Pisin Kääpiö 186cm
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hämmentävä tapaus, ja @Czescku voi tätä halutessaan kommentoida lisää, mutta jotenkin mieleeni tuli, että joku on saattanut vihjaista kirjoittajan teksteistä esimerkiksi tämän työnantajalle. Muistan joskus syksyn mittaan huomanneeni täällä keskusteluja, joissa ko. nimimerkki kirjoitti jotain työstään, ja viittasi mahdollisesti asiakasyritykseensä (?) nimeltä. Ei tuossa minun silmääni mitään erityisen tuomittavaa ollut, eikä yrityssalaisuuksistakaan ollut kyse, mutta muistan ajatelleeni, että asiakkaana tai pomona en välttämättä tykkäisi lukea tuota yrityksen X työntekijän kirjoittamana julkisella palstalla. No, ei mainitun ilmiantoasian tarvitse tähän liittyä, mutta piirit ovat pienet ja kuka tahansa on voinut vihjata asiasta eteenpäin. Vaikka joku sellainen, joka on ko. asiakasyrityksessä töissä, tai jonka läheinen on siellä vastuullisissa tehtävissä.Luin kanssa tuon viestin ja mietin, että olenko ainut joka ei ymmärtänyt sanaakaan...
Mä en edes tiedä mitä viestin ilmiantamisella tarkoitetaan. Täällähän nämä ovat julkisesti kaikkien luettavissa. Supolleko niitä ilmiannetaan?
Nämä ovat puhtaasti omia arvailujani, eikä minulla ole mitään tekemistä tämän ”ilmiantocasen” kanssa, eikä tiedossani ole että tuntemillani henkilöilläkään olisi. Jos arvaukseni osuu kuitenkin edes sinne päin, niin mielestäni nimimerkki Czesckun kannattaisi mieluummin katsoa peiliin ja miettiä omaa toimintaansa, kuin kirjoittaa täällä moitiskelevaan sävyyn jostakin ilmiantajasta, joka on saattanut toimia velvollisuudentunnosta ja lojaalisuudesta omaa tai läheisen työnantajaa kohtaan. Mikäli kyse on jostakin ihan muusta, niin sittenhän tilanne voi olla ihan eri ja vikakin on ehkä jossakin muualla kuin Czesckussa. Tähän on tietysti vaikea sanoa mitään, kun täällä vihjataan vain hämärästi jostakin ilmiantajasta kertomatta muuta.
Ikävää tietysti, jos Czescku tai kuka hyvänsä joutuu johonkin huonoon rakoon koskien palstakirjoituksiaan. Hän onkin tullut palstalla esille vähintään naamalla ja kaiketi myös nimellä, joten ihan anonyymista kirjoittajasta ei ole kyse. Ymmärrän erittäin hyvin niitä kirjoittajia, jotka haluavat pitää ihan vain varmuuden vuoksi oikean nimensä ja monet muut tietonsa salassa. Minun nimeni tietää tällä palstalla vähintään muutama kymmenen ja ehkä toistasataa nimimerkkiä, ja joskus on kyllä tullut mieleeni, että siinä voi olla vähän liikaa. Toisaalta minun kirjoitukseni voi paljastaa pomolle ja sukulaisille ihan nimelläkin, myös ne tekstit, joille kuulemma löytyy parempia julkaisukanavia muista kanavista kuin jääkiekkoaiheiselta keskustelupalstalta.
Viimeksi muokattu: