pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
mutta itse leffa olikin varsin puuduttava ja vanhojen jo filmattujen juttujen uudelleenlämmitystä.
Ai olet jostain netistä onnistunut jo varastamaan kolmannen Tuntemattoman.
mutta itse leffa olikin varsin puuduttava ja vanhojen jo filmattujen juttujen uudelleenlämmitystä.
...Erityisesti Ingrid Bergmanissa silmä lepäsi ja siinä on kyllä ollut todella kaunis nainen!
...
Kolmonen taisi olla omalla listalla vuoden paras elokuva ja on jopa vähän ihmeellistä miten sitä tuli katsottua jotenkin euforiassa ja iho kananlihalla.
Mielenkiintoinen kokonaisuus tämä elokuva ja ehdoton toimintaklassikko.
Onkohan ketään, kuka olisi edes lähelle samaa mieltä?
Tästä vielä, olen pitkälti samaa mieltä että on poikeuksellisen loistava elokuva mutta ajatus mitä hain oli että tässä pääkaksikko nousee ikään kuin ohjaajan yläpuolelle massiivisella karismalla ja täten himmentää Mannin osuutta lopputulokseen. Joten voisin jopa sanoa että tämä saa omallakin asteikolla paremman arvosanan kuin mikään muu Mannin elokuva johtuen paljolti pääkaksikosta mutta saan silti enemmän kiksejä hiukan erilaisesta Mann ohjauksesta. Itse arvostan esimerkiksi Manhunterin todella korkealle, pitkälti johtuen Mannin taidosta luoda täydellistä kasaritunnelmaa ja elokuvassa kääntyy eduksi ettei ole tähdillä täytetty näyttelijäkaarti. Mitä taas tulee vielä tyylitellympään ohjaukseen niin kamera-ajoja esimerkiksi yöllisistä autotunnelmista löytyy paremmin vaikkapa Collateralista ja Miami Vicesta vaikka tarinana olisikin köyhempi. Mann on muutenkin mestari kamera-ajoissa, henkilöiden toimiessa olet usein lähietäisyydellä mukana ja harvoin käytetään intensiivisissä kohtauksissa jotain yläviistosta kuvattua laajakuvaa.On. Joskin olen siitä eri mieltä, etteikö olisi Mannin paras elokuva, koska tämä itse asiassa on omalla listallani ylipäätään kaikkien aikojen paras yksittäinen elokuva.
Heittäkääs joku leffasuositus kepeästä seikkailusta tai lievästi mustaan taittavasta komediasta. Kesällä katsoin muutaman leffan, joista Kingsman oli hyvä. Nyt on sellainen vaihe töissä ja opinnoissa, ettei jaksa mitään ultrarealistista sotakuvausta tai hitaasti kehittyvää ihmissuhdedraamaa katsoa, vaan kepeää hyvän fiiliksen lauantaileffaa tartteisin angstiini lääkkeeksi. Sopivan överi komediakin käy, muttei mitään loputonta kikkelivitsiä tartte tarjota kuitenkaan.
Käykää ihmiset elokuvissa ja tukekaa elokuvasäätiötä!
Jens Lapiduksen Rahalla saa - luksuselämää(trilogian viimeinen osa) tuli eilen illalla tvfemmalta ja samalla kirjoihin nojaava trilogia maaliinsa Suomenkin televisiossa. Hyvällä tavalla todellista pahan mielen kamaa koko trilogia, mutta suosittelen rikosdraamojen ystäville ehdottomasti.
Hyvä trilogia kokonaisuudessaan, mutta mielestäni se eka osa on kuitenkin tavallaan kiinnostavin. Siinähän päähuomio keskittyy juuri tähän Joel Kinnamonin esittämään nuoreen kaveriin, joka tasapainoilee alamaailman ja Ruotsin elitistisen yläluokan (samanlaista yläluokkaa ei Suomesta löydy) ristipaineessa.