Charlie Horse
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TuTo
Jep. Omasta kokemuksesta sen verran, että perse edellä mentiin puuhun oikein heittämällä tämän harrastuksen kanssa, eli täysin itseoppinut "kitaristi" tässä ollaan lähtötasosta nolla. Töitä se teetti aikoinaan, mutta toisaalta siinä oppi kaikenlaista matkan varrella. Sormet verillä ja välillä itku silmässä tuli tahkottua, mutta ihan hyvälle tasolle sitä silläkin tavalla pääsee, vaikka hiukan enemmän ehkä vaatii eforttia. Ehkä tietynlainen perfektionistin luonne ajoi eteen päin aika tehokkaasti. Nykyään olen hiukan rauhoittunut hurjista ajoista ja soittelu on hivenen kakkosharrastuksen asemassa. Musiikin teoriaa olen opiskellut juuri ja juuri tarvittavan määrän, skaaloja hyvin vähän ja nuottejakin luen suhteellisen huonosti. Silti osaan soittaa monimutkaisiakin juttuja ihan kelvollisesti. Ainakin omasta mielestäni :) Oma kiinnostuksen alueeni on tilulilu-osastolla ja ensimmäinen nuottikirjani oli Metallican Kill 'em All, joten siltä pohjalta liikkeelle :D Ehkä minun tavasta ei kannata paljoa mallia ottaa, mutta sellaisen vinkin voisin antaa, että kannattaa harjoitella sitä musiikkia, joka kiinnostaa ja jota tykkää muutenkin kuunnella. Pysyy mielenkiinto yllä paremmin. Itselläni olisi varmaan hermot mennyt ennen aikojaan, jos alkuun olisi pitänyt harjoitella pelkkiä sointuja tai jotain skaaloja. Kyllähän sitä kaikenlaista puutetta tässä on yhdellä jos toisellakin osa-alueella, mutta eipä se niin vaarallista ole, kun en mikään ammattilainen ole. Mutta tosiaan... Se on ihan mihin ne tavoitteet haluaa asettaa.