Jatkoajan leffakerho

  • 2 403 579
  • 12 311

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Itsenäisyyspäivän ratkoksi läjä kunnon toimintapätkiä jossa veri lentää, hampaat tippuu ja suolet pursuaa eli aivotonta mäiskintää.

TEKSASIN MOOTTORISAHAMURHAT
- Ei mikään lasten pätkä. Viisi nuorta on matkalla Dallasiin ja ovat törmätä tiellä harhailevaan liftariin, tämän jälkeen mikään ei ole niin kuin ennen..pieni kyläyhteisö on todella omituista sakkia..
Ei juonesta enempää, mutta tuo moottorisahamurhaja on oikeasti koominen hahmo. **

IN HELL
Jaska Van Damme pääosassa, kertoo jo paljon. Jaska on taas ns hyvä jätkä joka kostaa vaimonsa surman ja joutuu pahamaineiseen vankilaan. Taas kerran vartijat ovat sadisteja ja muut vangit petoja. Jaskaa yritetään nujertaa niin vartijoiden kuin vankienkin puolelta, mutta Jaska on sitkeä jannu eikä alistu kohtaloonsa. Jaska alkaa pärjätä vartijoiden kehittämässä sadistisessa lajissa jossa kaveri piestään henkihieveriin ja jopa alkaa arvostus nousta.. Ihmisiä potkitaan/hakataan siihen malliin että puistattaa..luita katkotaan, hampaat kurkkuun ja niin poispäin.."harmitonta ajanvietettä" aivot narikkaan ja nauha pyörimään.. **

Vielä olisi jäljellä Steven Segalin uutukainen Pedon kehto josta voisi näpytellä jotain yöllä. Kannen perusteella pahat pojat tekevät virheen kaapatessaan Steven tyttären..

PEDON KEHTO
Steven "näyttelee" agenttia jonka tyttären pahat pojat erehtyvät sieppaamaan. Tästä seuraa se että sankari säntää kaukoitään yhden miehen sotaan..ruumiita tulee ettei mukana pysy. Niinpä aivan hirveää paskaa tämä pätkä, ainut hyvä puoli lyhyt kesto.
Hyi helevetti, kiertäkää tämä leffa kaukaa. ½

------------------------------------------------------------------------------------
Muutama leffa lisää

MOSKU
- Legenda Lapista 1900- luvun alkupuolelta vihattu ja pelätty Mosku( Kai Lehtinen). Mosku nousee savottajätkästä porotilalliseksi hankkien matkalla niin ystäviä kuin vihamiehiäkin.
Moskun persoonasta olisi varmaan saanut irti enemmänkin, mutta nyt mennään vuosikymmeltä toiselle vauhdilla. Komeita maisemia ja Lapin luontoa elokuva tarjoaa. Sen verran Moskun persoona herätti mielenkiintoa että voisi etsiä josko miehestä löytyisi kirjallisuutta? Plussaa muutamalle hauskalle sivuosalle ( rosvojoukko johtajineen) **½

MONSTER-AILEEN WUORNOS
- Tositapahtumiin perustuva leffa ensimmäisestä Yhdysvaltalaisesta naispuolisesta sarjamurhaajasta, Wournos ampui 7 miestä vuosina 1989-1990. Wuornos teloitettiin sähkötuolissa vuonna 2002

Leffan alussa Wuornos( Charlitze Theron) eksyy baariin jossa tapaa yksinäisen Selbyn( Christina Ricci) ja pian ihmisiin pettynyt Wuornos huomaa ensikertaa rakastuneensa. Naisten välistä rakkautta kuvataankin varsin rohkeasti.

13-vuotiaasta asti huorannut Wuornos saa kohtalokkaan asiakkaan ja surmaa miehen itsepuolustukseksi, tästä alkaa kahden naisen traaginen ja tuhoon tuomittu pakomatka vaikka epätoivoiset naiset haaveilevat elämästä jossain kaukana. Wuornos yrittää jopa hakea oikeita töitä, mutta mitä 13-vuotiaasta asti kadulla asunut nainen osaisi tehdä..?

Theron ja pikkuinen Ricci ovat rooleissaan loistavia. Tätä leffaa voin suositella. ****
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Suomen Kuvalehti tietää kertoa Futurefilmin julkaisseen Pier Paolo Pasolin dvd-boxin. Boksi pitää sisällään Pasolinin Elämän trilogiaksi kutsutun kolmikon täydennettynä niiden vastakohdalla Salòlla. Voisinpa melkein sanoa, että pakko-ostos! - Hivenen kyllä arvelluttaa julkaisija eli Futurefilm.

vlad.

edit: Kyse ei ole boksista, jokainen on yksittäinen oma levy.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Pier Paolo Pasolini: Salò - Sodoman 120 päivää.

Salò jäi Pasolinin viimeisimmäksi elokuvaksi sillä pian elokuvan valmistuttua hänet murhattiin raa'asti - tekijää ei saatu koskaan kiinni.

Salò eli Sodoman 120 päivää perustuu markiisi de Saden teokseen "Sodoman 120 päivää", elokuva on ollut esityskiellossa kautta maailman lukuisissa maissa julkaisuvuodestaan 1975 lähtien. Elokuva koki siis saman kohtalon kuin kirja johon se perustuu, de Saden teoshan joutui välittömästi levityskieltoon.

Alkuun voinen sanoa, että elokuvasta saa monella tapaa enemmän irti mikäli on jonkin verran pohjatietoa alkuperäisteoksesta. Kaikesta huolimatta elokuva jätti minuun hyvinkin ristiriitaisen tunteen - tavallaan se on hyvä, mutta toisaalta odotin paljon enemmän, tiedä sitten onko leffa k-18 lätkästä huolimatta sensuroitu.

Elokuva sijoittuu fascistiseen pohjois-Italiaan sodan lopuun, neljä moraalisesti täysin rappeutunutta lain yläpuolella olevaa mahtimiestä kidnappaa joukon tyttöjä ja poikia joilla toteuttavat kaikkein perverseimmätkin fantasiansa.

Elokuvaa voi lähestyä monella tapaa, voi pitäytyä yksin yksilöllisessä teemassa jolloin keskittyy vain näiden neljän mahtimiehen perverssioihin, unohtaen täysin yhteiskunnallisen asetelman - mikä mielestäni on kuitenkin hyvin tärkeä elokuvan sisällön ja kokonaisuuden kannalta, tai sitten elokuaa voi lähestyä tarkastellen sitä laajemmin. Mihin ihmismieli sortuu saadessaan täyden vallan ilman vastuuta? Mitä suljetussa yhteiskunnassa (yhteisössä) voi tapahtua jos valta keskittyy harvojen käsiin ja he toimivat samalla lakina, oikeudenjakajina ja pyöveleinä - ja samalla he itse nousevat lainkirjaimen yläpuolelle. Tämän elokuva kuvasi mielestä hienosti, se kuvasi perverssioiden kautta diktatuurin mielettömyyden.

Elokuvassa oli lukuisia loistavia kohtauksia - ihmismielen ja kehon alistamista ja nöyryyttämistä. Mitä kaikkea "häävieraille" voikaan tarjota juhlapäivälliseksi!

Mutta elokuvan viimeiset minuutit olivat kaikessa raadollisuudessaan erinomaista työtä, ehkäpä eräät parhaimmista minuuteista joita olen kuunaan nähnyt valkokankaalla. Vaikuttavaa ja samalla ahdistavaa (ja alistavaa).

Jos vertaan Salò'a toiseen turmellusta kuvanneeseen elokuvaan eli Caligulaan, en voi muuta kuin todeta, että Salò on monta askelta edellä.

En kuitenkaan suosittele Salò'a peruskatsojalle, mitä suurimalla todennäköisyydellä se tuottaa pettymyksen mattimeikäläiselle, sen sijaan suosittelen sitä kaikille jotka haluavat ulottaa katsojakokemuksensa uudelle tasolle, kaikille jotka ovat riittävän ennakkoluulottomia kokemaan jotain mitä elokuvat harvoin tarjoavat.

vlad.
 

Turambar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alexander

Tulipa tänään katsastettua tämä uutuus. Odotukset eivät olleet mitkään suuret ja lähdettiinkin hakemaan sunnuntain piristykseksi viihdyttävää historiallista pläjäystä. Joskin sekin jäi haaveeksi.

Aleksanteri Suuren suuruutta yritettin kuvata tässä pätkässä jokaisessa paatoksellisessa lauseessa ja mahtipontisen hekumallisessa keskustelussa. Nämä yltiöromanttiset ryöpyt hukuttivat toinen toisensa ja tekivät elokuvasta yhtä paksua puuroa. Puolentoista tunnin jälkeen alkoikin jatkuva kellon vilkuilu ja kaveriporukan kasvoilta näkyi kaikkien huulilla oleva kysymys: "Milloin tämä loppuu?"

Nämä mahtipontisen paatokselliset keskustelut ja puheet olisivat kenties sopineet Aleksanterista kertovaan pitkään elokuvasarjaan, joka muutenkin selittää asioita juurta jaksain, mutta tässä elokuvassa niistä ei oikein saanut mitään otetta. Kun koko elokuva koostui näistä elämää suuremmista kömpelöistä lauseista, oli tuska valmis. Elokuvan lopussa puhjenneen taistelukohtauksen aikana toivoinkin, että kaiikki elokuvan sankarit teurastetaan ja pääsen kotiin. Selvennettäköön, että yleensä olen tappelukohtauksissa aina ns. hyvien tyyppien puolella.

Sitä paitsi se Aleksanterin paras kaveri näytti ihan joltain teinigoottibändin kosketinsoittajalta.

Säästäkää rahanne ja n. kolme tuntia elämästänne. Älkää katsoko tätä elokuvaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
The Terminal

Kohtalaisen hyvin etenevä elokuva, josta kuitenkin on yritetty
tehdä 50%:sti uutta Forrest Gump'ia. Yllättävän hyvin Hanks oppii
englantia, vaikka alussa ei juuri muuta ymmärrä tai osaa kuin "Jes".
Myös lentokentän olematon ihmisvirta ihmetyttää, etenkin silloin
kun päähenkilöillä on jotain tekemistä. Mutta katseltava elokuva
loppujen lopuksi.

White Chicks
Päätön komedia aika olemattomilla juonilähtökodilla.
Ensimmäisen kerran kun näki miehet naisina, tuntui että ei kai
ohjaaja oleta katsojien luulevan että kukaan edes leffassakaan
uskoo heitä oikeiksi. Niin hirvittävät muovizombiet miehistä oli
kyhätty. Katsottavaa aivot-narikkaan komediaa, hauskojakin
kohtauksia löytyy.

Soul Plane
Samaa komediaa kun äskeinenkin, mutta ehkä hieman paremmin tehty.
Tyylinä Leslie Nielsen mustana. Lähes koko elokuva
sijoittuu "lentokoneeseen". Eri hahmonäyttelijät hyviä. Tosin
eivät kaikki. "Gangsteri komedia."

Uuno Turhapuro - This is my life
Ei mielestäni yllä Uunojen kärkipäähän, juoni puuttuu lähes
tyystiin. Visailuohjelman turhien muistopätkien tilalla olisin
mieluusti nähnyt vielä, hieman lihoneenkin, Uunon
edesottamuksia lisää Vanhainkodissa. Miten Vanhainkoti selviytyi,
saiko Tuura tietää totuuden? Loppuu vähän kesken.

Anacondas; The hunt for the blood orchid (Anaconda 2)
Tämä on seuraavana listassa katsottavana, mutta ensimmäisen
osan "innoittamana" en paljoa jaksa odottaa. Ensimmäinen osa
oli siitä tunnettu, että taisi saada näyttelijöiden määrän laskettua käsin.
Ja käärmeen liikkeet olivat nopeampia kuin tietokonevastaavan hiirikäsi.
*
No nyt on katsottu, editoidaan mielipiteet:
Leffa, yllätys, yllätys, ylitti hieman odotukset, jotka tosin oli
maanpinnalla. Elokuva on sellainen perinteinen Tarzan/Indiana
Jones sademetsä-seikkailuelokuva. Näyttelijöitä on taas vain se
seikkailujoukkio, mutta nyt niitä järjettömiä tietokone-efektejä oli
selvästi karsittu ja hyvä niin. Mitään jännittävää tai kovinkaan
yllättäviä juonenkäänteitä elokuva ei sisällä, mutta perusvarmaa
eteenpäin menoa kyllä. Kliseiset yksi häviää joukosta yms
tietenkin on toteutettu myös. Sekä se "kamera kuvaamassa
ruohikossa etenevän käärmeen silmistä", ei jaksa oikein enää
sytyttää. Parempi kuin ykkösosa kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vlad
Tämän elokuva kuvasi mielestä hienosti, se kuvasi perverssioiden kautta diktatuurin mielettömyyden.

Miksi diktatuurin esittämiseen tarvitaan perverssioiden esittämistä? Miksi naisten hyväksikäyttöä seksibisnekseksessä pitää kuvata runkkaamalla kuolleen kissan päälle? Ovatko ihmiset oikeasti niin tyhmiä, etteivät muuten ymmärrä diktatuurin ja naisten hyväksikäytön olevan pahasta? Vai onko tässä nyt vain kysymys ns. taiteilijan vapaudesta?

Omasta mielestäni, jos joku haluaa tehdä elokuvan "neljästä täysin rappeutuneesta lain yläpuolella olevasta mahtimiehestä, jotka kidnappaavat joukon tyttöjä ja poikia joilla toteuttavat kaikkein perverseimmätkin fantasiansa", niin se käy minulle hyvin. Tai, jos joku haluaa tehdä elokuvan kissan tappamisesta ja sen päälle runkkamisesta, niin siitä vaan. Se, että sitä pyritään inhimillistämään jollakin psykologisella tekotaiteellisella paskalla, on taas pelkästään vastenmielistä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ohmi
Miksi diktatuurin esittämiseen tarvitaan perverssioiden esittämistä? Miksi naisten hyväksikäyttöä seksibisnekseksessä pitää kuvata runkkaamalla kuolleen kissan päälle?

Lopulta perversioiden esittäminen oli vain yksi aste tässä elokuvassa, totaalinen valta ja täydellinen vastuuttomuus saa ihmisen toteuttamaan sairaimmatkin halunsa jossain vaiheessa, tai suurelle osalle ihmisistä käy näin.

Elokuva, kuten myös kirja, kuvasi sitä kuinka näennäisesti kunnollisten ihmisten julkisivun takaa löytyy toinen minä, sellainen joka toteuttaa halunsa saadessaan rajoittamattoman vallan, mikä on hyvin tavanomaista diktatuurien johtohenkilöillä/valtaa pitävillä.

Elokuva kuvaa myös sitä kuin yksilöllisyys nujerretaan diktatuureissa, alamaiset eivät ole yksilöitä, he ovat massaa josta ei tosiasiassa vallassaolijoiden tarvitse välittää lainkaan. Valtaapitävät ovat oikeudenjakajia ja pyöveleitä samassa persoonassa.

Eikä elokuva yksinomaan kuvaa naisten vaan kokolailla ihmisten hyväksikäyttöä totalitaarissa yhteisöissä.

Toki kaiken olisi voinut kuvata toisella tapaa mutta tämä oli Pasolinin näkemys asiasta - jotain elokuva kuvannee myös itsestään ohjaajasta - eikä laisinkaan kehnoin mahdollinen kuvaus totalitarismin julmuudesta.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Turambar
Alexander

Säästäkää rahanne ja n. kolme tuntia elämästänne. Älkää katsoko tätä elokuvaa.

No joo, tämä on taas tätä. Minun mielestäni se oli ihan ok leffa. Pari viikkoa sitten sen mulkaisin, eikä edes puutunut peffa teatterissa. En minä siitä mitään köyhän miehen filosofiaa löytänyt liiemmin, ellei ensimmäisen taistelun koohotusta lasketa, mutta se nyt on ihan tavallista tämänkaltaisissa leffoissa. Ei Aleksanteri elämää suurempi kokemus ollut, mutta ihan katsottava elokuva ja mielenkiintoinen tulkinta suurmiehen elämästä. Troija oli toimintaa, tässä luotiin hiukan enemmän henkilökuvaa.


Mitäpä olette muuten mieltä The Ladykillersistä? Mielestäni melko omalaatuinen komedia Hollywoodin tuotokseksi. Toisaalta siinä oli kaikki peruskomedian piirteet, mutta silti se oli mielestäni hyvin erikoinen loppuratkaisuineen. Tämän syvällisen pohdinnan jälkeen totean vain, että Tom Hanks on kyllä todella hyvä näyttelijä.

"Uh, it's not a problem. It's the easiest thing in the world." (Garth Pancake, The Ladykillers)
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Kävin erään ystäväni kera katsomassa Aleksanderin lauantaina Tampereen Plevnassa. Toivoin vähän toisenlaista, mutta jos haluaa etsiä positiivisia puolia, mystiikkaesitelmöintiä ja yleensä henkimaailman asioita oli kuitenkin vähemmän kuin olisi ollut mahdollista.

Sotatantereen kuvaukset kotkan perspektiivistä tekivät vaikutuksen, mielestäni ne olivat taidolla tehtyjä. Silti, en kokonaisuutta pitänyt sellaisena kokemuksena, ettenkö jälkeenpäin ajateltuna olisi voinut jättää tuon 10 euroa muihinkin käyttötarkoituksiin.

Mutta tulipahan nähtyä, ja oli siinä historiallisesti mielenkiintoisiakin kohtia.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti sampio
Mitäpä olette muuten mieltä The Ladykillersistä? Mielestäni melko omalaatuinen komedia Hollywoodin tuotokseksi. T

Alkuperäinen teos (britti?) on mainio elokuva, tätä remakea en ole nähnyt.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vlad
Toki kaiken olisi voinut kuvata toisella tapaa mutta tämä oli Pasolinin näkemys asiasta - jotain elokuva kuvannee myös itsestään ohjaajasta - eikä laisinkaan kehnoin mahdollinen kuvaus totalitarismin julmuudesta.

Tätähän minä juurikin kysyin sinulta. Ovatko ihmiset todellakin niin tyhmiä, etteivät ymmärrä diktatuurin/totalitarismin julmuutta muuten kuin tällaisen yksilötasolle viedyn elokuvan perusteella? Onko todellakin niin, että tällaisia elokuvia tarvitaan viestittämään diktatuurin/totalitarismin julmuutta ihmisille, jotka ovat lukeneet, nähneet dokumentteja tai edes kuulleet esim. Hitlerin, Stalinin, Maon ja Pol Potin julmuuksista ihmisiä ja ihmiskuntaa vastaan. Mielestäni ei. Mikäli ihminen ei ymmärrä sitä edellisistä esimerkeistä, ei se luultavasti ymmärrä sitä tämänkään elokuvan jälkeen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Yläpesä
Alkuperäinen teos (britti?) on mainio elokuva, tätä remakea en ole nähnyt.
Minä taas en ole nähnyt alkuperäistä, mutta tämä uusi versio poikkesi positiivisesti nykyisten komedioiden valtavirrasta.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Ohmi
Tätähän minä juurikin kysyin sinulta. Ovatko ihmiset todellakin niin tyhmiä, etteivät ymmärrä diktatuurin/totalitarismin julmuutta muuten kuin tällaisen yksilötasolle viedyn elokuvan perusteella?

On huomioitava, että elokuva on aikansa tuote, se julkaistiin 70-luvulla, tuolloin maailmaa katseltiin toisenlaisesta vinkkelistä kuin tänään.

Tästä huolimatta, vaikka aikaa on kulunut ja ihmisten luulisi olevan valistuneempia, löytyy paljon ihmisiä jotka ovat valmiit luopumaan omista oikeuksistaan huomaamattaan, tällainen tie voi johtaa lopulta totalitarismiin. Moni ajattelee "Eihän se minua koska koska olen aivan tavallinen kunnon ihminen", mutta kun se voi kaikesta huolimatta koskea. Pienet rajoitukset seuraavat toistaan ja kas, lopulta huomataankin, että naapurin kunnollinen mies ei enää olekaan kunnollinen - hän vain katosi jonnekin valtakoneiston syövereihin. Sama voi tapahtua kelle tahansa diktatuurissa. Kaikki eivät todellakaan tiedosta sitä etteivät ihmiset diktatuureissa ja totalitaarissa valtioissa ole muuta kuin pelinappuloita joiden hengen arvo on mitätön valtakoneistolle, tai jos tiedostavat, he sulkevat silmänsä tältä totuudelta.

Valitettavasti työkiireiden tähden joudun vain raapaisemaan pintapuolisesti aihetta, palannen, mikäli tarvetta ilmenee, ketjuun myöhemmin joku päivä.

vlad.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti sampio
Minä taas en ole nähnyt alkuperäistä, mutta tämä uusi versio poikkesi positiivisesti nykyisten komedioiden valtavirrasta.
Mutta poikkeaako se positiivisesti Coenin ennestään laadukkaasta tuotannosta? Eli joku veljesten tuotantoon perehtynyt voisi arvioida tätä hiukan tarkemmin suhteutettuna vaikka Fargoon tai johonkin vastaavaan.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Lehmipoika nimeltänsä Mustikka

Niin, tulipa tuossa äskettäin katsottua kotioloissa sellainen lännenmiehestä kertova pätkä kun Blueberry. Perustuu siis samannimisiin kuvasarja-albumeihin, joihin viereenkirjoittanut ei ole tutustunut.

Kelan oli ohjannut tämmöiselle tavalliselle pellelle tuntematon suuruus kun Jan Kounen (tai no, olen minä Dobermannin nähnyt aikaa sitten) ja pääosia esittivät Vincent Cassel, Juliette Lewis ja ihqu Michael Madsen.

Eipähän tuo juoneltaan mikään ihmeellinen ollut, jos nyt kohta ihan mielenkiintoinen. Mutta olipahan pojat loihtineet melkoisen visuaalisen karamellin. Oli meinaan nähtävää jos jonkinlaista ja tunnelmaa oivallista. Ei todellakaan mikään perushollywood toimintahömpötys, vaan persoonallista ja näyttävää meininkiä.

Olipahan sekavaa ja mitäänsanomatonta tekstiä jälleen kerran, mutta laitetaan mustikan piikkiin. Suositellaan varauksellisesti.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli katsottua tämä Renny Harlinin MINDHUNTERS.

Elokuva alkaa mielenkiintoisesti ja olin erittäinkin toiveikas jatkon suhteen. Elokuvan edetessä alkaa paljastua hyvin Rennymaisia piirteitä, jota hänen elokuvissaan on viime aikoina tottunut näkemään, kuten päänäyttelijöiden aikainen poistuminen estradilta sekä Rennylle tyypillinen väkivaltamässäily. Jälkimmäisestä tosin täytyy antaa Rennylle tyylipisteet.

Tämä elokuva takertuu samanlaisiin ongelmiin, kuin monet tämäntyyppiset elokuvat tänä päivänä. Elokuvassa on niin yllättävä loppuratkaisu, että se ei enää yllätä ketään. Katsojalle ei anneta edes mahdollisuutta loppuratkaisun, eli tässä tapauksessa murhaajan päättelyyn. Avaimet motiiviin annetaan katsojalle samalla hetkellä, kun todellinen murhaaja paljastuu.

Toinen elokuvan kompastuskivi on mielestäni ihmisen epälooginen käyttäytyminen. Jos minä olisin rakennuksessa, joka olisi viritetty täyteen ansoja, jotka laukeavat säännöllisin väliajoin, niin en todellakaan jäisi sinne rakennukseen odottelemaan niiden laukeamista, vaan suuntaisin kulkuni epäröimättä ulkoilmaan odottamaan kuljetusta pois. Nämä sankarit päättivätkin jäädä niitä tarkemmin tutkimaan, vaikka ihmisiä kaatui ympäriltä, kuin kärpäsiä.

Kritiikistä huolimatta *** tähteä
 

sweeney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti Ossi
Mutta poikkeaako se positiivisesti Coenin ennestään laadukkaasta tuotannosta?

En lähtisi vertaamaan Ladykillersiä muihin Coenin veljesten elokuviin, koska siinä vertailussa ei ko. filmillä ei ole mitään annettavaa. Tosin Hudsucker Proxyyn ja Fargoon suhteutettuna montaa muutakin varsin katsottavaa elokuva joutuisi vähättelemään aivan tarpeettomasti.

Aiemmasta Coenien tuotannosta lähin vertailu kohta on O brother, where art thou?. Samankaltaista nostalgisuutta on haettu. Tosin Ladykillers ei yllä samanlaiseen lennokkuuteen, eikä tarina oikein tahdo käynnistyä. Elokuva tosin yllättää iloisesti edetessään. Kelpo filmi, vaikka ei olekaan tekijöidensä parhaimpia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tänään tulee TV:stä elokuva, joka ainakin itseäni kiinnostaa tavattomasti. Kyseessä on TV1:ltä klo 20:50 tuleva, Viron vapaussodasta kertova elokuva "Nimet marmoritaulussa".

Kyseinen elokuvahan muistaakseni tehtiin suomalaisten kanssa yhteistyössä. Ainakin Peter Franzénin nimi paistaa pääosan esittäjien listasta.

Jotenkin muistelen, että elokuva ei kriitikoilta saanut mitään kovinkaan kummoisia arvosteluja. Eipä silti, saattaa se siltikin olla ihan hyvä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti sweeney
Tosin Hudsucker Proxyyn ja Fargoon suhteutettuna montaa muutakin varsin katsottavaa elokuva joutuisi vähättelemään aivan tarpeettomasti.

Muistaakseni en ole nähnyt Hudsucker Proxyä, joten siitä on hanaala lausua sanaakaan, sen sijaan Fargon olen nähnyt useammankin kerran ja täytyy tunnustaa, että kaikessa yksinkertaisuudessaan - elokuva todellakin on mielestäni hyvin yksinkertainen mutta siinä sen loistokkuus piileekin - elokuva on todella loistokas. Näyttelijätyö on hienoa, vetää vertoja todellakin moneen arvostetumpaan elokuvaan - mm. Buchemi on loistava.

Leffan kohtauksista mieleeni on jäänyt erityisesti se jossa tämä toinen "kriminaali" veripöllyten tunkee ruumiin osia tähän oksasilppuriin. Kyseessä on kuitenkin vain yksi hienoista kohtauksista, leffa on täynnänsä loistavasti rakennettuja kohtauskia ja otoksia.

Löytyykö leffa muuten dvd:ltä Suomesta mistään? Omiin silmiini se ei ole sattunut vaikka säännöllisesti pyrin koluamaan kaikki leffatarjoukset sun muut paikat.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Sport, Patrik Westerback, Liverpool FC
Fargo

Loistava leffa muuten.
filmifriikki.fi löytyy aika kalliilla eli 29.90e (special edition).
cdon.com: 12.95e+abaut 3e postimaksu. Tässä miinuksena ruotsinkieliset kannet, jos häiritsee.
 

Kyle

Jäsen
Musa the Warrior & The Princess of the Desert

Tämmöinen elokuva tuli löydettyä Anttilan alelaarista ja päätinpä ostaa vaikken ennen ole elokuvasta mitään kuullutkaan. Elokuva on erittäin tyylikkäässä digipak 3:n dvdn kotelossa, kotelo sisältää myös lehtiön elokuvasta.
1 disc, sisältää elokuvan short version(134)
2 disc, sisältää elokuvan long version(158)
3 disc, sisältää 161 minuuttia boonus materiaalia( Making of, The music, interviews, Behind the scenes, photo gallery).

Elokuva kertoo vuoden 1375 kiinan levottomuudesta kahden dynastioiden välillä. Nopeasti tästä tulee Kiinaan rauhaa lähetettyn joukon selviytymis taistos autiomaassa, matkalla he törmäävät vihollisen joukkoon, jotka oli siepannut prinsessan. Tästä alkaa selviytymis matka aavikon kuumuudessa, ilman ruokaa ja vettä, vihollisen ollen kannoilla.

Alkuun ensimmäinen 40 minuuttia oli vaikeata katsottavaa, nopean tapahtuma kulun, kiinalaisen puheen ja saman näköisten(kiinalaisten) henkilöiden takia. Tähän kuitenkin tottuu ja sen jälkeen elokuva muuttuu minuutti minuutilta mielenkiintosemmaksi.
Elokuva on tunnelmaltaa hienoo autiomaa on kaikessa kurjuudessa hienon näköinen(?). Elokuva on erittäin väkivaltainen ja taisteluita onkin erittäin tiuhaan. Elokuvassa on todella paljon painotettu juuri näihin taisteluihin ja ne ovatkin välillä todella vaikuttavan näköisiä raakuudesta huolimatta.

Musa the warrior & the princess of the desert on omalaatuinen elokuva ja erottuu edukseen hollywoodin massa tuotannosta.
Elokuva 8½ / 10
Kokonaisuus exstroineen 9+/10
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko tuo Musa kuinka paljon Heron tyylinen pätkä? Itse en nimittäin ihan hirveästi kyllä pitänyt Herosta, vaikka se toki onkin visuaalisesti hyvin tehty, lavastettu ja puvustettukin. En vain saanut revittyä siitä irti mitään uutta ja ihmeellistä. Tuontyyppisiä kiinalaisia elokuvia on tuntunut sitten CT&HD:n jälkeen ilmestyneen kuin sieniä sateella. Tai sitten vaan kuvittelen. Vaadin juontakin, sen kaiken koreografiataistelun ja näyttelyn tueksi.

Noh, tyttöystävä hankki tuon Musan taannoin, joten pitänee se joskus sitten silmäillä ajan kuluksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Musasta täytyy vielä mainita, että siinä esiintyy kiinalainen kaunotar Ziyi Zhang, joka on nähtävillä myös uudessa "CTHD/Hero"-elokuvassa House of flying Daggers.

KUUMA!!! TSSSSSST!
 

January

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nämä Kieslowskin "kolme väriä" (Punainen, Valkoinen ja Sininen) ovat tituleerattu klassikoiksi. Ajattelin käydä ostamassa ne kun hinta oli ihan kelpo, mutta en tiedä niistä sen enempää kun se vähä mitä olen joskus kuullut. Voisiko joku tässä asiassa valaistuneempi kertoa lyhyen stoorin näistä tai jostain.. leffasta?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti January
Voisiko joku tässä asiassa valaistuneempi kertoa lyhyen stoorin näistä tai jostain.. leffasta?
"Sinisen" nähneenä (en siis ole nähnyt kahta muuta) voin todeta että jätä hyllyyn homehtumaan. Minua suuresti rasittavaa ranskalais/itäeurooppalais taidehöttöä, jollain muka omalaatuisella otteella varustettuna. No omalaatuista voi ollakin, mutta se ei aina ole välttämättä yhtä kuin hyvää.

Minä en ainakaan Sinisessä nähnyt mitään kovinkaan syvälleluotaavaa, tiedä sitten miten on niiden toisten osien laita. Tuntuu jotenkin liiankin tarkoituksenhakuiselta koko trilogia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös