Jatkoajan ravintolaopas

  • 539 329
  • 2 522

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Fisken på disken on yksi vaihtoehto. Sitten on tietty Savoy jossa on tällä hetkellä tarjolla mm. turska-confit alkupalaksi ja Helenan taivaalinen hauki + hummeri -annos pääruokana. Olen tuota jälkimmäistä maistanut ja se on upea.
Olin Savoyssa viime viikolla illallisella ja voin kyllä suositella hauki & hummeri -annosta. Ihanaa!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Palvelun taso oli vähän heikko.

En tiedä, kuvittelenko vaan, mutta tähän törmää Turussa varsinkin kesäaikaan helpomminkin. Viimeksi piipahdin Via Tribunalissa erään arvovieraan (eh eh) kanssa, ja tuollakin tuli pohtineeksi monessakin kohtaa, että missäs se palvelu. Paikka ei ollut edes kovin täysi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Rosterissa on erinomainen palvelu. Enkä edes sano tätä Kapea nuoleskellakseni, vaan oikeasti ovat aina tosi reippaita, mukavia ja palvelualttiita.

Eikä Roster ole edes varsinaisesti finediningia, joten sopii loistavasti tämän ketjun viime viestien pulmiin, jos siis Turussa pysytään.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä, kuvittelenko vaan, mutta tähän törmää Turussa varsinkin kesäaikaan helpomminkin. Viimeksi piipahdin Via Tribunalissa erään arvovieraan (eh eh) kanssa, ja tuollakin tuli pohtineeksi monessakin kohtaa, että missäs se palvelu. Paikka ei ollut edes kovin täysi.
Näin tuntuu olevan. Näiden kokemusten lisäksi juttelin juhannuksena naapurin kanssa, joka oli käynyt viikolla ainakin itse itseään laadukkaana paikkana pitävässä Grill it Marinassa. S-paikka, btw. Ruoka oli ollut tarinan mukaan kohtalaista, mutta pöydän tarjoilua hoitanut nuori nainen oli ollut niin hukassa, että aterian päätteeksi seurue oli pyytänyt ravintolapäällikön paikalle antakseen välittömän palautteen palvelun laadusta. Plussat toki siitä, että seurue oli hyvityksenä saanut ateriaan kuuluneet juomat ilmaiseksi.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Rosterissa on erinomainen palvelu. Enkä edes sano tätä Kapea nuoleskellakseni, vaan oikeasti ovat aina tosi reippaita, mukavia ja palvelualttiita.

Eikä Roster ole edes varsinaisesti finediningia, joten sopii loistavasti tämän ketjun viime viestien pulmiin, jos siis Turussa pysytään.

Tälle itse asiassa komppaukseni.

Finediningin ystävä en ole myöskään, mutta Kaskiksellekin haluan antaa kehut myös palvelusta. Tila tavallaan on ahdistava avoimuudellaan ja pöytien tiheydellä, mutta pidin palvelusta, joka ei ollut liian hyökkäävä niillä "maistuuko"-varmistuksillaan.

Mutta tosiaan. Tunnen muutamia Turun ravintoloissa työskenteleviä ja heiltä kuulee, että alan työntekijöiden kesken kiertää kyllä sanaa, missä on ok työskennellä ja missä ei. Toki tähän riittää ihan Jodel, mutta nuo tuttuni hieman kokeneempia ja jakavat kyllä verkostoissa kokemuksiaan olosuhteista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Grafix

Jäsen
Täällä. Ollaan muutaman kerran käyty Turun ns. fine dining mestoissa, Kaskiksessa ja Kakolanruusussa ja ollaan aina otettu se kuuden ruokalajin menu. Vatsa on tullut joka kerta täyteen, mikä lähtökohtaisesti onkin ravintolassa käymisen tarkoitus, mutta muuten en oo saanu noista kerroista mitään suurempia kiksejä. Lisäarvoa ruokaan ei tuo se, että nyt on tarjolla Paattisten talonpojan riihen katolta kerättyä kymmenen vuotta kypsytettyä jäkälää tmv. Lisäks vituttaa helvetin kalliiden menuiden ja viinipakettien kylkeen tyrkytettyjä hintavia lisäjuomia, joita ilman kokemus ei olisi täydellinen.
Mulle riittää hyvään ravintolakokemukseen alkukeitto, hyvä pihvi tmv. ja jälkiruoka konjakkeineen, kunhan ovat hyvin tehtyjä ja maistuvia. En kaipaa mitään koivunkerkkäpastramihyydykkeitä artesaanikokin lautaselle asettelemana.
Ymmärrän toki niitäkin, jotka haluavat maksaa fine diningista vähän enemmän, mut ei ole vaan mun juttu.

Itse kun menen ravintolaan syömään, niin useimmiten eniten kiinnostaa sellaiset kokemukset, joita on hankala saada muualta tai toisintaa kotioloissa. Siksi tulee usein valittua jos ei välttämättä finedine-mestoja, niin muutoin joitain innovatiivisemman näkemyksen omaavia keittoloita. Hyvälle pihvillekin on paikkansa, mutta useimmiten minusta on mukava mennä kokemaan ravintolaan jotain uutta ja erilaista. Se usein toki maksaa hieman enemmän.

Jos Turusta puhutaan, niin esimerkkinä nyt vaikkapa Kaskis reilun viikon takaa. Todella nasta oma linja menussa ja tuli maistettua taas paljon sellaisia asioita, joihin todennäköisesti en arjessa juuri törmäisi. Varmasti olisin voinut elää ilman kokemusta esimerkiksi hapanjuurileipäjäätelöstä ja käpykastikkeesta, mutta niin voisin sanoa monen muunkin asian kanssa. Itselleni eniten iloa tuottavat asiat liittyvät kuitenkin useimmiten juuri kokemuksiin, ei materiaan.

On kyllä sanottava, että joskus on tullut pahojakin pettymyksiä eteen. Esimerkiksi paljon kiitelty Cafe Savoy Helsingissä ei lähtenyt itselleni ollenkaan.
 

444

Jäsen
@sampio
Ootko koskaan käynyt testaamassa paikallista Mikko Utteria? Jotenkin tuo miljöö ei oikein vakuuta ikkunan läpi tuijotettuna, mutta toisaalta tuollainen paikallinen fine dining houkuttelee. Toisaalta Kin Kao Khan on hinnaltaan ja laadultaan niin lähellä täydellistä, että en oikein tiedä, uskaltaako paljon muita kylillä kokeillakaan.
Muille tiedoksi, että nämä siis ovat Lohjalla, joka ei ole ehkä gourmet’n mekka oikein millään mittapuulla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse kun menen ravintolaan syömään, niin useimmiten eniten kiinnostaa sellaiset kokemukset, joita on hankala saada muualta tai toisintaa kotioloissa. Siksi tulee usein valittua jos ei välttämättä finedine-mestoja, niin muutoin joitain innovatiivisemman näkemyksen omaavia keittoloita. Hyvälle pihvillekin on paikkansa, mutta useimmiten minusta on mukava mennä kokemaan ravintolaan jotain uutta ja erilaista. Se usein toki maksaa hieman enemmän.
Aika sama linja mulla. Tai siis toki ravintoloissa tulee syötyä usein, mutta joskus haluaa niitä elämyksiä ja sitten niistä on myös valmis maksamaan. Harvoin joutuu pettymään, kunhan hiukan näkee vaivaa paikan valinnassa. Mun näkemys hyvästä ruuasta ei ole pihvi. En edes muista, milloin olen viimeksi pihviä tilannut.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@sampio
Ootko koskaan käynyt testaamassa paikallista Mikko Utteria? Jotenkin tuo miljöö ei oikein vakuuta ikkunan läpi tuijotettuna, mutta toisaalta tuollainen paikallinen fine dining houkuttelee. Toisaalta Kin Kao Khan on hinnaltaan ja laadultaan niin lähellä täydellistä, että en oikein tiedä, uskaltaako paljon muita kylillä kokeillakaan.
Muille tiedoksi, että nämä siis ovat Lohjalla, joka ei ole ehkä gourmet’n mekka oikein millään mittapuulla.
Utter on ihan hyvälaatuinen ja erityisen hyvällä idealla synnytetty paikka. Sisältä kivempi kuin ulkoa, se kiinteistö kun pitäisi ampua ilmaan siitä keskustan paraatipaikalta. No, toisaalta siinä ladossa on myös yksi Lohjan lukuisista hyvistä kahviloista eli cafe Lauri.

Mutta siis, viidesti olen käynyt, neljä kertaa omalla rahalla. Viimeisimmän jälkeen vuosi sitten tuli sellainen fiilis, että seuraavaksi jotain muuta. Seitsemään lajiin mahtuu kyllä nappisuorituksiakin, mutta sen verran myös ok-tasoa, että en viitsi viineineen 140 euroa/naama maksaa tuosta enää ihan heti. Lisäksi Utter ei ole mikään aivan taitavin tarinaniskijä vaan olen kuullut vakioannoksista tasan ne samat jorinat joka kerta.

Edellisestä huolimatta kannattaa käydä kuitenkin sen kerran kokeilemassa, koska kyllä se hyvää safkaa on ja nytkin näyttää olevan loppuunmyyty elokuun alkuun, ja sen jälkeenkin vain hajapaikkoja tarjolla. Itselläni ehkä on tässä viime aikoina vain iskenyt jotenkin skeptismi näiden fine dine -paikkojen osalta, ja tämä menee siihen samaan sarjaan. Erityismaininta viineistä, joita Utter roudaa pientiloilta Alkon ohi, ne ovat kyllä osuneet hyvin joka kerta.

Valittiinhan se vuoden ravintolaksi keväällä ja mahtunut tätä vuotta lukuunottamatta 50 parhaan raflan listalle myös.

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Suositelkaa Helsingistä jotain ruokapaikkaa josta saisi kunnon BBQta, briskettiä, ribsejä yms settejä.
Bang bang BBQ Kampin kaikkein ylimmässä kerroksessa, eli vielä portaat sieltä vitosesta ylös. Aivan älyttömän hyvin onnistunutta kamaa. Mulle 5/5 Texas BBQ, parempi kuin edellinen suosikkini JJ's BBQ Salossa nykyään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Bang bang BBQ Kampin kaikkein ylimmässä kerroksessa, eli vielä portaat sieltä vitosesta ylös. Aivan älyttömän hyvin onnistunutta kamaa. Mulle 5/5 Texas BBQ, parempi kuin edellinen suosikkini JJ's BBQ Salossa nykyään.
@Weekend_Warrior
Tälle ehdoton suositus. Aivan loistavaa tavaraa.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2023-06-28 084602.png
    Näyttökuva 2023-06-28 084602.png
    11,9 KB · kertaa luettu: 214

Grafix

Jäsen
Bang bang BBQ Kampin kaikkein ylimmässä kerroksessa, eli vielä portaat sieltä vitosesta ylös. Aivan älyttömän hyvin onnistunutta kamaa. Mulle 5/5 Texas BBQ, parempi kuin edellinen suosikkini JJ's BBQ Salossa nykyään.
Jos kesän aikana bbq kiinnostelee, niin Kampin ravintola on kesän ajan kiinni. Mäiskeitä löytää kipareista joko Konepajalta Etko Brewingin terassilta tai Viikistä Cool Head Brewingin kyljestä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Outsider

Jäsen
Bang bang BBQ mukana nyt viikonloppuna Tuskassa. Pitää ehdottomasti ottaa näiden kehujen jälkeen testiin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kappelissa tuli käytyä viikonloppuna. Savustettu merilohi oli mahtavaa!

Miljöö myös upea. Mitenhän tuollakaan ei ole tullut ennen käytyä.
 

Jeffrey

Jäsen
Kappelissa tuli käytyä viikonloppuna. Savustettu merilohi oli mahtavaa!

Miljöö myös upea. Mitenhän tuollakaan ei ole tullut ennen käytyä.

Kappeli on osaltaan vähän buu tuon S-Ryhmäläisyyden vuoksi, mutta ovat kyllä pitäneet hienosti tasonsa. Kävin tuolla itsekin viime viikolla ja vaikka ruoka oli laadultaan ihan ok ja hinnan puolesta jopa suhteellisen edullista, erityiskiitos menee palvelusta.

Olin tuona päivänä turistien kanssa heilumassa saarilla ja tultiin takaisin Kauppatorille vasta kymmenen pintaan. Ehti jo muutama hikikarpalo vierähtää otsalle kun vieraat ilmoittivat aikaisemmista puheista poiketen toivovansa vielä syövän paremmin illalla ja lohikeitto olisi kiva kokea. Keskustan tiistaina jokainen paikka ilmoitti keittiön sulkeutuvan viimeistään 22.00 joten sieluni silmissä näin meidät jo illallistavan Kampin mäkkärissä. Kappeliin kiireellä ja ehdittiin paikalle aika tasan kello 22.00, joka ilmoitettiin keittiön sulkeutumisen ajaksi. Vähän jo oletin perus suomimeininkinä tuon olevan ehdoton takaraja, mutta meidät ohjattiinkin kohteliaasti pöytään eikä edes tilauksen suhteen ollut kiirettä vaan ennätettiin listalta rauhassa valita mitä kukakin tahtoi.

Lopulta ehkä kohtuullisen pieni juttu, mutta toi kosolti kiitosta ja loi erittäin onnistuneen ravintolakokemuksen meidän porukalle varsinkin kun olin jo ehtinyt ilmoittaa meillä tuskin olevan parempia vaihtoehtoja enää tähän aikaan tiistai-illasta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa tällainenkin ketju...

Mainitaan viimeviikolta Tampereella Huber... Jos liharuoasta tykkää niin eräs parhaista mitä on vastaan tullut...
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kappeli on osaltaan vähän buu tuon S-Ryhmäläisyyden vuoksi, mutta ovat kyllä pitäneet hienosti tasonsa. Kävin tuolla itsekin viime viikolla ja vaikka ruoka oli laadultaan ihan ok ja hinnan puolesta jopa suhteellisen edullista, erityiskiitos menee palvelusta.

Palvelusta piti myös mainita. Todella hyvällä tasolla. Meidän pöydässä taisi kolme tarjoilijaa käväistä ja kaikista jäi todella hyvä fiilis.

Itsekin tuota S-ryhmäläisyyttä mietin, mutta aivan turhaan olin huolissani. Kai nuo nykyään saavat aika vapaat kädet toimia ja paikka oli tosiaan viimeistä pöytää myöten täynnä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tulee normaalisti lounastettua Sörnäisissä esimerkiksi Ondassa, mutta nyt olisi tarve löytää hyvä lounaspaikka Helsingin ydinkeskustasta. Onko ehdotuksia? Saa olla etninen tai jotain perinteisempää. Ei fine diningia. Max 25 euroa per naama ehkäpä.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tulee normaalisti lounastettua Sörnäisissä esimerkiksi Ondassa, mutta nyt olisi tarve löytää hyvä lounaspaikka Helsingin ydinkeskustasta. Onko ehdotuksia? Saa olla etninen tai jotain perinteisempää. Ei fine diningia. Max 25 euroa per naama ehkäpä.
Kampin Hokusta olen tykännyt, hintahaitari lounaalla about 15-20€. Myös muut tykkäävät asiakkaiden määrän perusteella, mutta kyllä sinne aina mahtuu. Kahvi tosin on paskaa, tästä olen jopa palautetta laittanut (ei muuttunut parempaan).
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kampin Hokusta olen tykännyt, hintahaitari lounaalla about 15-20€. Myös muut tykkäävät asiakkaiden määrän perusteella, mutta kyllä sinne aina mahtuu. Kahvi tosin on paskaa, tästä olen jopa palautetta laittanut (ei muuttunut parempaan).
Tämä vaikuttaa juuri sellaiselta mitä etsin. Kiitos!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kävin tuossa taannoin hätälounaalla Vltavassa. Lasipalatsilta lähijunaan kävelin ja jotain siitä läheltä halusin kehittää, kun totesin, että lounasaika on jo hiukan ylittynyt, enkä jaksa ostaa mitään kaupasta toimistollekaan. Olisi kannattanut käydä kaupan kautta, olihan se 12,50 tai jotain sinnepäin aika hukkaan heitettyä. Pakastekasvikset, perunaa ja lohta. Toisen tilauksen vaatinut olut, kun ensimmäistä ei jostain syystä koskaan saatu pöytääni tuotua. Kokeneemmilta tarjoilijoilta varsin töykeää käytöstä, ei tosin minua kohtaan, mutta siinä keskeisellä paikalla en voinut välttyä näkemästä ja kuulemasta.

En varsinaisesti edes kuvitellut saavani mitään sen kummempaa kuin siirrettyä nälkää ja jonkun peruskaljan, mutta aika karua, miten keskeisellä paikalla voi olla noin paska ravintola. Hienoa, jos on S-paikkoja, joissa taso on kohtalaista tai jopa hyvää, mutta ihan helvetin ala-arvoinen suoritus oli tuo Vltava. Oluella siinä voisi istuskella ehkä ihmisvirtaa seuraillen, mutta joo, kerta riitti ruokailuun. Ei pitäisi pystyä pettymään ilman odotuksia. Näköjään voi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Kokemuksia museotavintola Lustosta? Savonlinna on ollut pitkään vierailulistalla kesäaikaan ja siihen voisi yhdistää Luston metsämuseon kera raflan. Näyttäisi olevan saarella toinenkin hyvät arviot saanut ravintola Wanha Koulu. Miljöö ainakin kunnossa kun kyseessä on kappale kauneinta Suomea.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Kävin tuossa taannoin hätälounaalla Vltavassa. Lasipalatsilta lähijunaan kävelin ja jotain siitä läheltä halusin kehittää, kun totesin, että lounasaika on jo hiukan ylittynyt, enkä jaksa ostaa mitään kaupasta toimistollekaan. Olisi kannattanut käydä kaupan kautta, olihan se 12,50 tai jotain sinnepäin aika hukkaan heitettyä. Pakastekasvikset, perunaa ja lohta. Toisen tilauksen vaatinut olut, kun ensimmäistä ei jostain syystä koskaan saatu pöytääni tuotua. Kokeneemmilta tarjoilijoilta varsin töykeää käytöstä, ei tosin minua kohtaan, mutta siinä keskeisellä paikalla en voinut välttyä näkemästä ja kuulemasta.

En varsinaisesti edes kuvitellut saavani mitään sen kummempaa kuin siirrettyä nälkää ja jonkun peruskaljan, mutta aika karua, miten keskeisellä paikalla voi olla noin paska ravintola. Hienoa, jos on S-paikkoja, joissa taso on kohtalaista tai jopa hyvää, mutta ihan helvetin ala-arvoinen suoritus oli tuo Vltava. Oluella siinä voisi istuskella ehkä ihmisvirtaa seuraillen, mutta joo, kerta riitti ruokailuun. Ei pitäisi pystyä pettymään ilman odotuksia. Näköjään voi.
Samat suutuntumat, eikä tuota kyllä oikein olutpaikkanakaan voi pitää kun valikoima on ihan kuppanen, jos ei nyt pelkkää peruskauraa halua imeä. Kehitystä ei ole tapahtunut vuosikausiin ja lähinnä toi on nyt semmonen ok viikonlopun isomman porukan tapaamispaikka, josta liikahdetaan joko oikeisiin olutravintoloihin, kunnon safkalle tai ördäämään. Ja palvelu tosiaan muutenkin perseestä, jos mulla on sattunut olemaan jotain ulkkareita mukana, niin hoidan kaiken tilaamisen itse, ettei jää kaikista suomalaisista täysin kusipäisen tympeä kuva. Nykyään tosin välttelen kuin ruttoa koko paikkaa, mutta onhan siinä hukkaan heitettyä potentiaalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös