Jatkoajan parhaat letkautukset, läpät ja muut vastaavat kirjoitelmat

• 3 309 658
  • 7 401

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
En yllytä dokaamaan, MUTTA on tämä hieno viesti:

Saiskohan näistä taideteoksista vaikka Kiasmaan näyttelyn. Taas oon kännissä maalaillut paskalla seiniä. Lattialla ensin kiemurrellut siinä itsessään ja seiniin nojaillen yrittänyt päästä ylös, tai mistä minä tiedän mitä on tapahtunut, mutta modernia nykytaidetta on syntynyt. Ajaton klassikko. Shit happens by meitsi. Hitto sit mä varmaan pääsisin Juhla mokka -mainokseenkin. Ja saisin apurahaa. Ida on mun muusa.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
En yllytä dokaamaan, MUTTA on tämä hieno viesti:
Ennemminkin surullinen viesti kuten suurin osa pettterin viesteistä. Mitään hauskaa noista ei mun silmillä pysty löytämään.

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ennemminkin surullinen viesti kuten suurin osa pettterin viesteistä. Mitään hauskaa noista ei mun silmillä pysty löytämään.
Sama. Ja toinen mikä yleensä häiritsee, kuten tässäkin tapauksessa, on tämä "niin vissiin"-fiilis. Nykynuoriso sanoisi "#tämätapahtui".

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue

Sama. Ja toinen mikä yleensä häiritsee, kuten tässäkin tapauksessa, on tämä "niin vissiin"-fiilis. Nykynuoriso sanoisi "#tämätapahtui".

No helkutti, veljet, sanoin että viesti on hieno. Enkä todellakaan yllytä dokaamaan.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No helkutti, veljet, sanoin että viesti on hieno. Enkä todellakaan yllytä dokaamaan.
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että mitä hienoa tuossa tai suurimmassa osassa pettterin viesteissä on? Mä en oo löytänyt kuin itseään toistavaa scheissea.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
pettteri on todella köyhän miehen scholl. Tai no ei pitäisi edes mainita samassa lauseessa tai tehdö vertausta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, että mitä hienoa tuossa tai suurimmassa osassa pettterin viesteissä on? Mä en oo löytänyt kuin itseään toistavaa scheissea.

Suurin osa on mitä on, mutta otetaanpa tämä viesti lähempään tarkasteluun:

Saiskohan näistä taideteoksista vaikka Kiasmaan näyttelyn. Taas oon kännissä maalaillut paskalla seiniä. Lattialla ensin kiemurrellut siinä itsessään ja seiniin nojaillen yrittänyt päästä ylös, tai mistä minä tiedän mitä on tapahtunut, mutta modernia nykytaidetta on syntynyt. Ajaton klassikko. Shit happens by meitsi. Hitto sit mä varmaan pääsisin Juhla mokka -mainokseenkin. Ja saisin apurahaa. Ida on mun muusa.

Kaksi ensimmäistä virkettä viittaavat nykytaiteeseen, jossa taidetta tehdään ihan mistä tahansa, ja Kiasmassa onkin ollut mm. spermaa näytillä, paskasta en tiedä, mutta henkilökohtaisesti minua sykähdytti paskalla maalaaminen, koska olen perehtynyt taidemaalari Kalervo Palsan elämään, ja Palsan väitettiin maalannen näyteikkunan paskalla, legenda, joka on epätosi. Paskaa on myös erään taiteilijan tauluissa, mutta se on vissiin julkinen salaisuus.

Lisäksi pettterin viestissä tämä paska-aihe vain jatkuu ja jatkuu kohoten tuohon englannninkieliseen fraasiin "shit happens", joka myös viittaa Aki Kaurismäen lyhytelokuvaan. Ja henkilökohtaisuus, sekin jatkuu: "by meitsi", mikä on nuorisokielisyyttä, eikä millään muotoa korkeakirjallista tyyliä, joka myös sopii "modernin nykytaiteen" sisään. Tosin voidaan perustellusti väittää, että "moderni nykytaide" on analyyttinen lause, eli pelkkä "moderni taide" tai "nykytaide" riittää, ja tämä tuo esille, että kirjoittaja ei välttämättä tunne käyttämäänsä käsitteistöä kovin hyvin tai esittää ettei tunne käyttämäänsä käsitteistöä kovin hyvin. Tämä jälkimmäinen sopisi nykytaiteen eli modernin taiteen kontekstiin erinomaisesti.

Sitten on Juhla Mokka -mainos, viite yleisesti tunnettuun asiaan, ja päälle viittaus apurahajärjestelmään eli politiikkaakin löytyy. Nämä ovat itse asiassa jatkoa "modernille nykytaiteelle" ja koko paska-aiheisuudelle, kirjoittaja tuo esiin, että hän ei välttämättä ymmärrä ja / tai hyväksy modernia eli nykytaidetta. Viimeinen viittaus jäi minulta hämäräksi, miksi Ida on muusa, ja joudun nyt googlaamaan asian. Avoimeksi jäi: Ida – Wikipedia

Huomioisin myös kirjoituksen hyvän rytmin, joka tihenee loppua kohti, kiihtyy. Asialla on lahjakas kirjoittaja, joka valitettavasti pilaa elämänsä alkoholilla. Miksi on näin, sitä tekee mieli kysyä.

Edit. Onko se Ido, eli kylpyhuonekalujen valmistaja? Idohan periaatteessa olisi myös maskuliinimuoto Idasta.

Viimeksi muokattu:

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän pettterillä oli ennen ihan oivallisia huomioita arkielämästä ja hyviä piikkejäkin. Nyt se on ollut enemmän pelkkää tota "mä juon kaljaa, miks te käytte töissä?" meininkiä, tai sitten olen vain missannut muut viestit.

Isäntä

Jäsen
eikö näitä pakkivääntöjä vois käydä jossain muualla ku Puljujärven ketjussa?

Yhtä hyvin ne voi käydä täällä, kun ei Puljujärvellä ole omaa ketjua.
Aiemmin päivällä vannoin pysyväni poissa NHL-puolen suomalaispelaajien topiceista, mutta eihän sitä malttanut. No, ihan kuraahan se Pulju-keskustelukin taas oli, mutta Largolta varsin terävä huomio. Ainakin sellainen viesti, joka oli täyttä faktaa.

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nimimerkki @Rankkari pudotti Konstan jakkaralta Viherliiton ketjussa.

Miehen takapuolen piiskaaja siirtyi sivuun, ja tilalle astui miehen takapuolen käyttäjä, kokenut konkari.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyylikästä:

Pystyykö täällä nykyään tykkäämään käyttäjistä, kun jokaisen profiilissa lukee kohta "Saadut tykkäykset"?

Jännä nähdä kuinka pitkän pelikiellon moderaattorit asettavat käyttäjälle ylläpito tuosta onelinerista, joka sisälsi vain yhden sanan, jossa siinäkin ainoastaan kaksi kirjainta. "Aha" ja "täysin samaa mieltä" olivat viikon arvoisia suorituksia.

Nimimerkki Ylläpito mahdutti tähän kahden kirjaimen viestiin enemmän asiasisältöä, kuin moni saa mahdutettua usean kappaleen viestiin. Tämän vuoksi emme vie kyseistä viestiä jatkokäsittelyyn.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
@Sniper pohtii osuvasti HCH-ketjun olemusta:
Aina pari kertaa vuoteen tulee avattua ketju ja tyylistä mieleen tulee, että joku kääntäisi Kroben Kiperät -kysymyksiä englanniksi ja toisella kääntäjällä takaisin suomeksi.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No en kyllä ole Kentiä munattomana musiikkina pitänyt. Tai ehkä vähän silloin ihan loppuaikoina.

Enemmin se Let's play hockey on sellainen hempeä ja siirappinen viisu, jotta kutistaa pallit. Vieläkö ne soittaa sitä Nordiksella?

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tosiaan.

Korkeat odotukset ja Edmontonin halu tuoda suoraan pelaavaan kokoonpanoon 18-vuotiaana loivat odotukset eliittitason laiturista. Nyt on kuitenkin menossa kolmas kausi NHL-AHL -mankelissa ja varsinaisia merkkejä selkeästä kehittymisestä ei ole nähty. Puljujärven pitää kyetä vakuuttamaan kolmannella kaudellaan ja samalla viimeisellä tulokassopimuksestaan, että on farmitasolle dominoiva pelaaja. Tietenkin nousu takaisin Oilersin kokoonpanoon tämän myötä jo kuluvan kauden aikana lienee itsestään selvää. Tällä on suora yhteys tulevaan jatkosopimukseen ja sen mukanaan tuomiin odotuksiin.

Jos Puljujärvi ei paranna tuotantoaan ja lyö itseään vakituiseksi kokoonpanopelaajaksi, on lähtökohtana seuraavalla kaudella sama mankeli ja oletusarvot tippuneet eliittilaiturista NHL:ssa keskitason jyräksi, joka keikkuu farmin ja kirkkaiden valojen välimaastossa.

Toki Pulju on edelleen nuori, mutta nyt tarvitsee ruveta näyttämään merkkejä siitä potentiaalista. Ei riitä, että käydään farmissa vetämässä puoli pinnaa per peli keskiarvolla ja palataan samaan hissiruljanssiin katsomon ja pelaavan kokoonpanon välillä.

Luin tämän jostain syystä Antti Mäkisen äänellä.

You can feel it.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Penan ja Tamin joukkueet, KuPS
Jotenkin olen syttynyt nimimerkki Jorpan jutuille tässä viime päivinä:

ps. ihan turha näiden omasta mielestään ”tosihifkifanien” kanssa on väitellä. Näiltä puuttuu analyyttisuus täysin, keskimääräinen koulutusaste se kuuluisa elämämkoulu ja yksikään Hifki-pelaaja ei ole ikinä tehnyt mitään väärää. Tätä se on kun koko minäkuva pelkistyy C-katsomon kausariin ja ”meidän” menestykseen. Ikävintä on se, että tämän porukan edustajien kännihuuruisia toilailuja minun pitää seurata pitkin katsomoita ja hallin käytäviä.

En ole ihan varma vielä siitä että mikä tämä kaveri on miehiään. Vahvaa suorittamista joka tapauksessa ja etenkin "omia" kohtaan.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK fani ei käyttäisi muotoa Hifki...
Joo siis tuo kyllä paljastaa että kyseessä on joku mission mies. Liekö sitten joku jo aiemmin kengitty tai ihan kokonaan uusi tyyppi. Eka viesti löytyy kuitenkin jo huhtikuulta, ja vasta tässä viime aikoina on suolattu "hifkiä".

Jorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

En ole ihan varma vielä siitä että mikä tämä kaveri on miehiään. Vahvaa suorittamista joka tapauksessa ja etenkin "omia" kohtaan.

Tuossa kuukausi sitten kävin katsomassa Hifkin CHL-peliä Skellefteåta vastaan. Jo ennen ottelun alkua raahattiin hallista ulos, käsistä ja jaloista joku kausikorttilainen, joka huusi olevansa Roger Mooren hyvä kaveri.

Järkkärien kantaessa miestä ulos pääovista, herra esitti pelottavan varteenotettavan uhkauksen. ’’Vittu sit nähää! Nyt loppu leikki. Nyt muuten lähtee! Mä lähen Tampereelle!’’

Sattumoisin tässä kyselen, että mahtaako ko. herra olla tuttu?

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue

Tuossa viestissä on scholl-vaikutteita (viimeinen virke, oikein alleviivaavasti, mikä viittaa vahvasti siihen, ettei viestin kirjoittaja ole scholl). Aika hyvä viesti muutenkin. Toivottavasti Jorppa ei lennä palstalta hevon vittuun.

Edit. no voi sun, sehän jo lensi!

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuossa viestissä on scholl-vaikutteita (viimeinen virke, oikein alleviivaavasti, mikä viittaa vahvasti siihen, ettei viestin kirjoittaja ole scholl). Aika hyvä viesti muutenkin. Toivottavasti Jorppa ei lennä palstalta hevon vittuun.

Edit. no voi sun, sehän jo lensi!
Moderaattoreilta todellinen rimanalitus tämä poisto. Eihän kaveri tainnut edes rikkoa mitään sääntöjä noin niinku varsinaisesti. Ei hyökännyt ketään henkilöä kohtaan vaan puhui "hifkiläisistä" yleisesti. Hieno henkilö.

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Moderaattoreilta todellinen rimanalitus tämä poisto. Eihän kaveri tainnut edes rikkoa mitään sääntöjä noin niinku varsinaisesti. Ei hyökännyt ketään henkilöä kohtaan vaan puhui "hifkiläisistä" yleisesti. Hieno henkilö.
Itse tykkään että nämä trolliasialiikkeen edustajat poistetaan, onhan noita scholleja ja muita hauska jokunen viesti lukea, mutta kun niiden täkyihin kuitenkin joku tarttuu niin ihan luettavaksi tarkoitetut ketjut menevät sellaiseksi suoksi ettei sieltä mitään tolkullista löydä kuin tuurilla. Toki sitä paskan jankkaamista on riittämiin ilman trollejakin, mutta mielestäni oikein alleviivaa tarvetta poistaa edes ne ketkä hämmentävät ihan siitä ilosta että soppa sakenisi entisestään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy