Jatkoajan ravintolaopas

  • 533 294
  • 2 507

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Omissa listoissa Via Tribinali on ykkönen ennen Capperia, Daddy Greens ja Napulea on kokeilematta. Kaksi eka on tullut testattua useasti.

Muistikuvissani kylläkin Wood & Fire craft pizza company kiilaa kaikkien noiden ohi, mutta koska vain kerta kokeiltuna parin vuoden takaa ja vieläpä aikamoisessa nälässä, niin en pidä vertailukelpoisena. Turkulaisilla ehkä enemmän sanottavaa tästä, kiertelee käsittääkseni eri tapahtumissa ja pitänee kiinteää pistettä kesäisin jossain hanurissa.

Edit. Hanuri tarkentui nopealla googlauksella kirkkopuiston terassiksi. Mutta tyyli olikin esittelyn mukaan roomalainen, vaikka syömäni lätty oli kyllä vahvasti napsukan tyyliin tehty. Tai sitten vain muistan vahvasti väärin. No, täytynee menne Turkuun tässä heinäkuun aikana vielä testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajateltiin joku päivä käydä viimein testaamassa Hertsikan Fat Lizard. Onko suosituksia että mitä tuolta kannattaisi tilata? Ajatuksissa on pizza/burger + olut, mutta olen muillekin vaihtoehdoille avoin.
Fat Lizard kuuluu niihin ravintoloihin, missä kaikki ruuat on hyvin tehtyjä. Vaikka en nyt niitä kaikkia ole maistanut, niin muutaman kerran kun ollaan porukalla käyty, niin taitaa olla kaikki annokset vähintäänkin nähty ja suurinta osaa maistettu. Kaikki mitä olen maistanut, on ollut hyvää. Jotkut pizzatäytteet tosin vähän tulisia mun makuun, mutta mä olenkin sen suhteen aika herkkä. Eli tilaa sitä, mikä näyttäis omaan silmään parhaalta. Todennäköisesti on hyvää.

Viimeksi söin bao bunin alkuun ja entrecoteen pääruuaksi. Oli erinomaista. Se bao bun erityisesti pääsi yllättämään, kun en ole ennen syönyt. Syön kyllä joskus toistekin.

Ja ne Fat Lizardin omat oluet on myös kaikki olleet maistuvia. Vaikka en mä kyllä oluen suhteen ole kovin kummoinen tietäjä, Enkä ole kyllä kaikkia edes maistanut.
 

Jalkamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Usein altavastaaja
Fat Lizard kuuluu niihin ravintoloihin, missä kaikki ruuat on hyvin tehtyjä. Vaikka en nyt niitä kaikkia ole maistanut, niin muutaman kerran kun ollaan porukalla käyty, niin taitaa olla kaikki annokset vähintäänkin nähty ja suurinta osaa maistettu. Kaikki mitä olen maistanut, on ollut hyvää. Jotkut pizzatäytteet tosin vähän tulisia mun makuun, mutta mä olenkin sen suhteen aika herkkä. Eli tilaa sitä, mikä näyttäis omaan silmään parhaalta. Todennäköisesti on hyvää.

Viimeksi söin bao bunin alkuun ja entrecoteen pääruuaksi. Oli erinomaista. Se bao bun erityisesti pääsi yllättämään, kun en ole ennen syönyt. Syön kyllä joskus toistekin.

Ja ne Fat Lizardin omat oluet on myös kaikki olleet maistuvia. Vaikka en mä kyllä oluen suhteen ole kovin kummoinen tietäjä, Enkä ole kyllä kaikkia edes maistanut.
Komppausta tälle, kaikki annokset ovat varmasti hyvin tehtyjä, jos vain tykkää itse ruoasta. Oman panimot oluet myös hyviä.

+ 1 täältä myös entrecotelle.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Fat Lizardissa söin viimeksi kana annoksen ja oli aivan sairaan hyvää. Aina kun siellä on käynyt, on ollut hyvää.

Mä ehkä vähän karsastan niiden omien olueiden litrahintaa. Lienee jotain 9 euroa 0,5/0,6 dl olut omasta panimosta. Tosin sen yhden nyt aina maksaa, enempää kun itse ei tarvitse.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Basbas ilmeisen suosittu kun äsken laitoin varausta sisään kuukauden päähän perjantaille. Minuutin yli puolenyön oli vain yksi 16:00 pöytä vapaana. Ite sain onneks pöydän 20:00. Pääsee vihdoin testaamaan kehutun paikan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kouvola. Mimosan Aito. Buffet, otin vegenä, oli ehkä paras buffet ikinä missään ja palvelu ensiluokkaista. On valittu viime vuonna vuoden lounasravintolaksi. Vahva suositus.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Viimeksi söin bao bunin alkuun ja entrecoteen pääruuaksi. Oli erinomaista. Se bao bun erityisesti pääsi yllättämään, kun en ole ennen syönyt. Syön kyllä joskus toistekin.

Tallinna rautatieaseman takana oleva tori: Baojaam. Paras bao mitä olen koskaan syönyt Crispy Chicken BAO

On tullut käytyä jo toistakymmentä kertaa ja aina pakollinen, kun Tallinnassa on käymässä.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mahtaakohan esimerkiksi Leppävaarassa olla terassia, jossa voisi vaimon kanssa poiketa viinilasillisella tai parilla? Täällä länsi-Vantaalla ei oikein taida olla muita kuin kamalia räkälöitä. Keskustassa toki on vaikka mitä, mutta olisi mukava vaikka pyöräillä terassille.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mahtaakohan esimerkiksi Leppävaarassa olla terassia, jossa voisi vaimon kanssa poiketa viinilasillisella tai parilla? Täällä länsi-Vantaalla ei oikein taida olla muita kuin kamalia räkälöitä. Keskustassa toki on vaikka mitä, mutta olisi mukava vaikka pyöräillä terassille.

Mä ymmärsin, että Myyryorkissa ovat koittaneet parantaa/siistiä sitä paalutorin ympäristöä. Pub Waskella ja Deluxe Burgerilla kaiketi hyvät terassit tehty sinne. Oletko käynyt nuo tsekkaamassa?

Edit. Lepuskissa muutama vuosi sitten oli terassit siellä Sellon sisäpihalla ainakin William K:lla, mutta en nyt kovin idyllisenä sitäkään pidä.
 

Jeffrey

Jäsen
Mahtaakohan esimerkiksi Leppävaarassa olla terassia, jossa voisi vaimon kanssa poiketa viinilasillisella tai parilla? Täällä länsi-Vantaalla ei oikein taida olla muita kuin kamalia räkälöitä. Keskustassa toki on vaikka mitä, mutta olisi mukava vaikka pyöräillä terassille.

Leppävaarassa muutaman vuoden lounastaneena ensimmäisenä tuli mieleen Villa Lilla Villa Lilla – Ravintola Espoon Leppävaarassa. En ole tuolla tosiaan lounaan ulkopuolella käynyt ja keväällä taisi myös omistaja vaihtua joten muutoksia saattaa olla. Itse terassi voi olla vähän "pihamainen", tuolla kuitenkin on myös parveke/patio/tms tyyppistä terassia ja saattoi olla myös takapihalla lisää terassia.

Tuonne kuitenkin itse suuntaisin jos noilla spekseillä liikkeelle lähtisin vaikka ei lounaita enempää kokemusta olekaan,. Länsi-Vantaalta tullessa vielä sopivalla puolella Leppävaaraa. Näemmä vielä torstai alkuiltaisin jazzpoppoota ulkona soittelemassa - säävarauksella toki. Siinä se olis korkeakulttuuria kerrakseen. Kuten tuolla arvosteluissakin "jotain jota et kuvittele löytäväsi betoniviidakon keskeltä". Toki jos romantiikan haluaa pitää kotiin asti, niin pyöräilyreitti kannattaa suunnitella tuon vanhan Leppävaaraan ohitse. Ravintola ihan siinä kyljessä.
 
Viimeksi muokattu:

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kouvola. Mimosan Aito. Buffet, otin vegenä, oli ehkä paras buffet ikinä missään ja palvelu ensiluokkaista. On valittu viime vuonna vuoden lounasravintolaksi. Vahva suositus.

Kouvolan keskustassa saa muuten varsin tasokkaan lounaan Mimosan Aito-nimisestä ravintolasta, joka varmasti toimii koko perheelle.

Lounas tuli muutama viikko sitten syötyä useamman kerran ja kyllä laadultaan varsin kovaa kamaa, tuoreet, ja nimenomaan aidot, raaka-aineet ilman kikkailuja.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtaakohan esimerkiksi Leppävaarassa olla terassia, jossa voisi vaimon kanssa poiketa viinilasillisella tai parilla? Täällä länsi-Vantaalla ei oikein taida olla muita kuin kamalia räkälöitä. Keskustassa toki on vaikka mitä, mutta olisi mukava vaikka pyöräillä terassille.

Kuten @macnevis sanoikin, niin jonkunlaista yritystä siinä Wasken yms. toimesta on ollutkin, mutta vaikka Wanda's on ihan ok ruokaravintola, niin kyllä noissa alueen baareissa on yrityksestä huolimatta vähän sellainen meininki, että kovin hienostunutta ilmapiiriä ei oikein pääse kokemaan. Onhan tuo alue siistiytymään päin, eikä mitään varsinaista öykkäröintiä kylläkään ole.

Mutta jos pyörällä haluaa terassille mennä Länsi-Vantaalta, niin mites Haltialan tilalla toimiva Wanha Pehtoori? Myös Kivistön aseman seutuvilla näyttäisi myös olevan jotain ihan viihtyisän oloisia mestoja, mutta en osaa tarkemmin sanoa, mikä on meininki ja ilmapiiri.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta jos pyörällä haluaa terassille mennä Länsi-Vantaalta, niin mites Haltialan tilalla toimiva Wanha Pehtoori? Myös Kivistön aseman seutuvilla näyttäisi myös olevan jotain ihan viihtyisän oloisia mestoja, mutta en osaa tarkemmin sanoa, mikä on meininki ja ilmapiiri.

Kivistössä on olutravintola Solmu, niillä on ihan kiva terassi, mutta siinä pääristeyksessä. Joten jos liikenne ei haittaa, niin suosittelen. Keskustassa on myös pari ravintolaa joissa on kivat terassit.

Bonuksena heittäisin Keimola Golfin ravintolan. Sieltä saa pientä ruokaa, mutta myös alkoholia. Ja maisemat ovat huikeat.

edit. @Schwein
 
Cantina Il Posto testattu Tampereella. Ruoka oli hyvää, mutta palvelu oli ala-arvoista.

Ehkä joskus uudestaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Espoon Tapiolan Kylä on mun makuun erinomainen kyläkuppila. Simppeli lista, laadukasta kalaa ja lihaa yleensä tarjolla. Ja yleensä jokin kotimainen pienpanimo-olut saatavilla.
Viimeksi söin snadeja alle kympin annoksia useamman ja oli erinomaista settiä, muun muassa täydellisesti kypsennettyjä kotimaisia ahven fileitä.
Suosittelen matalalla kynnyksellä testaamaan jos tuonne suunnalle eksyy. Oikeastaan juuri sellainen ravintolakonsepti mistä tykkään, simppeli, laadukas, ei liian hieno ja eikä ole kauppakeskuksessa. Tai no tavallaan on erittäin vanhan ostarin osan nurkassa ja löytyy terassikin, mutta ei siis näissä isoissa lasikuutioissa.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Vahvan suosituksen sushista tykkääville voin antaa. Käytiin juuri Helsingissä sijaitsevassa Latitude 25 -nimisessä paikassa ja oli kyllä heittämällä parhaat sushit mitä olen ikinä syönyt.

Kyseessä siis omakase-illallinen. Sen verran hinnakasta, että ei tuolla liian usein tule käytyä, mutta eipä tuntunut laatuun nähden hintavalta. Toinen syy, miksei varmasti tule liian usein käytyä on ravintolan varaustilanne. Seuraavia vapaita illallisvarauksia on saatavilla joskus pitkällä ensi keväänä, viikonloppuillallisia taisi olla vasta ensi kesälle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Imatralta saa suositella päivällispaikkoja. Aika perusmeininkiä haen, kulinarismi sitten erikseen, eikä Imatran ruokaskene taida kovin kummoista tarjotakaan esim. Lappeenrantaan verrattuna. Nyt lähinnä pysyttelen hengissä. Ja sitten oluttakin saatan käydä maistamassa, jos säällinen maistelupaikka löytyy. Osmos Cosmos oli ainakin jonkinlainen, entä Kuohu? Jälkimmäiselle ei löytynyt kotisivuja.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vahvan suosituksen sushista tykkääville voin antaa. Käytiin juuri Helsingissä sijaitsevassa Latitude 25 -nimisessä paikassa ja oli kyllä heittämällä parhaat sushit mitä olen ikinä syönyt.

Kyseessä siis omakase-illallinen. Sen verran hinnakasta, että ei tuolla liian usein tule käytyä, mutta eipä tuntunut laatuun nähden hintavalta. Toinen syy, miksei varmasti tule liian usein käytyä on ravintolan varaustilanne. Seuraavia vapaita illallisvarauksia on saatavilla joskus pitkällä ensi keväänä, viikonloppuillallisia taisi olla vasta ensi kesälle.
Ollaan menossa marraskuussa ja kiva kuulla, että on hintansa väärti. Itse tein varauksemme joskus keväällä tai alkukesästä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Imatralta saa suositella päivällispaikkoja. Aika perusmeininkiä haen, kulinarismi sitten erikseen, eikä Imatran ruokaskene taida kovin kummoista tarjotakaan esim. Lappeenrantaan verrattuna. Nyt lähinnä pysyttelen hengissä. Ja sitten oluttakin saatan käydä maistamassa, jos säällinen maistelupaikka löytyy. Osmos Cosmos oli ainakin jonkinlainen, entä Kuohu? Jälkimmäiselle ei löytynyt kotisivuja.

Buttenhoff on varmaan laadukkain, mutta myös kallis. Käytiin kesällä Bistro Torissa, joka oli ihan hyvä. Lisäksi keskustasta löytyy Rosso ja Valtionhotellin ravintola, mutta en voi suositella kumpaakaan.

Imatran kylpylän läheltä löytyy Ravintola Nuotta, loistava kalaravintola, mutta on ymmärtääkseni vain kesällä auki.

Kuohu on hyvällä säällä kiva oluelle. Legendaarisin pubi taitaa olla entinen Vuoksenvahti, olisko nykyään nimeltään Pub Vahti.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huomenna on tiedossa muutaman tunnin pistokeikka Lahteen frisbeetä heittämään. Mihin ravintolaan mennä? Ajatuksena on, että ravintolaan ei tarvitse pukua/kauluspaitaa lyödä päälle, mutta ei nyt ihan kebabpizzeriakaan tarvitsisi olla.
 

BaronFIN

Jäsen
@regularflex

- Perussetti italialaisittain: Mamma Maria torin kulmalla.
- Sataman suunnasta: ravintola Kokka.
- Espanjantunnelmaa ja pippuripihvi: El Toro
- Ja jos fine dining kiinnostaa: Roux *(tähän ehkä vaihtoehto alhaalta annettujen taustaehtojen johdosta).
- Texmex: Santa Fe

+ sitten ketjupaikat tuohon päälle…

*Moni kehuu estoitta Popot -ravintolaa (Rouxin pitäjien ”arkisempi” ravintola), mutta itse en ole siellä käynyt, että osaisin suositella…
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös