Mainos

Jatkoajan leffakerho – kotimaiset elokuvat

• 26 192
  • 96

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PELICANS & SUOMEN PAINIMAAJOUKKUE
En keksinyt parempaakaan ketjua niin nostetaan tätä. Kavi on avannut ilmaisen palvelun jossa satoja kotimaisia elokuvia ja videoita striimattavissa, osa jopa 4k:na kuten Komisario Palmu. Haun aloitussivu | Elonet

Olen tuolta nyt pari pätkää katsellut, mutta suurin osa elokuvista mitä yritin etsiä jäi näkemättä. Tuolla siis on tiedot valtaosasta kotimaisia elokuvia, mutta vain harvaan on lisätty striimi. Onkohan mahdollisesti tulossa lisää vai onko tuo vain ns. Elokuvakirjasto jossa muutama leffa ladattuna ?

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Reilu 200 on nyt leffoja striimattavissa ja loput (yhteensä 450) tulossa kunhan restaurointi edistyy. Kyseessä siis leffoja joihin Kavilla on oikeudet. Muita lyhäreitä ja pätkiä on enemmänkin.
Tää on toki hyvä nosto ja kaikkea.

Mutta mistä löytyisi "Joulubileet"? Kaverilla on tuo DVD:llä, mutta asuu nykyään kaukana eikä ehdi aatoksi tuota lainaamaan, tarkoitus siis olisi viettää epäjoulua veljen kanssa ja hän ei ole tuota nähnyt, tuli mieleen että voisin yrittää sivistää. Pikaisella googlauksella ei nettikaupat tai divaritkaan osaa auttaa. Ehdotuksia otetaan vastaan niin ketjuun kuin YV:lläkin.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mistä löytyisi "Joulubileet"? Kaverilla on tuo DVD:llä, mutta asuu nykyään kaukana eikä ehdi aatoksi tuota lainaamaan, tarkoitus siis olisi viettää epäjoulua veljen kanssa ja hän ei ole tuota nähnyt, tuli mieleen että voisin yrittää sivistää. Pikaisella googlauksella ei nettikaupat tai divaritkaan osaa auttaa. Ehdotuksia otetaan vastaan niin ketjuun kuin YV:lläkin.
En tiedä miten pikaisella googlauksella yritit, mutta kun minä laitoin googleen hakusanoiksi "joulubileet dvd", toinen linkki tuloksista oli huuto.nettiin, josta löytyi kolme vaihtoehtoa.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
En tiedä miten pikaisella googlauksella yritit, mutta kun minä laitoin googleen hakusanoiksi "joulubileet dvd", toinen linkki tuloksista oli huuto.nettiin, josta löytyi kolme vaihtoehtoa.
"dvd" ei ollut toinen termi, mutta yleensä tuota ei ole tarvinnut. Hakutuloksena tuli useampi divari, joista tuota ei enää löytynyt, mutta joo, toivottavasti ehtii huuto.net:in kautta että saa vielä sian uuniin aatoksi. Tattista.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"dvd" ei ollut toinen termi, mutta yleensä tuota ei ole tarvinnut. Hakutuloksena tuli useampi divari, joista tuota ei enää löytynyt, mutta joo, toivottavasti ehtii huuto.net:in kautta että saa vielä sian uuniin aatoksi. Tattista.

Vaihtoehtona myös luonnollisesti kirjasto. Esimerkiksi Jyväskylän seudulta löytyy pääkirjastosta ja muualtakin:

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Vaihtoehtona myös luonnollisesti kirjasto. Esimerkiksi Jyväskylän seudulta löytyy pääkirjastosta ja muualtakin:

Ei ole Babylonissa tullut asuttua sitten viime vuosituhannen, ja Tampereen kirjasto haluaa multa rahaa... noh, tosiaan ehkä tori.fi auttaa. Yleisellä tasolla tosin, jos Kavi haluaa striimata suomalaista elokuvaa, niin kyllähän tuollaiset kulttileffat menisi sinne täysin. En jaksa uskoa että dvd-myynti olisi mitenkään merkittävää enää.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi voi. Nyt on menossa taas A. kaurismäki -sessiot mulla, ne mitä koneellani on kun ei Areenastakaan pysty näkemään. Ei haittaisi jos voisin ostaa näitä elokuvia jostain helposti. Rahaa olisi mutta kun ei tiedä miten.
Siis onko ongelma ettei tiedä miten ostetaan vai mistä ostetaan? Jos jälkimmäinen niin varmaan vaikka amazon.fr

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Laitoin kirjainmerkkeihin nyt tuon. Silti tässä oon vielä teknistä aputartteamista vähän vailla sillä missäköhän formaalissa nuo tulee ja onko se leffa sitten minun kun olen ladannut? Anteeks, oon ihan tyhmä näissä mutta eikö olis hienoo jos redari pääsis kattoo pikkurahalla hänen rakastamiaan elokuvia?
Sori jos ilmaisin huonosti, tarkoitin vastata viestisi kohtaan "oletan ettei niitä enää fyysisinä levykkeinä myydä". Linkin takana myydään ihan levyjä, DVD:tä ja Blu-rayta.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olenko ainoa joka tekee tällaisen vertauksen että Hitchcock=Kaurismäki?

Et todellakaan vaikka tyylilajit ovatkin periaatteessa kaukana toisistaan. Yhteistä on ainakin verraten pelkistetty, huolella mietitty ja aseteltu kerronta ja se että elokuvat tapahtuvat enemmän jossain mielikuvituksellisessa menneessä maailmassa kuin arkitodellisuudessa. Lisäksi molemmat allekijoittavat sloganin "tämä on vain elokuvaa".

(1)
  • Tykkää

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aki Kaurismäki

En ole katsonut ensimmäistäkään Kaurismäen elokuvaa ennakkoluuloista johtuen (jotain Leningrad Cowboys elokuvia junnuna ehkä katsoin). Areenasta kun kaikki pitäisi löytyä niin mistä suosittelette aloittamaan tutustumisen?

npc

Jäsen
En löydä haulla sellaista ketjua kuin "Missä leffassa sanottua?" vaikka muistaaklseni sellainen on. Noh, nyt kun taas vetäisin A. Kaurismäki -maratonin niin... Missä AK:n leffassa pannaan näin hempeästi:

- Kaunista.
- Mikä?
- Aurinko, meri ja linnut.
- Anna tulta.

Olen täällä ihan kyyneleet poskilla tästä karusta kauneudesta.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En löydä haulla sellaista ketjua kuin "Missä leffassa sanottua?" vaikka muistaaklseni sellainen on. Noh, nyt kun taas vetäisin A. Kaurismäki -maratonin niin... Missä AK:n leffassa pannaan näin hempeästi:

- Kaunista.
- Mikä?
- Aurinko, meri ja linnut.
- Anna tulta.
Tuo on kyllä kaunis, omialtaanen dialogi, täytyy myöntää. Ittelle on jäänyt mieleen tuon naapurimaan lahjakkaan ohjaajatyypin elokuvasta lainaus, enemmän krumeluureja mutta jotain pohjoista kauneutta tässäkin:

Jag ska minnas den här stunden. Stillheten, skymningen, skålen med smultron, skålen med mjölk, era ansikten i kvällsljuset. Mikael som ligger och sover, Jof med sitt strängaspel. Jag ska försöka komma ihåg vad vi talat om och jag ska bära det här minnet mellan mina händer lika försiktigt som vore det en skål bräddfylld med nymjölkad mjölk.

Valitettavasti tuo kotimaisuusvaatimus ei vain täyty vaikka kieli toki onkin toinen kotimainen.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kaurismäen elokuvista pitäville sekä tuollaisesta huovismaisesta mustasta huumorista pitäville suosittelen viime vuonna ilmestynyttä Elämää kuoleman jälkeen (Livet efter döden) -leffaa. Itkettää ja naurattaa samaan aikaan, ja jokainen tunnistanee omista sukulaisistaan tuttuja piirteitä. Etenkin, jos tämä läheisen kuolema on vieraillut pihassa vanhempien, sukulaisten ja niin edelleen suhteen ja sitten on nahisteltu ihan tyhmän pienistä asioista. Paras uusi pitkään aikaan.

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Klaus Härö on kyllä hieno ohjaaja ja olen pitänyt ihan jokaisesta hänen elokuvastaan, eikä Elämää kuoleman jälkeen ole poikkeus. Ainoa asia mikä jäi tuossa ärsyttämään, oli päähenkilön siskon jatkuva leikkimielinen nimittely veljelleen - en tiedä miksi, mutta minua se vain ärsytti.

npc

Jäsen
Tuo on kyllä kaunis, omialtaanen dialogi, täytyy myöntää.
Kun noin itsevarmasti esität ja välittömästi kerrot naapurista jonkun esimerkin niin ei tässä jää muuta mahista kuin hyväksyä vastauksesi oikeana. Mahtava leffa!

Liitteet

• varjopara.png
    varjopara.png
    428,6 KB · kertaa luettu: 201
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

npc

Jäsen
Katoin Areenasta pari Pellonpää-dokkaria. Avautui tämä Peltsi ihan uudella tavalla mulle ja voinkin sanoa tästä hetkestä eteenpäin diggaavani todella suuresti kyseisestä hemmosta. Kun olen sen nähnyt "vain" Kaurismäkien leffoissa niin sikäli on välittynyt sellainen aika yksiulotteinen kuva. Nyt ymmärrän paremmin kun hänestä sanottu että oli ikäpolvensa lahjakkaimpia näyttelijöitä. Ja se snadi boheemius ei haittaa yhtään.

En jaksa googlettaa, mutta ehdin nähdä telkkarista joskus aikoinaan sen Pellonpään esikoisohjauksen. En nimeä muista enkä mitään, mutta oli mahtava ja tod. paljon haluaisin nähdä sen uudestaan joskus jossain. Liekö Ylellä se jossain vai onko äänitetty jo päälle siinä kuin Nasan kuukävelyiden?

Leffa sijoittui kuinkas muuten kuin ravintolaan. Näyttelijöitä en muista, ehkä Matti Tuominen saattoi olla se "en ole rasisti, mutta..." -tyyppi. Ja se joku solttukukkopoika joka juoksutti tarjoilijaa, mutta tämä ownasi tyypin sanomalla, että Marski se oli herrasmies tms...

npc

Jäsen

Kattelin tuon eilen. Ihan jännä TV-lyhytelokova. Tuota en muistanut, että se rasismikohtaus oli noin kipee. Tosin ajat on tässä muuttunut 90-luvun alkupuolelta - silloin oli uutisissa koko ajan noita kärpästen kiusaamia mustia lapsia. Uutiskuvasto muuttunut, olla intternetti ja mitä kaikkea nykyisin. Lisäksi itse tässä vanhentunut/muuttunut myös 30 sen vuotta, sekin merkitsee väkisin miten kokee maailmaa.

Baikonur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämän olisi voinut laittaa myös toiseen ketjuun. Tällä hetkellä ylen Areenasta löytyy mukavasti kotimaisia elokuvia. Kaurismäkien lisäksi omiin suosikkiohjaajiin lukeutuvan Matti Ijäksen Sokkotanssi (1999) ja Haaveiden kehä (2002) mm. löytyy Areenasta. Toki löytyy sieltä myös vanhempaa Ijäksen tuotantoa.

(1)
  • Tykkää

npc

Jäsen
Mites tämä ihme Juho Kuosmanen joka kahmii palkintoja Cannesissa? A. Kaurismäki sanoi voivansa jäädä eläkkeelle kun kerronta ja leikkaus ja se semmonen on priimaa Juholla.

Mitä nyt jotain hassuja Areenasta kattelin häneltä niin onhan siinä sitä Matti Ijästä ja Akia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy