Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 338 942
  • 66 857

Skruf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Kärpät
Mahtaakohan jenkeissä olla uus unabomber kun on kirjepommeja ollu siellä sun täällä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tänään kaiverrettiin tuosta kurpitsasta "halloween"lyhty. Okei siitä tuli aika kamala. Siis en tarkoita mitenkään karmiva vaan naurettavan huono. Hampaatkin tippu suusta lyhdyltä ja piti laittaa coctailtikuilla kiinni. No ensi vuonna uusi yritys. Mies on lapsensa kanssa saunassa. Minä menen sitten heidän jälkeen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jep, kyllähän näitä katsoisi vaikka enemmänkin kun olisi järkevämmin aikataulutettu. Tuossa klo 8-14 välillä ei ollut oikein mitään ja nyt sitten illalla on useita päällekkäin.

Juu, on tosi kiva että urheilua tulee paljon mutta valitettavaa että on näitä päällekkäisyyksiä.

Tänäänkin tulee nyt illalla melko paljon urheilua ja montaa eri lajia tietenkin päällekkäin. Sieltä tulee painia, käsipallon EM-karsintaa, viiden pelin liigakierros ( peleinä esim. huippukamppailu Kärpät-Tappara ja sitten oman suosikkijoukkueeni HPK:n peli) ja lisäksi vielä jalkapallon mestareiden liigaa.

Jos näitä kaikkia haluaisi seurata niin monta eri näyttöruutua siinä saisi olla. Ja sitten en tiedä tulisiko niin monen ruudun yhtäaikaisesta katselusta mitään?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tätä samaa tuli pohdittua tuossa yksi päivä. Parin viikon hiljaisuus viittaa kyllä pahasti siihen pahimpaan skenaarioon, vaikkei toki viestimäärältäänkään ollut aktiivisimpia käyttäjiä.
Pelkään pahinta kans. Profiili on salattu jne.

Aiheeseen liittyen. Jännästi kun ite on joskus ollut 2pv vastaamatta watsappiin (luuri esim. hajalla tms samantapaisia ongelmia) niin useampi henkilö pistää silloin viestiä et on huolissaan/oletko kunnossa jne. Onko sitten ihmisten toleranssi laskenut tollaisiin (tarkoitan et aina pitäisi olla puhelimen toisessa päässä vastaamassa) vai jotain muuta?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pelkään pahinta kans. Profiili on salattu jne.

Aiheeseen liittyen. Jännästi kun ite on joskus ollut 2pv vastaamatta watsappiin (luuri esim. hajalla tms samantapaisia ongelmia) niin useampi henkilö pistää silloin viestiä et on huolissaan/oletko kunnossa jne. Onko sitten ihmisten toleranssi laskenut tollaisiin (tarkoitan et aina pitäisi olla puhelimen toisessa päässä vastaamassa) vai jotain muuta?

Ei tuo mitenkään salattu ollut D. Santonilla, ihan normaalisti pääsi katsomaan nimimerkin profiilia ja viestihistoriaa.

Toivottavasti ei toki mitään ole sattunut, mutta veikkaan, että sinä ja @Kari Runk saatatte ylireagoida yhden "goodbye"-viestin takia. Harvakseltaanhan @D.Santon on kirjoitellut, alle sata viestiä keskimäärin vuodessa, ja ennen viimeistä viestiä oli peruskirjoittelua wrestlingistä yms.

Eihän tuollainen parin viikon breikki ole yhtään mitään, ihan normaaliahan se on pitää viestintä- tai sometaukoja paljon pidempäänkin. Minullakin hurahti kesätauolla yli kaksi kuukautta tänäkin vuonna, ja saatan muutenkin olla viestimättä ihmisille pitkään aikaan. Joskus kieltämättä turhankin pitkään aikaan, voisi sitä useamminkin olla ystäviin yhteydessä, mutta missään nimessä en halua olla "yhtä aikaa kaikkien kanssa" tai olla kaikkien tavoitettavissa koko ajan.

Nykyaikana saattaa tosiaan olla niin kuin arvelit, että ihmisten toleranssi on laskenut. Välillä tuntuu, että ihmiset ovat ihan hermoheikkoja jos ei heti tule vastausta joka viestiin.

Veikkaan siis (ja toivon), että D.Santon ei vain jaksa kirjoitella tänne vähään aikaan omista syistään ja kirjoittaa sitten taas tapansa mukaan jonkun viestin kun sopivaksi katsoo. Tosiaan alle kuusisataa viestiä kuudessa vuodessa, joten ei hän mikään @Ralph ole viestimäärässä ja -tahdissa (ei ole Ralphin voittanutta viestiryppäiden kirjoittamisessa, kelpo palstaveli kyseessä).
 

Nick Neim

Jäsen
Eihän tuollainen parin viikon breikki ole yhtään mitään, ihan normaaliahan se on pitää viestintä- tai sometaukoja paljon pidempäänkin.
Toki. Joko en ymmärrä jotain ilmiselvää viittausta mihin elämänjanolla viitattiin, tai sitten en ymmärrä puhetta tästä "ylireagoimisesta", koska selkeämpää viittausta/vihjausta tulevasta tai tarkoitusperistä tuskin voi heittää. Se on toki sitten eri asia onnistuuko tai ylipäätään yrittääkö vai heittääkö tuollaista tosissaan, mutta en tuota osaa oikein minään viestiksi sometauon pitämisestäkään lukea.

Veikkaan, että sinäkin tiedostat sen, miksi et ennen kesätaukoasi kirjoita viimeiseksi viestiksi "Eiköhän nämä päivät ollut sitten tässä. Hyvästi". Et, vaikka tarkoittaisitkin vain ja ainoastaan päättynyttä lätkäkautta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jääkiekko se kuuluu läheisesti allekirjoittaneenkin elämään niin kuin varmasti monen muunkin tällä palstalla. Minäkin olen elänyt tässä putkeen jo kymmenen sellaista päivää että joka päivä putken aikana on tullut katseltua jotain jääkiekkoa ja putkelle ei loppua ole näköpiirissä. On tullut seurattua tiiviisti KHL:ää, NHL:ää ja tietenkin kotoista SM-liigaa ja näiden lisäksi olen hiukan katsellut Ruudusta a-junnujen ja naisten pelejä. Etenkin HPK:n pelejä.

Vasta nyt kuitenkin hokasin että olisi varmaan ollut ihan kiinnostavaa pitää tilastoa kauden aikana katselemistaan peleistä, olisi pysynyt kärryillä siitä montako peliä sitä on tullut katseltua. Sama juttu kun olympialaistenkin aikaan olisi pitänyt pitää päiväkirjaa katselemistaan urheilulähetyksistä ja katseluputkien pituuksista.

Harvoin olen kuitenkaan valvonut öitäni tällä kaudella NHL:n vuoksi. Useimmiten pelejä on tullut seurattua etenkin jälkilähetyksinä. Minä olen sellaisessa elämän tilanteessa että aika harvoin noiden pelien lopputuloksia kuulee mistään, esimerkiksi nykyisessä "työpaikassani" harvoin puhutaan pelien lopputuloksista ja kun itse et katso pelien lopputuloksia mistään etukäteen niin hyvin voi katsella jälkilähetyksiäkin. Melkein niissä on se sama jännitys läsnäkin jos et ole tuloksia mistään saanut tietää etukäteen.

No itse olen aika noviisi vielä NHL:n seuraamisessa. Tämä on oikeastaan vasta ensimmäinen kausi kun seuraan NHL-pelejä tiiviimmin. Nyt minulla on ollut käytössäni kuukauden ajan Viaplay ja sieltä on nähnyt NHL-pelejä ja sitten hommasin sen Telian All star-passin. Tänään heräsin jo puoli viideltä katselemaan Coloradon peliä.

Jaahas ja mitä muuta urheilua sitä tänään tulee? Ainakin SM-liiga jatkuu tänään kahden pelin voimalla, yhtenä pelinä on Ilves-TPS. Cmorelta näemmä tulee jalkapallon Euroopan liigaa, siellä on sellaisia joukkueita kentällä muun muassa kuin Bayer Leverkusen, Arsenal, Chelsea ja AC Milan. Ja sitten tulee myös muun muassa koripallonkin euroliigaa kun Bayern Munchen kohtaa Baskonia Vitorian. No tämä korismatsi ei taida olla kovin tasokas ainakaan kun katsoo millä sijoilla joukkueet ovat tällä hetkellä euroliigan sarjataulukossa.

Ihan kiinnostava urheilupäivä siis tänäänkin taas luvassa ja odotuksen alla on tietenkin taas tuleva lauantai, jolloin urheilua sitten tulee jälleen tuutin täydeltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Veikkaan, että sinäkin tiedostat sen, miksi et ennen kesätaukoasi kirjoita viimeiseksi viestiksi "Eiköhän nämä päivät ollut sitten tässä. Hyvästi". Et, vaikka tarkoittaisitkin vain ja ainoastaan päättynyttä lätkäkautta.

Onhan tuo päivän selvä itsemurhaviesti eikä sitä millään analyysilla sometauoista voi muuksi muuttaa. Sitä ei voi tietenkään tietää päätyikö hän lopulta siihen, mutta harkinnassa se on ollut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä kaikkea te ootte missannut kaljan takia vaikkapa viimeisen viiden päivän aikana? Mä vaan kaks futismatsia, treffit, yhdet messut ja kaks työpäivää. No tänään sentään kävin katsomassa teatteria. Elämä voittaa. Nyt taas ringissä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kyllähän minä pidän mieheni lapsesta. Mutta välillä hän on vähän hankala kun yrittää olla lojaali äitiään kohtaan. Jollain hänen mielestään kaikki mitä ehdotan on kurjaa. Ja ehkä se on totta, ei minun jutuista tarvitse pitää, ei kenenkään edes lapsipuolen. Kyllä se on selvää että silloin kun lapsi on täällä niin mies kiinnittää huomionsa häneen minun sijasta. Ja se on ihan hyvä, lapsi maailmassa tärkeää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Veikkaan, että sinäkin tiedostat sen, miksi et ennen kesätaukoasi kirjoita viimeiseksi viestiksi "Eiköhän nämä päivät ollut sitten tässä. Hyvästi". Et, vaikka tarkoittaisitkin vain ja ainoastaan päättynyttä lätkäkautta.

En toki tuolla tavalla kirjoittaisikaan, mutta on täällä aika dramaattisia "nyt se on loppu, koskaan en enää palstalle palaa"-viestejä nähty monelta vakiokirjoittajilta jotka täällä edelleen jatkuvasti kirjoittavat ja joiden omat finaalit, palstajäähyväiset tai muut vastaavat ovat kestäneet muutamasta viikosta eteenpäin. Joillakin on ollut lopullinen vetäytyminen palstalta lyhyempi kuin minun kesätaukoni ennen kiekkokauden alkua.

Eli en edelleenkään jaksa D.Santonin viestiä minään itsemurhaviestinä pitää, pikemminkin tuntuu, että ko. nimimerkillä on viestihistoriansa perusteella ollut alkoholiin liittyviä viestejä varsin runsaasti ja että jonkinlainen kyllästyminen on saattanut iskeä omaan nykymenoon.

Luultavasti jos sitä itsemurhaa tosissaan lähtee tekemään niin tuskin siitä jaksaa toitottaa sellaiselle palstalle, jonne sattuu kirjoittamaan harvakseltaan muutenkaan.

Toivottavasti en ole väärässä. En usko olevani, ja uskon D. Santonin olevan elävien kirjoissa vaikka häntä ei palstalla nyt näkyisikään vähään aikaan.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tänään oon nauranut muutamaakin twitterissä lukemaani juttua.

Ensimmäinen oli, että mikäli Petra Olli menisi naimisiin jonkun Lindholmin kanssa ja päättäisi ottaa kaksiosaisen sukunimen, niin siitä tulis Petra Olli-Lindholm

Toinen oli näitä varsinkin facebookissa leviäviä nimigeneraattoreita parodioiva idioottinimi -generaattori.
Idioottinimesi saat, kun otat ensin etunimesi ja sitten lisäät siihen sukunimesi.

Lisäksi kuulin tänään raamatussa olevasta kirjoitusvirheestä. Jeesuksella ei ollut ihmisiä ruokkiessaan kaksi kalaa, vaan kaks sikalaa. Ruokkiihan noilla. Joo, toimii puhuttuna paremmin kuin kirjoitettuna.

Kaiken kaikkiaan elämä on ollut viime aikoina todella mukavaa. Näillä mennään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kello jo yksitoista ja meitsi sinnitellyt ilman kaljaa. Pystytteks te samaan? Hitto eilen taas ripulit housussa kapakasta himaan. Oi miksi aina mä?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hitto eilen taas ripulit housussa kapakasta himaan. Oi miksi aina mä?
Voihan se olla joku muukin, joka on paskonut privaatti housuihisi. Eihän valomerkkikään baarissa ole välttämättä sinun aiheutama? Isot asiat koostuvat pienistä asioista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voihan se olla joku muukin, joka on paskonut privaatti housuihisi. Eihän valomerkkikään baarissa ole välttämättä sinun aiheutama? Isot asiat koostuvat pienistä asioista.
Saiskohan näistä taideteoksista vaikka Kiasmaan näyttelyn. Taas oon kännissä maalaillut paskalla seiniä. Lattialla ensin kiemurrellut siinä itsessään ja seiniin nojaillen yrittänyt päästä ylös, tai mistä minä tiedän mitä on tapahtunut, mutta modernia nykytaidetta on syntynyt. Ajaton klassikko. Shit happens by meitsi. Hitto sit mä varmaan pääsisin Juhla mokka -mainokseenkin. Ja saisin apurahaa. Ida on mun muusa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Superärsyttäviä nämä "lempinimet" FB:ssä. Jarmo JackJock Repolainen tai Markus Mikkepöks Kuravati tms.

Aikuiset ihmiset.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Superärsyttäviä nämä "lempinimet" FB:ssä. Jarmo JackJock Repolainen tai Markus Mikkepöks Kuravati tms.

Aikuiset ihmiset.

Tein itsekin aikoinaan feikkitilin, kun halusin nähdä ihan omin silmin mistä on siis kyse ja mikä palvelu tämä on ennen liittymistä. Sen jälkeen, kun totesin kohtuulliseksi yhteydenpitoon muualla asuvien ihmisten kanssa, tein aidon tilin.

Mutta hyvä olla feikkitilikin elossa, jos tarvitsee stalkata jotain.

Aikuiset ihmiset, stalkkaamassa. Kysykää miltä vaan psykologilta kuinka paljon sitä tapahtuu. Heitä ensimmäinen kivi, jos et ole koskaan etsinyt jonkun tiliä mihin sinulla ei olisi aikomustakaan tai edes mielenkiintoa olla yhteyksissä.
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Ilmainen vinkki firman pikkujoulujen järjestämiseen: Pakohuonepelit, varsinkin jos työskentelee yrityksessä jossa on pieni määrä työntekijöitä. Kahdesti testattu, huippuhauskoja.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ihan vähän vain söin tortilloja erittäin tulisella kastikkeella tossa sängyllä loikoillessa ja nyt t-paita näyttää siltä, että mut olis puukotettu. Mutta lakanat säily puhtaana.

Ens yönä aion nukkua farkut jalassa päiväpeiton päällä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ilmainen vinkki firman pikkujoulujen järjestämiseen: Pakohuonepelit, varsinkin jos työskentelee yrityksessä jossa on pieni määrä työntekijöitä. Kahdesti testattu, huippuhauskoja.

Nämä menee kuin keilailu. Hienoja juttuja ja muutaman joulun jälkeen kukaan ei edes muista näitä. Aika näyttää mikä on se seuraava villitys.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Löysin tänään Lidlistä halpaa kahvia. Voi olla muille jo toki vanha juttu jo, mutta nyt itse vasta löysin tuon kahvin. Sen nimistä kahvia kuin Perfetto, ihan hyvää ja ihan juotavaa mielestäni ja halpaa. Saman kokoinen paketti kuin Juhla Mokka-paketti mutta hintaa vain 1,49.

Tuotahan sitä kannattaa alkaa ostaa kahvikseen. Säästää siinäkin jo vähitellen pitkän sentin...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kerkisi istahtamaan, ottamaan lasin (tai varmaan pullon) punkkua ja katsomaan viime yön NHL-koosteita. Hienoa. Olishan se melkoista jos tossa Connor McDavidissa olisi vielä maalintekijän vikaakin. Olisi melkoinen seppä.

Pahoittelut osittain jääkiekkoaiheisesta viestistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös