On ilmeisesti katsottava Das Boot lähitulevaisuudessa, kun olen sen onnistunut välttämään tähän saakka. Iät ja ajat olen kyllä kehuja kuullut ja lukenut, mutta merisotateema on kai se, mikä on aina tökkinyt mielikuvissa.
Minulla taas toisinpäin. Ensimmäinen oli hyvistä alkuasetelmistaan huolimatta aikamoinen pannukakku ja loppua kohden aina vaan kökömpi ja kökömpi tapaus. Toiminta varasti jotenkin väärällä tapaa roolin elokuvassa ja meni melkoiseksi möheltämiseksi.Olipas tuo jatko-osa iso pettymys. Ensimmäisen osan synkeähkö tunnelma oli tipotiessään ja kaikkeen oli selkeästi kepeämpi ote. Huumoria oli enemmän ja se oli huonompaa kuin ensimmäisessä.
Vaikuttaapa kuvauksen perusteella erittäin mielenkiintoiselta. Onko kuinka uusi/vanha filmi kyseessä? Ilmeisesti espanjalainen elokuva, vai onko ohjaaja vaan sieltä tai jostain muusta latinalaisesta maasta?Tuli katsottua Jaume Balaguerón alkua lukuunottamatta melkoisen intensiivinen [Rec]. Tosin alun rauhallisempi kuvaus sopi juuri oikealla tavalla elokuvan tunnelmaan, se tavallaan vei katsojat mukaan elokuvaan itsessään.
Vaikuttaapa kuvauksen perusteella erittäin mielenkiintoiselta. Onko kuinka uusi/vanha filmi kyseessä? Ilmeisesti espanjalainen elokuva, vai onko ohjaaja vaan sieltä tai jostain muusta latinalaisesta maasta?
Viimeaikoina on kyllä espanjalaisilta/meksikolaisilta ohjaajilta tullut nähtyä varsin paljon laatua. Varmasti se kulttuuri mistä tulee luo leimaansa elokuvaan, vaikka se olisi tehty osin vaikka USA:ssakin.
Leffan oikeudet on myyty myös Yhdysvaltoihin, joten eiköhän sieltä tule piakkoin versio elokuvasta. Katsotaan pääsevätko jenkit samalle tasolle kuin Jaume.
Elokuva on tyylilajiltaan kauhu/(trilleri) - näin sitä markkinoidaan. Siinä oli kyllä piirteitä kummastakin lajityypistä, enemmän kyllä kauhusta ja sellaisena sitä voitaneen kuitenkin pitää. Minuun elokuvan kauhu ei tehnyt alkupuolella suurtakaan vaikutusta, olen enemminkin psykologisen kauhun ystävä, joten tässä suhteessa elokuva tavoitti minut paremmin loppupuolella - se sai olon sopivan ahdistuneeksi. En olisi pistänyt pahakseni vaikka tätä psykologisempaa osuutta olisi ollut hivenen enemmänkin leffassa. Kokonaisuudessaankin kuitenkin katsottava leffa, ja päästyään vauhtiin varsin intensiivinen ja paikoin aika raju.
Eikös kukaan ole vielä katsastanut Kummelin Alivuokralaista? Heikot arvosteluthan tuo on saanut joka puolella, mutta kiinnostaisi tietää kansan syvien rivien mielipide, ennenkuin päättää katsomisesta tai katsomatta jättämisestä.
Todella huono. Ei ollut yhtään normi Kummelijuttua, vaan tylsää huumoria.
Jackpot pieksee tämän 100-0. Kultakuumeesta puhumattakaan.
Mitenkähän tuolta luottotiimiltä on moinen pökäle päässyt syntymään?