Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 159 305
  • 845

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Pari sivua luin taaksepäin, eikä sattunut yhtään tarinaa champix- lääkkeen avulla lopettaneista.

Hep, tässä yksi !!

Meikäläisellä alkuun yöunet lyhenivät 1-2h ja unet menivät kohtuu villeiksi => tuli tutustuttua hyvinkin läheisesti Lola Wallinkoskeen, piestyä kiinni otettu pedofiili kohtuu perusteellisesti ja kaikkea tuolta väliltä.

Fyysiset oireet nikotiininpuutteesta ovat olleet nollatasoa, eli eroon pääsi käsittämättömän helposti, mutta kuten täälläkin olen kertonut ei Moodsien jättäminen ole henkisesti helppo nakki ainakaan mulle => käytännössä joka päivä pitää "tehdä päätös"; tänään en polta!

Ja suosittelen kyllä vetämään kuurin loppuun asti vaikka nyt just tuntuisi ettei ole tarvis... Askel siihen "no kyllä mä voin yhden vetää" pitenee vain ajan kanssa!
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Hep, tässä yksi !!

Meikäläisellä alkuun yöunet lyhenivät 1-2h ja unet menivät kohtuu villeiksi => tuli tutustuttua hyvinkin läheisesti Lola Wallinkoskeen, piestyä kiinni otettu pedofiili kohtuu perusteellisesti ja kaikkea tuolta väliltä.
Mä vetäisin champixeilla tuossa viime syksynä. Aika tuju lääkeaine ainakin mun kohdalla oli. Sellasille ylikierroksille meni kahdeksi kuukaudeksi ettei mitään rotia ja joka kerta noin 30min lääkkeen ottamisen jälkeen meinasi laatta lentää.

Ei sillä, toimiva hommahan se oli, joskin tuli nyt retkahdettua uudestaan omaa tyhmyyttäni. Tällä kertaa lähdetään uuteen yritykseen sähkötupakalla.

Champixia voi periaatteessa suositella kyllä, mutta omaa fiilistä kannattaa vähän tunnustella kun niitä käyttää. Esim. eräälle kaverille ne eivät sitten sopineet kirveelläkään ja hän joutui lopettamaan käytön muutaman viikon jälkeen kun paketti hajosi aika pahasti.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mä vetäisin champixeilla tuossa viime syksynä. Aika tuju lääkeaine ainakin mun kohdalla oli. Sellasille ylikierroksille meni kahdeksi kuukaudeksi ettei mitään rotia ja joka kerta noin 30min lääkkeen ottamisen jälkeen meinasi laatta lentää.

Joo, aika monelle ne aiheuttavat vähintäänkin lievää pahoinvointia ja toisille eivät sovi ollenkaan, mielialalääkkeitä kun tavallaan ovat. Mutta jos sivuvaikutukset eivät ole ylivaikeita niin toimiva systeemihän tuo => alkuvaiheessa kun vielä poltti niin vähän sellainen olo kuin olisi just käynyt röökillä / polttaisi toista putkeen...
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
.

Champixia voi periaatteessa suositella kyllä, mutta omaa fiilistä kannattaa vähän tunnustella kun niitä käyttää. Esim. eräälle kaverille ne eivät sitten sopineet kirveelläkään ja hän joutui lopettamaan käytön muutaman viikon jälkeen kun paketti hajosi aika pahasti.

Juu, ilman muuta näin. Nämähän siis tosiaan ovat tavallaan myös mielialalääkkeitä, joten eivät varmasti sovi kaikille, ja omia tuntemuksia kannattaa kuunnella. Itsellä ei noiden hieman vilkkaampien unien lisäksi ole muita tällaisia oireita ollut. Ja mikäs noita unia on katsellessa, joten ei ole haitannut. Tietysti jos menee siihen, ettei sitä hyvää syvää unta tule ollenkaan, niin alkaa näkyä ennen pitkää väsymyksenä. Minulle ja monille tutuille lääke on aiheuttanut sellaista mahan turvotusta ja suht kettumaisia ilmavaivoja, joten normaalia enemmän tulee nyt paukuteltua ja tuoksutkin tuntuu olevan tavallista jytymmät. Mutta tämähän ei onneksi itseä haittaa;)

Turha näiden eri menetelmien paremmuudesta on alkaa peistä vääntämään. Kaikki menetelmät eivät sovi kaikille ja kukin etsiköön itselleen sopivimman. Omalla kohdalla nuo korvaavat nikotiinihoidot eivät vaan toimi, sen olen saanut huomata liian monta kertaa. Tämä champix on nyt ensimmäinen, jossa ei tarvitse riutua nikotiinituskissa jotain kuppasta purukumia pureskellen tai laastaria tiukemmin ihoa vasten painellen(ihan kuin kovinkin auttaisi). Sähkötupakkaa en ole kokeillut itse asiassa, mutta minun luonteelleni on ehkä liiaksikin oikean tupakoinnin oloista. En luultavasti pääsisi noin tavasta eroon. Champix- hoito tuntuu siksi minulle sopivan: Ei nikotiinituskaa ja toisaalta totaalinen lopettaminen nollalinjalla, jolloin tapa unohtuu helpommin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tietty paketteja on myyty paljon ja suhteutettuna luvut eivät niin kamalat ole, mutta neljä vuotta markkinoilla olleena on bodycount minun silmiini iso jos 80 kuolemaa on yhdistetty Champixin käyttöön pelkästään Iso-Britanniassa.

Varsinkin se , että puolet noista on itsemurhia, on aika kova luku. Itse en ole mitään suurempaa pään viiraamista huomannut, mutta vähän pöhnäiseksi nämä kyllä olon ajoittain tekevät. Täysin lonkalta heitän, että riski ei ole suuri, jos ei ole koskaan ollut ongelmia mielenterveyden kanssa. Huterampaa pesää heiluttanevat todennäköisemmin.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Mutta multa kyllä pääsee paskainen röhönauru kun julkisuudessa työterveyslaitoksen ylipomo mustamaalaa e-savukkeita suoranaisilla epätotuuksilla ja samaan aikaan työterveyshuoltoon mentäessä näitä Champixeja (jotka todistetusti on aiheuttaneet mm. itsemurhia) markkinoidaan tupakoijille aivan surutta. Ainakin omassa puljussa niitä on tyrkytetty liki joka kerta.

Täytyy muistaa, että lääkärit määräävät sitä, mistä saa parhaimmat edut. Saattaisin jopa itsekkin määrätä, jos vaihtoehtoina olisi lomailla omilla rahoilla tai lääkefirman piikkiin "jossain seminaarissa" itse valitsemassa kohteessa.

Ja juu, kylläpä elämä on hienoa ja itsekuri taivaissa. Yli 25 savuisen ja nikotiinintäyteisen vuoden jälkeen 2-viikkoa menty ilman mitään. Lopetin seinään ja apuna ei ole muuta, kuin oma luja tahto. Vieroitusoireita ihan helvetisti, mutta ajattelen vaan, että kyllä niidenkin on joskus loputtava!
 

ditrim

Jäsen
Vuosi ilman tupakkaa takana. Okei muutama pikkusikari on mennyt humalassa, mutta kuka niitä laskee. Paino nousi kymmenellä kilolla vaikka kunto ei laskenut tippaakaan. Joskus kun teki tiukkaa olla olla ilman tupakkaa, niin poltin kannabissavut.

En enää mistään syystä laita syöpärullaa suuhuni. Hyi helvetti.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Reilut kolme kuukautta höyryttelemällä, ei savun savua koko aikana. Maltillista linjaa olen höyryttelynkin kanssa vetänyt koko ajan, ja nyt on alkanut tuntumaan että vähitellen myös e-savuke jää pois kuvioistani. Parikin päivää saattaa mennä että en viitsi liikahtaa kertakaan parvekkeelle höyryttelemään.
Jahas, taas vierähti kuukausi ihan huomaamatta. Savuttomana mennään edelleen, ja taisipa pari viikkoa mennä ilman höyryjäkin. Hyvältä tuntuu.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Vahva epäilys sille, että tänään on aika tarkkaan kaksi vuotta edellisistä savuista. Hitto, kun en laittanut päivämäärää silloin muistiin. En kait uskonut itseeni. Kuitenkin. Hyvä minä.
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Ketju nousikin kätevästi ylös kun tänään viimeksi mietin omaa tupakoimattomuutta. 3,5kk takana savutonta aikaa. Vaikka voisihan siihen laskea että broidilta maistoin sähkötupakkaa mielenkiinnosta, jotain mansikalla maustettua. Tuli pää vain kipeäksi. Ja ehkä kuukausi takaperin halusin maistaa yhden imaisun real tupakasta. Eipä sytyttänyt, tuntui että limaa alkoi valumaan samantien suusta ja piti taas ruveta räkimään, oikein aikuismaista, nuuskan kanssa tätä ongelmaa ei ole.

Tästä ajasta sanoisin että tavallaan on ollut helppoa, tokikin nuuska jäi kun sitä en lopettanut mutta kyllä tulee lähes päivittäin tupakkaa mietittyä. Pystyn kyllä kavereiden seurassa seistä ulkona kun he ovat tupakalla eikä häiritse tai ole pakko olla sillä hetkellä biittiä huulessa mutta kyllä se tupakki vaan hyvältä tuoksuu!! Eniten ehkä itseä arveluttaa kesä, mökki, järvenrannalla istuminen ja hyvä kirja -> siis ei tupakkaa, mitä wittua?? :D noh sen näkee sit kesällä.

Mutta taistelua jatketaan, eihän kukaan minua voi pakottaa enää aloittamaan. Tsemppiä kaikille muillekin lakkolaisille.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Pystyn kyllä kavereiden seurassa seistä ulkona kun he ovat tupakalla eikä häiritse tai ole pakko olla sillä hetkellä biittiä huulessa mutta kyllä se tupakki vaan hyvältä tuoksuu!!
Niin tekee. Viimeisestä tumppauksesta tulee juhannuksena neljä vuotta, mutta tuo tupakin savu kyllä tuoksuu edelleen hyvältä.

Joskus sitä miettii, että olisi mukava kun pystyisi polttelemaan silloin tällöin, esimerkiksi kun joku tarjoaa jossain juhlissa tms. Mutta eipä se vain onnistunut meikäläisellä, lakkoja oli useampia ja aina ne päättyivät samalla tavalla; "poltan vain nyt lomalla muutaman.." Se oli lopulta joko tai.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Annetaanpa omakin kontribuutio, vaikka kovin muiden kokemuksia noudattavat omatkin.

Champix poiki edellisen ennätykseni, 4,5kk ilman. Typeryyttäni ratkesin. Ihan ok lääke, muistuttaa toki kustannuksiltaan itse asiaa. Unet, ne unet... Makuuni-kuluissa ainakin säästää, no one can make that shit up.

Nikotiinipurkalla sai leuat kipeäksi, kämmenet hikoamaan ja behavioristisen tapapuolen ongelmaiseksi. Ei jatkoon.

Super tank -sähkösavuke sen sijaan korvaa röökin jopa kaljotellessa. Kustannukset pienen alkupanostuksen jälkeen on ihan nollaluokkaa, 1kk takana ja ekaa 30ml-pulloa on vielä liru jäljellä. Lisäksi uusien jännien makujen tilaaminen antaa jonkinmoisen miehille tyypillisen hifistelyn tunteen.

Taisin aloittaa liian vahvalla (24mg), sillä yhden käden sormissa laskettavat kokeilut normisavukkeilla puoleentoista kuukauteen ovat maistuneet joko pahalta tai ei miltään. Lisäksi muiden tupakointi ei aiheuta minkäänlaisia oireita. Varanuuskatkin mätänevät kaapissa.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Huomenna tulee täyteen 4 kuukautta ilman tupakkaa. Apuna ollut sähkötupakka, jota voi lämmöllä suositella kaikille joiden aikomus on savuttelu lopettaa.

18 mg aloitin ja nyt mennään 6 mg:lla. Joku 1100 mAh akku on käytössäja siihen isketty kiinni bogen carto jota ympäröi Arctic-tankki.

Seuraavaksi olisi tarkoitus mennä ilman nikotiinia, jos tämä onkin vain tapa ilman nikotiiniriippuvuutta?!
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Champix poiki edellisen ennätykseni, 4,5kk ilman. Typeryyttäni ratkesin. Ihan ok lääke, muistuttaa toki kustannuksiltaan itse asiaa. Unet, ne unet... Makuuni-kuluissa ainakin säästää, no one can make that shit up.
Oma edellinen ennätys Zybanilla 8 kk. Nyt Champix-kuuri menossa ja 5 vrk ilman. Tupakkaa tekee mieli, mutta sen verran tuo lääke vaikuttaa, että en ole sortunut. Monissa tilanteissa on jo menossa tupakille, kun tajuaakin, että se on nyt ohi. Erätauot hallilla, tv:n mainoskatkot, ensimmäinen aamukahvi juotu, hyvän ruuan päälle...
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Huomanna tulee 4 kk savutonta aikaa täyteen. Lopetusyritys on ensimmäiseni. Takana on 20 vuotta tupakointia, noin askin päivävauhtia.

Vieroitusoireet tuntuvat olevan hyvin yksilöllisiä. Olin varautunut siihen, että henkinen riippuvuus olisi ollut paljon tiukemmassa. Missään vaiheessa ei kuitenkaan oikeastaan ole ollut mitään sosiaalista tilannetta tms., jossa tupakkaa olisi suuremmin tehnyt mieli. Matsien erätautot, bussipysäkillä seisomiset, tv:n mainoskatkot jne. vain opettelin olemaan ilman, ja siihen tuntui tottuvan muutamassa päivässä. Asiaa toki helpottaa se, ettei lähipiirissäni kukaan polta.

Mutta ne fyysiset oireet... Muutamat ensimmäiset päivät olivat aivan helvetillisiä. Tuntui suunnilleen samalta kuin olisi ollut nälkäkuoleman partaalla eikä eteen työnnettyä pihviä olisi saanut syödä. Muutaman viikon kuluessa oireet helpottivat jonkin verran, mutta kieltämättä ne tuntuvat jossain määrin edelleen. Nikotiinipurkkaa söin alussa paljon, nyt muutaman päivässä. Ne helpottavat jonkin verran. Hiljalleen loiventamalla yritän siitäkin päästä eroon.

Positiivisin asia on ollut huomata myönteiset terveysvaikutukset. Ei enää yskää, ei enää limannousua, vähemmän päänsärkyjä, vähemmän stressin tunnetta, terveempi iho, parempi mieliala, liikunnan miellyttävyyden lisääntyminen... Toinen suuri juttu on ollut huomata oman tahdonvoiman lujuus. Kertaakaan ei ole repsahtaminen ollut edes lähellä. Päätin lopettaessani, etten enää halua polttaa, enkä edelleenkään halua. Eikä mun enää tarvitsekaan, mikä on hyvin huojentavaa.

Raskas projektihan tämä lopettaminen on ollut, mutta hetkeäkään en ole katunut.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Ei enää yskää, ei enää limannousua, vähemmän päänsärkyjä, vähemmän stressin tunnetta, terveempi iho, parempi mieliala, liikunnan miellyttävyyden lisääntyminen...
Noiden lisäksi hajuaistin radikaali parantuminen on ensimmäisiä asioita jonka huomaa lopettamisen jälkeen. Alkaa matkan päästäkin haistaa kuka on lähiaikoina poltellut/ missä on poltettu.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Noiden lisäksi hajuaistin radikaali parantuminen on ensimmäisiä asioita jonka huomaa lopettamisen jälkeen. Alkaa matkan päästäkin haistaa kuka on lähiaikoina poltellut/ missä on poltettu.

Totta. Tämä unohtuikin listastani. Muistan hyvin, kuinka lopettamisen jälkeen ensimmäisen kerran käveli Helsingin Forumin pohjakerroksessa, jossa on useita ravintoloita toistensa kyljessä. Oli suorastaan outoa tuntea kaikki ne tuoksut ja hajut: kanaa, pihvejä, itämaisia mausteita, paistorasvaa jne. Aikaisemmin siellä oli tuoksunut vain "ruoka" - ja sekin heikosti.

Kääntöpuolena on tietysti se, että pahat hajut haisevat puolestaan entistä pahemmalta...
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Tällä hetkellä savutonta jaksoa takana reilut kuusi kuukautta. Tällä kertaa on menty ilman apuvälineitä. Olin alkuvuodesta 2011 ensin kolme kuukautta polttamatta ja sitten retkahdin. Loppukesästä rööki alkoi maistua niin pahalta, että oli helppo lopettaa. Nyt ei ole tehnyt edes tiukkaa lukuunottamatta ensimmäisiä kaljoja ilman röökiä.

Kyllä röökin savu edelleen haisee hyvältä, mutta en silti kaipaa itse polttamista, koska muistan millaista paskamyrkkyä se oikeasti on.

Olen laittanut jokaisesta savuttomasta viikosta 20 euroa lasipurkkiin (poltin keskimäärin 4 askia valkoista mallua viikossa, mikä ainakin silloin maksoi 20 euroa) ja käytän rahat sitten tulevan kesän kesälomalla. Tämäkin osaltaa motivoi jatkamaan savuttomuutta. Ei siitä valtavia summia kerry, mutta kohtalaisia kuitenkin. Tällä hetkellä yli 500 euroa kasassa ja kyllä sillä jo alkuun pääsee kesäloman vietossa.
 
Suosikkijoukkue
TuTo
Olen ollut enemmänkin juhlpolttaja vuodesta 2003, mutta kyllä sitä röökiä on siitä huolimatta palanut kohtuullisen paljon. Tammikuun puolivälissä iski virus joka vaivasi todella pahasti helmikuun loppuun asti, joten röökiä ei tehnyt mieli sitten yhtään.

Nyt on olo parantunut ja muutama kännikin tullut otettua, mutta edelleen on vuoden ensimmäinen tupakka polttamatta. Kaipa minä nyt sitten olen tupakkalakkolainen, vaikka lakko hiukan vahingossa käynnistyikin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Uran neljäs lopettaminen (tällä kertaa sikareista) tapahtui 04/2011, eli kohta vuosi takana.

Kommenttina kaikille niille jotka täällä pähkäilevät näitä asioita => lienee hyvinkin yksilöllistä, mutta meikäläinen on tässä kohtaa ihan tyylipuhdas narkomaani mitä röökiin / sikareihin tulee! Tulen loppuelämäni nuuhkimaan hyvältä tuoksuvaa savua ja käymään loputonta jaakobinpainia sen suhteen poltanko vaiko enkö? Tällä hetkellä en polta ja toivottavasti en jatkossakaan...
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mietin että mitähän helvettiä tässä on luvassa kun tupakkilakon aloitin. Nuuska on onneksi pahimpaan hätään korvikkeena ja tsemppiä tulee kotona avovaimolta, mut luulen että vielä tässä hiuksia revitään päästä ennen kuin voitolla ollaan. Ei sitä reilun 10 vuotta kestäneestä harrastuksesta niin vain eroon pääse.

Ei ole ensimmäinen kerta kun yritän lopettaa, mutta ensimmäistä kertaa tuntuu oikeasti siltä että nyt minä pääsen irti tupakasta. Mennään päivä kerrallaan.
 

Lombardi18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Washington Capitals, Manchester United
7 vuotta savukkeita on imeskelty ja nyt on aika jättää tämä harrastus tuleville sukupolville. Kyseessä ensimmäinen todellinen lopettamis yritys. Tänään on 5. päivä savuttomana, minkäänlaisia vieroitusoireita ei ole ilmentynyt ja lopettaminen on ollut todella stressitöntä. En ajatellut sen käyvän näin helposti, mutta ainakin ensimmäiset päivät on mennyt kivuttomasti. Nikotiinipurkkaa tai muita niikotiini tuotteita en käytä savukkeiden korvikkeena.

Jos selviän ensimmäisestä kahdesta viikosta, uskallan jo nostella hiukan käsiä ilmaan ja tuuletella. Luotto on kova siihen, että nyt homma loppuu.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
7 vuotta savukkeita on imeskelty ja nyt on aika jättää tämä harrastus tuleville sukupolville. Kyseessä ensimmäinen todellinen lopettamis yritys. Tänään on 5. päivä savuttomana, minkäänlaisia vieroitusoireita ei ole ilmentynyt ja lopettaminen on ollut todella stressitöntä. En ajatellut sen käyvän näin helposti, mutta ainakin ensimmäiset päivät on mennyt kivuttomasti. Nikotiinipurkkaa tai muita niikotiini tuotteita en käytä savukkeiden korvikkeena.

Jos selviän ensimmäisestä kahdesta viikosta, uskallan jo nostella hiukan käsiä ilmaan ja tuuletella. Luotto on kova siihen, että nyt homma loppuu.

Ensimmäiset viisi päivää ovat pahimmat, sen jälkeen loppu on pään kestävyydestä kiinni. Toivottavasti sinun pää kestää. Tsemppiä.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tupakkaa ilman oltu jo yli puoli vuotta sähkötupakan voimin. Viimeinen kuukausi menty nikotiinittomalla nesteellä. Makuna tuplaminttu, niin antaa mukavasti tuntumaa kurkkuunkin. Erittäin helppo ja mukava tapa lopettaa tupakointi, suosittelen höyryn lämmöllä.
 

Konson Antti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
15 vuotta tuli poltettua. Ja ehkä 8 viimeisenä vuotena ei jäänyt päivääkään välistä, ettei olisi palanut. Vuoren huipulla vähän yli aski päivässä.

Sitten sain idean vaihtaa nuuskaan ja lopettaa sen avulla. No niitä teepusseja meni tornillinen hyvin lyhyessä ajassa.

Sitten aloin syömään nikotiinipurkkia ja imemään inhalaattoria. Nikotiiniä vedin varmaan enempi mitä polttaessa, mutta yhtään röökiä ei mennyt. Tätä jatkui pari kk ja täältä luin vinkin Allen Carrin kirjaan ja samalla jätin kaikki korvaustuotteet. Nyt takana on 2 vuotta uutta elämää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös