Jatkoajan tupakkilakkolaiset

  • 159 876
  • 845

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Kesäkuun alussa polttanut viimeiset savut. Olin polttanut aiemmin 10 vuotta, kun rukouksen jälkeen en enää osannut vetää savuja henkeen. Olin pari viikkoa ihan vitun turhautunut, kunnes ajattelin, että ehkä näin oli tarkoitettu. Nyt siis reilut 3 kk polttamatta.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
25 vuoden röökaaminen on loppumassa. Selkärangattomana otuksena otin avukseni Champix-pillerit. Ekat päivät mennyt, ei ainakaan vielä sivuvaikutuksia.
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
No nyt on 15 päivää oltu ilman tupakkaa. Ei nyt varsinaisesti tee tiukkaa tämä oleminen, mutta jotenkin tekis mieli nimenomaan itse käärittyä sätkäröökiä. Manitou-merkkistä. Tehdasvalmisteista ei kyllä yhtään, onneksi.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään tulee 53 vuorokautta ilman savun savua. Tupakan olen korvannut e-savukkeella, ja edelleenkään en voi kuin kehua tätä keinoa. Tupakka ei pyöri mielessä enää läheskään joka päivä. Oli aika erikoinen tunne kun olin liikennevaloissa ylittämässä suojatietä ja edessäni seisova kaveri sytytti tupakan ja savut tulivat suoraan kasvoilleni. Aistin toki että nyt on jotain paskaa hengitysilmassa, mutta en osannut heti edes yhdistää hajua tupakkaan. Sen verran oudolta ja pahanhajuiselta se tuntui.

Nykyisin päivät menevät kokonaan ilman nikotiinia, ja illalla palkitsen itseni muutamilla hetkillä parvekkeella hyvänmakuista e-nestettä höyrytellen. En viitsi julkisilla paikoilla höyrytellä, mutta pidän kuitenkin usein välineitä mukana siltä varalta että tulee heikko hetki ja kurkku kaipaa "hittiä". Kun höyryttelyvälineet ovat taskussa, tietää että on olemassa mahdollisuus tyydyttää tuota tarvetta. Ja silloin heikko hetki menee ohi nopeasti.

Ainoa "huono puoli" tässä savuttomuudessa on se, että hajuaisti on aivan uusissa sfääreissä. Hyvien tuoksujen kanssahan se ei ole mikään ongelma, mutta sellaiset pahat hajut mitä ei ennen juuri tiennyt olevan olemassakaan tuntuvat nyt vievän tajun.

Ei tässä vielä passaa liikoja juhlia, mutta on se vaan erikoinen olo kun aina vain raskaammaksi muuttuneen kivireen vetämisestä on päässyt ainakin tauolle. Ja kuinka helposti se on käynyt. Joku peruspertti on varmasti sitä mieltä että ei se edes saa käydä näin helposti.

Nyt tässä vain odotellaan sitä että kukkahattutädit kieltävät tämän, tai asettavat sille tupakkaverot ja muut tupakkaa koskevat rajoitukset. Sitten näitä välineitä saakin ostaa apteekista edullisissa 100 euron kuukausipakkauksissa, samalta hyllyltä nikotiinipurukumien ja laastareiden kanssa.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Polttamatta 17 päivää kuudentoista vuoden tupruttelun jälkeen. Mitään apuvälineitä en ole toistaiseksi käyttänyt. Yllättävän helposti on tähän asti mennyt, kun on asennoitunut niin, että mieli ei tee.

Olut-mukin kanssa maistuisi marlboro, mutta aamut ja lounaat ovat olleet paljon ennakoitua helpompia.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kaksi päivää tupakoinnin lopettamisesta ja yllättävän helposti on mennyt. Kaksi 2 mg purkkaa söin sunnuntaina ja tänään olen yhden napannut.

Kuitengin n. 20v tupakoinut, viimeiset vuodet 25-30 savuketta päivässä. Kyllähän tuo "stumppaa tähän" kirja antaa ihan mukavia neuvoja. Luin sen viime jouluna ja oikeastaan siitä lähtien pyöritellyt näitä minun ei tarvitse polttaa ajatuksia päässäni. En tiedä kuinka paljon siitä hyötyä on, mutta tuskin siitä haittaakaan on.

Ehkä suurempi motivaation lähde oli tyttären kanssa keväällä tehty sopimus: Kun hän oppii ajamaan ilman apupyöriä, niin iskä lopettaa tupakinpolton. uskomaton on kyllä lapsen muisti sillä välitömästi ensimmäisen 100m pyöräilyn jälkeen hän muistutti kyseisestä sopimuksesta.

6 viikkoa ilman tupakkaa ja nikotiinipurkat jäivät sitten 4 tyynyyn. Tavallista jenkkiä tulee järsittyä jonkinverran. Yllättävän helppoa tämä on ollut ja ruokavalion muuttamiseen verrattuna tupakanpolton lopetus on lastenleikkiä ainakin mulle. Nyt varsingin tulee syötyä n. hevosen verran päivässä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mulla on mennyt jo 6 vuotta ilman yhtään savuketta. Yksi laadukas Cohiba-sikari on sen jälkeen poltettu, ja tuokin tapahtui samoilla haminoilla eli joulukuussa 2005.

Polttelin noin 14-15 -vuotiaasta asti säännöllisen epäsäännöllisesti pari vuosikymmentä. Koskaan en varsinaisesti aloittanut. Ravintoloihin kun aikanaan pääsi, niin siellä oli pakko olla aski mukana, muuten ei homma toiminut. Tästä se jotenkin hirtti kiinni, vaikka välillä saattoi mennä viikkoja ja joskus jopa 1-2 kuukautta ilman tupakkaa.

Lopettaminen kävi jostain syystä ihan itsestään. Tupakka ei vain yksinkertaisesti enää maistunut, kun siitä tuli melkein saman tien huono olo. Ajattelin heti, että nyt on selkeä tilaisuus lopettaa tupakin kanssa vehtaaminen kuin seinään, ja niinhän siinä kävi. Hyvä juttu. Vitutti myös se aamuräkiminen ja tympeä maku suussa heräämisen hetkellä.

Tosin vieläkin harvoina hetkinä saattaa tulla mieleen, että ennen vanhaan tupakka olisi voinut tässä kohdassa maistua. Tuo on lähinnä johonkin tilanteeseen liittyvää nostalgiaa tai mitä lienee. Ihmeen pysyviä muistikuvia tupakasta on jäänyt, vaikken millään tavalla sitä kaipaakaan.
 

Killeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
25 vuoden nuuskan käyttö loppui 2 viikkoa sitten kesken ryypiskelyn hetken mielijohteesta. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, johtunee vissiin siitä, että tuli vaan mitta täyteen jostain syystä. Olin varma, että kun alkaa juopottelemaan niin tulee käytyä purkilla, mutta ei..... Tsemppiä kaikille jotka eroon nikotiini paskasta yrittävät. Eihän tämä autuaaksi tee, mutta eipä tästä haittaakaan ole.....
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huh, ekat 28h takana. Ei nikotiinipurkkia tai laastareita, greensmoke sähköspajari sensijaan hohtaa sinisenä vähän väliä. Tässä tuotteessa ei ole nikotiinia, mutta sellainen tupakoinnin tuntu pysyy jotenkuten yllä.

Noh, eilinen aamu oli kuin olisi lopettanut heroiinin, mutta kyllä se siitä meni. Tuon höyryttelyn kanssa on kuten täälläkin sanottu, että aika friikkiä hommaa. Itseasiassa laittelee ajattelemaan sitä kuinka älykäs tapa röökaaminen on, varsinkin kun menee vielä höyryttelemään ulos.

Eli aika vitun älytöntä, nyt kun periaatteessa savukkeestaan ei saa mitään muuta kuin maustettua höyryä, huomaa sen kuinka paljon vaivaa röökaamisesta loppupeleissä on.

No matka on pitkä, toivottavasti nyt sitten loppuu eikä tulisi takaisin kuten 2009 alkoi 2 vuoden savuttomuuden jälkeen nopeasti uudestaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Huh, ekat 28h takana. Ei nikotiinipurkkia tai laastareita, greensmoke sähköspajari sensijaan hohtaa sinisenä vähän väliä. Tässä tuotteessa ei ole nikotiinia, mutta sellainen tupakoinnin tuntu pysyy jotenkuten yllä.

Noh, eilinen aamu oli kuin olisi lopettanut heroiinin, mutta kyllä se siitä meni. Tuon höyryttelyn kanssa on kuten täälläkin sanottu, että aika friikkiä hommaa. Itseasiassa laittelee ajattelemaan sitä kuinka älykäs tapa röökaaminen on, varsinkin kun menee vielä höyryttelemään ulos.

Eli aika vitun älytöntä, nyt kun periaatteessa savukkeestaan ei saa mitään muuta kuin maustettua höyryä, huomaa sen kuinka paljon vaivaa röökaamisesta loppupeleissä on.

No matka on pitkä, toivottavasti nyt sitten loppuu eikä tulisi takaisin kuten 2009 alkoi 2 vuoden savuttomuuden jälkeen nopeasti uudestaan.

Heh, melkein samoilla tunneilla mennään! Mulla tuo inhalaattoripuikko ja hylsyä pukkaa, kun piippu roikkuu vähän väliä huulessa.

Sama tila tuossa päivällä. Sairaslomalla pari päivää (en tupakkilakon takia) ja onneksi muija oli töissä ja muksu koulussa. Oli myös olo kuin olisin lopettanut rännittämisen. Kävelin ympäri kämppää, hiki virtasi ja tumppipurkki alkoi näyttää houkuttelevalta. Sitten jääkaapille ja söin 7 nakkia, kolme lihistä ja litran jäätelöä jälkkäriksi...:) Ulkona juoksen vähän väliä.

No, vaikka imen nikotiinia pää märkänä tästä torvesta, niin ei tästä mitään sen kummempaa hyötyä ole. Niin vitusti tekee röökiä mieli.

Jep. Tsemppiä ja sekunti kerrallaan...:)
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kaksi viikkoa lakossa ollut ja kerran alkoholin alaisena satuin parisen savuketta polttamaan. Tällä hetkellä ei pahempia sivuvaikutuksia, kuhan ei päästä itseään ajattelemaan tupakkaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
kaksi viikkoa lakossa ollut ja kerran alkoholin alaisena satuin parisen savuketta polttamaan. Tällä hetkellä ei pahempia sivuvaikutuksia, kuhan ei päästä itseään ajattelemaan tupakkaa.

Eli yhä täysin koukussa. Itse ku lopetin, vedin kolmen päivä kännirännin maistamatta savuakaan röökiä. Cinderella - Nobody's Fool
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nyt on vaikeaa, jumalauta....

Aamulla oli totaalinen sekoaminen lähellä, kun muksu kiukutteli kouluunlähtönsä kanssa ja muija nalkutti/vittuili jostain turhanpäiväisestä. No nyt häipyi molemmat ja saan yksin kärvistellä, näin on parempi.

Inhalaattorin lutkutus alkaa vituttamaan, mutta pakko jotain yrittää.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos jotakuta kiinnostaa oma suositukseni aloituspaketiksi:
- Ego-T Starter Kit
Jep, tuo on ihan hyvä aloitussarja. Itse aloitin 510-T -mallilla, tankit olen sittemmin vaihtanut kartomisaattoreihin (höyrystin+vanu samassa putkessa). Kartomisaattorit ovat helppokäyttöisiä ja antavat mielestäni parhaat höyryt. Jos näitä kiinnostaa hankkia, niin boge-merkkiset ovat varma valinta. Käyvät myös tuohon eGO-akkuun, 510-malliset kierteet molemmissa.

Kolmatta kuukautta mennään. Enää en laske päiviä. Höyryttelynkin unohdan joskus koko päiväksi. Tupakkaa en edes ajattele enää polttavani. Vaikka poltin päreeni pahasti tuossa viikolla ja stressi purkautui, en ajatellut tupakkaa kuin ohimennen. Positiivista.
 

BigBadReddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahta päivää vajaa seitsemän viikkoa täynnä ilman tupakkaa - tästä tupakoimattomuudesta alkaa tulla tapa.

Emännän selästä noustua tuli vasta suihkun päälle mieleen, etten huomannut kaivata seksi-tupakkaa. Ehkä tämä tupakka-addiktio osoittaa laimenemisen merkkejä. Hienoa!

Ruokahalu on kohonnut, tai sitten syöminen on sijaistoimintaa. +7 kiloa. En minä siltikään ole vielä läski, kuten naapurini.
 

Ratta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuudes päivä ilman tupakkaa, seitsemäs alkamassa. Tai no, pakko myöntää, että poltin torstai-iltana yhden kotona. Enkä edes tiedä miksi. Ehkä halusin testata itseäni, että tekeekö vielä mieli. Hyväähän se teki, mutta ihmettelin kuinka hirveältä kädet haisikaan sen jälkeen.

Ilman nikotiiniahan en ole ollut, vaan vaihdoin tupakan nuuskaan. Neljäs päivä oli pahin ja silloin oli todella ahdistava olo ja kädet hikosivat töissä ihan urakalla. Töissä en ole nyt sortunut vaikka aikaisemmin työpäivinä meni noin aski päivässä.

Ei voi todellakaan sanoa, että olisin vielä päässyt irti. Parempaan suuntaan toki ollaan menossa, eikä esimerkiksi limaa erity läheskään niin paljon kuin polttaessa. Eniten kaipaan näitä "tapatilanteita", joissa on aina ennen tottunut polttamaan, esim ruoan jälkeen tai vitutukseen.

Kyllä tämä tästä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tänäänkään en polta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Huhtikuun alussa jäi Moodsit ja tosi helppoa on ollut (jos vertaa vaikka lasin syömiseen tjsp)... ja joskus on mennyt kokonainen päiväkin, ettei ole tullut röökinpoltto edes mieleen!

Ystävät, kylänmiehet & -naiset; siinä kohtaa kun alkaa tuntua siltä, että täähän on helppoa / nyt on homma hallussa niin muistakaa se edellinen kerta kun uudelleen ratkesitte polttamaan => se on just se kohta jossa alkaa tulla mieleen se "kyllähän mä nyt voin yhden polttaa / polttaa kun ottaa kuppia" jne. bullshit!

Minä olen nyt toistaiseksi aloittanut ja lopettanut yhtä monta kertaa ja toivon, että tällä kertaa olen itselleni tarpeeksi rehellinen myöntääkseni olevani narkomaani mitä tulee nikotiiniin... Ja jos ratkean uudelleen polttamaan niin en yritä sitä itselleni perustella noilla e.m. höpinöillä => vedetään jos vedetään tai ollaan prkl vetämättä.

Tsemppiä!!
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä menty höyryämällä kuukausi ja parina kosteana juhlailtana olen savuketta maistanut, mutta ei vaan maistu enää. Outoa on se, että tuntuu nyt jo siltä kuin tämä tulisi olemaan hyvin helposti lopetettava tapa verrattuna itse tupakointiin. Vähän niin kuin takaperoinen porttiteoria.
Reilut kolme kuukautta höyryttelemällä, ei savun savua koko aikana. Maltillista linjaa olen höyryttelynkin kanssa vetänyt koko ajan, ja nyt on alkanut tuntumaan että vähitellen myös e-savuke jää pois kuvioistani. Parikin päivää saattaa mennä että en viitsi liikahtaa kertakaan parvekkeelle höyryttelemään. Hyvä niin. Toisaalta on "turvallinen" olo tupakoinnin lopettamisen kannalta, kun on noin tehokas korvaaja ässänä hihassa koko ajan.
 

PuTi

Jäsen
Viiden vuoden päivittäisen polttamisen jälkeen on nyt viides päivä menossa ilman sauhun sauhua. Vähän oon huijannu käyttämällä muutaman kerran nuuskaa, mikä toki on helpottanut. Kuitenkin on kokoajan rööki mielessä. Ei tämä helppoa ole.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Kai nuuskaajat saa tulla elvistelemään?

Noin kuukausi sitten heitin nuuskan huulesta viimeisen kerran (ainakin toistaiseksi). Myin jo ajat sitten varastot tyhjiksi joten hairahtumisen vaara on aika pieni. Ensimmäiset päivät oli vaikeita mutta päättäväisyys oli sillä tasolla että selvisin. Sitten helpotti jo huomattavasti ja kiukuttelukin väheni...Nuuskan himo hävisi mutta minkä helvetin takia se on tullut taas takaisin? Vielä on päätös pitänyt ja siitä olen ylpeä. Kannatti.
Tsemppiä kaikille lopetusta yrittäville!
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä on viimeisen viikon aikana röökit maistunut paskalle, johtuen osittain varmasti tästä pienoisesta flunssasta. Sain eilen maistaa e-tupakkaa ja kas, tulollaan voisi oikeasti päästä tupakasta eroon.

Olen ennen ollut muutamia viikkoja ilman, lähinnä nikotiinipastillien avulla, mutta harmikseni alkanut taas polttaa kun on ollut "ikävä" sitä tapaa. Mikäs sen mukavampaa kun esimerkiksi mennä aamukahvin jälkeen ulos ja vetää aamusavut.

Tilaamassa olen siis sähkötupakkaa ja pientä jeesiä tarvitsisin. Kaverini suositteli alkajaisiksi tätä: Genesis Electronic Cigarette and E-Liquid. electronic cigarette 510 kit

Kun tuollaisen "lataa" nikotiinilla täyteen, niin kauankos tuosta sivuja vetelee?
Tolla aloituspakkauksella ei ilmeisesti pitkälle pötkitä, niin mitäs muuta sieltä pitää tilata? Olen ihan noviisi noiden kanssa. Nikotiini on ilmeisesti niissä mustissa "suodattimissa", johon laitetaan sitten tippa haluttua makua? Jos näin on, niin kauankos tällainen "suodatin kestää?

Lisää kysymyksiä varmasti ilmaantuu vielä jatkossa. Ja jos joku on tuolta tilaillut, niin mikäköhän on toimitusaika?
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tilaamassa olen siis sähkötupakkaa ja pientä jeesiä tarvitsisin. Kaverini suositteli alkajaisiksi tätä: Genesis Electronic Cigarette and E-Liquid. electronic cigarette 510 kitKun tuollaisen "lataa" nikotiinilla täyteen, niin kauankos tuosta sivuja vetelee?
Itselläni on sama e-savuke käytössä ja sillä onnistuin lopettamaan noin 25v tupakoinnin heti kun sen sain. Kolmatta viikkoa mennään ilman yhtään analogista savuketta.

Yhdellä täydellä patruunalla pärjää noin päivän (vastaa noin askia). Akku kestää myös suunnilleen saman, joten on hyvä olla kaksi akkua. Akku ei sitten varoittele yhtään loppumisesta, joten minulla on aina mukana yksi patruuna ja yksi täyteen ladattu akku. Tuossa paketissa tulee kuitenkin kaksi akkua: manuaalinen ja automaattinen ja on sitten makuasia kummasta pitää enemmän. Lisäksi akut ovat ladattuja, joten pääset heti kokeilemaan, miten homma toimii.

E-nesteiden vahvuuksista sellainen ohje, että jos olet polttanut ns. punaisia savukkeita, aloita 24mg vahvuudella, sinisiä vastaa 14mg ja 8mg sitten sitä kevyempiä.

Tolla aloituspakkauksella ei ilmeisesti pitkälle pötkitä, niin mitäs muuta sieltä pitää tilata? Olen ihan noviisi noiden kanssa. Nikotiini on ilmeisesti niissä mustissa "suodattimissa", johon laitetaan sitten tippa haluttua makua? Jos näin on, niin kauankos tällainen "suodatin kestää?
Itse ostin valmiiksi täytettyjä patruunoita, joten niiden uudelleen täyttämisestä ei ole kokemusta, mutta varmaankin kymmeniä kertoja niitä voinee käyttää uudelleen. Tuossa patruunassa on vanua sisällä, johon e-neste imeytetään 7-8 tippaa. Tilaa lisäksi jotain valitsemaasi makua esim 20ml purkki, suosittelen alkajaisiksi joko tavallista tupakaa tai menttoolia, yksi vara-atomisaattori, mahdollisesti vielä kolmas akku ja patruunoita (joko esitäytettyjä tai tyhjiä). Kannattanee pitää aina jokaisesta kuluvasta osasta lähettyvillä varakappale johtuen tuosta toimitusviiveestä.

Lisää kysymyksiä varmasti ilmaantuu vielä jatkossa. Ja jos joku on tuolta tilaillut, niin mikäköhän on toimitusaika?
Varaudu viikon toimitusaikaan. Tutustu myös tässäkin ketjussa mainittuun www.e-savuke.com sivustoon ja sen keskustelupalstaan.

Hyviä höyryjä
 

Cactus

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Pitäisikö sitä itsekin ängetä tähän ketjuun.

Jos vähän taustaa ensin. Tupakointi alkoi noin 11-vuotta sitten ja onhan sinä aikana körssiä palanutkin, tosin välissä oli 1,5-vuotta savutonta aikaa KUNNES intti oli loppumaisillaan, lähdettiin serkkupojan kanssa viettämään raumanmeren juhannusta ja siellä se alkoi uudestaan. Syitä oli toki monia esimerkiksi miellyttävä yötön yö, loistavaa musiikkia, uskomaton juhlafiilis, intti loppumaisillaan ja....alkoholi!! Sen jälkeen tupakka on palanut joka ainoa päivä ja lähestulkoon 20savuketta/päivä.

Lisää taustaa. Nuuskan käyttö alkoi 9-vuotta sitten tupakoinnin ohessa. Ensin varmaan 3,5-vuotta tuli vedettyä molempia joka ainoa päivä. Sitten tehtiin silloisen tyttöystävän kanssa äkkipäätös tupakkaonloputtavahetinytvälittömästi! Tyttöystävä kesti 5päivää, itse sen 1,5-vuotta TOSIN nuuskasin kokoajan mutta olo oli parempi. Nuuskan käyttö on ollut viimeiset 4-vuotta enemmän ja vähemmän elämässä mukana mutta ei niin vahvasti kuin tupakka. 2-vuotta sitten mulle tehtiin elinsiirtoleikkaus ja osastolla toki tupakointiin ja nuuskan käyttöön kiinnittivät lääkärit huomiota ja kun olin viikon ollut osastolla niin nuorehko transplantaatio-lääkäri (kirjoitin ehkä väärin) käveli sänkyni luokse ja kysyi: "haluatko Cactus lääkärin neuvon?" -vastasin että antakaa tulla. "lopeta hyvä mies tuo tupakointi ja käytä pelkästään nuuskaa, sillä säästät keuhkosi ja saatat antaa uudelle munuaisellesi lisää aikaa jopa 10-vuotta". Tämän jälkeen hän käveli pois.

Tuo lause on soinut korvissani sen kaksi vuotta vaikka nuuskaaminen onkin ollut vähäistä mutta nyt olen päättänyt yrittää jälleen. Pystyn töissäkin nuuskaamaan ilman mitään ongelmaa ja mukavampi se on autossa istuskella ja ajella kuin etsiä mahdollista tupakkapaikkaa tien reunoilta. Viimeisen 8päivän aikana tupakkia on palanut muutamia kappaleita yhteensä ja nuuskaa noin 1,5purkkia (ei paha määrä mielestäni) ja viimeiset 3päivää kokonaan ilman körssiä enkä ole lisännyt nuuskan määrää. Olen ollut tupakasta tokikin tapariippuvainen sekä fyysisesti riippuvainen koska kun tulee hetki jolloin tupakkia olisi pakko saada mm aamuisin niin tykillinen nuuskaa helpottaa oloa huomattavasti eikä ole käsillä mitään tarvetta liikkua huulia kohti. Uskon siis olevani myös fyysisesti riippuvainen enkä pelkästään psyykkisesti kuten moni on. En todellakaan sano olevani lopettanut vaan jos tulee semmoinen hetki niin poltan sen tupakan tai pari kuten menneellä viikolla ja jos voin sen tuommoisena pitää olen tyytyväinen. Toki paras olisi jos kokonaan irti pääsisi, voi olla että pääsen tai sitten en koskaa IHAN kokonaan.

Mutta tyytyväinen olen ollut ja vaikka tyttöystävä sanoo että tupakka haisee hirveältä ja nuuska on ällöttävää, myöntää kuitenkin että on mukavaa tulla pussaamaan kun ei tupakka haise eikä se nuuska miltään maistu kun ei tule kielellä sitä pyöriteltyä.

Tämmöinen avautuminen. Pahoittelut sekavasta kirjoituksesta. =]

Lisään vielä sen verran että en koskaan ole ymmärtänyt miksi pitää sekä polttaa että käyttää nuuskaa. Itselläni se meni usein niin että tupakka, heti perään nuuska huuleen, nuuska pois ja suoraan tupakalle. Ei hitto toi ei ole järkevää!!
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Pari sivua luin taaksepäin, eikä sattunut yhtään tarinaa champix- lääkkeen avulla lopettaneista. Itselläni on nyt kuudes tupakaton päivä menossa, ja fyysisten oireiden osalta menee todella helposti. Mitään aiemmilta kerroilta tuttua sietämätöntä tupakkatutinaa en ole kokenut. Parasta on se, että toisin kuin nikotiinituotteissa, nyt edes se nikotiiniriippuvuus ei pysy yllä. Minulla kaikki lakot ovat kaatuneet juuri siihen, että jossain vaiheessa sen nikotiininhimon on aina tukahduttanut "edes yhdellä" savukkeella, ja sen orgastisen nautinnon jälkeen ei paluuta ole ollut.

Lyhyesti sanottuna lääke toimii niin, että se pitää nämä aivojen nikotiiniin reagoivat reseptorit täynnä koko ajan ilman tupakkaa, jolloin kehoon vapautuu nautinnon tuovaa dopamiinia koko ajan ilman tupakoimista. Lääkitys aloitetaan jo pari viikkoa ennen lopetusta, ja joillain nautinto tupakoimisesta menee jo niin totaalisesti, että lopettavat jo "etuajassa". Itse kyllä pystyin sen askillisen vetäisemään päivässä ihan normaalisti, ruokatunnin tuplatupakka alkoi hieman tosin tökkimään.

Mutta ei tämäkään mikään ihmekonsti ole. Suurin ongelma lopettamisessa on varmaan useimmilla se, että tupakointi on kuin luonteenpiirre, osa persoonallisuutta. Tästä persoonallisuuden osasta(esimerkiksi tiettyihin tilanteisiin kuuluvista tupakkahetkistä) on vaan niin helvetin vaikea päästää irti. Mutta fyysiset oireet tuo kyllä vie aika totaalisesti, eikä tupakanhimoa tunne, vaikka takana on yli 20 vuotta lähes jatkuvaa sauhuttelua. Ongelmia tulee aina silloin, kun huomaa käsien kaivavan taskuista tupakkaa vanhasta tottumuksesta ja älyää, ettei voikaan laittaa sauhutellen.

Eli vajaa viikko takana, ja näitä pillereitä ajattelin napsia vielä pari kuukautta varmuuden vuoksi. Periaatteessa hoidon voisi kai lopettaa, kun lopettamisesta on pari viikkoa, silloin avauspakkaus(4 viikkoa, hinta 106 €) nimittäin loppuu. Lääkärit kyllä suosittelevat hoidon jatkamista. Pelolla odottelen sitten lääkkeen vieroitusoireita. Kai sekin jossain näkyy, että sitä dopamiinia ei sitten enää tule, kaiken järjen mukaan. Mutta lääkkeen avulla lopettaneet eivät ole kyllä tästä mitään maininneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös