Jatkoajan leffakerho

  • 2 313 554
  • 11 997

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kävin mulkaisemassa Troijan minäkin. Juonta en ala selostaa, koska Infamous sen jo teki, ja kai te sen suurinopiirtein muistaisittekin. No niin, asiaan mies. Elokuva oli hyvä. Viihdyin kaikki (melkein) kolme tuntia teatterissa elokuvan puolesta oikein mainiosti, vanhan teatterin penkit vain eivät miellyttäneet raajojani.

Kuten edellisessä viestissäni totesin, minun mielestäni hyvä elokuva muodostuu hyvästä tarinasta ja näyttelystä sekä aiheeseen sopivasta tehosteiden käytöstä. Tarina voi olla vaikka vähän alkuperäisestä muokattu, kuten Troijassa (tarun mukaan sota kesti 10 vuotta, Paris kuoli ja Helen häipyi Menealoksen mukaan, Akilles kuoli kantapäähän osuneeseen myrkkynuoleen jne.), kunhan se on toimiva. Troijassa näin mielestäni oli. Myös näyttely toimi; Troijan kuningas Pri -jotakin oli hyvä, Pitt vakuutti jälleen (itse asiassa mies on noussut yhdeksi suosikeistani) ja Bloom oli hyvä kauniina poikana. Massakohtaukset olivat myös hienoja, eikä Akilles ollut pelkäämäni yliluonnollinen ninja, vaan taitava ja hyväkuntoinen sotilas. Myös minä pidin Sistiksen mainitsemasta tarinankerronnasta, jossa seurattiin molempia osapuolia.

Vaikka olin pääosin tyytyväinen elokuvaan, jäi siitä puuttumaan silti jotain. Minun asteikollani se ei noussut Gladiaattorin ohi, vaan jäi hiukan taakse. Ehkä näitä massakohtauksiin perustuvia elokuvia on nähty liikaa viime aikoina, ehkä odotukseni olivat liian suuret, tiedä häntä. Tai sitten ne onnettomat penkit vaikuttivat elokuvailtaani enemmän kuin luulin. Kokonaisuudessaan Troija oli hyvä leffa, menee varmasti uusintakierrokselle dvd:nä. Loistavaksi, joka on omalla arvoasteikollani sama kuin suosittelun arvoinen leffa, uskallan arvostella sen vasta paremmista penkeistä suoritetun uusintakatselun jälkeen.

****

"Jos minun nimeni jää historiaan, jääköön se sen vuoksi, että elin samaan aikaan suurten sotilaiden Hektorin ja Akilleksen kanssa" -Odysseus

ps. Hektor (Banan Eericci) on vuoden symppis
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Troija ei jaksa sytyttää yhtään vaikka leffafriikki olenkin. Tuntuu vaan hukkuvan sen genren lukemattomiin buumin aikana tehtyihin toinen toistaan samanlaisempiin muka-mega-maailmanluokan-unohtumaton-elokuviin.

Leffoissa ei tällä hetkellä pyöri mitään erikoista. 21 grammaa on nähty Miracle pitää tsiigata koska aihe on mielenkiintoinen, samoin Itämeren arvoitus leffathan tulee olemaan paskoja.

Himassa on tällä hetkellä vähän päälle 30 tsiigamatonta filkkaa joten niissä riittä jo urakkaa kunnes leffoihin laatutuotteita ilmestyy.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Kävinpä eilen pakotettuna katsomassa elokuvan Van Helsing. Älkää vaan muut tehkö samaa virhettä. Uskomatonta roskaa.

Elokuvan hyviä puolia olivat.....ok, sitten huonoihin puoliin. Ei mitään juonta, näyttelijät huonoja ja ne lähes alastomat vampyyrinaisetkaan eivät olleet mitään eksoottista katseltavaa - edes pienessä humalassa.
 
Viimeksi muokattu:

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JLand
Kävinpä eilen pakotettuna katsomassa elokuvan Van Helsing. Älkää vaan muut tehkö samaa virhettä. Uskomatonta roskaa.

Elokuvan hyviä puolia olivat.....ok, sitten huonoihin puoliin. Ei mitään juonta, näyttelijät huonoja ja ne lähes alastomat vampyyrinaisetkaan eivät olleet mitään eksoottista katseltavaa - edes pienessä humalassa.

Olen tismalleen samaa mieltä. Aivan kamalaa sontaa tuo Van Helsing. Elokuvassa ei ollut tarinaa laisinkaan, näyttelijät patsasteli ja kaikki kliseet oli saatu tungettua mukaan. Alusta loppuun päätöntä erikoistehostetuubaa. Älkää hyvät ihmiset menkö katsomaan moista roskaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Katsoin eilen tuon miraclen ja täytyy sanoa, että oli positiivinen yllätys. Varsin hyvä leffa, vaikka aika elokuvassa tuntui juoksevan vähän turhan hyppimällä ja dramatiikkaa oli tuotu väkisin elokuvaan. Mutta jokatapauksessa hyvä jääkiekkoelokuva, mikä on iso yllätys. Olin varma, että jenkeissä ei saada enää aikaiseksi, kuin lämäri 2 tasoista roskaa. Antaisin tälle elokuvalle heittämällä 4 tähteä. 3 tähteä itse elokuvasta ja yks kaupan päälle siitä, että helposti saavutettavissa ollut floppi väistettiin komeasti. Kurt Russell oli todella hyvä Herb Brooksin roolissa.

imdb:n sivustolla arvosanojen keskiarvo on todella korkea eli 7,8. Tuolla sivustolla tuo arvosana on aivan huippuluokkaa.
 
Viimeksi muokattu:

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Kattelin tossa HYMYPOIKA leffan ja huh huh että oli paska. Esim repliikeistä meni aika paljon ohi, ei yksinkertaisesti saanut selvää..

Muutenkin tökköä näyttelyä ja idioottimainen tarina, no tää on vaan miun mielipide..

Ja pitänee käydä katsomassa toi MIRACLE..
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
http://www.apple.com/trailers/wb/alexander/

Oliver Stonen uusimman elokuvan Alexander teasertraileri on juuri julkaistu ja tämä kyllä näyttää niin lupaavalta, että ei voi tosi ollakaan. Huikeat odotukset marraskuun ensi-iltaan.

Ohjaus: Oliver Stone
Käsikirjoitus: Oliver Stone
Kuvaus: Rodrigo Prieto
Musiikki: Vangelis
Näyttelijät: Colin Farrell, Val Kilmer, Jared Leto, Angelina Jolie, Anthony Hopkins.

Kisa seuraavan vuoden Oscareista on juuri päättynyt. Olkaa hyvät, hyvät ystävät ja nauttikaa. Trailerin perusteella meno on äärimmäisen väkevää ja vakuuttavaa niin käsikirjoituksen (hehheh pari sanaa) innovatiivisen kameratyöskentelyn, ohjauksen ja musiikin (jos on itse elokuvasta) verrattuna Troijaan joka näyttäisi olevan tosi heikko esitys Aleksanteriin verrattuna.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Odotan mielenkiinnolla loppuvuoden Aleksanteria. Mielenkintoinen aihe jälleen kerran, meikäläistä historiallisten leffojen ystävänä hemmotellaan oikein urakalla. Toivottavasti santtu on aiheensa arvoinen. Trailerin perusteella en kuitenkaan vielä Oscareita jakaisi kellekään.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itseäni ei kyllä juurikaan vakuuttanut Alexander. Colin Farrell ja Val Kilmer kaksikkona ehkä ensimmäisenä iskee vastaan, onneksemme elokuvassa nähdään myös penisystävällisten huulten mestarinna, Angelina Jolie. Jared Leto on ollut myös hyvä elokuvissa joissa hänet olen nähnyt.

Meinaa tuo "eeppisten tarinoiden" bufferi täyttyä kovaa vauhtia...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
The Day After Tomorrow

Tuli eilen käytyä katsomassa tuo otsikossa mainittu leffa. Kirjoitus saattaa spoilata, joten juonenkäänteistä pimennossa pysymistä haluavat jättänevät tämän toistaiseksi lukematta.

Maapallon ilmasto muuttuu, ja se muuttuu rajusti. Yhtäkkiä myrskyää niin maan perusteellisesti ympäri planeettaa, ja show huipentuu kolmen käsittämättömän suuren myrskyrintaman riehumiseen pohjoisella pallonpuoliskolla. Lisäbonuksena myrskykeskusten silmiin virtaa suoraan avaruudesta ilmamassaa, joka ei alas virratessaan ehdi lämmetä yhtään. Kaikki jämähtää umpijäähän, mikä keskuksen kohdalle osuu. Hienoa, eikö? Leffan näyttävään erikoistehostekavalkadiin kuuluu mm. tornadojen riepottelema Los Angeles sekä ensin tulvan alle jäävä ja sitten umpijäätyvä New York. Hienoja näkyjä kumpikin.

Aukkoja tuollaisen elokuvan juoneen mahtuu väkisinkin, joten niistä en jaksanut pahastua. Pakollinen sankarikuolema nähtiin myös, eikä dramaattista tähtilipun tuhoutumistakaan jätetty väliin. Leffa myös osoitti, että kirjojen polttaminen lämmittää paljon enemmän kuin esimerkiksi puisten huonekalujen polttaminen.

Juonen aukoista huolimatta leffa oli ihan viihdyttävä paketti, ja muutama oikeasti jännä paikka mahtui sekaan. Kulttuurielämystä hakevat pettyvät varmasti, mutta semiaivotonta toimintaa kaipaavat pitänevät.

***-
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Eddie
Katsoin eilen tuon miraclen ja täytyy sanoa, että oli positiivinen yllätys.

Itse olen odottanut tätä elokuvaa jo tovin ja olen varma että se on hyvä , sillä nämä Disneyn kaksi aikaisempaa urheilu elokuvaa (en laske Mighty Ducks elokuvia mukaan)Remember the Titans ja The Rookie , ovat molemmat suorastaan loistavia elokuvia.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Mindhunters

Ensi-illassa, vieläpä kai jopa Maailman ensi-illassa tuli kateltuu toi Rennyn uusi leffa, Mindhunters.
Juonihan on periaatteessa nykyaikaan tehty Kymmenen pientä neekerinpoikaa. Vaikka ei olekaan. No se siitä.

Leffa oli suhteellisen mielenkiintoinen ja vieläpä aika jännittävä. Muutaman kerran tuli säpsähdettyä paikallani. Juoni oli hyvä ja kokonaisuus onnistunut. Ja tietyt suomi-piirteet tuli taas kerran Rennyn leffassa ilmi: Pieni puunukke suomipaita päällä ja lopussa lukee helikopterin pohjassa: Suomi. Tuota ei kyllä välttämättä huomaa jos ei tajua katsoa tarkasti...

Arvostelun lopputulos: ***½ eli 3,5 tähteä.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: American Beauty

Viestin lähetti Predator

Kuvioon liittyy olennaisesti tyttären uhkea ystävätär

Samaa mieltä kanssasi leffasta paitsi tuosta lainaamastani kohdasta. Kuten leffan loppupuolella nähdään, Mena Suvari on kaikkea muuta kuin uhkea.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaaha... Neloselta tulee tänään elokuva, jonka olen onnistunut tähän mennessä aina missaamaan. Tänään voisikin viettää rauhallista koti-iltaa maaten sohvalla ja katsoen elokuvataidetta.

Kyseessä on siis Oskari-palkittu Tanssii Susien Kanssa, miespääosassa siis Kevin Costner. Naispääosan esittäjää ei kuitenkaan mainita IMDB:ssä. Kuka siis on tuo Susie, kenen kanssa Kevin tanssii?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Sistis


Kyseessä on siis Oskari-palkittu Tanssii Susien Kanssa, miespääosassa siis Kevin Costner. Naispääosan esittäjää ei kuitenkaan mainita IMDB:ssä. Kuka siis on tuo Susie, kenen kanssa Kevin tanssii?

Leffa oli jo aikoinaan teatterilevityksessä Suomessa kestoltaan p i t e m p i kuin nälkävuosi ja nyt käsittääkseni Nelonen esittää jonkin vielä nälkävuottakin pidemmän version - saamme nyt ilmeisesti nähdä minuuttitolkulla lähikuvia päähenkilön liehuvista hiuksista (made by Head & Shoulders) ja preeriakoirien typerän lasisesta tuijotuksesta auringonlaskuun (jonne vain ja ainoastaan on onnistunut arvokkaasti ratsastamaan John Wayne ja Lucky Luke Jolly Jumperin selässä - siis Waynella oli eri hevonen).

Ihan kiva leffa muuten. Jo senkin takia, että John Travolta ei esitä siiinä vanhenevaa, läskistyvää polliisia.

PS: Muuten aikoinaan tämän leffan ensi-illassa herätti hilpeyttä monessa kohtauksessa taivaalla näkyvä suihkukoneen valkoinen pakokaasuvana. Tämä moka lienee siivottu jo nykyään pois...
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Master Chief
Mena Suvari on kaikkea muuta kuin uhkea.
Minä pidin kyllä huimasti Mena Suvarin tis... olemuksesta. Uhkeuden puuttuminen ei haittaa, kun sen verran persoonallisen näköinen nainen. Näyttelijänlahjoista en osaa mennä sanomaan, mutta miellyttävännäköinen. Se nyt kaiketi riittää yleensä... =]
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Ted Raikas
Minä pidin kyllä huimasti Mena Suvarin tis... olemuksesta. Uhkeuden puuttuminen ei haittaa, kun sen verran persoonallisen näköinen nainen. Näyttelijänlahjoista en osaa mennä sanomaan, mutta miellyttävännäköinen. Se nyt kaiketi riittää yleensä... =]

Niinpä. Näistä naisnäyttelijöiden naamatauluista ja vartaloista voisi kundit väitellä hamaan maailmanloppuun asti, tai ainakin siihen asti kunnes New Yorkin kirjaston nielaisee jääkausi, tai Bruce Willis ei onnistukkaan pelastamaan maapalloa avaruudesta maahan syöksyvältä kiveltä.

Onko siis esim. Uma Thurman kaunis nainen? Itse olen sitä mieltä, että ON SE.
Olen Umaa nähnyt monessakin leffassa, mutta vasta Tarantinon veikeässä verioopperassa nimeltä Kill Bill Uma Thurman "herää eloon".
Ovelalla tavalla sexy nainen, sage Ich.

EDIT: Ainakin Helsingin ja Vantaan Musta Pörssi-myymälöissä on tällä hetkellä tarjolla edullisia dvd-leffoja. Uma Thurmanista puheenollen löytyy esim. Batman & Robin hintaan 5 € (tämä on se leffa jossa Batmania esittää Val Kilmer ja mukana on myös muuan kuvernaattori). Tämä ei sitten ollut mainostusta, tämä oli informatiivinen seloste. Ou jea.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Predator
Uma Thurmanista puheenollen löytyy esim. Batman & Robin hintaan 5 € (tämä on se leffa jossa Batmania esittää Val Kilmer ja mukana on myös muuan kuvernaattori).
Korjaus: Kyseisessä leffassa Batmania esittää George "jyskyleuka" Clooney. Val Kilmer taas oli Batmanina tuota edeltäneessä teoksessa nimeltä Batman Forever.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Ted Raikas
Korjaus: Kyseisessä leffassa Batmania esittää George "jyskyleuka" Clooney. Val Kilmer taas oli Batmanina tuota edeltäneessä teoksessa nimeltä Batman Forever.

Ou jea. To the Bat Car, Robin!

Hyvinhän se Clooneykin sopi kokovartalosukkahousuihin. Onneksi se viitta peittää Teho Osaston filmausten aikana hankitun leveän perseen...
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Day After Tomorrow & Mindhunters

Tuli tässä tänä viikonloppuna tarkastettua molemmat leffat. Hyviä olivat. Rennyn leffat ovat yleensäkin hvyiä, joten tämäkään ei tehnyt poikkeusta. Ehkä paras näistä Harlinin uusimmista. Day After Tomorrow kelpasi katastrofielokuvien ystävälle mainiosti. Loistavat erikoistehosteet, ja jännittävä juoni.

Mindhunters *****
Day After Tomorrow ****

Mutta toisaalta monenkaan elokuvan ystävän ei kannata vetää noista arvioista johtopäätöksiä, koska allekirjoittanut on yleensäkin "aivot narikkaan" elokuvien puolustelija. Lehtiarvosteluiden kanssa olen aina eri mieltä, usein 1-3 tähteä saavat ovat parhaita omasta mielestäni, kun taas 4-5 tähteä saavat eivät taas uppoa meikäläiseen.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
The Day After Tomorrow tuli aiemmin viikolla katsottua ja aika mainio elokuvahan se oli, etenkin tehosteet olivat komeita.

Pari mielenkiintoista seikkaa elokuvasta. Huomasi kyllä, että elokuvan on ohjannut saksalainen, sillä Hollywoodin katastrofielokuville niin tyypillinen jenkkien patrioottisuus oli lähes kokonaan poissa. Itse asiassa elokuvassa jopa vähän kuittailtiin jenkeille; Meksiko estää amerikkalaisten pääsyn maahan ellei USA anna anteeksi Meksikon velkoja, katastrofin alkaessa ensimmäisenä tuhoutuu eräs amerikkalaisen kulttuurin vahvoista symboleista; Hollywood teksti vuorenrinteellä ja lisäksi jenkkien halveksiva ilmastopolitiikka aiheuttaa valtaisan katastrofin. Tosin mitään suurempaa irvailua elokuvasta ei löydy, osin senkin takia, että kyseessähän on Hollywood-elokuva, joten ohjaajan on ajateltava myös yleisöä ja tuottajia.

Mutta siis viihdyttävä elokuva ja suosittelen kyllä kaikille.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Re: Re: Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Predator
Ou jea. To the Bat Car, Robin!


Holy big mistake, Batman! Se on Batmobile, ei Bat Car. *ottaa nörttikohtauspillerin*
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Re: Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Ted Raikas
Minä pidin kyllä huimasti Mena Suvarin tis... olemuksesta. Uhkeuden puuttuminen ei haittaa, kun sen verran persoonallisen näköinen nainen. Näyttelijänlahjoista en osaa mennä sanomaan, mutta miellyttävännäköinen. Se nyt kaiketi riittää yleensä... =]

Nå jaa, itse ihastuin enemmän Thora Birchin rintavarustuk...siis näyttelytyöhön. Ei ole muuten tätä neitoa pahemmin näkynyt leffoissa American Beautyn jälkeen, toisin kuin Mena Suvari.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Kattelin tossa kotimaisen elokuvan nimeltä Eila. Ihan semmoinen kertaalleen katottava kuva. Sari Mällinen tekee kyllä hyvän roolin.

Nyt jos rupeis kattomaan Kummisetä 2, siinähän se aamuyö meneekin..vai kattoisko mielummin mies vailla menneisyyttä..??
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: American Beauty

Viestin lähetti Master Chief
Nå jaa, itse ihastuin enemmän Thora Birchin rintavarustuk...siis näyttelytyöhön. Ei ole muuten tätä neitoa pahemmin näkynyt leffoissa American Beautyn jälkeen, toisin kuin Mena Suvari.

Jos Thorasta tykkää niin voin suositella elokuvaa Ghost World , mukana on myös ihana Scarlett Johansson ja aina mainio Steve Buscemi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös