää hyviä esimerkkejä siitä, miksi kellään järkevällä ihmisellä ei pitäisi olla kavereita. Ei oikeassa elämässä, eikä ainakaan somessa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mitä vitun lässytystä tää on? Olkaa ny hiljaa ja keskittykää oikeisiin asioihin. Tuolla ulkona on kokonainen maailma mitä elää ja mistä nauttia. Jätkät ja muijat huutaa asioista, mistä kukakin ehkä saattoi suuttua neljä vuotta sitten jossaki keskustelupalstalla tjsp. Tää on pelkkä foorumi internetissä. Inb4 ...
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Ankara ja tiukka linja jatkuu. Ensin sai pelikieltoa nimimerkin vihjailusta robotiksi ja nyt sai kakkua, kun haistatti "tähtiä". Paljonko saa, jos haistattaa kukan robotille?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
eikö tämä lässytys jostain robotiksi vihjaamisesta ole aika väsynyttä. Jokainen varmasti tietää että RD:llä on tarkoitettu Risto Dufvaa, ihan samaten kuin jokainen tietää kuka on teukka salama, tami, ara, curre, kale, pate, sebu, pulju, tiki tai jergus, eikä näiden lempinimien käytöllä voi kiertää palstan sääntöjä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ankara ja tiukka linja jatkuu. Ensin sai pelikieltoa nimimerkin vihjailusta robotiksi ja nyt sai kakkua, kun haistatti "tähtiä". Paljonko saa, jos haistattaa kukan robotille?
Jotenkin veikkaisin, että kyse on viestin kokonaispituudesta. Kun siinä on yksi lause ja ainoa tarkoitus on vittuilla niin varmaan herkemmin tulee penaltia.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omaan silmääni näytti kyllä ihan normaalilta keskustelulta porilaisittain. Ko. kansa on muutenkin tunnettu siitä, että kun esim. vieraspaikkakuntalainen kysyy ystävällisesti kuulumisia, niin siihen vastataan perinteiseen tapaan "menny vittuu!", joka kuitenkin on kaikella ystävyydellä lausuttu.

Vähän pelisilmää moderaattorit!
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän pelisilmää on, jos noin pahasti menee ihon alle tuollaiset @Heimo25 viestit.
Hyvä poisto. Näitä korona-trolleja on palstat väärällään ja ne ovat vähän saatanan rasittavia. Tiedossa olisi ollut tasaiseen tahtiin samoja kilometrin pituisia viestejä ja värikästä kielenkäyttöä sisältävää paskaa tasan tästä yhdestä ainoasta aiheesta. Parempi pistää nämä kerrasta ulos eikä jäädä odottamaan järkevää sisältöä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Satiiria ei saa palstalla viljellä, ei ainakaan sellaista missä edes leikillään kyseenalaistetaan hallitus/hallitukset.
Vähän pelisilmää on, jos noin pahasti menee ihon alle tuollaiset @Heimo25 viestit.
Jos sisältöä on vähemmän kuin allekirjoittaneella kuuromykkänä ilman käsiä ja viestien määrä on pienempi kuin allekirjoittaneen hepin pituus jaettuna viidellä, niin ainoa oikea tapa on lentää Tapio Rautavaaran keihään tapaan ns. hiuksista vit... kauas pois palstalta.

Täydellinen poisto.

Pelisilmää? Parasta pelisilmää modeilta on notifioida pelkät täydelliset trollit ja etenkin copy-paste-trollit heti alkuunsa.

Mahtavaa työtä @Moderaattorit.
 

AgiiL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vähän tuli kyllä helposti poisto jos jo ihka ensimmäisen viestin perusteella porttikielto napsahtaa ilman mitään muita näyttöjä. Olihan tuo nyt aivan järjettömän sakeaa tekstiä, mutta kaipa töppäyksiä saa tällä palstalla tehdä eikä pistetä kerrasta poikki. Olisihan tuo Heimo25 voinut kirjoitellakin jääkiekkoasioista kun jääkiekkopalstalle liittyi ja suosikkijoukkueenkin näytti laittaneen profiiliinsa. Epäilen asiaa tuon päättömän viestin perusteella, mutta kuitenkin.

Jopa täysin ilmiselvät pelkässä mainostustarkoituksessa toimineet käyttäjät ovat yleensä saaneet varoituksen ja sitten vasta bannia. Siksi en oikein ymmärrä tätä välitöntä käyttäjätunnuksen poistoa.

Kyllä tuollaisia Heimo25:n kaltaisia viestejä suoltavan pitäisikin varmaan saada bannit, mutta ei heti.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mielestäni tämä käyttäjän @Heimo25 poisto oli nopea, jämäkkä ja täysin oikeanlainen päätös. Lisäksi se oli täysin linjan mukainen eli erityistarkkailussa muiden tuoreiden nimimerkkien tavoin oleva nimimerkki teki tässä tapauksessa heti avausviestistä lähtien selväksi, että on tullut viljelemään palstalle valeuutisia ja lennokkaita salaliittoteorioita, joita varten Jatkoajan keskustelupalsta ei ole oikea alusta. Edes se, että on merkinnyt suosikkijoukkueekseen puolen Suomen ylpeyden eli Oulun Kärpät ei pitäisi olla mikään lieventävä asianhaara.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihan viihdyttävä viesti, mutta paistoi kyllä läpi että copypastea oli käytetty ja eipä tuo kieliasukaan ollut mitenkään hyvä. Ihan selvä trolli kun suoraan täräytti tuollaisen. Vähän jos olisi pelisilmää ollut niin käyttäjä olisi ensin laittanut muutaman muunlaisen viestin ja sitten vasta tuon.
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko tuo Heimon viesti vielä luettavissa? Nyt alkoi kiinnostaa.

EDIT: Kiitoksia Roger Moorelle linkistä. Oli todella tanakkaa tekstiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös